Kia Pro Cee’d 1.4 CRDi diesel

Σπορ σιλουέτα και δυναμικό κουπέ στιλ που προσομοιώνει premium κομψότητα και ανακατεύει ιδανικά την τράπουλα των μικρομεσαίων

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,5 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Απολαυστικό στο μάτι και στην οδήγηση, ποιοτικό και επίκαιρο στον χώρο των μικρομεσαίων, το πετρελαιοκίνητο Pro Cee’d ωφελεί ταυτόχρονα και την τσέπη. 

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Ποιότητα
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
  • Τιμή
ξυνά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Προαιρετικό το start&stop
  • Ορατότητα πίσω

Η πρώτη γενιά Cee’d έδωσε στην Kia το εισιτήριο προς την καταξίωση προσφέροντας ένα μικρομεσαίο με αξιόλογες κριτικές συνολικά, ευρωπαϊκό αέρα και διπλό κερασάκι την τιμή και τα επτά χρόνια εργοστασιακής εγγύησης ως ένδειξη σιγουριάς για το προϊόν που προσφέρει. Έκτοτε, η επταετία στρογγυλοκάθισε σε κάθε σύγχρονο Kia, ενώ η τρίθυρη έκδοση βαφτίστηκε Pro_Cee’d και φλέρταρε το νεανικότερο κοινό που έβρισκε περιττές τις παραπανίσιες πόρτες. Η 2η γενιά που σταδιοδρομεί και επισήμως στα μικρομεσαία συνέχισε με εντυπωσιακότερο τρόπο το σχεδιαστικό στιλ, αλλά και γενικότερα τις αξίες που πρεσβεύει. Κομψό και δυναμικό, ευρύχωρο και καλοστημένο με εξοπλισμό και τιμή που γνέφει ευχάριστα και επίκαιρο ακόμα και απέναντι στις πρωτοκλασάτες προτάσεις της κατηγορίας. Το τρίθυρο Pro_Cee’d της δοκιμής εκπέμπει ακόμα πιο δυναμικά μηνύματα τουλάχιστον όσον αφορά την εμφάνιση και με την κοψιά του πρόσφατου δυναμίτη στην γκάμα GT, συγχρόνως με τον πετρελαιοκινητήρα 1.4 CRDi κάτω από το καπό του υπόσχεται «το τερπνόν μετά του ωφελίμου».

 

Δημιουργικότητα

Κοιτώντας το νέο Pro_Cee’d διαπιστώνεις ένα τεράστιο άλμα δημιουργικότητας που εκπέμπει πρόοδο, ευρωπαϊκό αέρα και αντίστοιχη στόχευση όσον αφορά την αγορά που απευθύνεται. Διατηρώντας την κεντρική σχεδιαστική ιδέα και τις διαστάσεις πλην του ύψους, η τρίθυρη έκδοση δηλώνει ξεκάθαρα ότι πρόκειται για αδερφάκι του ήδη δυναμικού σε στιλ πεντάθυρου. Η απουσία πίσω πορτών μεγάλωσε φυσικά τις εμπρός και δόθηκε η ευκαιρία στο σχεδιαστικό τμήμα να ελευθερώσουν το ταλέντο τους, προσφέροντας ένα κομψό τριγωνικό σταθερό παράθυρο που βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με την συνολική σφήνα που παραπέμπει η κάθε πλευρά. Με ίδιο μήκος και πλάτος αλλά με 40 mm χαμηλότερη οροφή λόγω της κουπέ σχεδίασης στο πίσω τμήμα της, το Pro_Cee’d διαθέτει μυώδη σιλουέτα για να το απολαμβάνει το μάτι σου και δυναμικές λεπτομέρειες που σαφώς δεν πλησιάζουν αυτές του Cee'd GT, αλλά ικανές να υποστηρίζουν το μπάσιμο στα 3θυρα hatchback με κουπέ εσάνς. Νεανικό στιλ και γοητευτική εμφάνιση που προκύπτει από τις τολμηρές γραμμές που τρέχουν στο αμάξωμα, την χαρακτηριστική μάσκα, το κουπέ τελείωμα της οροφής και τον συνδυασμό καμπύλων και ακμών.
Από την άλλη το μεταξόνιο των 2.650 mm και η απαράλλακτη εικόνα του εσωτερικού εξασφαλίζουν τους καλούς χώρους με συμβιβαστική φυσικά την είσοδo-έξοδο των επιβατών από την απουσία πίσω πορτών. Η ορατότητα προς τα πίσω δεν είναι το δυνατό σημείο του ProCee’d, όμως η ευρύχωρη καμπίνα αλλά και τα 380 lt του χώρου αποσκευών απευθύνεται σε ενήλικες χωρίς να τους περιορίζει τον σωματότυπο. Σχεδιαστικά το ταμπλό είναι γνωστό από το Cee’d και δεν έχεις λόγους να ψάξεις για ψεγάδι αφού προσφέρει ποιοτικά υλικά, καλό φινίρισμα και μαλακά και καλοσυναρμολογημένα πλαστικά μέρη. Ο πίνακας οργάνων είναι μοντέρνος και πλήρης εσωκλείοντας στον πυρήνα του ταχύμετρου το trip computer, ενώ εργονομία και θέσεις για μικροαντικείμενα επαρκούν για να μην απασχολήσουν ποτέ δυσάρεστα οδηγό και επιβάτες. Το επίπεδο του εξοπλισμού από την βασική έκδοση Uptown αφήνει καλές εντυπώσεις με την κεντρική ιδέα να περιλαμβάνει στάνταρ ESP, Α/C, 6 αερόσακους, υπολογιστή ταξιδίου, ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, ρυθμιζόμενο καθ’ύψος και βάθος τιμόνι, χειριστήρια ηχοσυστήματος σε αυτό, ηχοσύστημα, υποδοχή MP3, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό τηλεχειριζόμενο κλείδωμα, φώτα ομίχλης και LED ημέρας, έλεγχο πέδησης και εκκίνησης σε κλίση, αλουμινένιοι τροχοί 16’’, ενώ ως αδυναμία λαμβάνεται κυρίως η προαιρετική παρουσία του Start&Stop και του cruise control.    
    

Αποτελεσματικότητα

Πρώτο θετικό συναίσθημα η θέση οδήγησης που αγγίζει πρωτοκλασάτες προτάσεις, ενώ αυτή η γνώριμα ευχάριστη αίσθηση συνεχίζεται και όταν γυρίσεις το κλειδί στον διακόπτη. Ο 1.4 CRDi λειτουργεί ψιθυριστά όπως συνηθίζουν οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες που τους βγάζεις το καπέλο και διατηρεί την ησυχία του συνολικά. Με θετικό τράβηγμα από τις 1.600 rpm μπορείς να εκμεταλλευτείς τα 220 Nm ροπής που είναι ήδη διαθέσιμα, θεωρητικά εκατό rpm χαμηλότερα, και να απολαύσεις γερό τράβηγμα επιτάχυνσης έως τις 4.000 rpm. Το εύρος απόδοσης είναι σωστά μοιρασμένο ώστε να μην αγκομαχάει και κρεμάει όπως συνηθίζεται στους turbodiesel όταν η βελόνα στο στροφόμετρο πλησιάζει προς τις 5.000 rpm, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι τις αναζητά. Πρακτικά οι 90 ίπποι στις 4.000 rpm κάνουν την δουλειά ώστε το Pro_Cee’d να εξαργυρώνει την καλή απόδοση του CRDi με άμεσες και γρήγορες ρεπρίζ και σβέλτες επιδόσεις. Με την τελική ταχύτητα στα 170 km/h και τα 0-100 km/h να έρχονται σε 13,5’’ οι αριθμοί μπορεί να μην εντυπωσιάζουν, όμως σε ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά τα 1.300 κιλά (χωρίς οδηγό και επιβάτες) σημασία δεν έχουν τα νούμερα αλλά η αίσθηση που λαμβάνεις. Ακόμα και φορτωμένο δεν δείχνει να χάνει τον σβέλτο ρυθμό επιτάχυνσης όπως και να του το ζητήσεις και ο σύμμαχος του κινητήρα είναι ένα εξαιρετικό σε αίσθηση και απλωμένο σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο χωρίς κενά.
Τα 4,3 lt/100 km μικτής χρήσης που ανακοινώνονται από το εργοστάσιο είναι λίγο δύσκολο να επιβεβαιωθούν παρά μόνο σε βολικές συνθήκες και στιγμές, όμως με συνετό πάτημα και έξυπνη οδήγηση τα λιγότερο από 6 λίτρα είναι τιμή εφικτή σε ταξίδι, των 140-150 km/h. Με βαρύ πόδι στην πόλη και ξεχασμένες χαμηλές σχέσεις στο κιβώτιο πλησιάζεις τα επτά λίτρα, ενώ αν ρίξεις άγκυρα στο πεντάλ του γκαζιού θα ξεπεράσεις άνευ λόγου τα 8 lt/100 km. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι με τα 53 λίτρα καυσίμου στο ρεζερβουάρ μπορεί να ξεπεράσει τα 750 km αυτονομίας, αν οδηγείς στα 7lt/100 km, ενώ με ελαφρύτερο πόδι μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 km με ένα γέμισμα.
Στον δρόμο, διατηρεί μια καλή σχέση άνεσης, προθυμίας και αποτελεσματικότητας, ενώ η προσεγμένη κύλιση και ηχομόνωση συμβάλουν στον ταξιδιωτικό του χαρακτήρα. Φυσικά, δεν αντιμετωπίζει τις στροφές διαδικαστικά, αλλά δείχνει προθυμία στο turn in και νιώθει σιγουριά για το πάτημα του. Τα McPherson εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, διαχειρίζονται με ευκολία την πίεση στο στροφιλίκι και το Pro_Cee’d ρέει γρήγορα, απολαυστικά και με μεγάλα περιθώρια ασφάλειας σε μια απαιτητική διαδρομή. Ταυτόχρονα υπάρχει το ESP να καθαρίσει στις υπερβολές από πλευράς οδηγού, ενώ ακόμα και όταν είναι απενεργοποιημένο νιώθεις τις αντιδράσεις να έρχονται προοδευτικά. Φρένα και τιμόνι θα ικανοποιήσουν την μεγαλύτερη μερίδα αγοραστών του και μόνο ο απαιτητικός θα αναζητούσε λίγο καλύτερη αίσθηση από το πηδάλιο και περισσότερη αντοχή στην συνεχή επιβράδυνση. Σημασία όμως έχει ότι το Pro_Cee’d διαπρέπει συνολικά και προσφέρει περισσότερο δυναμική συμπεριφορά απ’ότι χρειάζονται οι αγοραστές του. 

συμπέρασμα
Πρακτικά και συνοπτικά έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο μικρομεσαίο σε επίπεδο οδηγικής εικόνας που αφορά συμπεριφορά και απόδοση, ενώ συνδυάζει στα προτερήματά του το οικονομοτεχνικό στάδιο που περιλαμβάνει το πακέτο τιμή εξοπλισμός, οικονομία και εγγυήσεις. Αυτά από μόνα τους είναι ισχυρά και χειροπιαστά πλεονεκτήματα για να σε στείλουν στις εκθέσεις Kia, όμως το ακόμα καλύτερο που συνήθως δημιουργεί το φλερτ με το ενδιαφερόμενο είναι η εμφάνιση. Η 2η γενια ProCee’d γοητεύει το μάτι και μην ξεχνάτε ότι οι δυνατές σχέσεις κάπως έτσι φουντώνουν.

KIA Pro Ceed 2013

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...