Δοκιμή: Mercedes-Benz A180 CDI

Η μοναδική αισθητική της νέας A-Class, δένει αρμονικά με το μικρό κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων

  • -
  • -
Ισχύς109 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,8 lt/100km
Εκπομπές CO298 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η οικονομική πλευρά της A-Class με τον ντίζελ 1.500άρη των 109 ίππων, προσφέρει ουσία χωρίς συμβιβασμούς.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
και με 7άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη

Όσο καλή κι εάν είναι η απόδοση του 1.500άρη κινητήρα, οι συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων είναι απαραίτητες για να εκμεταλλεύεσαι το σωστό φάσμα λειτουργίας του. Σε αυτό ακριβώς το σημείο πιάνει δουλειά το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT που σε απεμπλέκει πλήρως από τη διαδικασία των αλλαγών. Το κιβώτιο είναι αρκετά έξυπνο ώστε να μην αστοχεί στην επιλογή της σχέσης, ενώ παρότι δεν αλλάζει με αστραπιαία ταχύτητα, κάνει με σιγουριά τη δουλειά του και συνεργάζεται καλά με το σύστημα stop/start.

Ωστόσο, παρότι η μια παραπάνω ταχύτητα σε σχέση με το χειροκίνητο ισοδυναμεί με πιο πυκνή κλιμάκωση των σχέσεων, τα επίσημα νούμερα των επιδόσεων δεν είναι καλύτερα. Για παράδειγμα το 0-100 km/h διαρκεί 11,6 sec (0,3 παραπάνω από το χειροκίνητο), ενώ υπάρχει μια μικρή αύξηση στη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Για το χειροκίνητο κιβώτιο η εργοστασιακή μέση τιμή είναι μεταξύ 3,8 και 4,0 lt/100 km (ανάλογα με τους τροχούς και τον εξοπλισμό) ενώ με το 7G-DCT μεταξύ 4 και 4,3. Επίσης, τα 98-105 g CO2/km του χειροκίνητου, γίνονται 103-111 g.

Ωστόσο, το βασικό μείον του κιβωτίου είναι ότι πρέπει να το πληρώσεις ακριβά. Συγκεκριμένα 2.533 ευρώ, που πάντως είναι ένα ποσό που άπαξ και δώσεις, θα μακαρίζεις συνεχώς χάρη στην άνεση που σου δίνει.

Για την Mercedes-Benz πλέον, η κατηγορία των μικρομεσαίων διαθέτει νέα δυναμική. Το ισχυρό γερμανικό όνομα της Mercedes-Benz έρχεται με την A-Class τελευταίας γενιάς, να επιβληθεί πλήρως σε καταξιωμένους παίκτες της κατηγορίας των premium μικρομεσαίων, όπως η BMW σειρά 1 και το Audi A3. Ανάμεσα στις εντυπωσιακές εκδόσεις, με τα turbo μοτέρ βενζίνης και τα αισθητικά στοιχεία από την κουλτούρα της AMG, η έκδοση diesel με τον μικρό κινητήρα των 1,5 λίτρων βάζει άλλες προτεραιότητες και διαπρέπει σε καίριους τομείς, αρκετά σημαντικούς για τα σημερινά δεδομένα της αγοράς. Κι αυτό ισχύει είτε αποδίδει 109 ίππους όπως στην A180 CDI που δοκιμάζουμε, είτε στην A160 CDI των 90 ίππων.

Μοντέρνα κομψότητα

Η A-Class έχει αναμφίβολα κομψή και δυναμική εμφάνιση, με την τελευταία γενιά να κάνει αλλαγή πλεύσης σε σχέση με το παρελθόν, καθώς απευθύνεται σε ευρύτερο και πιο μοντέρνο κοινό. Το χαμηλό αμάξωμα διαθέτει μοναδική σχεδίαση, συγκεντρώνοντας πολλαπλά βλέμματα στο δρόμο και διατηρώντας στο ακέραιο το μοναδικό του χαρακτήρα. Πιο σπορ και σαγηνευτική, ακόμα και στην βασική της έκδοση, αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Σύγχρονος χαρακτήρας Mercedes και στο εσωτερικό, το οποίο εκτός από την ποιοτική του πλευρά, φέρνει και  κοσμοπολίτικο αέρα. Το προσεγμένο φινίρισμα και ο καλός εξοπλισμός, συνοδεύονται από ευχάριστους χρωματισμούς και μια έντονη σπορ αύρα, απαραίτητη για το νεανικό κοινό που στοχεύει. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη TFT στην κορυφή της κονσόλας, που αναλαμβάνει να ενημερώσει με σύγχρονο τρόπο για τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Θέσεις για μικροαντικείμενα προσφέρονται σε σωστές αναλογίες και η αναμενόμενη διακριτική πολυτέλεια υπογραμμίζει την ευχάριστη εικόνα.

Η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται η σύγχρονη A-Class φέρνει βελτιωμένες χωροταξικές δυνατότητες και πλέον οι διαθέσιμοι χώροι μπορούν να εξυπηρετήσουν 5 ενήλικες με μερικούς συμβιβασμούς. Πιο ριγμένοι είναι οι ψηλοί επιβάτες, οι οποίοι περιορίζονται ελαφρώς από το διαθέσιμο ύψος της καμπίνας, λόγο της καμπυλωτής σχεδίασης της οροφής. Πρακτικός ο χώρος αποσκευών, προσφέρει 341 διαθέσιμα λίτρα, ικανοποιώντας όσους αναζητήσουν την πρακτικότητα, στην premium προσέγγιση της νέας μικρομεσαίας Mercedes-Benz.

 

Εύστοχη συνεργασία

Ο κινητήρας diesel της A-Class δεν είναι άλλος από τον τετρακύλινδρο 1,5 λίτρων της Renault. Οι γερμανοί εκμεταλλευόμενοι το ανοιχτό κανάλι συνεργασίας με την γαλλική εταιρεία, χρησιμοποίησαν το ταλαντούχο μοτέρ για να εξοπλίσουν τη μικρή τους έκδοση. Με 109 ίππους και 260 Nm ροπής, ο δοκιμασμένος κινητήρας τα καταφέρνει περίφημα κάτω από το καπό της λαμπερής A-Class. Συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο εξυπηρετεί τις ανάγκες της οικονομικής οδήγησης, χωρίς να δημιουργεί κενά με την αραιή κλιμάκωση του. Αν επιλέξεις το δρόμο του αυτόματου κιβωτίου, η Mercedes-Benz διαθέτει ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό box. Ο μικρός τετρακύλινδρος των 1,5 λίτρων είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένος σε λειτουργία, με γραμμική απόδοση και ελάχιστους κραδασμούς. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει για την A-Class είναι ικανοποιητικές, με 0-100 km/h σε 11,3’’ και τελική ταχύτητα 190 km/h. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι διαθέτει μεστή λειτουργία και εξυπηρετεί άριστα την καθημερινή μετακίνηση. Η μέση κατανάλωση σε μικτό κύκλο ανέρχεται στα 5,5 με 6,0 λίτρα, ενώ οι χαμηλές εκπομπές CO2 την προικίζουν ακόμα και με απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας σε μερικές εκδόσεις εξοπλισμού.

Στο δρόμο η κύλιση της A-Class είναι υποδειγματική, στα πλαίσια κάθε σύγχρονης Mercedes-Benz. Η καλή θέση οδήγησης, δίνει τα πρώτα θετικά ερεθίσματα. Η στιβαρή αίσθηση εν κινήσει, συμπληρώνεται από την ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης, η οποία διαθέτει σφιχτές ρυθμίσεις που λειτουργούν υπέρ της σταθερότητας στο δρόμο. Ειδικά στην βασική έκδοση diesel των 1,5 λίτρων η ανάρτηση εξασφαλίζει πιο ουσιαστική λειτουργία στο ελληνικό οδόστρωμα σε σχέση με τις προαιρετικές σπορ ρυθμίσεις των πιο ισχυρών εκδόσεων που έχουμε δοκιμάσει. Δεν λείπουν πάντως κάποιες ξερές αντιδράσεις ειδικά της πίσω ανάρτησης σε εγκάρσιες ανωμαλίες.Το συνολικό προφίλ της A-Class στο δρόμο και η σιγουριά που σε εμπνέει, σε κάνει να αναζητάς ένα ελαφρώς καλύτερο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης. Σε αντίθεση τα φρένα είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά υπό πίεση. Εκφραστής της απόλυτης ασφάλειας το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, με το εξελιγμένο ESP να εξασφαλίζει σιγουριά και γρήγορο τέμπο, ακόμα και για στον μη μυημένο στη γρήγορη οδήγηση μέσο οδηγό.

mercedes a-class

συμπέρασμα

Με το diesel μοτέρ των 1,5 λίτρων σε έκδοση 109 ίππων, η νέα A-Class προσφέρει άλλη μια ουσιαστική εναλλακτική στην πλούσια γκάμα της. Η νεανική σπορ εμφάνιση, με τις πλούσιες καμπύλες συνδυάζεται με τα χαρίσματα ένος μοντέρνου diesel κινητήρα, με χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Με αυτοπεποίθηση, η συγκεκριμένη A-Class δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου και την καθημερινή μετακίνηση, αποτελώντας μια εξαιρετικά εύστοχη πρόταση στη γκάμα της μικρομεσαίας Mercedes-Benz.

VIDEOS

Mercedes-Benz A-Class

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...