Δοκιμή: Kymco Agility 300i - Big brother

Ο μεγάλος αδερφός της οικογένειας Agility, έρχεται φορτωμένος «δώρα» για μια ευχάριστη καθημερινότητα δυναμικής αστικής μετακίνησης.

  • -
  • -
με μια ματιά

Προσιτό, σύγχρονο και ευρύχωρο σκούτερ που συνδέει την ευελιξία με την αρχοντική μετακίνηση, ισορροπώντας ανέσεις, απόδοση και συμπεριφορά. 

Μικρά, χρηστικά, μεσαία, πληθωρικά και σβέλτα σκούτερ. Το ρεπερτόριο της Kymco είναι μεγάλο και στη δημιουργικότητά της, οφείλουμε να καταγράψουμε πλουραλισμό σε μια γκάμα που καλύπτει από την πρώτη επαφή με τον δίτροχο κόσμο, έως και την απαιτητική. Αυτή που ψάχνει το μέγιστο των δυνατοτήτων στα δεδομένα της στιγμής. Το ψωμί της υπόθεσης βέβαια είναι το μεσαίο scooter, που είναι συνήθως 300άρι και έχει όλα όσα θέλει ο ενδιαφερόμενος στην αναζήτηση ενός καλού συνδυασμού χωρίς απογείωση του κόστος.


   

Μοντέρνοι καιροί
Το Agility 300i είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο, με ευρωπαϊκή αντίληψη, κάτι που ισχύει για τα περισσότερα Kymco από τη στιγμή που το σχεδιαστικό τμήμα της Ταϊβανέζικης εταιρείας εδρεύει εδώ και χρόνια στην Ιταλία. Είναι maxi, σε διαστάσεις και απρόσμενα πλούσια εξοπλισμένο, με κομψή αιχμηρή σχεδίαση ευρωπαϊκού αέρα, δουλεμένη στα μοντέρνα πρότυπα ώστε να ισορροπεί τον δυναμισμό με την στιλάτη καθημερινότητα. Τα φωτιστικά σώματα είναι Full LED, με τον προβολέα να διαθέτει τεχνολογία DRL (φώτα ημέρας), ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει αεροδυναμική ζελατίνα και  διαφανείς προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι, ώστε να προσφέρει το ιδανικό αποτέλεσμα από τα καιρικά φαινόμενα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός: 276 cc

Ισχύς: 23,2 PS

Ροπή: 22,5 Nm

Ρεζερβουάρ: 13 lt

Κατανάλωση: 3,5 lt/100 km

Βάρος: 177 kg

Τελική ταχύτητα: 135 km/h

Μήκος: 2.205mm

Πλάτος: 768 mm

Μεταξόνιο: 1.550 mm

Ύψος σέλας: 810 mm

 

Στον επίσης στάνταρ εξοπλισμό του νέου Agility 300i υπάρχει παροχή ρεύματος μέσω θύρας USB καθώς και σύστημα εκκίνησης και πολλαπλών λειτουργιών χωρίς κλειδί (keyless) 2ης γενιάς. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι ιδιαίτερα μεγάλη στα 13 λίτρα, κάτι που συνεπάγεται αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει κατά πολύ τα 300 χιλιόμετρα. Ο πίνακας των οργάνων απαρτίζεται από δύο οθόνες υγρών κρυστάλλων (LCD) και προσφέρει πλήρεις ενδείξεις, όπως ταχύμετρο, στροφόμετρο, στάθμη καυσίμου και λιπαντικού, χιλιομετρητές, ώρα, θερμοκρασία κινητήρα και περιβάλλοντος, τάση μπαταρίας καθώς και ενημερωτικές λυχνίες για φώτα, φλας, ρεζέρβα, δυσλειτουργία κινητήρα, ABS, service κλπ.
Φυσικά υπάρχει και η πλουσιότερη έκδοση (η τιμή αναμένεται) που  καρπώνεται τις υπηρεσίες της πλατφόρμας διασύνδεσης Noodoe. Μια υπόθεση που προσφέρει δυνατότητα διασύνδεσης και πλοήγηση μέσω Navigation με χάρτες της Tom Tom, έναν πλοηγό GPS δηλαδή που είναι ειδικά σχεδιασμένος για χρήση σε δίκυκλα. Διαθέτει κινητήρα 276 cc απόδοσης 23,2 ίππων, ρυθμισμένο με έμφαση την ιδανική απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, κάτι που αναβαθμίζει επιταχύνσεις και ρεπρίζ.
Ο μεγάλος τροχός των 16 ιντσών μπροστά συμβάλει στη σταθερότητα, αλλά και στην αποδοτικότερη ανάγνωση του δρόμου, ενώ ο 14 ιντσών πίσω εξασφαλίζει έξτρα αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Τώρα, δύο κράνη κλειστού τύπου (full face), όπως και μερικά ακόμη μικροπράγματα, μπορούν να αποθηκευτούν κάτω από την χορταστική για δυο επιβάτες σέλα.


 

Ευελιξία και αποδοτικότητα
Το ατσάλινο πλαίσιο διαθέτει διπλή ραχοκοκαλιά με ενισχύσεις στα σημεία καταπόνησης ώστε να εξασφαλιστεί αυξημένη στιβαρότητα. Παράλληλα, επιτρέπει την τοποθέτηση του δοχείου καυσίμου χαμηλά στο δάπεδο, με κέρδος σε ευχρηστία και οδική συμπεριφορά. Αφενός γιατί η τάπα πλήρωσης βρίσκεται χαμηλά στην ποδιά και δεν απαιτείται άνοιγμα της σέλας σε κάθε ανεφοδιασμό και αφετέρου γιατί το χαμηλό κέντρο βάρους προσδίδει στο scooter ευκολότερο και ασφαλέστερο χειρισμό. Επιπρόσθετο κέρδος είναι και η σημαντική αύξηση του χώρου κάτω από τη σέλα, που είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία των scooter με τροχούς μεγάλης διαμέτρου.

Η θέση οδήγησης είναι αρχοντική, και τοποθετεί το σώμα «μέσα» προσφέροντας καλές λάβες από το τιμόνι, προσφέροντας επιπροσθέτως και μια φαρδιά σέλα που δεν θα δημιουργήσει προϋποθέσεις για παράπονα. Άνεση προσφέρει και στον συνεπιβάτη και συνολικά οι χώροι κρίνονται εξαιρετικοί για ευρωπαϊκούς σωματότυπους αναβατών. Μπροστά, στη μύτη της σέλας, υπάρχει ένας μικρός κρυφός γάντζος που διευκολύνει την καθημερινότητα, ενώ ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος (για ένα πορτοφόλι, κλειδιά, τσιγάρα) υπάρχει στα αριστερά κάτω από το τιμόνι. Δεν κλειδώνει, αλλά ανοιγοκλείνει ποιοτικά με κουμπί και εξασφαλίζει στεγανότητα. Η πρίζα φόρτισης, στο χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα ανεβάζει το επίπεδο πρακτικότητας ενώ φωτάκι με φωτοκύτταρο και αμορτισέρ στήριξης τονίζουν την προσεγμένη λεπτομέρεια.

Κάτω από ευκολία και αισθητική, υπάρχει ένας «ψεκαστός» μονοκύλινδρος κινητήρας 276 cc, προδιαγραφών Euro5, απόδοσης 23,2 ίππων, ρυθμισμένος με έμφαση την ιδανική απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, κάτι που αναβαθμίζει επιταχύνσεις και ρεπρίζ. Η βελτιωμένη μετάδοση της αυτόματης λειτουργίας προσφέρει αμεσότητα και ζωηρές επιταχύνσεις μέχρι τα 120-130 km/h. Θα δεις εύκολα τέτοιες ταχύτητες ακόμα και δικάβαλος, ενώ η ευθυβολία είναι θεσμός που συμβάλει στην καλοτάξιδη λογική του.
Οι κραδασμοί γενικά είναι περιορισμένοι και μόνο όταν στροφαρεις ψηλά το μοτέρ για ώρα θα κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Συνολικά σε κερδίζει η πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία και οι χαμηλές καταναλώσεις. Το επίπεδο κατανάλωσης βέβαια εξαρτάται από την φαγούρα που διακατέχει το δεξί χέρι του αναβάτη. Ο φυσιολογικός στον ρυθμό μετακίνησης και όχι απαραίτητα αργός, μπορεί να απολαμβάνει μετακινήσεις ακόμα και με 3,5 lt/100 km, ενώ αν επιμένει να διατηρεί την γκαζιέρα στο στοπ της, παίζει το τάλιρο στα δάχτυλα, χωρίς κανένα νόημα.  

γλυκά
  • Δυναμικό στιλ 
  • Φιλική αίσθηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Τεχνολογίες
  • Τιμή
ξινά
  • Ντουλαπάκι χωρίς κλειδαριά

Στην ενεργητική ασφάλεια συμβάλουν και τα φρένα. Το ABS δεν θα επέμβει με το καλημέρα, πρώτα θα αφήσει το επιβραδυντικό έργο να συμβεί και μετα θα αναλάβει έργο, με το συνολικό αποτέλεσμα να φορτώνει την αυτοπεποίθηση ακόμα και στη γυαλάδα των Αθηναϊκών δρόμων. Δίσκοι εμπρός και ένας πίσω, όλοι με δαγκάνες δύο εμβόλων, καθώς και σωληνάκια υψηλής πίεσης προσφέρουν αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Οι επιταχύνσεις και οι επιβραδύνσεις γίνονται μια ευχάριστη ρουτίνα και οι αποστάσεις δεν τρομάζουν ακόμα και αν κινείσαι σε ώρα αιχμής με τους δρόμους πηγμένους. Το ποιοτικό σύνολο υπακούει άμεσα και ακαριαία σε εντολές αλλαγής κατεύθυνσης ακόμα και αν οδηγείς σαν κυνηγημένος και εδώ το σφιχτό σετάρισµα είναι σύμμαχος αρκεί να μην αναζητάς επιδόσεις σε κατσαρό οδόστρωμα. Παρόλα αυτά το μακρύ μεταξόνιο προσφέρει εκτός από ευθυβολία και προοδευτικότερες αντιδράσεις από τη συνολική συμπεριφορά των αναρτήσεων.

To νέο Agility 300i καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων. Η τιμή του είναι 3.995€ μετρητοίς και εναλλακτικά μπορεί να αποκτηθεί με τους εξής τρόπους αποπληρωμής: 12 άτοκες δόσεις με πιστωτική κάρτα, 18 δόσεις με επιδότηση μέρους των τόκων και 12 έως 72 δόσεις με έντοκη χρηματοδότηση.

συμπέρασμα

Καταφέρνει να εντυπωσιάσει με το πλήθος των θετικών στοιχείων και σε συνδυασμό με την τιμή (€ 3.995 μετρητοίς), δείχνει μια αξιόλογη περίπτωση στα μεσαία σκούτερ. Αποδοτικότητα, ευρυχωρία και φυσικά μοντέρνο στιλ για το μεγάλο Agility με την προσιτή τιμή, που σαφώς δεν διεκδικεί την θέση του γρηγορότερου ανάμεσα σε άλλα 300άρι της πιάτσας, όμως ενσωματώνει περισσότερα απ’ όσα αναζητά κανείς. Η στιβαρή αίσθηση είναι κτήμα του, ο κινητήρας καλύπτει τις προσδοκίες απόδοσης - οικονομίας και η ευρυχωρία για αναβάτη συνεπιβάτη συνδυάζεται με χώρους κάτω από τη σέλα και αρχοντικές στιγμές μετακίνησης.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ




ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...