ΔΟΚΙΜΗ: Honda SH 300i ABS

Θεσμός στα 300άρια scooter, το μεγάλο SH επιστρέφει προικισμένο για νέες ένδοξες στιγμές

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αισθητικό φρεσκάρισμα, επιτέλους χώρος για κράνος κάτω από τη σέλα και σύγχρονες πινελιές που πολλοί θα κληθούν να αντιγράψουν. Το SH 300i ξαναχαράζει πορεία για την κορυφή της κλάσης του. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Λειτουργία μετάδοσης
  • Στιβαρή αίσθηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα (αποτελεσματικότητα)
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Σπογγώδης αίσθηση φρένων
  • Άνεση πίσω ανάρτησης
  • Ντουλαπάκι ποδιάς
  • Τιμή

Το φαινόμενο SH 300 έκανε την εμφάνισή του 10 χρόνια πριν και τότε έδινε μια άλλη διάσταση στην αστική ευκολία. Ο μικρός αδερφός, το 150, διέπρεπε! Πουλούσε σαν ζεστό ψωμί σε φούρνο με όπλα του την φιλικότητα, την αποτελεσματικότητα των τροχών 16’’ στη συμπεριφορά και την δραστήρια και οικονομική φιλοσοφία του στις καθημερινές ανάγκες. Αν του έλειπε κάτι ήταν λίγο τσαγανό όταν άπλωναν οι ευθείες ή αν ζητούσες επιδόσεις δικάβαλος. Η λύση ήρθε από την ίδια την Honda μεγαλώνοντας το SH δίνοντας του την ταμπέλα 300. Το «μεγάλο» SH έγινε σιγά σιγά το εμπορικότερο μοντέλο της Honda και κατάφερε να αλλάξει τα δεδομένα της κατηγορίας του.   

 

Μετακινήσεις αστραπή, αστικού τύπου! 

Φτιαγμένο στην λογική «λιτό και απέριττο, πρακτικό και ουσιαστικό» το SH 300 κατάφερε να φέρει επιδόσεις και στιβαρή αίσθηση χωρίς να χάσει ευελιξία και σύντομα έγινε το ταχύτερο παιδί της πόλης. Το 2011 έγινε ακόμα ταχύτερο στην ανανέωση που δέχτηκε και σήμερα στην 3η του νεότητα έφερε τεχνολογία, έσβησε τα κακώς κείμενα και παρέμεινε πιστό στην φιλοσοφία του. Απλότητα και αποτελεσματικότητα. Αν το δούμε συνοπτικά το νεότερο SH 300i ABS έχει φρεσκάρει την αισθητική του ώστε να γοητεύει το βλέμμα, χωρίς όμως να ξεφύγει σε προσανατολισμό. Δύσκολα λοιπόν θα το μπερδέψεις και θα αναγνωρίσεις αμέσως ότι είναι ένα SH. Ξεχωρίζει βέβαια από τα προγενέστερα αδέρφια του με πιο παρατηρητική ματιά στις λεπτομέρειες και στις φρέσκες σύγχρονες γραμμές της σχεδίασης που βέβαια δεν ξεφεύγουν από το αρχικό κονσεπτ. Στενό στιλ, καλομοιρασμένοι χώροι για δυο και επίπεδο πάτωμα ήταν και είναι η συνταγή που χρόνια τώρα γνωρίζει επιτυχία. Το νέο SH 300i ABS παραμένει προϊόν υψηλής αισθητικής χωρίς σχεδιαστικές φανφάρες, αλλά με ουσιαστικά προσεγμένες βελτιώσεις με βάση τα δεδομένα της εποχής.

Ένα νέο ατσάλινο πλαίσιο με ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο δίνει λύση στους σχεδιαστές να ανακαλύψουν χώρους,  όπως αυτός κάτω από την σέλα που επιτέλους αποθηκεύει κράνος. Αυτό μάλιστα το πέτυχαν χωρίς εκπτώσεις στην διάσταση των τροχών που παραμένουν 16’’ τόσο εμπρός όσο και πίσω. Αν για κάτι είχαν υποστεί κριτική τα SH ήταν για τους αποθηκευτικούς τους χώρους και τώρα δεν δέχεται απλά ένα jet, αλλά κανονικό full face. Μάλιστα στον ίδιο χώρο των 19 lt, υπάρχει παροχή φόρτισης και υποδοχή για να στηρίζεται το κινητό σας τηλέφωνο. Πιο πίσω, μια που είμαστε με ανοιχτή τη σέλα, είναι τοποθετημένο το ρεζερβουάρ των 9,1 λίτρων, με ειδική υποδοχή στήριξης της τάπας την ώρα του ανεφοδιασμού. Αν κάτι λείπει από τη σέλα είναι ένα αμορτισέρ για να την κρατά όρθια, κάτι που φοριέται από τον ανταγωνισμό, ενώ για να ανοίξει υπάρχει μπουτόν σε συνδυασμό με τον κεντρικό διακόπτη. Ο τελευταίος είναι μια από τις καινοτομίες του νέου SH 300i ABS και είναι τεχνολογίας smart key, κάτι σύνηθες στον κόσμο του αυτοκινήτου, κάτι σπάνιο και μόνο σε premium κατηγορίες μοτοσυκλετών και ουδέποτε σε σκούτερ. Πρακτικά μπορείς να έχεις το «κλειδί» στην τσέπη σου και πλησιάζοντας το SH, ένας φωτιζόμενος περιστροφικός διακόπτης αναλαμβάνει τον ρόλο του κλειδιού.  Στην αριστερή πλευρά της ποδιάς υπάρχει ένας πραγματικά μίνι αποθηκευτικός χώρος με πορτάκι που δεν έδειχνε ιδιαίτερη ευκολία στο άνοιγμα του. Ο πίνακας οργάνων έχει αναβαθμίσει τόσο την εικόνα του όσο και τις πληροφορίες που προσφέρει η οθόνη υγρών κρυστάλλων και τώρα προστίθενται και αυτές που αφορούν κατανάλωση και αυτονομία.

 

Η πόλη είναι μικρή…

Σύντομα αντιλαμβάνεσαι ότι οι αποστάσεις εκμηδενίζονται με χαρακτηριστική ευκολία, χωρίς να ζορίζεσαι να φτάσεις από την μια άκρη της πόλης στην άλλη. Πριν από αυτό όμως πάνω στη σέλα του νέου SH 300i απολαμβάνεις μια απόλυτα φυσιολογική θέση με σωστές γωνίες σε πόδια και χέρια. Μαζί με την ευκολία που προσφέρει το επίπεδο άνοιγμα τόσο στο πέρασμα του ποδιού όσο και στην μεταφορά αντικειμένων το επίπεδο πρακτικότητας είναι υψηλό. Ένας πτυσσόμενος γάντζος αναλαμβάνει να κρατήσει τσάντες ή ψώνια από το σουπερ μάρκετ, ενώ στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ευρύχωρη σχάρα και Top Box 35 λίτρων στο χρώμα του SH, που χωράει άλλο ένα full face κράνος και μικροπράγματα. Η σέλα είναι αναπαυτικότατη για δυο και ο συνεπιβάτης απολαμβάνει επανασχεδιασμένα και πιο ποιοτικά μασπιέ με λαστιχένιο πάτημα για να φιλτράρει κραδασμούς. Ο αναβαθμισμένος μονοκύλινδρος κινητήρας των 279 cc με την 4βαλβιδη κεφαλή και τον ψεκασμό PGM-FI, είναι ο πρώτος τεχνολογίας EURO4 που φοριέται σε σκούτερ και είναι κατασκευασμένος με τεχνολογία που περιορίζει στο μέγιστο τις εσωτερικές τριβές. Μπορεί στα χαρτιά να έχει χάσει δυο ίππους, όμως οι σχεδόν 25 ίπποι και η νέα χαρτογράφηση που επιτρέπει στα 25,5 Nm ροπής να εκδηλώνονται σε χαμηλότερες στροφές, δίνουν τα φτερά που περιμένεις στο μεσαίο σκούτερ της Honda.  

Η μετάδοση πραγματοποιείται υποδειγματικά και αθόρυβα, με εξαιρετική απόκριση και το SH 300i επιταχύνει με μια απλή περιστροφή του γκαζιού ώστε να γίνει «καπνός» μέχρι το επόμενο φανάρι. Όλα συμβαίνουν τόσο εύκολα και κάπως έτσι δικαιολογείται η επιτυχία των πετυχημενων σκούτερ της Honda. Τα 80 με 100 km/h έρχονται αβίαστα, ενώ με σταθερότητα στο ρυθμό θα δεις τη βελόνα στο κοντέρ να αγγίζει τα 130 km/h και με επιμονή και τις κατάλληλες προϋποθέσεις να πλησιάσει τα 160 km/h. Ακόμα και εκεί όμως η σταθερότητα και στιβαρή αίσθηση δεν δημιουργεί ανασφάλειες, ενώ στα 120-130 km/h μπορεί να ταξιδέψει και να μην περιορίσει την χρήση του μόνο στην ίδια του την πόλη. Τα full LED φώτα δίνουν έναν τόνο πολυτέλειας αλλά προσφέρουν και ουσία τόσο στην περιορισμένη κατανάλωση ενέργειας, όσο και στην εκπληκτική απόδοση κάτι που εκτιμάς κυρίως σε σκοτεινές περιαστικές διαδρομές. Με στραγγαλισμένο το γκάζι η κατανάλωση φτάνει τα 4,4 lt/100 km, τη στιγμή που σε ανθρώπινο αστικό ρυθμό κυμαίνεται ανάμεσα στο 3-3,5 lt/100 km. Στην δεύτερη περίπτωση εξακολουθείς να διακτινίζεσαι από το σημείο Α στο σημείο Β με το SH να σερβίρει απρόσμενη ευελιξία και σιγουριά στις μετακινήσεις σου για τα σχεδόν 170 κιλά που ζυγίζει. Πρακτικά τα εξαφανίζει με το ζωηρό μοτέρ, το ικανότατο κόψιμο του τιμονιού, τη σωστή κατανομή των βαρών και τα αποτελεσματικά φρένα (με στάνταρ δικάναλο ABS) να εξασφαλίζουν ουσία και ασφάλεια. Αν πρέπει να γκρινιάξεις για κάτι είναι για την σπογγώδη αίσθηση που λαμβάνεις από τα φρένα, αλλά όχι για την αποτελεσματικότητά τους, καθώς και για την σφιχτή απόσβεση της πίσω ανάρτησης. Μπορεί να προσφέρει στην δεμένη συμπεριφορά του συνόλου αλλά ταλαιπωρεί, κυρίως τον συνεπιβάτη στις ξαφνικές ελληνικές ανωμαλίες των δρόμων που θα κληθεί να διαχειριστεί. Κάτι που συμβαίνει βέβαια στην πλειονότητα των σκούτερ που δεν φημίζονται για την άνεση στις κακοτεχνίες. Το σύγχρονο SH 300i ABS πάντως απογειώνει τα πλεονεκτήματα και κρατά μικρό καλάθι σημαντικών μειονεκτημάτων που θα το διατηρήσει στην κορυφή της κλάσης για ακόμα μια φορά. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


συμπέρασμα

Μόνο τυχαία δεν είναι η επιτυχία των SH (Small Honda) όλα αυτά τα χρόνια που δραστηριοποιούνται στα μικρομεσαία σκούτερ. Το όνομα του κατασκευαστή και η φήμη που τον συνοδεύει, οι τροχοί 16’’ και η ποιοτική συμπεριφορά, το επίπεδο πάτωμα και η ευκολία στην καθημερινή χρήση έδωσαν το πρώτο όνομα στην μαρκίζα των πετυχημένων σκούτερ. Το SH300i ABS ως κορωνίδα της οικογένειας κατάφερε να διατηρήσει τα προνομία πρακτικότητας και να φέρει επιδόσεις ζηλευτές ακόμα και από μεσαίες μοτοσυκλέτες, μέσα στην πόλη. Στην παρούσα φάση και στην 3η γενιά του, το 300αρι της Honda κέρδισε πολλά. Χώρο για κράνος κάτω από τη σέλα για να πάψουν οι γκρίνιες, ομορφότερη αισθητική χωρίς απώλεια του προσανατολισμού της, LED φώτα με όλα τα οφέλη που τα ακολουθούν, ένα νέο μοτέρ Euro4 με δυνατές επιδόσεις, κολακευτική κατανάλωση και αραιά διαστήματα σέρβις, ενώ τα οφέλη γαρνίρονται με πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας, ευκολίας και ανέσεων. Όλα αυτά μαζί, πακέτο με την ποιότητα Honda μπορούν τουλάχιστον να δικαιολογήσουν την αλμυρή τιμή (€5.500) που το συνοδεύει. 

GOCAR TEST - Honda SH300i

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...