ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Inazuma 250

Αποτελεί μια από τις πιο ευχάριστες σπαζοκεφαλιές που πρέπει να λύσουμε τα τελευταία χρόνια! Και αυτό γιατί με τιμή κάτω από 3.600 ευρώ αλλάζει τα δεδομένα της αγοράς και φυσικά τις προτεραιότητες επιλογής

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Τι θα πει Inazuma;

Καθαρά για λόγους πληροφόρησης να αναφέρουμε ότι στα ιαπωνικά το Inazuma μεταφράζεται σε κάτι σαν κεραυνός, ή δύναμη κεραυνού - στα ιδεογράμματα δεν είμαστε και πολύ καλοί... Μάλιστα από το 2008 το Inazuma Eleven είναι και manga από τον Tenya Yabuno!

γλυκά
  • Ευκολία οδήγησης
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Άνετη ανάρτηση
  • Τιμή

Μακάρι όλα τα προβλήματα που είχαμε να λύσουμε να ήταν σαν αυτό εδώ, αν ήταν έτσι η ζωή μας θα ήταν ένας παράδεισος. Και αυτό γιατί στη πολύ χαμηλή τιμή των 3.595 ευρώ το Inazuma της Suzuki ανατρέπει όλες τις προτεραιότητες και ουσιαστικά ξαναμοιράζει τη τράπουλα σε ότι έχει να κάνει με τα δίτροχα καθημερινής χρήσης.

Ας δούμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Μέχρι τώρα η επιλογή ενός δίτροχου για καθημερινή χρήση (δηλαδή για την σκληρή δουλειά τη μετακίνησης στις πόλεις) περιορίζονταν πρακτικά στην επιλογή ανάμεσα στα δεκάδες μικρομεσαία scooter που λες και φυτρώνουν σε κάθε κλαρί. Όμως όσο εύκολα (αυτόματη μετάδοση χωρίς συμπλέκτη) και πρακτικά (χώροι αποθήκευσης και προστασία από τα στοιχεία της φύσης) και αν είναι, έχουν βασικά προβλήματα. Κύριο πρόβλημα η ασφάλεια που περιορίζεται από τους μικρούς τροχούς (ειδικά στη χώρα μας που δεν φημίζεται για την ποιότητα των δρόμων) και τα περιορισμένα φρένα. Επίσης, η οδική συμπεριφορά δεν είναι ότι καλύτερο, αφού όλος ο κινητήρας κινείται μαζί με τον πίσω τροχό. Προσθέστε σε αυτά τον κατά πλειοψηφία μονοκύλινδρο κινητήρα και την ακριβή επισκευή τους μετά από κάθε έστω και ανώδυνη πτώση και βλέπετε ότι στον κόσμο των scooter δεν είναι όλα ρόδινα. Και τέλος, είναι και το θέμα γούστου, αφού δεν είναι λίγοι οι αναβάτες που δεν «γουστάρουν» τα scooter! Όμως η αγορά μιας κανονικής μοτοσυκλέτας είναι σχεδόν απαγορευτική αν δεν το λέει το πορτοφόλι σου, οπότε πρέπει να κάνεις τη θυσία και να περιοριστείς σε ένα και μόνο κύλινδρο.

 

Ποιοτική λύση

Όμως τώρα υπάρχει λύση που ονομάζεται Inazuma και φέρει και σοβαρό σήμα στο ρεζερβουάρ (αυτό της Suzuki) με δικύλινδρο, ψεκαστό κινητήρα και αξιόλογη ποιότητα που σε καμία περίπτωση δεν μας παραπέμπει σε μια φτηνιάρικη πρόταση. Και σε αυτό θα επικεντρωθούμε αρχικά γιατί μας έκανε πολύ καλή εντύπωση η υψηλή του ποιότητα, που μας θύμισε Ιάπωνες στις καλές τους μέρες με τα πλαστικά και το επίπεδο βαφής να βρίσκονται σε πραγματικά πολύ υψηλά επίπεδα.

Αλλά δεν είναι μόνο η ποιότητα που εντυπωσιάζει, είναι και η σχεδίαση που αντιγράφει τις πιο «macho» μεγαλύτερες «naked» Suzuki, με τα φλάς ενσωματωμένα στις προεκτάσεις του καλύμματος του ψυγείου νερού, το στροφόμετρο (με κόκκινο στις 11.000 σ.α.λ.) να είναι το κεντρικό όργανο οδήγησης και το ταχύμετρο ψηφιακό, πάνω στο εμπρός φανάρι που σίγουρα και αυτό ξεχωρίζει με τη σχεδίασή του.

Οι χυτές ζάντες είναι τριών ακτινών 17 ιντσών (με ελαστικά 110/80 εμπρός και 140/70 πίσω), τα φρένα δυο δισκόφρενα (290 χιλ. εμπρός και 240 χιλ. πίσω με διπλά εμβολάκια) απόλυτα ικανοποιητικά και το πλαίσιο σχεδόν διπλό περιμετρικό μεταλλικό. Οι εξατμίσεις με τους καταλύτες είναι ευμεγέθης, αλλά όμορφα σχεδιασμένες και του προσδίδουν μια κλασικότητα που έχουμε πάψει πια να περιμένουμε στις μέρες μας. Όμως όλα αυτά προσθέτουν κιλά και τα 182 που φτάνει γεμάτο δεν είναι λίγα.

 

Επιδόσεις πολιτισμένες

Εδώ ο κινητήρας είναι παράλληλος δικύλινδρος εν σειρά (φυσικά υδρόψυκτος) και μέσα από τετραβάλβιδους θαλάμους καύσης αποδίδει 24,5 ίππους στις 8.500 σ. α. λ. Τα κυβικά του είναι 248 και είναι ελαφρά υποτετράγωνος με διάμετροΧδιαδρομή 53,5Χ55,2 χιλ. Με τους ίππους αυτούς στη διάθεσή σας μην περιμένετε επιδόσεις που θα σας… μακρύνουν τα χέρια. Αντίθετα έχουμε ένα γλυκό μοτεράκι (πολύ γλυκό να το τονίσουμε) που δεν θα αιφνιδιάσει, και που του αρέσει να ανεβάζει στροφές. Η απόδοσή του είναι γραμμική και ανεβάζει ρυθμό εύκολα μέχρι το στροφόμετρο να δείξει 9.000. Ανεβάζει και πιο πάνω, αλλά από εκεί και πέρα δεν συμβαίνουν και πολλά εκτός αν θέλετε να πιάσετε τα 140+ km/h της τελικής ταχύτητας, «στίβοντας» το μοτεράκι που πάντως δεν δυσανασχετεί. Να πούμε συνοψίζοντας ότι οι επιδόσεις και η ροπή δεν είναι εντυπωσιακές με αποτέλεσμα η ταχύτητα ταξιδιού του να είναι λίγο πάνω από τα 100 km/h, με το καλό όμως κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων να βοηθά. Αλλά να τονίσουμε ότι η απουσία εντυπωσιακών επιδόσεων σε καμιά περίπτωση δεν περιορίζει τον χαρακτήρα του που είναι ένα οικονομικό (γύρω στα 3,5 - 4 lt/100 km, αναλόγως του στιλ οδήγησης), εύκολο και πάνω από όλα πολιτισμένο μοτοσυκλετάκι καθημερινής χρήσεις με χώρους για δύο άτομα, μεγάλη αναπαυτική σέλλα και άνετες αναρτήσεις.

Θα λέγαμε ότι σε αυτά, προσθέτοντας το στιβαρό πλαίσιο που όμως συνδυάζεται με μαλακές αναρτήσεις (τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός διαμέτρου 37 χιλ. και πίσω προοδευτική), έχουμε ένα σύνολο που μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις επιδόσεις του. Με λίγα λόγια ο αναβάτης εκμεταλλευόμενος τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά θα μπορεί να κινηθεί με κεκτημένες ταχύτητες κρατώντας υψηλή μέση ταχύτητα, αν και θα πρέπει να λειτουργεί τον κινητήρα πάνω από τις 4.000 στροφές και αν θέλει να κινηθεί σβέλτα θα πρέπει η βελόνα του στροφόμετρου να βρίσκεται κοντά στο κόκκινο.

 

Πολυτελής καθημερινότητα

Να τονίσουμε ότι δεν έχουμε να κάνουμε με μια σπορτίβικη πρόταση, αλλά ένα καθημερινό εργαλείο με γενικά καλή αίσθηση, με όλα τα χειριστήρια να λειτουργούν μαλακά χωρίς κόπο (ακόμα και να βρεις τη νεκρά είναι πολύ εύκολο), κάτι που βοηθά τους νέους αναβάτες και το ασθενές φύλλο που το βρουν πολύ βολικό στη λειτουργία του. Στα πλην θα τοποθετούσαμε το ασαφές εμπρός σύστημα, το μαλακό εμπρός πιρούνι (κάτι που διορθώνεται εύκολα) και την απουσία κεντρικού σταντ το οποίο πολλές φορές είναι χρήσιμο.

Τελικά όσο συμβατικό και αν σας φαίνεται το Inazuma στην ουσία του είναι μια ανατρεπτική πρόταση που θα αναγκάσει πολλούς να μην έχουν πλέον δικαιολογία για να μην επιστρέψουν στην μοτοσυκλέτα που αγάπησαν και εμπιστεύονται. Καιρός ήταν κάποιος να τα βάλει με τα scooter που εδώ ηττούνται και λόγω τιμής.  

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ξινά
  • Μαλακό πιρούνι
  • Απουσία κεντρικού σταντ
POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...