Hyundai i20 facelift

Φρέσκια εμφάνιση και βελτιωμένη γκάμα κινητήρων βάζουν γερά το i20 στο ματς των supermini

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το supermini της Hyundai ανανεώνεται, 3,5 χρόνια μετά το λανσάρισμά του στην ευρωπαϊκή αγορά, βάζοντας στόχο ένα πιο νεανικό κοινό.

Διπλασιάζεται η παραγωγή του i20 στο HAOS

Το νέο i20 το οδηγήσαμε στην Τουρκία, όπου και παράγεται, ενώ επισκεφτήκαμε και το εργοστάσιο της Hyundai που βρίσκεται πολύ κοντά στην Κωνσταντινούπολη και στα ευρωπαϊκά σύνορα της χώρας. Το Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) στην παρούσα φάση παράγει αποκλειστικά i20, ενώ παλιότερα από τη γραμμή παραγωγής του έχουν βγει σχεδόν 700.000 Accent, Martix και Η1. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η Hyundai, το HAOS προχωρά σε αύξηση της παραγωγής από 100.000 σε 200.000 αυτοκίνητα ετησίως. Η επένδυση πρόκειται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2013, οπότε και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εκεί η επόμενη γενιά του i10. Το HAOS ιδρύθηκε το 1995 και ήταν η πρώτη παραγωγική μονάδα της Hyundai εκτός Κορέας. Σημειώστε πως, το 70% των πωλήσεων της Hyundai στην Ευρώπη είναι αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στα εργοστάσια που έχει η εταιρεία στην Τσεχία και την Τουρκία. 

γλυκά
  • Εξωτερική σχεδίαση
  • Αποδοτικότητα κινητήρων
  • Χώροι - εργονομία
  • Εξοπλισμός (στάνταρ ESP)
  • Εγγύηση
ξυνά
  • Σχεδίαση/διάκοσμος εσωτερικού
  • Αίσθηση κιβωτίου 1.4 diesel

Το ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη για να οδηγήσουμε το ανανεωμένο i20 ήταν από τις περιπτώσεις που κρατούσα μικρό καλάθι, αλλά τελικά δεν είχα που να βάλω τα κεράσια. Περίμενα να δω άλλη μια version του κλασικού έργου “Νέα φώτα, μάσκα, προφυλακτήρας” που αποτελεί τον κανόνα στα facelift. Αντ’ αυτού, οδήγησα ένα ουσιαστικά βελτιωμένο i20, στα σημεία εκείνα που θα του δώσουν την δυναμική που έλλειπε από το “καλό-πλην-χαμηλών τόνωναπερχόμενο μοντέλο.

Πρώτο πρώτο η εμφάνιση. Το χαμογελαστό εμπρός μέρος έδωσε τη θέση του σε ένα σύγχρονο, δυναμικό μούτρο με φώτα ημέρας LED που ναι μεν “Yariζει”, δίνει όμως στο i20 τον αέρα του αυτοκινήτου που θα το επιλέξει κάποιος επειδή του αρέσει και όχι μόνο επειδή είναι καλό. Στο πλάι και πίσω οι αλλαγές είναι περιορισμένες, ίσα ίσα για να φρεσκάρουν την ενδιαφέρουσα αλλά σε καμιά περίπτωση προκλητική ή αδιάφορη αισθητική.

Το καλύτερο νέο όμως αφορά τους κινητήρες και πιο συγκεκριμένα τον καινούργιο 3κύλινδρο 1.100άρη diesel των 75 ίππων. Το εντυπωσιακό του στοιχείο δεν είναι τόσο η απόδοσή του, όσο τα green χαρακτηριστικά του: στην έκδοση Blue Drive με σύστημα Stop & Go, οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 84 g/km, χαμηλότερες από οποιοδήποτε μη υβριδικό – μη ηλεκτρικό μοντέλο που μπορείς να αγοράσεις σήμερα! Η υπόλοιπη γκάμα παραμένει ουσιαστικά ίδια, είναι όμως βελτιωμένη στα σημεία: ο 1.4 diesel των 90 ίππων σπάει και αυτός το φράγμα των 100 g/km και εκπέμπει 96 g CO2 ανά km, ενώ οι αντίστοιχες τιμές για τους δύο βενζινοκινητήρες 1.2 (85 PS από 78) και 1.4 (100 PS από 97) είναι 109 και 114 g/km (έκδοση Blue Drive). Κλείνοντας την αναφορά στις τεχνικές αλλαγές, να πω ότι ο 1.2 είναι ο μόνος που διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, με τους υπόλοιπους τρεις να συνδυάζονται με 6άρι. Προαιρετικά, ο 1.4 βενζίνης διατίθεται και με 4άρι αυτόματο. Ένα ακόμη νέο στοιχείο στο i20, τέλος, είναι το ESP που διατίθεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Λιγότερο εντυπωσιακές είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό. Τα υλικά έχουν βελτιωθεί ελαφρώς σε υφή και ποιοτικά παραμένουν στο ίδιο ικανοποιητικό επίπεδο - είναι παντού σκληρά αλλά διακρίνονται για την προσεγμένη συναρμογή τους. Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων με το μπλε φωτισμό, ενώ η ανασχεδιασμένη ασημί κεντρική κονσόλα βελτιώνει το συνολικά σκουρόχρωμο διάκοσμο. Οι χώροι δεν άλλαξαν και παραμένουν ένα από τα δυνατά χαρτιά του i20. Είναι αρκετά μεγάλοι για τέσσερις ενήλικες και το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 295 λίτρα. Στα θετικά συγκαταλέγονται η σωστά μελετημένη εργονομία και ο πλουσιότερος εξοπλισμός που στην extra εκδοχή του περιλαμβάνει πολυτέλειες όπως σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί και κάμερα οπισθοπορείας ενσωματωμένη στον εσωτερικό καθρέπτη.  

 

Diesel παίρνω – βενζίνη αφήνω

Αρχίζοντας από τον τελευταίο κινητήρα που δοκίμασα, τον 1.100άρη diesel, πρέπει να παραδεχτώ πως είναι πραγματική αποκάλυψη. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Hyundai δεν αφήνουν περιθώριο για φιέστες (0-100 km/h σε 15,7 sec), στην πράξη όμως ο 3κύλινδρος κερδίζει τις εντυπώσεις. Έχει πλούσια ροπή από χαμηλά (180 Nm στις 1.750 - 2.500 rpm), ποιοτική και ήσυχη λειτουργία, επιταχύνει με νεύρο χάρη στο κοντό κιβώτιο, χωρίς κομπιάσματα ή κραδασμούς και συνεργάζεται με ένα 6άρι κιβώτιο που είναι καλύτερο από αυτά των βενζινοκίνητων εκδόσεων – με πιο “γλυκό” επιλογέα και σαφείς διαδρομές. Προσθέστε στα παραπάνω τη χαμηλή μέση κατανάλωση των 3,6 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 που ανεξαρτήτως έκδοσης είναι κάτω από 100 g/km (άρα χωρίς τέλη κυκλοφορίας) και καταλαβαίνετε γιατί πιστεύω πως το i20 1.1 είναι εξαιρετικό. Αν το μενού περιλαμβάνει ελάχιστα ταξίδια και οδήγηση κυρίως εντός και στα πέριξ της πόλης, είναι η ιδανική επιλογή από τη γκάμα.

Από τα δύο 1.400 που επίσης οδήγησα, δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο, οπότε η τελική επιλογή θα καθοριστεί από την τιμή αγοράς. Η έκδοση diesel υπερέχει σε ροπή, η βενζινοκίνητη από την άλλη έχει καλύτερο κιβώτιο και είναι ταχύτερη από στάση (βλέπε στοιχεία επιδόσεων παρακάτω). Και στις δύο, η επιπλέον (6η) σχέση στο κιβώτιο φροντίζει για ήσυχο ταξίδι, έχοντας εξαλείψει ένα από τα αδύνατα σημεία του απερχόμενου μοντέλου. Είναι ενδεικτικό πως, οδηγώντας με 140 km/h στον αυτοκινητόδρομο, ο ήχος του κινητήρα παραμένει εκτός καμπίνας και μόνο λίγος αεροδυναμικός θόρυβος γίνεται αισθητός από τους επιβάτες. Φυσικά, όσο ανεβαίνει ο ρυθμός (ταχύτητα - στροφές κινητήρα) ο θόρυβος από το μοτέρ νικά την ηχομόνωση. Όσο για την ανάρτηση, αν και δείχνει πιο σφικτή από τα προ-facelift μοντέλα, παραμένει το ίδιο άνετη, ενώ την ίδια στιγμή καταφέρνει και έχει περισσότερο ποιοτική λειτουργία.

Οδηγικά το i20 συνεχίζει να ποντάρει στην ευκολία, αφήνοντας το σπορ DNA για άλλες προτάσεις της κατηγορίας. Το supermini της Hyundai συμπεριφέρεται σωστά στο δρόμο, πατάει καλά και αν δεν αρχίσεις τις άτσαλες κινήσεις σε τιμόνι και γκάζι-φρένο, δεν θα σε προβληματίσει. Σύμμαχός σου, σε κάθε περίπτωση, είναι τα δυνατά φρένα και το στάνταρ ESP.

Το ανανεωμένο i20 ντεμπουτάρει στην ελληνική αγορά μέσα στον Ιούλιο, με το 1.1 CRDi να αναμένεται προς τα τέλη Σεπτέμβρη 2012. Κερασάκι στην τούρτα για όσους το επιλέξουν είναι η 5ετής τριπλή φροντίδα που συνοδεύει όλα τα νέα μοντέλα της Hyundai στην Ευρώπη: 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (με απεριόριστα χιλιόμετρα), 5 χρόνια οδική βοήθεια και 5 χρόνια δωρεάν τεχνικοί έλεγχοι.

 

Η γκάμα του i20

Κινητήρες βενζίνης

1.2

Τύπος / κυβισμός     Kappa / 1.248 cc

Ισχύς / ροπή             85 PS / 121 Nm

0-100 km/h               12,7 sec

Τελική ταχύτητα        168 km/h

Μέση κατανάλωση    4,1 lt/100 km

Εκπομπές CO2         109 g/km (Blue Drive) – 114 g/km

 

1.4

Τύπος / κυβισμός     Gamma / 1.396 cc

Ισχύς / ροπή             100 PS / 137 Nm

0-100 km/h               11,6 sec

Τελική ταχύτητα        181 km/h

Μέση κατανάλωση    4,9 lt/100 km

Εκπομπές CO2         115 g/km (Blue Drive) - 122 g/km

 

Κινητήρες diesel

1.1

Τύπος / κυβισμός     U-IΙ (3κύλινδρος) / 1.120 cc

Ισχύς / ροπή             75 PS / 180 Nm

0-100 km/h               15,7 sec

Τελική ταχύτητα        160 km/h

Μέση κατανάλωση    3,6 lt/100 km

Εκπομπές CO2         84 g/km (Blue drive S/E) - 93 g/km (Blue drive) - 99 g/km

 

1.4

Τύπος / κυβισμός     U-II / 1.396 cc

Ισχύς / ροπή             90 ps / 220 Nm

0-100 km/h               13,5 sec

Τελική ταχύτητα        174 km/h

Μέση κατανάλωση    3,7 lt/100 km

Εκπομπές CO2         96 g/km (Blue Drive) - 106 g/km

 

Διαστάσεις - Βάρος

Μήκος             3.995 mm

Πλάτος            1.710 mm (χωρίς καθρέφτες)

Ύψος              1.490 mm

Μεταξόνιο       2.525 mm

Βάρος             1.083 – 1.232 kg (ανάλογα την έκδοση)

συμπέρασμα

Το i20 δεν έπασχε ποτέ από σοβαρά ελαττώματα, πλην του θορύβου. Παρόλα αυτά, δεν κατάφερε στα πρώτα χρόνια της καριέρας του να γίνει στην κατηγορία του ότι είναι το i10 στα μίνι: ένας ηγέτης. Με το φρεσκάρισμα στην εμφάνιση, τη βελτιωμένη και εύστοχη γκάμα κινητήρων και την 5ετή εγγύηση, έχει πλέον τα φόντα να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στα supermini. Για χρήση στην πόλη, το 1.1 diesel είναι ιδανικό. Για overall χρήση, το 1.2 συνδυάζει τα περισσότερα πλεονεκτήματα.

Hyundai i20-2012

POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...