Peugeot 208 1.4 VTi & HDI

French Kiss!!!

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο 208 βάζει στο τερέν της κατηγορίας του νέα στοιχεία υπεροχής και κοντράρει στα ίσια τα πρωτοκλασάτα στελέχη

γλυκά
  • Κομψή εμφάνιση
  • Γκάμα κινητήρων
  • Ευρυχωρία
  • Μειωμένο Βάρος
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Σημεία με σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό
SMEG Multimedia System


Στο πνεύμα της εποχής, και συνεπές με την νέα τάξη πραγμάτων στο εσωτερικό του 208, προσφέρεται από την μεσαία έκδοση Active (υπολογίζεται το 80% των πωλήσεων) ένα έξυπνο mutimedia πακέτο με μία μεγάλη οθόνη αφής 7” ιντσών με ανάλυση 800 x 480. Επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες όπως το ραδιόφωνο, την σύνδεση μέσω Bluetooth και την αναπαραγωγή μουσικών κομματιών από ένα USB. Παράλληλα στις εκδόσεις με εργοστασιακό GPS, προβάλλει πλήρως τις λειτουργίες της πλοήγησης, βελτιώνοντας σημαντικά την ευχρηστία. Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι και η συνεργασία μέσω δικτύου 3G με τις εφαρμογές Peugeot Connected Apps, που προσφέρουν κάθε χρήσιμη πληροφορία στον οδηγό και τους επιβάτες. Η οθόνη είναι τοποθετημένη κεντρικά, με εύκολη πρόσβαση στο επίπεδο των ματιών του οδηγού για μέγιστη ασφάλεια, άνεση και αρμονία με τα υπόλοιπα στοιχεία του ταμπλό.

Αναρωτηθήκατε ποτέ τι είναι αυτό που κάνει ένα αυτοκίνητο best seller; Μήπως το μπαλάκι της επιτυχίας δεν το κρατά ο δημιουργός, αλλά ο καταναλωτής; Στην Peugeot ξέρουν την απάντηση εδώ και πολλά χρόνια, αφού τα εξαιρετικά 205 και 206 αρίστευσαν σε πωλήσεις κατά τη διάρκεια της καριέρας τους. Ακολούθησε ένα πιο υποτονικό εμπορικά αλλά αξιόλογο 207, το οποίο προσπάθησε να συνδέσει την Peugeot με τις σύγχρονες εξελίξεις στην κατηγορία B. Σήμερα η συνταγή αλλάζει, το νέο 208 παίρνει πίσω τις πληθωρικές διαστάσεις του 207, προβάλλοντας τον compact χαρακτήρα του και το απαράμιλλο στυλ σαν τα βασικά εφόδια για ένα εμπορικό μέλλον, αντάξιο των προγόνων του. Από εκεί και πέρα, οι Γάλλοι υπόσχονται οδηγικό προφίλ από τα παλιά. Μπορεί όμως το φιλτράρισμα της σύγχρονης εποχής να εκπληρώσει τις προσδοκίες;

 

Αρέσει

Η πρώτη ματιά φέρνει θετικές σκέψεις σε σχέση με τη σμίκρυνση των διαστάσεων. Συνολικά, το 208 είναι κατά 70 mm κοντύτερο από το 207, διατηρώντας περίπου το ίδιο πλάτος και ύψος. Οι στρογγυλεμένες γραμμές, η νέα εμπρός μάσκα και το προσεγμένο πίσω μέρος, δίνουν ένα ενδιαφέρον οπτικά αποτέλεσμα, άμεσα αναγνωρίσιμο σαν Peugeot. Το μικρότερο μήκος ευνοεί τον compact χαρακτήρα, ενώ σημαντικό στοιχείο είναι η αισθητική διαφοροποίηση στην πίσω κολώνα της 3θυρης και 5θυρης έκδοσης. Πιο σπορ και δυναμικό το 3θυρο, πιο βατό σχεδιαστικά το προφίλ για το πρακτικό 5θυρο μοντέλο. Κοιτώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αναμφίβολα επιτυχημένη κρίνεται η προσπάθεια των «ανήσυχων» Γάλλων, οι οποίοι κατάφεραν μεθοδικά να ελαττώσουν το βάρος από 110 μέχρι και 173 kg! Το κέρδος για το 208 από αυτήν την κίνηση είναι πολλαπλό, αφού η δίαιτα συμβάλλει στις επιδόσεις, την οδική συμπεριφορά και το δίπτυχο οικονομία-εκπομπές ρύπων.

Άρωμα φρεσκάδας και στο εσωτερικό του 208. Το νέο ταμπλό επικεντρώνεται στον ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων, την κεντρική οθόνη του συστήματος multimediα SMEG (std για τις εκδόσεις Active και Allure) και το μικρής διαμέτρου τιμόνι. Το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό, αφού δεν αποσπάται η προσοχή του οδηγού για να «επικοινωνήσει» με τον πίνακα οργάνων, ενώ το μικρό τιμόνι δίνει μια όμορφη σπορ νότα. Η ιδιόμορφη αυτή θέση οδήγησης θα βολέψει την πλειονότητα των οδηγών, με μερικές μικρές παραχωρήσεις για αυτούς που διαθέτουν μέτριο ανάστημα. Η ποιοτική αναβάθμιση ακολουθεί τα μοντέρνα σχεδιαστικά τρικ στο εσωτερικό, αλλά δεν λείπουν και κάποια πλαστικά μέρη που απέχουν από το "άριστα". Σημαντικό είναι επίσης το ότι οι χώροι της καμπίνας δεν έχουν αλλοιωθεί από το πιο κοντό αμάξωμα. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί ελαφρώς, ενώ το μικρό σε διάμετρο τιμόνι πριμοδοτεί την είσοδο-έξοδο του οδηγού. Δυνατό χαρτί και ο χώρος αποσκευών με 311 lt, ο οποίος με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει τα 1.152 lt.

 

Σε πολλές γεύσεις

Η ευρεία γκάμα κινητήρων του νέου 208 αφήνει τον υποψήφιο αγοραστή κυριολεκτικά με έναν ευχάριστο «πονοκέφαλο» επιλογής. Σημαντική είσοδος οι νέοι 3κύλινδροι κινητήρες βενζίνης των 1,0 και 1,2 λίτρων –made by Peugeot- με 68 και 82 ίππους αντίστοιχα και 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Δίνουν το στίγμα της εποχής, αφού ακολουθούν το δόγμα του downsizing, προσφέροντας παράλληλα εκτός από σημαντική οικονομία σε καύσιμο και χαμηλότερο κόστος συντήρησης. Θα σταθούμε στο μοτέρ των 1,2 λίτρων, το οποίο με 82 ίππους και 118 Nm ροπής αποτελεί μια ιδανική επιλογή για το ελαφρωμένο 208. Μια μελλοντική έκδοση turbo του συγκεκριμένου κινητήρα (ίσως το 2013), αναμένεται να φτιάξει ακόμα περισσότερο το μέλλον του γαλλικού μοντέλου. Η παλέτα των κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει επίσης τους ατμοσφαιρικούς 1,4 και 1,6 λίτρων με 95 και 120 ίππους και τον γνωστό 1.6T με τους 155 ίππους και κιβώτιο 6 σχέσεων.

Σημαντικό βάρος δίνει η Peugeot και στην diesel γκάμα του 208, η οποία κυνηγώντας τα οικολογικά εύσημα (std φίλτρο μικροσωματιδίων FAP), διαθέτει εκπομπές CO2 αποκλειστικά κάτω από 99 gr/km. Ο βασικός κινητήρας των 1,4 λίτρων αποδίδει 68 ίππους και 160 Nm ροπής. Συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, είτε με το αυτόματο «ρομποτιζέ» 2 Tronic σε μια έκδοση με Stop&Start που εκπέμπει μόλις 87 gr/km CO2 (μέση κατανάλωση: 3,4 lt/100km). Ο μεγαλύτερος κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων (εκπομπές CO2 98-99 gr/km), διαθέτει δύο σκαλοπάτια απόδοσης: 92 (ροπή 230 Nm) και 115 ίππων (270 Nm). Σε όλες τις εκδόσεις διαθέτει λειτουργία Stop&Start. Η έκδοση των 92 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ή το αυτόματο των 6 σχέσεων, ενώ αυτή των 115 ίππων με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Δεν ξεχνώ να οδηγώ!

Επίσημη πρώτη πίσω από το τιμόνι του 208 και απευθείας ψάχνεις να βρεις στοιχεία διαφοροποίησης με το 207 και αναμνήσεις από το 206. Η έκδοσης βενζίνης των 1,4 λίτρων με τους 95 ίππους (δεν ήταν διαθέσιμο το 3κύλινδρο) δίνει θάρρος, αφού έχεις αναλύσει το θέμα του μειωμένου βάρους. Σωστός σε απόδοση ο 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης, ξεχωρίζεις την γραμμική αθόρυβη λειτουργία σε όλο το εύρος στροφών, που προσφέρει ένα αν μη τι άλλο ισορροπημένο αποτέλεσμα.   

Σε άμεση σύγκριση η δεύτερη επιλογή περιλαμβάνει τον diesel των 1,4 λίτρων. Μπορεί οι 68 ίπποι και τα 160 Nm να μην εκπλήσσουν στα χαρτιά, στην πράξη όμως κινείσαι σωστά μέσα στην κίνηση, ακολουθώντας εύκολα το σύγχρονο κυνήγι της οικονομίας καυσίμου (μέση κατανάλωση 3,8 lt/100km). Παρά το ελαφρύ κενό στις χαμηλές στροφές, αποδεικνύεται δημιουργικός στην καθημερινότητα και επιβάλλει πιο χαλαρούς ρυθμούς στο ταξίδι, όπου τα 130-140 km/h είναι ένα λογικό όριο για να μην πιέζεις άσκοπα. Άξια αναφοράς η ηχομόνωση, που εξαφανίζει σχεδόν τον ήχο του βενζινοκινητήρα και κάνει την λειτουργία του diesel μια ευχάριστη έκπληξη.

Αναζητώντας τον χαρακτήρα του 208 στο δρόμο, σίγουρα δεν μπαίνεις σε άμεσες συγκρίσεις με το πολύ μακρινό παρελθόν. Η διαφορά βάρους σε σχέση με το 207 δημιουργεί ένα πιο άμεσο αυτοκίνητο, με μπόλικη σπιρτάδα, παρά το ηλεκτρικό τιμόνι. Η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι οι βασικοί κερδισμένοι των αλλαγών που υιοθετεί το 208. Αφού εμπιστευτείς το πλαίσιο και πάρεις την σπορ «ένεση» από την ιδιαίτερη θέση οδήγησης, αναζητάς σαφήνεια και λίγο περισσότερο βάρος από το σημαντικά βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο στην καθημερινότητα φαντάζει ιδανικό. Η ευχρηστία, η φιλική συμπεριφορά και η ευκολία οδήγησης μοιάζουν να είναι οι βασικές προτεραιότητες του 208. Το ESP -που απενεργοποιείται μέχρι τα 50km/h- ανήκει στον βασικό εξοπλισμό, οπότε αξιοποιείς το σχετικά σφιχτό στήσιμο και τα καλά φρένα, για να απολαύσεις ένα συνδυασμό που μπορεί να προσφέρει διασκέδαση. Δεν πιάνει την κορυφή από πλευράς σπορ κουλτούρας στην κατηγορία, αλλά παραμένει εντός της στενής ζώνης των ευχάριστων εν κινήσει επιλογών.


Δες εδώ:
Τιμές Peugeot 208 στην Ελλάδα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

συμπέρασμα

Δίνει το στίγμα της αλλαγής το Peugeot 208, που μπαίνει με φόρα στην κατηγορία. Με πολλές επιλογές σε κινητήρες και εκδόσεις, σε θαμπώνει με το μοντέρνο παρουσιαστικό του και την σύγχρονη τεχνολογία που προσφέρει απλόχερα στο εσωτερικό. Σαφώς πιο ολοκληρωμένο από το 207, ξεκουράζει και ικανοποιεί, διαθέτοντας ενδιαφέρουσα παρουσία στο δρόμο αλλά κατά βάση σε «κουρδίζει» με την εμφάνιση και την κομψότητα του.

Peugeot 208 | Official Film

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...