Οδηγούμε το νέο Audi Q4 e-tron στην Ελλάδα!

Η Audi παρουσίασε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Q4 e-tron και είχαμε μία πρώτη επαφή μαζί του στους ελληνικούς δρόμους.

  • -
  • -

Το αμιγώς ηλεκτρικό Audi Q4 e-tron είναι πλέον διαθέσιμο στη χώρα μας, με την επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία να το παρουσιάζει και επίσημα στους εκπροσώπους του Τύπου. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσει με ταχύτατους ρυθμούς το πλάνο εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Είναι χαρακτηριστικό πως μέχρι το 2025, χρονιά που θα παρουσιαστεί για τελευταία φορά θερμικός κινητήρας από την Audi, θα έχει λανσάρει 30 συνολικά εξηλεκτρισμένα μοντέλα, εκ των οποίων τα 20 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Μάλιστα, στην Audi υπολογίζουν πως το 50% των πωλήσεων της εκείνη τη χρονιά θα αφορούν τα BEV.

Στο συγκεκριμένο στρατηγικό πλάνο, το Q4 e-tron και Q4 e-tron Sportback έχουν κυρίαρχο ρόλο, αφού θα πρωταγωνιστήσουν στην πλέον ανταγωνιστική κατηγορία, αυτή των compact SUV. Μάλιστα, αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Audi που βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ του Group, ίδια με αυτή που έχει χρησιμοποιηθεί για τα Volkswagen ID.3, ID.4, αλλά και το Skoda Enyaq.



Στο Q4 e-tron αρχικά παρατηρείς τα κοινά σχεδιαστικά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της Audi, με τις έντονες γραμμές του αμαξώματος στο πλάι να το καθιστούν εξαιρετικά δυναμικό. Η ταυτότητα της γερμανικής εταιρείας είναι ευδιάκριτη και σίγουρα το Q4 e-tron είναι θελκτικό. Αξίζει να σημειώσουμε, πως το μεγαλύτερος μέρος της σχεδίασης του αμαξώματος έχει γίνει με γνώμονα την κορυφαία αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι μόλις 0,28 (ή 0,26 στο Sportback)!

Οι διαστάσεις του είναι κόμπακτ, αφού το μήκος του δεν ξεπερνάει τα 4,59 μέτρα. Όμως, το μεγάλο μεταξόνιο των 2.760 mm, σε συνδυασμό με τους μικρούς προβόλους εμπρός και πίσω, έχουν ευεργετικά χωροταξικά αποτελέσματα. Είναι χαρακτηριστικό πως ο χώρος για τους επιβάτες στο εσωτερικό του είναι ελαφρώς μεγαλύτερος από αυτόν που προσφέρει το Q7! Αντίστοιχα πληθωρικός είναι και αυτός των αποσκευών, ο οποίος αγγίζει τα 520 lt, χωρίς να μπορεί να υποτιμήσει κανείς τα 25 επιπλέον λίτρα αποθήκευσης που προσφέρουν μία σειρά από πρακτικές θήκες.

ΔΕΣ ΕΔΩ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ AUDI Q4 e-tron KAI Q4 e-tron SPORTBACK



Στο εσωτερικό, δεν συναντάμε αισθητές διαφορές σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Audi. Η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής, ενώ διατηρείται η οδηγοκεντρική σχεδίαση για την κονσόλα, η οποία και είναι ελαφρώς στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού. Το περιβάλλον φυσικά είναι απόλυτα ψηφιακό, με τον πίνακα οργάνων αλλά και την οθόνη που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, να έχουν διάσταση 10,1 ιντσών. Αξίζει να σημειώσουμε πως στον επιπλέον εξοπλισμό διατίθεται και οθόνη διάστασης 11,6’’, η οποία και είναι η μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της Audi! Καινούργιο είναι το τιμόνι, με τα κουμπιά να λειτουργούν με την αφή, την ώρα που το πάνω και κάτω μέρος της στεφάνης ακολουθούν τη λογική «flat bottom». Σε επίπεδο τεχνολογίας, εφοδιάζεται με τη νεότερη γενιά συστημάτων πολυμέσων και ασφαλείας της Audi, με το επίπεδο του εξοπλισμού να είναι κορυφαίο και να περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα από την βασική έκδοση.



Σε επίπεδο μηχανικών μερών, προσφέρεται με δύο μπαταρίες χωρητικότητας 55 kWh και 82 kWh, αλλά και τρεις διαφορετικές ιπποδυνάμεις. Συγκεκριμένα, προσφέρεται με απόδοση 170 ή 204 ίππους και κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ στην κορυφή της γκάμας συναντάμε την τετρακίνητη έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και συνδυαστική ισχύ 299 ίππων. Η πρώτη και σύντομη επαφή που είχαμε κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του μοντέλου, πραγματοποιήθηκε με την μεσαία έκδοση των 204 ίππων και αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως και τα 520 km. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι τα εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά της ανάρτησης (ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη στη συγκεκριμένη έκδοση). Προσφέρει στο Q4 e-tron κορυφαία ποιότητα κύλισης και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, στο εσωτερικό του αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι απομονωμένος στην προσωπική σου κάψουλα.



Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή, αν και δεν διακρίνεται για την εκρηκτικότητα που έχουμε συνηθίσει από άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις αργό… Κάτι που μας έκανε εντύπωση είναι ο μικρός κύκλος στροφής, αφού με 10,2 m διαθέτει μικρότερο από τον αντίστοιχο του Audi A1! Στοιχείο που αυξάνει την ευελιξία του στην πόλη. Σε επίπεδο κατανάλωσης, αυτό που είδαμε στη σύντομη οδηγική επαφή μας, είναι μία τιμή κοντά στις 19-20 kw/100 km, αλλά χωρίς να είμαστε προσεκτικοί με το γκάζι και χωρίς να κάνουμε συστηματική χρήση του συστήματος ανάκτησης μέσω των paddles, ή με τη λειτουργία «B». Περισσότερα όμως θα μπορούμε πούμε σύντομα μετά από την δοκιμή του αυτοκινήτου.

Μέχρι τότε, κρατήστε την πολύ καλή και ανταγωνιστική τιμή της βασικής έκδοσης, η οποία ξεκινάει από τα 39.469 ευρώ κάνοντας χρήση της επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Το Q4 e-tron είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν στους κατόχους τους τον Οκτώβριο, ενώ στο τέλος του χρόνου αναμένεται η έκδοση Sportback.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...