Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLS: Η S-Class των SUV

Η ναυαρχίδα των SUV της Mercedes-Benz υπόσχεται ανυπέρβλητη άνεση και πολυτέλεια στους 7 επιβάτες της

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ιστορία της Mercedes-Benz στη μεγάλη κατηγορία των SUV ξεκινά το 1997 με την M-Class. Το 2006 τη σκυτάλη πήρε η GL, η οποία με την ευκαιρία του facelift το 2015 μετονομάστηκε σε GLS. Από το 2006 μέχρι και το 2019 που παρουσιάστηκε η 2η γενιά, περισσότερες από 550.000 GL/GLS έχουν πουληθεί παγκοσμίως.

Όχι ένα, ούτε δυο, αλλά οχτώ! Τόσα είναι τα SUV στη γκάμα της Mercedes-Benz. Η δημοφιλής στη χώρα μας GLA, η GLB που μόλις αποκαλύφθηκε, οι GLC και GLE μαζί με τις Coupé εκδόσεις τους, η διαχρονική G-Class και η επιτομή των SUV, η GLS. Για χάρη της τελευταίας «πεταχτήκαμε» μέχρι τις ΗΠΑ. Όχι στην Αλαμπάμα όπου κατασκευάζεται, αλλά πιο πέρα, στη Γιούτα, εκεί όπου η Mercedes-Benz πραγματοποίησε την πρώτη παγκόσμια οδηγική παρουσίαση της δεύτερης γενιάς. Σε ένα υπέροχο σκηνικό που συνδύαζε την αμερικανική ευθύτητα και ευγένεια και τις τοπικές παραδόσεις, με την πολυτέλεια αλλά και περιπέτεια που αρμόζει στη ναυαρχίδα των SUV της.

Το νέο μοντέλο είναι πολύ πιο κομψό σχεδιαστικά, κυρίως στο πλάι και πίσω, με στοιχεία όπως τα νεύρα στο καπό, τα τονισμένα φτερά, η επιβλητική μάσκα και οι προβολείς MULTIBEAM LED να υποδηλώνουν δυναμισμό. Ωστόσο το επίτευγμα των σχεδιαστών της GLS είναι άλλο: κατάφεραν να δώσουν σε ένα τόσο ψηλό αυτοκίνητο αεροδυναμικό συντελεστή Cd 32 μόλις!

 

Η νέα GLS μεγάλωσε αισθητά και το δείχνει. Με μήκος 5.207 mm (+77), πλάτος 1.959 mm (+22), ύψος 1.823 mm και μεταξόνιο 3.135 mm (+60), είναι στάνταρ 7-θέσια προσφέροντας τεράστιους χώρους για πέντε και δυνατότητα μεταφοράς επιπλέον δυο επιβατών στην αναδιπλούμενη τρίτη σειρά καθισμάτων. Ο χώρος για τα γόνατα στο μεσαίο κάθισμα έχει μεγαλώσει κατά 87 mm, ενώ και αυτοί που θα καθίσουν στις δυο τελευταίες θέσεις δεν θα στριμωχτούν ιδιαίτερα. Αντίθετα έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικό αέρα τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι. Σημαντικό είναι επίσης ότι τα καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα με μπόλικο αφρώδες υλικό. Εναλλακτικά του τριθέσιου μεσαίου καθίσματος, διατίθενται δύο ξεχωριστά καθίσματα με υποβραχιόνια. Όλα τα καθίσματα της 2ης και 3ης σειράς είναι θερμαινόμενα και μπορούν να ρυθμιστούν ή να αναδιπλωθούν ηλεκτρικά, είτε ξεχωριστά είτε όλα μαζί ταυτόχρονα με το πάτημα ενός μπουτόν! Στην τελευταία περίπτωση δημιουργείται ένας εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης 2.400 lt με μήκος που ξεπερνά τα 2.2 m. Ακόμη και στην 7-θέσια διάταξη όμως το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 350 λίτρα.

 

Η εικόνα από τη θέση του οδηγού είναι επιπέδου S-Class και βάλε. Κορυφαία ποιότητα υλικών και κατασκευής, άψογη εργονομία, πολυτελής διάκοσμος και hi tech αύρα από το έγχρωμο head up display και τις δυο οθόνες 12,3’’ του MBUX που φροντίζουν για άριστη ενημέρωση, συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία, αλλά και πρωτόγνωρη εμπειρία φωνητικού ελέγχου που ξεκινά με ένα απλό “Hey Mercedes” - όπως ακριβώς και στην A-Class. Υπάρχουν συνολικά 11 θύρες USB στην καμπίνα, ακόμη και στην τρίτη σειρά. Φυσικά, η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού είναι ατελείωτη με στοιχεία όπως ο κλιματισμός 5 ζωνών, η λειτουργία μασάζ στη μεσαία σειρά καθισμάτων, το Android τάμπλετ 7 ιντσών στο πίσω υποβραχιόνιο για έλεγχο του συστήματος infotainment, οι δύο οθόνες 11,6’’ που αναρτώνται πίσω από τα εμπρός προσκέφαλα για ταινίες, μουσική και πρόσβαση στο internet και το ηχοσύστημα της Burmester.

 

Η γκάμα κινητήρων της GLS περιλαμβάνει την αφρόκρεμα της Mercedes-Benz. Εξακύλινδρα και οκτακύλινδρα σύνολα που συνεργάζονται με αυτόματο 9άρι κιβώτιο 9G-TRONIC και τετρακίνηση 4MATIC. Στην κορυφή συναντάμε τον ολοκαίνουργιο 4λιτρο V8 της GLS 580 που αποδίδει 489 ίππους και 700 Nm ροπής συν άλλα 22 hp και 250 Nm από το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα EQ Boost. Την έξτρα απόδοση και οικονομία του EQ Boost απολαμβάνει και η GLS 450, ο 3λιτρος 6κύλινδρος σε σειρά βενζινοκινητήρας της οποίας αποδίδει 367 hp and 500 Nm. Η συγκεκριμένη έκδοση δεν θα εισαχθεί στην Ευρώπη, αντίθετα με τις δυο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με 3λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ, την GLS 400 d (330 hp και 700 Nm) και την GLS 350 d (286 hp και 600 Nm).

Το καλάθι με τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού είναι αναμενόμενα πλουσιοπάροχο, με συστήματα όπως το Active Distance Assist DISTRONIC που προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος στη ροή της κίνησης λαμβάνοντας πληροφορίες από το Live Traffic, το Active Stop-and-Go Assist που αναλαμβάνει την οδήγηση σε μποτιλιάρισμα (μέχρι τα 60 km/h) και το Trailer Manoeuvring Assist που βοηθά στην όπισθεν με τρέιλερ. Επιπλέον, η GLS λανσάρει δυο ακόμη νέα συστήματα. Το ένα είναι η λειτουργία Carwash που ετοιμάζει αυτόματα το όχημα για πλύσιμο σε πλυντήριο κλείνοντας τους καθρέπτες, τα παράθυρα, την ηλιοροφή και τους αισθητήρες βροχής, επιλέγoντας την ανακύκλωση αέρα στον κλιματισμό και ενεργοποιώντας την εμπρός κάμερα για να βοηθήσει τον οδηγό στις μανούβρες.

 

Το άλλο είναι η προαιρετική ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL. Πρόκειται για καινοτόμο σύστημα ανάρτησης που ελέγχει ξεχωριστά τις δυνάμεις ελαστικότητας και απόσβεσης σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Διαθέτει επίσης τις λειτουργίες CURVE που εκμηδενίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ROAD SURFACE SCAN που σκανάρει το δρόμο εμπρός για να προετοιμάσει κατάλληλα την απόσβεση και το rocking mode που βοηθά το SUV να ξεκολλήσει από σαθρά εδάφη ταλαντεύοντας το αυτοκίνητο πάνω - κάτω. Το θέαμα απ´ έξω μπορεί να φαίνεται αστείο θυμίζοντας τα χοροπηδηχτά των lowrider σε αμερικανικά video clips της δεκαετίας του ‘90, αλλά την πρώτη κιόλας φορά που θα καταφέρεις να απεγκλωβιστείς από άμμο, μόνο ανακούφιση και ευγνωμοσύνη για το συγκεκριμένο σύστημα θα νιώσεις. Σε συνδυασμό με το πακέτο Off-Road που περιλαμβάνει κοντές σχέσεις κιβωτίου, η GLS μπορεί να κινηθεί σε μέρη που ούτε καν θα πήγαινε η καρδιά σου να την οδηγήσεις.

Η στάνταρ αερανάρτηση AIRMATIC ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος αναλόγως του φορτίου, ενώ μπορεί φυσικά να ρυθμιστεί και η από τον οδηγό αναλόγως του επιθυμητού στυλ οδήγησης και του τερέν όπου κινείται.

 

Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε διέθεταν την ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL που πραγματικά ισοπεδώνει κάθε ανωμαλία, εντός κι εκτός δρόμου. Σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας εξασφαλίζει λιμουζινάτες μετακινήσεις. Συνολικά, το επίπεδο άνεσης είναι πραγματικά κορυφαίο, αντάξιο της παράδοσης της Mercedes-Benz. Αλλά και οδηγικά, η GLS παίρνει άριστα. Εντύπωση μας έκανε η λειτουργία CURVE της ανάρτησης. Ο οδηγός νιώθει το αμάξωμα να γέρνει αντίθετα στις στροφές εκμηδενίζοντας τις κλίσεις, ενώ οι επιβάτες απολαμβάνουν ακόμη πιο άνετο ταξίδι.

Από τους κινητήρες, παίρνεις τον V8 της GLS 580 μόνο για τον ήχο της επιτάχυνσης. Ωραίος σε λειτουργία και με περίσσεια δύναμης που όμως δεν έχεις χώρο να ξεδιπλώσεις, τουλάχιστον στους αμερικανικούς αυτοκινητοδρόμους που οδηγήσαμε, όπου το αυστηρό όριο ταχύτητας είναι λίγο πάνω από τα 100 km/h (65 μίλια/ώρα). Η μέγιστη ταχύτητα που είδαμε για πολύ λίγο στα κλεφτά, ήταν τα 145 km/h, ακόμη κι εκεί όμως η GLS ήταν σαν να κυλούσε σε μοκέτα με 30… Η GLS 400 d είναι η ιδανική επιλογή για την Ευρώπη, προσφέροντας καλύτερη αναλογία σε επιδόσεις και οικονομία. Μάλιστα ο 6κύλινδρος σε σειρά έχει ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και πολύ ωραία χροιά.

 

Μπορεί να μην απολαύσαμε γρήγορη οδήγηση στην άσφαλτο, η Mercedes-Benz μας αποζημίωσε όμως με μια μεγάλη off road διαδρομή όπου η GLS μας απέδειξε ότι με το πακέτο Off Road και τα κατάλληλα ελαστικά μπορεί να κρύψει το μέγεθος και το βάρος της και να σκαρφαλώσει σε πλαγιές, να υπερπηδήσει εμπόδια, να διασχίσει ποτάμια και να κατέβει με ασφάλεια απότομες κατηφόρες. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσο εύκολα μεταμορφώνεται από μια λιμουζίνα σε ένα άνετο και εξαιρετικά ικανό εκτός δρόμου SUV.

συμπέρασμα

Στη νέα GLS απολαμβάνεις άνεση και πολυτέλεια σε κάθε θέση. Είναι μια πραγματική λιμουζίνα με δυνατότητα κίνησης σε οποιοδήποτε τερέν. Είναι η S-Class των SUV.

Mercedes-Benz GLS 2019 - Extreme desert test drive

Η νέα Mercedes-Benz GLS 2019

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)

GOCAR TV

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)