ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Fiat 500 facelift 2015

Το θρυλικό 500άκι ανανεώθηκε μετά από 8 χρόνια, κρατώντας το DNA του γνωστού κλασικού Cinquecento και προσθέτοντας ακόμα περισσότερη σύγχρονη τεχνολογία

  • -
  • -
με μια ματιά
Μετά από 8 χρόνια, η Fiat δεν προχώρησε σε ριζικές αλλαγές για το ανανεωμένο 500 με στόχο να κρατήσει το γνώριμο DNA του αγαπημένου Cinquecento.

Όταν είχε παρουσιαστεί το Fiat 500 nuova, το γνωστό σε όλους Πεντακοσαράκι, στις 4 Ιουλίου 1957, είχε πάρει το υποκοριστικό «Cinquino» λόγω του χαριτωμένου χαρακτήρα και του μικρού μεγέθους του. Ωστόσο, όταν τα χρόνια πέρασαν το μικρό αυτοκίνητο της Fiat «έχτισε» το όνομα Cinquecento (500 στα ιταλικά) και αποτελούσε πλέον το έμβλημα της μαζικής αυτοκίνησης στην Ιταλία, αφού διατέθηκε σε 3,8 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το 1975. Το 2007, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να φέρει στην επιφάνεια την κληρονομιά που άφησε το μικρό αυτοκίνητο, αναβιώνοντας και παρουσιάζοντάς το ακριβώς την ίδια μέρα μετά από 50 χρόνια. Το σύγχρονο Fiat 500 σημείωσε εμπορική επιτυχία, πουλώντας πάνω από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις μέχρι το 2015. Ερχόμενοι στο σήμερα, 8 χρόνια μετά, τη σκυτάλη παίρνει το ανανεωμένο 500, το οποίο γνωρίσαμε στο πρόσφατο ταξίδι μας στην έδρα της ιταλικής φίρμας, στο Τορίνο.

Lngotto στο Τορίνο

Η παγκόσμια πρεμιέρα του ανανεωμένου 500 πραγματοποιήθηκε στην οροφή του πρώην εργοστασίου της Fiat, το οποίο αποτελεί μία ιδιαίτερα συμβολική τοποθεσία. Το Lingotto του Τορίνο άνοιξε το 1923 και κέρδισε αμέσως τον θαυμασμό του αρχιτέκτονα Le Corbusier, όταν εκείνη την εποχή ζητήθηκε από τον Matté Trucco να κατασκευάσει μία πίστα δοκιμών στην οροφή του κτηρίου. Μέχρι το 1982, που έκλεισε η εν λόγω πίστα, εξελίχθηκαν περίπου 80 μοντέλα της ιταλικής φίρμας, που ανάμεσά τους βρίσκεται και το Fiat Topolino, του 1936.

γλυκά
  • Εξωτερική εμφάνιση
  • Διάκοσμος καμπίνας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιλογές εξατομίκευσης
ξινά
  • Τιμή
  • Χώροι
Η κληρονομιά του Fiat 500
Η ιστορία του Fiat 500


Flashback: Fiat 500 2007-2015



Πατήστε στις εικόνες για περισσότερα

"Πινελιές" ανανέωσης

Το Fiat 500 facelift δεν έχασε καθόλου από τον χαρακτήρα του, ενώ έχει ανανεωμένη σχεδίαση τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του, πατώντας επάνω φυσικά στη δοκιμασμένη συνταγή. Το νέο λιλιπούτειο όχημα διαθέτει, σύμφωνα με την εταιρεία, σχεδόν 1.900 καινοτόμες λεπτομέρειες με σκοπό να ενισχύσουν τον χαρακτήρα και το στιλ του μοντέλου. Επειδή όμως είναι δύσκολο να εντοπίσουμε, πόσο μάλλον να απαριθμήσουμε όλες τις αλλαγές, θα επικεντρωθούμε στις βασικές, ξεκινώντας από το εξωτερικό του, το οποίο έχει κρατήσει τις ίδιες διαστάσεις με το προηγούμενο, δηλαδή 3,57 m μήκος, 1,63 m πλάτος , 1,49 m ύψος και 2,30 m μεταξόνιο. Αυτό που ξεχωρίζει με μία πρώτη ματιά είναι οι νέοι εμπρός προβολείς που, ενώ παραμένουν κυκλικοί, έχουν ένα πιο έντονα επιθετικό «βλέμμα». Αυξήθηκαν λίγο οι διαστάσεις των φώτων θέσεων, τα οποία φιλοξενούν τα φώτα ημέρας LED, ενώ τα ανασχεδιασμένα πίσω φωτιστικά σώματα ακολουθούν μία κυκλική δομή με κενό στο κέντρο, αφήνοντας να κάνει την εμφάνισή του το χρώμα του αμαξώματος. Αλλαγές έχουμε και στην σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα, στο τμήμα της μάσκας ακριβώς πάνω από το λογότυπο της εταιρείας που πλέον εξέχει περισσότερο, βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια των πεζών κατά 20%, Πιο χαμηλά, στο κάτω τμήμα συναντάμε μία ολοκαίνουργια γρίλια. Στη χρωματική παλέτα του ανανεωμένου 500 υπάρχουν 13 αποχρώσεις, ενώ προστέθηκαν ακόμα δύο νέα χρώματα: το Corallo Red και το Opera Burgundy. Παράλληλα, αν κανείς θέλει να κάνει το 500άκι του να διαφέρει, στην πλούσια γκάμα πακέτων και αξεσουάρ διατίθεται πλέον και η επιλογή «Second Skin», χαρίζοντας επιλογές εξατομίκευσης του μικρού αυτοκινήτου. Κλείνοντας το εξωτερικό τμήμα, νέα σχέδια ζαντών κάνουν την εμφάνισή τους στις διαστάσεις 15 και 16 ίντσες.

Φρέσκο και high-tech εσωτερικό

Το εσωτερικό του ανανεωμένου Fiat 500 συνεχίζει να συνδυάζει την ρετρό εμφάνιση και τη σύγχρονη τεχνολογία, κάτι που βλέπουμε και στο ελαφρώς διαφοροποιημένο επάνω τμήμα του ταμπλό, που πλέον ενσωματώνει το νέο σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας Uconnect με οθόνη 5 ιντσών. Το νέο infotainment παρέχει άμεση συνδεσιμότητα μέσω smartphone, έχοντας διαρκώς online τον οδηγό και τους επιβάτες με τον υπόλοιπο κόσμο, μιας και μπορεί - μεταξύ άλλων λειτουργιών - να απεικονίζει πληροφορίες από facebook και twitter, καθώς και την ακρόαση μουσικής μέσω της εφαρμογής Tunein. Να προσθέσουμε ότι μέσω της οθόνης της κεντρικής κονσόλας μπορούν να απεικονιστούν και οι υπηρεσίες πλοήγησης της εταιρείας TomTom, οι οποίες βρίσκονται στον προαιρετικό εξοπλισμό συνοδεύονται ακόμη από ενημέρωση για την κίνηση στους δρόμους (μη διαθέσιμο ακόμη στην Ελλάδα). Ακόμα, από την θέση του οδηγού παρατηρήσαμε το νέας σχεδίασης τιμόνι, τα νέα χειριστήρια επάνω του, αλλά και το ντουλαπάκι με πορτάκι που για πρώτη φορά συναντάμε μπροστά από τον συνοδηγό. Δεδομένων των μικρών διαστάσεων του μοντέλου, ο χώρος αποσκευών είναι οριακά ικανοποιητικός, στα 185 λίτρα που ανεβαίνουν στα 550 όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν. Μέσα στις πολλές αλλαγές (αυτές που δεν φαίνονται τουλάχιστον) είναι και τα νέα ηχομονωτικά πάνελς που τοποθετήθηκαν και υπόσχονται μείωση του θορύβου που εισέρχεται από το εξωτερικό περιβάλλον στην καμπίνα. 

Πιο "πράσινοι" κινητήρες

Κατά το λανσάρισμα του ανανεωμένου Fiat 500, η γκάμα των κινητήρων του θα περιλαμβάνει τον 0.9 TwinAir σε εκδόσεις των 85 και 105 ίππων, καθώς και τον 1.2 με τους 69 ίππους. Στην περίπτωση των δικύλινδρων TwinAir, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων CO2 έχουν μειωθεί, φτάνοντας για τον 85 PS τα 3,8 lt / 100 km και 90 g/km αντίστοιχα και στα 99 g/km CO2 για τον 105 PS. Στις αρχές του 2016 θα διατεθεί και ο πετρελαιοκινητήρας 1.3 16v Multijet των 95 ίππων, ο οποίος εκπέμπει μόλις 89 g/km CO2 και πληροί τις προδιαγραφές Euro 6. Όσοι όμως ενδιαφέρονται για άμεση αγορά του πετρελαιοκίνητου 500, μπορούν να επωφεληθούν από την προσφορά της FCA Greece, η οποία προσφέρει το υπάρχον Fiat 500 Sport 1.3 MTJ 95 PS στην τιμή των 13.590 ευρώ συμπεριλαμβανομένου το όφελος απόσυρσης.

Στο δρόμο

Το ανανεωμένο 500αρακι δεν έχει καμία αλλαγή ως προς τη συμπεριφορά του στο δρόμο, κρατώντας την σωστή οδική συμπεριφορά όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο πόλης. Η ανάρτησή του έχει σφιχτή ρύθμιση, ωστόσο απορροφάει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες της ασφάλτου, ενώ το νέο τιμόνι παρέμεινε ελαφρύ και γρήγορο. Όπως είναι αναμενόμενο, μέσα στην πόλη διατηρεί την ευελιξία του και στον ανοιχτό δρόμο παραμένει ουδέτερο και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του.

Το λανσάρισμα του Fiat 500 facelift στην ελληνική αγορά θα γίνει στα μέσα Σεπτέμβριου 2015. Όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη αναμένονται πρώτα οι βενζινοκίνητες εκδόσεις 1,2 λίτρων με 69 ίππους και 0,9 λίτρων με 85 και 105 ίππους, και στις αρχές του 2016 αναμένεται η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,3 λίτρων 95 ίππων. Οι τιμές εκκίνησης θα είναι 13.400 ευρώ (12.620 ευρώ με απόσυρση) για την έκδοση 1,2 λίτρων POP 69 ίππων.

συμπέρασμα

Το ανανεωμένο 500 παραμένει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο και με τις τελευταίες αναβαθμίσεις συνεχίζει να τραβάει τα βλέμματα απ’ όπου και αν περνά. Είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για όποιον θέλει να κινείται με στιλ στα μεγάλα αστικά κέντρα. Ωστόσο, για την κατηγορία του κοστίζει κάτι παραπάνω, αλλά μπρός στα κάλλη και το «βαρύ» όνομα…. τι είναι το «χρήμα»;

VIDEOS

Fiat 500 facelift

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...