ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Honda HR-V. It’s Back!

Το δημοφιλές HR-V επιστρέφει στα κόμπακτ SUV μπολιασμένο με εμφάνιση Coupe, χρηστικότητα MPV και απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η δεύτερη γενιά του μοντέλου που δημιούργησε την κατηγορία των κόμπακτ SUV το 1998, αλλά άφησε βορά στον ανταγωνισμό από το 2006 και μετά. Μέχρι το 2015, που επανήλθε δυναμικά.

Όταν το 1998 η Honda παρουσίασε το πρώτο HR-V, δεν υπήρχαν πολλά κόμπακτ SUV στην πιάτσα. Μάλλον κανένα, τώρα που το ξανασκέφτομαι. Και μπορεί να γνώρισε ένθερμη υποδοχή από το - νεανικό και μη - κοινό, ωστόσο το 2006 δεν υπήρξε συνέχεια (βλέπε αντικαταστάτης). Έπρεπε να σπάσει ταμεία το Nissan Qashqai και να ανθίσει η κατηγορία για να ξαναδούμε HR-V στην αρένα των crossover, αλλά χαλάλι. Περιεργαζόμενος τη δεύτερη γενιά από κοντά και οδηγώντας τη στις όμορφες παραλιακές και ορεινές διαδρομές πέριξ της Λισαβόνας, οι εντυπώσεις είναι παραπάνω από θετικές. Ας αρχίσουμε όμως από την… αρχή.

HR-V. Το πρώτο

Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 1998 κι έφτασε στην Ευρώπη ένα χρόνο μετά, αρχικά με 3-θυρο και αργότερα και με 5-θυρο αμάξωμα. Υπήρχε επιλογή ανάμεσα σε δύο 1.6 βενζίνης, τον απλό με 105 και τον VTEC με 125 ίππους. Επίσης, υπήρχαν διαθέσιμες τόσο προσθιοκίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις. Η παράγωγή του σταμάτησε το 2006, χωρίς αντικαταστάτη.

Hi-Tech συστήματα ασφάλειας

Το HR-V εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά βοηθήματα που βελτιώνουν τη σταθερότητα στην οδήγηση και βοηθούν στην αποφυγή ατυχημάτων. Τέτοια είναι το Vehicle Stablity Assist (VSA, το ESP της Honda δηλαδή), το Hill Start Assist και το Advanced Driver Assist System, που χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ και κάμερες εμπρός και πίσω και περιλαμβάνει τα: Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support System. Τέλος, όλες οι εκδόσεις θα εφοδιάζονται με το City-Brake Active System που βοηθά στην αποφυγή ή μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων σε ταχύτητες κάτω από 32 km/h, ειδοποιώντας τον οδηγό και φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο όταν αναγνωρίσει εμπόδιο εμπρός.

Τα “κόλπα” του CVT

Το κιβώτιο CVT αποκτά πιο φυσική αίσθηση με τη χρήση νέου λογισμικού ελέγχου, αποκλειστικού για την Ευρώπη που προσομοιώνει επτά σχέσεις και παρέχει βελτιστοποιημένη χαρτογράφηση αλλαγών σχέσεων. Δύο νέα πρόσθετα προγράμματα προσφέρουν βελτιώσεις ειδικές για κάθε περίσταση. Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί τον κινητήρα (αυτόματα αυξάνει τις στροφές) για να βοηθήσει τον οδηγό στο φρενάρισμα, ενώ το Fast Off μετρά πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του γκαζιού και πατά αυτό του φρένου, π.χ. διακόπτοντας μια προσπέραση την τελευταία στιγμή λόγω ξαφνικού εμποδίου. Το σύστημα διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα για να ενεργοποιήσει το φρένο του κινητήρα αλλά και για να προετοιμαστεί για την ολοκλήρωση του ελιγμού προσπέρασης.

γλυκά
  • Εμφάνιση μέσα - έξω
  • Πρακτικότητα καμπίνας
  • Χώροι επιβατών & αποσκευών
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Άνεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες

 

Tsuya, που θα πει…

... πλούτος και χρώμα στη γλώσσα των ιαπωνικών ιδεογραμμάτων. Σε ελεύθερη μετάφραση, κάτι σαν συνδυασμός εξωτερικής ομορφιάς με πλούσια εσωτερικά χαρίσματα. Δυναμική αλά coupe εμφάνιση απ’ έξω, πρακτικότητα πολυμορφικού από μέσα και απολαυστικός οδηγικός χαρακτήρας. Αυτές είναι οι πτυχές του νέου HR-V. Tsuya λοιπόν και ξεκινώντας από την αισθητική, οι βασικές γραμμές της οποίας αποτυπώθηκαν στα σχεδιαστήρια του design center της Honda στο Μιλάνο, πρέπει να παραδεχτούμε πως είναι μοντέρνα, νεανική και ξεχωριστή. Η δεύτερη γενιά δείχνει και είναι κόμπακτ με μήκος οριακά κάτω από τα 4,3 m, αλλά μπαίνοντας στο εσωτερικό η αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτή ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου: πολύ ευρύχωρο, με premium αέρα και προσοχή στη λεπτομέρεια. Βολεύεσαι γρήγορα στη σωστή θέση οδήγησης και εκτιμάς την άψογη εργονομία, την καλή ορατότητα και τον εντυπωσιακό πίνακα οργάνων εμπρός σου. Στο ταμπλό δεσπόζει η 7-ιντση οθόνη αφής του Honda Connect που φροντίζει για την απαιτούμενη συνδεσιμότητα, πληροφόρηση, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Πιο χαμηλά, η οθόνη του συστήματος κλιματισμού - αφής και αυτή - μαζί με την υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα με piano black επένδυση, ολοκληρώνουν την ιδιαίτερα ευχάριστη, hi-tech αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα. Προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής με μαλακό υλικό στο εμπρός μέρος του ταμπλό, σκληρό στο επάνω τμήμα του, μαλακό ύφασμα στις πόρτες και άπταιστη συναρμογή.

Οι επιβάτες με τη σειρά τους απολαμβάνουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα, ακόμη και στις εκδόσεις με την ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή. Βέβαια, ο τρίτος που θα καθίσει στο σκληρό κέντρο του πίσω καθίσματος δεν θα νιώσει την ίδια άνεση. Από την άλλη, οι δυνατότητες διαμόρφωσης που δίνει το σύστημα Magic Seat είναι πραγματικά αξεπέραστες: πίσω έδρανα που ανασηκώνονται και κλειδώνουν σε κάθετη θέση για μεταφορά ψηλών αντικειμένων (έως 1,24 m), πλήρης αναδίπλωση της διαιρούμενης πλάτης του πίσω καθίσματος που δημιουργεί ένα τεράστιο (1.533 λίτρα μέχρι την οροφή) και εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης, αλλά και προς τα πίσω αναδίπλωση της πλάτης του συνοδηγού για τη μεταφορά αντικειμένων μήκους μέχρι 2.445 mm! Μεγάλη είναι και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (453 με τα καθίσματα στη θέση τους) με εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χαμηλό κατώφλι.

 

i-VTEC, i-DTEC και CVT

Κάτω από το καπό του νέου HR-V φωλιάζει είτε ο γνωστός 1.6 turbodiesel των 120 ίππων, είτε ένας νέος ατμοσφαιρικός 1.500άρης i-VTEC βενζίνης με ισχύ 130 ίππους. Δύο είναι και οι επιλογές στον τομέα της μετάδοσης: είτε χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο είτε συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, με το δεύτερο να διατίθεται προαιρετικά, μόνο στον βενζινοκινητήρα. Σε κάθε περίπτωση, η δύναμη φτάνει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς καθώς δεν προβλέπεται προς το παρόν τετρακίνητη έκδοση για την Ευρώπη (υπάρχει σε Αμερική και Ιαπωνία).

Μεταξύ των δύο κινητήρων, είναι ξεκάθαρη η υπεροχή του 1.6 i-DTEC, τόσο σε απόδοση όσο και σε κατανάλωση. Σε απόδοση λόγω της ροπής, αφού ο diesel έχει διαθέσιμα 300 Nm από τις 2.000 rpm κιόλας ενώ ο 1.5 i-VTEC πρέπει να φτάσει στις 4.600 rpm για να αποδώσει τη μισή σχεδόν τιμή: 155 Nm. Έτσι, ο diesel είναι πιο γρήγορος, κυρίως στις ρεπρίζ και λιγότερο από στάση (0-100 km/h σε 10,0 sec έναντι 10,7), αλλά και πιο οικονομικός. Αμφότεροι πάντως διακρίνονται για τη χαμηλή τους μέση κατανάλωση: 4,0 lt/100 km για τον diesel και 5,6 για τον βενζινοκινητήρα (5,2 με το CVT). Στην πράξη, οδηγώντας το νέο HR-V χαλαρά έως και πολύ γρήγορα σε πόλη, επαρχία και αυτοκινητόδρομο, είδαμε από 6,5 μέχρι 8,5 lt/100 km με τον i-VTEC και 5,5 - 6,7 με τον i-DTEC.

 

Πιστό στην σπορ παράδοση

Αν και ο 1.600άρης diesel δίνει απλόχερα δύναμη και ροπή, ο 1.5 σε συνεπαίρνει με τον σπορτίβικο ήχο του, βγαλμένο από τα Honda VTEC του παρελθόντος… Είναι η καλύτερη ανταμοιβή στις συχνές επισκέψεις που πρέπει να κάνεις στον κόφτη των 7.000 rpm για να κινηθείς γρήγορα. Ευτυχώς, σε πιο νορμάλ οδήγηση, η καλή ηχομόνωση δεν τον αφήνει να γίνει ενοχλητικός στο εσωτερικό. Δεν ισχύει ωστόσο το ίδιο στην περίπτωση της αυτόματης έκδοσης. Όσο κι αν οι μηχανικοί της Honda έχουν μειώσει το φαινόμενο, ο θόρυβος του μοτέρ στις επιταχύνσεις είναι το αντίτιμο για την ευκολία και οικονομία καυσίμου που προσφέρει το CVT (με paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές).

Οδηγικά, η νέα γενιά του HR-V πατάει στις αρχές της πρώτης έχοντας σπορ προσανατολισμό, για τα δεδομένα της κατηγορίας πάντα – όποιοι έχουν οδηγήσει το παλιό μοντέλο, ξέρουν. Η ανάρτηση έχει σφικτή ρύθμιση και ελέγχει εντυπωσιακά καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, οι τροχοί αντιστέκονται σθεναρά στην απώλεια πρόσφυσης, οι κλίσεις είναι περιορισμένες, το πάτημα γερό και το στάνταρ ESP επεμβαίνει διακριτικότατα, μόνο όπου και όσο χρειάζεται. Με λίγα λόγια, το νέο HR-V χτυπάει κορυφή σε οδηγική απόλαυση και αποτελεσματικότητα. Τόσο που μας κάνει να αναζητήσουμε περισσότερο ένα πιο πληροφοριακό και με καλύτερο βάρος τιμόνι παρά μια λίγο πιο ενδοτική ανάρτηση στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες. Στα θετικά, πρέπει οπωσδήποτε να σημειώσουμε τα δυνατά φρένα και το εξαιρετικό, κορυφαίο σε αίσθηση και λειτουργία 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Τυπικό Honda.

Το νέο Honda HR-V θα βρίσκεται στις εκθέσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας τον Οκτώβριο, για να τα βάλει με μοντέλα όπως τα τα Nissan Qashqai, Fiat 500X, Jeep Renegade και Opel Mokka. Αν και μέχρι στιγμής οι τιμές είναι άγνωστες, μην περιμένετε να το καθιστούν κελεπούρι. Σίγουρα όμως όποιοι το αποφασίσουν δεν θα το μετανιώσουν, αφού θα έχουν επιλέξει ένα από τα καλύτερα του είδους.

 

HONDA HR-V 2015

Κινητήρας 1.5 i-VTEC 1.5 i-VTEC AUTO 1.6 i-DTEC
Καύσιμο βενζίνη βενζίνη diesel
Κυβισμός 1.498 cc 1.498 cc 1.597 cc
Ιπποδύναμη 130 PS 130 PS 120 PS
Ροπή 155 Nm 155 Nm 300 Nm
Κιβώτιο 6 σχέσεων CVT 6 σχέσεων
0-100 km/h 10,7 sec 11,2 sec 10,0 sec
Τελική ταχύτητα 192 km/h 187 km/h 192 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km 5,2 lt/100 km 4,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130 g/km 120 g/km 104 g/km
Βάρος 1.241 kg 1.249 kg 1.324 kg
Ανάρτηση Γόνατα MacPherson εμπρός - Ημιάκαμπτος άξονας πίσω


 

συμπέρασμα

Το νέο Honda HR-V πατάει στα χνάρια της πρώτης γενιάς: ξεχωριστό σχεδιαστικά, σπορ στην οδήγηση, οικονομικό στη χρήση, ποιοτικά φτιαγμένο και πολύ πρακτικό στον εσωτερικό του κόσμο, έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία που το ίδιο δημιούργησε. Μια ανταγωνιστική τιμή, σίγουρα θα βοηθήσει σε αυτό.

Honda HR-V 2015 USA

Honda HR-V prototype PARIS 2014

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...