ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Audi Q3 1.4 TFSI CoD S tronic

Εκεί στην Audi ήξεραν πως το Q3 δεν είχε να φοβηθεί τίποτα. Αυτό όμως δεν εμπόδισε καθόλου την προσπάθειά τους να το κάνουν ακόμα καλύτερο

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ανανέωση του Q3 κατά βάση σημαίνει ακόμα καλύτερους κινητήρες, σε ολόκληρη τη γκάμα. Για τη μικρή έκδοση 1.4 TFSI συγκεκριμένα, το σύστημα Cylinder on Demand μεταφράζεται σε ακόμα περισσότερους πόντους στο πεδίο της κατανάλωσης, χωρίς απώλεια σε επιδόσεις.

γλυκά
  • Ρύθμιση ανάρτησης
  • Άνεση και ποιότητα κύλισης
  • Ποιότητα καμπίνας
  • Πάγια έξοδα
  • Απόδοση κινητήρα
  • Λειτουργία κιβωτίου S tronic
  • Πλήρης εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
ξινά
  • Τσιμπημένη τιμή
  • Ευαίσθητη κατανάλωση

Ο συγχρονισμός του Q3 με την άνθηση της κατηγορίας των crossover με κόμπακτ διαστάσεις δε θα μπορούσε να είναι καλύτερος. Γι’ αυτό και από το 2011 που παρουσιάστηκε μέχρι και σήμερα, το μικρότερο μέλος της οικογένειας Q της Audi έχει διαγράψει μια εξαιρετικά πετυχημένη πορεία.

Στο πλαίσιο όμως του «update» ώστε να αποκτήσει τους πλέον σύγχρονους κινητήρες της εταιρείας, ήρθε η ώρα για ένα μικρό facelift. Όποιος πει ότι είναι έντονα διαφορετικό από το προηγούμενο μοντέλο μάλλον θα δει τη μύτη του να μεγαλώνει, αφού το περίγραμμα χρωμίου στη μάσκα και οι διαφορετικοί προφυλακτήρες δε θα κάνουν ουσιαστική διαφορά στα περισσότερα μάτια. Όχι ότι αυτό είναι κατακριτέο πάντως, αφού η εμφάνιση του Q3 κερδίζει θετικές ψήφους πανταχόθεν. Αρμονικό και αρκετά νεανικό για τα δεδομένα της Audi, καταφέρνει να απαλλαγεί από τις κατηγορίες του υπερβολικά συντηρητικού που συχνά συνοδεύουν τα μοντέλα με τους τέσσερις κύκλους στη μάσκα τους.

Η πραγματική ουσία του ανανεωμένου Q3 πάντως, συνδέεται άμεσα με το πεντάλ που αντιστοιχεί στο δεξί πόδι του οδηγού. Όλοι οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι αναβαθμισμένοι σε αποδοτικότητα ή/και απόδοση, με προεξέχουσα βελτίωση εκείνη της βασικής και πλέον ενδιαφέρουσας για τη χώρα μας έκδοσης με τον 1.4 TFSI κινητήρα των 150 ίππων.

 

Ισχύς On Demand

Η ροπή παραμένει στα 250 Nm όμως τώρα αποδίδεται στο εύρος 1.500-3.500 rpm αντί για 1.750-3.000 rpm. Η πιο σημαντική αναβάθμιση εκφράζεται μέσω του συστήματος Cylinder on Demand. Με τη συνδρομή του, στο φάσμα 1.400-4.000 rpm και όταν δε χρειάζονται πάνω από 100 Nm ροπή, απενεργοποιείται η καύση στους δύο από τους 4 κυλίνδρους για να πέφτει η κατανάλωση. Ναι μεν χρειάζεται περίσσια λεπτότητας με το γκάζι για να λειτουργεί έτσι ο κινητήρας, όμως αφενός σχεδόν δεν το καταλαβαίνεις, αφετέρου η Audi υποστηρίζει ότι πετυχαίνει 11% οικονομία καυσίμου σε αστικό περιβάλλον και 3,5% σε μικτό κύκλο. Χαμηλότερες είναι και οι εκπομπές ρύπων, μόλις στα 127 g CO2/km για την έκδοση με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Είναι τα χαμηλότερα της κατηγορίας, γι’ αυτό και η συγκεκριμένη έκδοση ονομάζεται ultra. Όσο για τα αυτοκίνητα με το 6άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic όπως αυτό που δοκιμάσαμε, οι εκπομπές CO2 είναι 136 g/km και η μέση κατανάλωση στα 5,9 lt/100 km αντί για τα 5,5 του χειροκίνητου.

Στα χέρια μας ο υπολογιστής ταξιδίου έδειξε 9,1 lt/100 km, που πάντως εάν το προσπαθήσεις πέφτουν περαιτέρω. Το κιβώτιο S tronic χρεώνεται 2.800 ευρώ κι εάν μπορείς να τα διαθέσεις δε θα το μετανιώσεις. Απογειώνει την ευχρηστία του Q3, χωρίς να ζημιώνει την οδηγική εμπειρία αφού δεν αστοχεί ποτέ στο διάλεγμα της σχέσης και οι αλλαγές αυτές καθαυτές γίνονται γρήγορα και ομαλά.

Τόσο, που όταν πατάς το γκάζι με αποφασιστικότητα, το βάρους 1.480 κιλών Q3 είναι ικανό για 0-100 km/h σε 8,9 sec (9,2 το χειροκίνητο) και 204 km/h τελικής τόσο με το χειροκίνητο όσο και με το αυτόματο κιβώτιο. Αυτά όμως περνάνε σε δεύτερη μοίρα αμέσως μόλις καταλάβεις τον τρόπο με τον οποίο το Q3 πατάει στο δρόμο. Η ανάρτησή του απομονώνει πλήρως την καμπίνα από το ανάγλυφο της ασφάλτου, με μια απολαυστικά άνετη και στιβαρή αίσθηση, χωρίς μάλιστα το αυτοκίνητο να είναι μαλακό και να γέρνει υπερβολικά. Ναι μεν γέρνει, αλλά κρατάει πολύ καλά και είναι προβλέψιμο και ασφαλές ακόμα και όταν το πιέζεις πραγματικά πολύ.

Η καμπίνα έχει ανεπαίσθητες αισθητικές αλλαγές κι εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από κορυφαία ποιότητα, εργονομική θέση οδήγησης και άψογη ηχομόνωση. Την εικόνα ολοκληρώνει το άνετο για 2 ενήλικους πίσω κάθισμα και το πρακτικότατο πορτμπαγκάζ των 460 λίτρων που πλέον έχει κανονική εταζέρα.

 

Ίδια σύνθεση, ίδια επιτυχία

Με μόνη αξιόλογη αλλαγή τον κινητήρα, είναι προφανές ότι το Q3 δεν άλλαξε ουσιαστικά. Η οικονομία που υπόσχεται το CoD έχει επικουρική δράση σε ένα κόμπακτ crossover που εάν εξαιρέσεις τα 30.140 ευρώ της τιμής (με το κιβώτιο S tronic) είναι φιλικά προσκείμενο στα πρέπει της ελληνικής αγοράς. Γιατί χάρη στον 1.400άρη κινητήρα δε θα ξυπνάς από εφιάλτες με φόρους και εισφορές, ενώ παράλληλα έχει 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και πληρέστατο στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ακόμα και φώτα xenon. Βάλε τώρα όλα τα παραπάνω δίπλα-δίπλα και θα έχεις μπροστά σου το καλύτερο πακέτο στα 2κίνητα κόμπακτ premium crossover.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

συμπέρασμα
Με κόμπακτ διαστάσεις, επαρκείς χώρους για μια οικογένεια και κορυφαία ποιότητα σε όλες της τις συνιστώσες, το ανανεωμένο Q3 είναι ένα αυτοκίνητο χωρίς μειονεκτήματα. Αυτά τα χαρακτηριστικά του σε συνδυασμό με τον 1.4 TFSI CoD, το καθιστούν μια από τις καλύτερες επιλογές στα premium κόμπακτ SUV, όπου η τσιμπημένη τιμή αποτελεί έτσι κι αλλιώς κοινό παρονομαστή.

Audi Q3 2015

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...