ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Jeep Renegade

Το μικρό Jeep ήρθε γεμάτο εκπλήξεις με κινητήρες βενζίνης 1.4 Turbo και 1.6 και diesel 1.6 και 2.0

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το πρώτο μικρό SUV στη γκάμα της Jeep, διαθέσιμο σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.

Jeep Active Drive

Το σύστημα τετρακίνησης Jeep Active Drive εναλλάσσει αυτόματα την κίνηση από 4x2 σε 4x4, μόνο όταν κι εφόσον αυτό είναι απαραίτητο, αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης και με γνώμονα την καλύτερη διαχείριση της ροπής, ενώ διαθέτει δυνατότητα απεμπλοκής του πίσω διαφορικού συνεισφέροντας στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Το Jeep Active Drive Low διαθέτει επιπλέον του Active Drive επιλογή κοντής σχέσης με τελική σχέση μετάδοσης 20:1 και Σύστημα Υποβοήθησης Κατάβασης με ελεγχόμενη ταχύτητα (έως 8 km/h) χωρίς να απαιτείται από τον οδηγό να πατάει φρένο. 

Jeep Selec Terrain

Και τα δύο συστήματα τετρακίνησης που εξοπλίζουν το Renegade περιλαμβάνουν το σύστημα διαχείρισης Jeep Selec Terrain που παρέχει έως πέντε 5 προεπιλεγμένες αυτόματες ρυθμίσεις προσαρμογής της πρόσφυσης:

AUTO: κίνηση και στους τέσσερις κινητήριους τροχούς, με συνεχή και πλήρως αυτόματη λειτουργία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την οδήγηση σε δρόμο και εκτός δρόμου. Αυτός το τρόπος μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, εφόσον επιτρέπει την αποσύνδεση, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, του άξονα μετάδοσης των πίσω τροχών.
SNOW: για μεγαλύτερη ευστάθεια σε δρόμο και εκτός δρόμου, σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, όπως για παράδειγμα οδοστρώματα που καλύπτονται από χιόνι.
SAND: για διαδρομές εκτός δρόμου με χαμηλή πρόσφυση, όπως αμμώδεις επιφάνειες. Η μετάδοση ενεργοποιείται για να παρέχει μέγιστη κινητήρια ισχύ.
MUD: για χρήση σε επιφάνειες που καλύπτονται με λάσπη ή βρεγμένο γκαζόν.

ROCK (μόνο για εκδόσεις Trailhawk): διαθέσιμη μόνο με τη λειτουργία 4WD LOW ενεργή. Για μέγιστες "off-road" επιδόσεις, όπως π.χ. υπερπήδηση εμποδίων με χαμηλή ταχύτητα κίνησης (μεγάλες πέτρες, βαθιά χαντάκια, κτλ.).

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κινητήρες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εκτός δρόμου ικανότητες
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Αίσθηση φρένων
  • Diesel 4x4 μόνο στα 2.000 κυβικά

Από τις πρώτες φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα έκανε αίσθηση με το στυλ του που συνδυάζει μοντέρνα εμφάνιση και κλασικές γραμμές Jeep, με κυρίαρχο στοιχείο την “σήμα κατατεθέν” μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες και τα στρογγυλά φώτα εμπρός. Από κοντά το Renegade είναι ακόμη πιο όμορφο και γίνεται περισσότερο εντυπωσιακό όταν το οδηγήσεις. Άλλωστε, κι εσείς αυτό επιλέξατε στο poll με τα 6 νέα SUV που παρουσιάστηκαν πέρσι στη Γενεύη, με μεγάλη διαφορά μάλιστα από το δεύτερο!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Renegade είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο και το πρώτο μικρό SUV στη γκάμα της Jeep. Είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με κίνηση μόνο στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς και τοποθετείται κάτω από το Cherokee και το Wrangler, “παίζοντας” κόντρα σε μοντέλα όπως το Mini Countryman. Είναι το ιδανικό Jeep για την ελληνική αγορά, με το σωστό μέγεθος και τους κατάλληλους κινητήρες.

 

Off Road DNA

Παρότι μοιράζεται πάτωμα και μηχανικά μέρη με το Fiat 500X, δύσκολα θα βρεις κάτι που να παραπέμπει στο ιταλικό μοντέλο είτε εμφανισιακά, είτε οδηγικά. Όσο αφορά το δεύτερο, το μικρό Jeep μας εντυπωσίασε εκτός κι εντός δρόμου. Στην άσφαλτο κινείται με αυτοπεποίθηση. Κρατάει γερά, δεν γέρνει αισθητά, γλιστράει δύσκολα, εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό και παράλληλα προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Μόνη παρατήρηση η μαλακή αίσθηση στο πεντάλ των φρένων, τα οποία πάντως είναι δυνατά κα αποτελεσματικά.

Εκτός δρόμου, οι προσθιοκίνητες εκδόσεις εκμεταλλεύονται την αρκετή απόσταση από το έδαφος (175 mm) και τις ικανές γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και φυγής (17,9, 21,2 και 29,7 μοίρες αντίστοιχα) και μπορούν να φτάσουν πιο μακριά ακόμη και από τετρακίνητες προτάσεις του ανταγωνισμού. Το Renegade AWD, εκτός από καλύτερες γωνίες (21ο, 24ο και 32,1ο) και μεγαλύτερη εδαφική ανοχή (198 mm), έχει επιπλέον στη φαρέτρα του αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και σύστημα μόνιμης τετρακίνησης που περιλαμβάνει προγράμματα οδήγησης AUTO, για χιόνι, λάσπη και άμμο και, στις εκδόσεις LOW επιπλέον πρόγραμμα για βραχώδη τερέν, αυτόματο σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill-descent Control και επιλογή κοντής σχέσης μετάδοσης.

Βέβαια, επειδή οι κορυφαίες off road δυνατότητες είναι αναπόσπαστο στοιχείο κάθε Jeep, υπάρχει η έκδοση Trailhawk που σε όλα αυτά προσθέτει ακόμη προστατευτικές ποδιές, ενισχυμένη ανάρτηση που εξασφαλίζει έως και 205 χλστ. διαδρομή των τροχών, ειδικά ελαστικά παντός εδάφους, απόσταση από το έδαφος 210 mm και γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και φυγής 30,5, 25,7 και 34,3 μοίρες αντίστοιχα. Στην πράξη, το Trailhawk περνάει αλώβητο από σημεία που ούτε θα σκεφτόσουν να προσπαθήσεις, χωρίς μάλιστα να κοπανιέσαι ή να ακούς τριγμούς και κραδασμούς από το αμάξωμα ή τα πλαστικά. Τόσο γεροδεμένη είναι η κατασκευή του Renegade!

Στο εσωτερικό, εκτός από την προσεγμένη συναρμογή εκτιμάς τα ποιοτικά υλικά, τη μοντέρνα σχεδίαση, τον ευχάριστο διάκοσμο, τη σωστή θέση οδήγησης, την καλή ορατότητα και τους μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ 351 λίτρων). Στα συν και ο εξοπλισμός με στάνταρ όλα τα βασικά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας και που αναλόγως την έκδοση μπορεί να εμπλουτιστεί με σύστημα πολυμέσων Uconnect, έγχρωμη οθόνη πληροφοριών TFT στον πίνακα οργάνων, πανοραμική ηλιοροφή My Sky με δύο αφαιρούμενα τμήματα και συστήματα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Sense Departure Warning-Plus) και ανίχνευσης τυφλού σημείου (Blind-spot Monitoring).

 

Μοτέρ για κάθε ανάγκη και επιθυμία

Το Renegade διατίθεται με μια ευρεία γκάμα συνδυασμών κινητήρων - μετάδοσης. Στη βάση έχουμε έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και 110 ίππων (4x2), ενώ μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν οι 1.4 Turbo με 140 (4x2) και 170 ίππους (4x4, διαθέσιμος από τον Απρίλιο 2015), ο δεύτερος αποκλειστικά με 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Σε diesel έχουμε τον 1.6 με 120 ίππους (4x2) και τον 2λιτρο σε εκδοχές των 140 (4x4) και 170 ίππων (4x4).

Οδηγήσαμε τόσο τον 1.4 T των 140 PS, όσο και τους diesel 1.6 και 2.0 με τους 120 και 170 PS. Ο βενζινοκινητήρας διακρίνεται για τις δυνατές επιταχύνσεις (0-100 km/h σε 10,9 sec) και την ομαλή του λειτουργία, συνεργαζόμενος με ένα “καλολαδωμένο” χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο 1.600άρης Multijet έχει σαφώς πιο τραχιά λειτουργία αλλά η καλή ηχομόνωση κρατά έξω από την καμπίνα τον ήχο του. Κινεί σβέλτα το μικρό Jeep εκμεταλλευόμενος την ροπή των 320 Nm και υπόσχεται μεγάλη οικονομία καυσίμου (4,6 lt/100 km σύμφωνα με το εργοστάσιο). Καλό είναι και το 6άρι κιβώτιο. Ο 2λιτρος Multijet, τέλος, έχει την απαραίτητη δύναμη για τα δύσκολα (βλέπε off road) δίνοντας παράλληλα πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 8,9 sec). Όσο για το 9άρι κιβώτιο, διακρίνεται για τις ήσυχες και ομαλές αλλαγές τόσο στην αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία.

 

 

Η ΓΚΑΜΑ ΤΟΥ JEEP RENEGADE

ΤΙΜΕΣ

 

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

1.4 MultiAir2 Turbo 140 (4Χ2)

Κυβισμός:                         1.368 κ.εκ.

Ισχύς:                               140 ίπποι/5.000 σ.α.λ.

Ροπή:                               230 Nm/1.750-3.250 σ.α.λ.

 

1.4 MultiAir2 Turbo170 (4X4)

Κυβισμός:                         1.368 κ.εκ.

Ισχύς:                               170 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Ροπή:                               250 Nm/2.500-4.000 σ.α.λ.

 

1.6 E.TORQ (4X2)

Κυβισμός:                         1.598 κ.εκ.

Ισχύς:                               110 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Ροπή:                               152 Nm/2.500-4.500 σ.α.λ.

 

1.6 MultiJet II diesel (4X2)

Κυβισμός:                         1.598 κ.εκ.

Ισχύς:                               120 ίπποι/3.750 σ.α.λ.

Ροπή:                               320 Nm/1.750 σ.α.λ.

 

2.0 MultiJet II diesel140 (4X4)

Κυβισμός:                         1.956 κ.εκ.

Ισχύς:                               140 ίπποι/3.750 σ.α.λ.

Ροπή:                               350 Nm/1.500-2.500 σ.α.λ.

 

2.0 MultiJet II diesel170 (4X4)

Κυβισμός:                         1.956 κ.εκ.

Ισχύς:                               170 ίπποι/3.750 σ.α.λ.

Ροπή:                               350 Nm/1.500-2.500 σ.α.λ.

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

FWD - κίνηση στους εμπρός τροχούς με χειροκίνητο κιβώτιο στις εκδόσεις:

  • 1.6 110 PS (5 σχέσεων)
  • 1.4 Turbo 140 PS (6 σχέσεων)
  • 1.6 Diesel 120 PS (6 σχέσεων).

FWD DDCT -κίνηση στους εμπρός τροχούς με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων στην έκδοση:

  • 1.4 Turbo 140 PS.

4WD AUTO - κίνηση στους τέσσερις τροχούς με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων στις εκδόσεις:

  • 1.4 Τ 170 PS
  • 2.0 Diesel 140 PS
  • 2.0 Diesel 170 PS


 

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

8 Video του νέου Jeep Renegade

 

ΦΩΤΟ: Χ. & Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

συμπέρασμα

Κόμπακτ αλλά ευρύχωρο, κορυφαίο εκτός δρόμου αλλά και εξαιρετικό στην άσφαλτο, γεροδεμένο, πλούσια εξοπλισμένο και με ευρεία γκάμα επιλογών σε κινητήρες και συστήματα μετάδοσης, το Jeep Renegade έχει όλα τα εφόδια για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των μικρών SUV. Μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη από την αμερικανική μάρκα.

Jeep Renegade 2014

Jeep Renegade Im A Renegade

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...