Στα άδυτα του νέου κινητήρα Firefly της FΙΑΤ

1,0 και 1,3 λίτρα, με ισχύ από 120 έως 150 ίππους

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η νέα οικογένεια Turbo βενζινοκινητήρων FireFly της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) συνδυάζει την έξυπνη αρχιτεκτονική με το χαμηλό βάρος για να προσφέρει υψηλή αποδοτικότητα. Ο σχεδιασμός των ολοκαίνουριων κινητήρων ακολουθεί την πιο αποδοτικά δυνατή αρχιτεκτονική, όπου κάθε κύλινδρος έχει χωρητικότητα 0,33 λίτρων. Αποτέλεσμα, ένας 3κυλινδρος κινητήρας 1.0 λίτρου και ένας 4κυλινδρος χωρητικότητας 1,33 λίτρων. Κοινός παρονομαστής η υψηλή απόδοση: 120 και 150 ίπποι αντίστοιχα. Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι το εξαιρετικά χαμηλό βάρος: μόλις 93 κιλά για το μπλοκ. Οι νέοι Firefly έκαναν ντεμπούτο στο ανανεωμένο FIAT 500X.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ FIAT 500X 1.0 FIREFLY

Επίσης σημαντικό είναι το ότι οι νέοι κινητήρες έχουν σχεδιαστεί εξαρχής για να συνδυάζονται μελλοντικά με υβριδικά συστήματα, ενώ ο έξυπνος σχεδιασμός και η υψηλή αξιοποίηση κοινών τμημάτων επιτρέπει την παραγωγή διαφόρων εκδόσεων του κινητήρα στην ίδια γραμμή παραγωγής, με σημαντικά οφέλη για το κόστος, την αξιοπιστία, αλλά και το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα της παραγωγικής διαδικασίας.



Το σύνολο του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου, ενώ ειδικότερα η κεφαλή έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid και είναι κατασκευασμένη με χρήση χύτευσης υψηλής πίεσης. Παράλληλα, η βάση του κινητήρα έχει εξελιχθεί ώστε να παρέχει τον καλύτερο συνδυασμό αντοχής, χαμηλών κραδασμών και χαμηλού βάρους.

VIDEO: Fiat - Alfa Romeo - Abarth στην Αυτοκίνηση 2018

Σε συνδυασμό με την έξυπνη αρχιτεκτονική, το προηγμένο σύστημα τροφοδοσίας MultiAir υπόσχεται εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (χαμηλή στάθμη θορύβου, απουσία κραδασμών, κτλ.) ακόμα και στην περίπτωση του 3κυλινδρου συνόλου. Το MultiAir (αποκλειστικότητα της FCA) εξελίχθηκε στην 3 γενιά του, προσφέροντας ακόμα υψηλότερη απόδοση χάρη στην καλύτερη «αναπνοή» του κινητήρα.



Μέσω του ελέγχου του χρονισμού - βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής, το MultiAir III βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, όπου μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει τα φαινόμενα προ-ανάφλεξης με αποτέλεσμα την καλύτερη λειτουργία, τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά και την αυξημένη διάρκεια ζωής. Παράλληλα, η χρήση αρκετών προηγμένων τεχνικών χαρακτηριστικών, όπως ο εξελιγμένος άμεσος ψεκασμός, ο στροβυλοσυμπιεστής (turbo) χαμηλής αδράνειας με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης, κ.α., συνεισφέρουν στην αυξημένη απόδοση και την άνεση, αλλά και την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Η FCA στην νέα γενιά κινητήρων FireFly χρησιμοποίησε τις πλέον σύγχρονες εφαρμογές τόσο σε επίπεδο λογισμικού, όσο και συστημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, προς όφελος του περιβάλλοντος. Οι βενζινοκινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP και εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων. Παράλληλα, κατά την εξέλιξη τους ολοκληρώθηκαν περισσότερες από 75.000 ώρες δοκιμών σε προσομοιωτή, καθώς και 60.000 ώρες εξέλιξης με πραγματικά οχήματα που κάλυψαν 5 εκατομμύρια χλμ. σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί κορυφαίο επίπεδο αντοχής και αξιοπιστίας.

 

Στην αιχμή της τεχνολογίας

Η Fiat, στη μακρόχρονη ιστορία της έχει πρώτη εξελίξει μερικά από τα πιο προηγμένα συστήματα κινητήρων, ανοίγοντας το δρόμο για νέες τεχνολογίες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όπως για παράδειγμα:

Variable Valve Timing (1960): Για πρώτη φορά η Fiat χρησιμοποιεί σύστημα μεταβλητού χρονισμού σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Common Rail (1997): Το πρωτοποριακό σύστημα που άλλαξε τα δεδομένα στους κινητήρες Diesel, παρουσιάστηκε από την Fiat.

MultiJet (2003): Η Fiat πρωτοπορεί και πάλι στον τομέα των κινητήρων Diesel, με το MultiJet να προσφέρει πρωτόγνωρα επίπεδα απόδοσης και οικονομίας.

MultiAir (2009): Με την παρουσίαση του συστήματος MultiAir, η Fiat δημιούργησε μια νέα φιλοσοφία για το σύστημα εισαγωγής των κινητήρων βενζίνης.  

TwinAir (2010): Με τον κινητήρα TwinAir, η Fiat, δημιουργεί τον πιο αποδοτικό 2κυλινδρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος κατακτά και το βραβείο Internation Engine of the Year το 2011.  

Turbo FireFly (2018): Με τη νέα οικογένεια FireFly, η φιλοσοφία του downsizing -της οποίας η Fiat υπήρξε πρωτοπόρος- μπαίνει σε μία νέα εποχή.

 

ΠΗΓΗ: FIAT

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...