Alfa Romeo 4C: Στο μικροσκόπιο

Το μικρό καθαρόαιμο κουπέ που σηματοδοτεί την επιστροφή της μιλανέζικης φίρμας στον κόσμο των γνήσιων σπορ κατασκευών

  • -
  • -
Ισχύς240 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2157 gr/km
4C

Το ακρωνύμιο "4C" αντλεί την έμπνευσή του από το ένδοξο παρελθόν της μάρκας: τα ακρωνύμια 8C και 6C στις δεκαετίες των 1930s και 1940s ήταν διακριτικά αυτοκινήτων -αγωνιστικών και εκδόσεων δρόμου - που έπαιρναν ισχύ από τον δυνατό 8κύλινδρο και τον καινοτόμο 6κύλινδρο κινητήρα αντίστοιχα. Έτσι και η ονομασία 4C πηγάζει από τον σύγχρονο 4κύλινδρο Turbo Benzina 1750.

Μοναδική αισθητική, εξαιρετικές επιδόσεις, απολαυστικό κράτημα: στοιχεία που ήταν για δεκαετίες συνώνυμα των σπορ Alfa Romeo. Αυτή είναι η φιλοσοφία στην οποία βασίζεται η νέα Alfa Romeo 4C, το μιλανέζικο κουπέ που υπόσχεται απόλαυση οδήγησης χωρίς συμβιβασμούς, στο δρόμο ή στην πίστα. Αν θέλαμε να την παρομοιάσουμε σε μέγεθος, διάταξη μηχανικών μερών και στυλ, με μια Alfa από το ένδοξο παρελθόν της μάρκας, αυτή θα ήταν η 33 Stradale.

 

Η σχεδίαση

Με μήκος κάτω από 4 m, πλάτος σχεδόν 2 m και ύψος 1,18 m, η 4C διακρίνεται για τις κόμπακτ διαστάσεις και τις εντυπωσιακές αναλογίες. Αναλογίες που εκπορεύονται και από τη διάταξη των μηχανικών μερών. Το μυώδες πίσω μέρος με τα χαρακτηριστικά, στρογγυλά πίσω φώτα κρύβει μέσα του τον κινητήρα – δηλαδή δεν τον κρύβει ακριβώς μιας και είναι ορατός από το πίσω παράθυρο. Το μοτέρ όπως και το intercooler αναπνέουν μέσω των έντονων πλευρικών αεραγωγών, από τους οποίους ξεκινά η ακμή που διατρέχει τις πόρτες. Μπροστά, συναντάμε φυσικά την “καρδιά” της Alfa Romeo που φιλοξενεί στην κορυφή της το σήμα της μάρκας, έχοντας εκατέρωθεν δύο μεγάλους αεραγωγούς. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικοί – και αμφιλεγόμενοι αισθητικά, είναι η αλήθεια – είναι οι προβολείς, αφήνοντας σε δεύτερο πλάνο τις δύο νευρώσεις που τρέχουν κατά μήκος του καπό, δημιουργώντας το χαρακτηριστικό "V".

 

Η αεροδυναμική

Χάρη στην προσεκτική μελέτη κάθε λεπτομέρειας που θα δημιουργούσε στροβιλισμούς στη ροή του αέρα, το αυτοκίνητο επιτυγχάνει κορυφαία επίπεδα αεροδυναμικής. Ο συντελεστής αρνητικής άντωσης (Cz) ενισχύει σημαντικά τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, όπως στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, ενώ ο αεροδυναμικός συντελεστής (Cx) 0,34 είναι τιμή κορυφαία ανάμεσα στα αυτοκίνητα του είδους.

 

Το εσωτερικό

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα ανθρακονήματα που χρησιμοποιούνται για να κατασκευαστεί ο «ζωτικός» χώρος των επιβατών, που έχει αφεθεί σε πλήρη θέα για να ενισχύσει την αίσθηση της μοναδικότητας, της τεχνολογίας και του ελαφρού βάρους. Κατασκευασμένα από ανθρακονήματα είναι και τα καθίσματα, ενώ το οδηγοκεντρικό ταμπλό με τα ψηφιακά όργανα είναι απλό και σχεδιασμένο για να κάνει εύκολο τον κάθε χειρισμό.

 

Τα υλικά

Βασική απαίτηση για κάθε σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων είναι μία ισχυρή, άκαμπτη, αλλά χαμηλού βάρους κατασκευαστική δομή. Στην περίπτωση της Alfa 4C η χρήση σύγχρονων υλικών υψηλής τεχνολογίας εξασφάλισε αυτό το συνδυασμό ακαμψίας και χαμηλού βάρους. Το πλαίσιο είναι ένα «μονοκόκ» από ανθρακονήματα, τεχνολογίας "pre-preg" που προέρχεται από τη Formula 1 και ζυγίζει μόνο 65 κιλά, μέσα στο οποίο έχει δημιουργηθεί ο χώρος για τον οδηγό και τον επιβάτη. Κατασκευάζεται με μία μοναδική παραγωγική διαδικασία όπου η υψηλή τεχνολογία συνδυάζεται με ανθρώπινη δεξιοτεχνία, επιτρέποντας τη χρήση τεχνολογιών από τη Formula 1 σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής.

Το εμπρός και το πίσω μέρος του πλαισίου και οι ενισχύσεις της οροφής είναι από αλουμίνιο, ενώ το αμάξωμα είναι από σύνθετο υλικό, που είναι 20% ελαφρύτερο από το χάλυβα και ανθεκτικό στη διάβρωση. Τα καθίσματα έχουν δομή από ανθρακονήματα και φάιμπεργκλας. Το αποτέλεσμα σύμφωνα με την Alfa Romeo είναι η συγκράτηση του βάρους σε πολύ χαμηλά επίπεδα (μόλις 895 κιλά είναι το βάρους του κενού οχήματος), η μέγιστη δυνατή αντοχή και στρεπτική ακαμψία, αλλά και η βελτιστοποίηση του κέντρου βάρους, που προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα στην ευελιξία και την «οδηγησιμότητα» του αυτοκινήτου. Ο εξαιρετικός λόγος βάρους/ισχύος είναι μικρότερος από 4 κιλά/ίππο, αντάξιος ενός πραγματικού supercar.

 

Ο κινητήρας & το κιβώτιο

Ο τοποθετημένος στο κέντρο, νέος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1750 Turbo με τους 240 ίππους διαθέτει αλουμινένιο μπλοκ και ειδικά συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής, που έχουν βελτιστοποιηθεί για την ενίσχυση της σπορτίφ αίσθησης του αυτοκινήτου. Επιπλέον, χρησιμοποιεί τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις όπως ο άμεσος ψεκασμός βενζίνης, ο διπλός συνεχής μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και ο υπερσυμπιεστής με σύστημα σάρωσης για την ολοκληρωτική εξάλειψη του "turbo lag". Η ροπή του είναι γενναιόδωρη, με μέγιστη τιμή τα 350 Nm, το 80% της οποίας είναι διαθέσιμο μόλις στις 1.700 rpm. Η τελική ταχύτητα της 4C φτάνει τα 258 km/h, ενώ η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε μόλις 4,5 sec.

Ο 1750 Turbo συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού ξηρού συμπλέκτη Alfa TCT που διακρίνεται για το χαμηλό βάρος του και για την ταχύτητα απόκρισης. Οι ταχύτητες μπορούν επίσης να αλλάξουν σειριακά με τα shift paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Σε σύγκριση με την έκδοση που ήδη χρησιμοποιείται στη Giulietta και τη MiTo, το TCT της Alfa 4C χρησιμοποιεί λογισμικό νέας γενιάς και υιοθετεί τη νέα λειτουργία "Launch control", που βελτιστοποιεί όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου για να πετύχει τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση από στάση. Επίσης, για να εξασφαλίσει τις καλύτερες επιδόσεις σε συνάρτηση με τις συνθήκες του δρόμου και το στιλ οδήγησης, αλληλεπιδρά με το DNA, αλλάζοντας τη λογική των αλλαγών ανάλογα με την επιλογή που έχει γίνει στο DNA.

Η Alfa Romeo 4C σηματοδοτεί επίσης την πρεμιέρα του νέου επιλογέα Alfa DNA, ο οποίος προσφέρει τις τρεις στάνταρ επιλογές που έχουμε γνωρίσει έως τώρα - Dynamic, Natural και All Weather - αλλά προσθέτει μια ακόμη: τη Race, σχεδιασμένη για να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την οδηγική εμπειρία σε πίστες αγώνων. Σ' αυτήν την επιλογή το DNA απενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και το σύστημα αντισπιναρίσματος και αφήνει τον πλήρη έλεγχο στον οδηγό. Επίσης, ο πίνακας οργάνων με την οθόνη TFT, αλλάζει εμφάνιση και χρώμα και δείχνει τις ενδείξεις που είναι σχετικές με την εκάστοτε επιλογή στο DNA.

 

Η ανάρτηση & τα μηχανικά μέρη

Η Alfa 4C έχει ένα εξελιγμένο σύστημα αναρτήσεων, με διπλά «επάλληλα ψαλίδια» εμπρός και μια εξέλιξη του συστήματος MacPherson πίσω, για να εξασφαλίζει κορυφαίο κράτημα και οδική συμπεριφορά. Αυτό, μαζί με τη μετάδοση της κίνησης πίσω, τον εξαιρετικό λόγο βάρους/ισχύος και την καλή κατανομή βάρους (40% εμπρός και 60% στον πίσω άξονα), εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα οδηγικής απόλαυσης. Γι' αυτούς που θέλουν το μέγιστο στο κράτημα, είναι διαθέσιμο ένα κιτ ανάρτησης με ειδικές ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και την πίσω αντιστρεπτική.

Για την εξασφάλιση κορυφαίας απόδοσης του συστήματος πέδησης, το σύστημα των φρένων έχει 4 αεριζόμενους διάτρητους δίσκους, με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo στους μπροστινούς τροχούς. Επιπλέον, οι εμπρός και οι πίσω τροχοί έχουν διαφορετικής διαμέτρου και πλάτους πέλματος λάστιχα (υπάρχουν δύο επιλογές, είτε 17''-18'', είτε 18''-19''), ενώ είναι διαθέσιμο κι ένα κιτ ελαστικών με πιο μαλακό μίγμα για βέλτιστη πρόσφυση. Το σύστημα διεύθυνσης της 4C δεν έχει υποβοήθηση, για μείωση του βάρους, αλλά και για να εξασφαλίζει εξαιρετική αίσθηση. Το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου εξασφαλίζει ότι το τιμόνι δε θα είναι υπερβολικά «βαρύ». Η μέγιστη επιβράδυνση που προσφέρουν τα φρένα είναι 1,2 g ενώ στις στροφές το αυτοκίνητο αναπτύσσει 1,1 g.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

KINHTHPAΣ

Αλουμινένιος, υπερτροφοδοτούμενος

Χωρητικότητα (cc)

1742

Κύλινδροι/διάταξη

4 σε σειρά

Iσχύς (PS)/ rpm

240/ 6.000

Ροπή (kgm)/ rpm

350/ 2.200-4.250

 

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Alfa TCT κιβώτιο 6 σχέσεων

 

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

Εμπρός

Διπλά επάλληλα ψαλίδια

Πίσω

Εξελιγμένα γόνατα MacPherson

 

 

ΦΡΕΝΑ

 

Εμπρός

Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες

Πίσω

Αεριζόμενοι δίσκοι

 

 

ΔΙΑΣΤAΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

 

Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)

3.989 x 1.864 x 1.183

Μεταξόνιο (mm)

2.380

Βάρος (κιλά)

895

Χώρος αποσκευών (λίτρα)

110

 

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

Τελική ταχύτητα (km/h)

258

Επιτάχυνση 0-100 km/h (sec)

4,5

Μέγιστη επιβράδυνση στο φρενάρισμα (g)

1,25

 

 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

 

Συνδυασμένη (lt/100 km)

6,8

 

 

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (g/km)

157

 

 

 

VIDEOS

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C - Première at Geneva Motor Show 2013

Alfa Romeo 4C - Just drive with Giancarlo Fisichella

Alfa Romeo 4C and Marc Gené

Alfa Romeo 4C Preview @ Goodwood 2013

Alfa Romeo 4C Launch Edition

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...