800ή νίκη σε Grand Prix για τη Honda

Ο Jaume Masia με την NSF250RW προσέφερε ένα νέο ρεκόρ στη Honda

  • -
  • -

O Jaume Masia με την NSF250RW κατέκτησε μία συναρπαστική νίκη στο Teruel GP του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος του 2020 και την 800ή νίκη για αναβάτη της Honda στην ιστορία των Grand Prix. 

honda2

Η Honda έχει διαγράψει μια απίστευτη πορεία από την πρώτη νίκη του Αυστραλού Tom Phillis με τη Honda RC143 στο Ισπανικό Grand Prix του 1961 στην κατηγορία των 125cc μέχρι και σήμερα, όπου ο Jaume Masia οδήγησε αριστοτεχνικά περνώντας πρώτος τη γραμμή του τερματισμού και χαρίζοντας στη Honda την 800ή της νίκη – πρόκειται για έναν άθλο που δεν έχει επιτύχει κανείς άλλος κατασκευαστής.

Ήταν ένας κλασσικός αγώνας της κατηγορίας Moto3 στην πίστα MotorLand Aragon, με πάνω από 20 αναβάτες να ηγούνται της κούρσας στο μεγαλύτερο τμήμα του αγώνα. Αποτελώντας ήδη τον 100ό διαφορετικό νικητή σε Grand Prix για λογαριασμό της Honda, ο Masia συνέχισε αποσπώντας μία ακόμα νίκη στη σέλα της Leopard Honda. Ο νεαρός Ισπανός αναβάτης, ο οποίος οδήγησε με ωριμότητα και τακτική από την έβδομη θέση της σχάρας εκκίνησης του αγώνα,  έκανε την επίθεσή του στα τελευταία στάδια του αγώνα. Με τρεις γύρους να απομένουν, ο Masia πήρε τα ηνία, ωστόσο οι αντίπαλοί του έκαναν την αντεπίθεσή τους. Η ισχύς της Honda στην πίσω ευθεία της πίστας ήταν αυτή που σφράγισε για τον Masia μια ιστορική νίκη.

Το 1954, ο ιδρυτής της Honda, Soichiro Honda, ανακοίνωσε τη συμμετοχή της εταιρείας στο Isle of Man TT, τον κορυφαίο αγώνα της εποχής, με στόχο την κατάκτηση της κορυφής σε παγκόσμιο επίπεδο. Το 1959 η Honda έγινε ο πρώτος Ιάπωνας κατασκευαστής μοτοσυκλετών που έλαβε μέρος στο Isle of Man TT. 

Την επόμενη χρονιά, το 1960, η Honda ξεκίνησε να μετέχει στις κατηγορίες των 125cc και 250cc και έναν χρόνο αργότερα, το 1961,ο Tom Phillis πήρε τη νίκη στην πρεμιέρα του θεσμού στο Ισπανικό Grand Prix – έτσι ξεκίνησε μια λαμπρή ιστορία γεμάτη επιτυχίες και νίκες.

 Η Honda επέκτεινε το αγωνιστικό της πρόγραμμα εντάσσοντας σε αυτό τις κατηγορίες των 350cc και 50cc, με πολλές νίκες και τίτλους να ακολουθούν. Η επιτυχία συνεχίστηκε μέχρι τη διακοπή των εργοστασιακών αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Honda, η οποία επέστρεψε στη διεθνή σκηνή το 1979, κατακτώντας μία σημαντική διάκριση στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού το 1982 με τον Freddie Spencer και την NS500. 

Έχοντας ανακτήσει τη θέση της ως κυρίαρχη μάρκα στους αγώνες Grand Prix, η Honda σημείωσε συνεχόμενες επιτυχίες στις κατηγορίες των 125cc, 250cc και 500cc, με τον Valentino Rossi να παίρνει την 500ή νίκη της εταιρείας με εντυπωσιακό τρόπο στο Ιαπωνικό GP του 2001.

Η αλλαγή στις τετράχρονες μοτοσυκλέτες στο MotoGP το 2002 έφερε μαζί της περισσότερες νίκες για τη Honda με τον Marc Marquez να αποσπά στο Grand Prix της Ινδιανάπολις το 2015 και την 700ή νίκη για την Honda. Στις 25 Οκτωβρίου, την περασμένη Κυριακή, ο Masia κατέκτησε ένα ακόμα ορόσημο με την 800ή νίκη, περίπου 66 χρόνια μετά τη διάσημη ανακοίνωση του Soichiro Honda για συμμετοχή της εταιρείας στους αγώνες ταχύτητας μοτοσυκλετών.

honda3

1η νίκη της Honda σε GrandPrix

Tom Phillis, 1961 Spanish 125cc GP, Honda RC143

100η νίκη της Honda σε GrandPrix

Luigi Taveri, 1966 Dutch 50cc TT, Honda RC116

200η νίκη της Honda σε GrandPrix

Jimmy Filice, 1988 US 250cc GP, Honda NSR250

300η νίκη της Honda σε GrandPrix

Alex Criville, 1992 Dutch 500cc TT, Honda NSR500

400η νίκη της Honda σε GrandPrix

Haruchika Aoki, 1996 Brazilian 125cc GP, Honda RS125R

500η νίκη της Honda σε GrandPrix

Valentino Rossi, 2001 Japanese 500cc GP, Honda NSR500

 600η νίκη της Honda σε GrandPrix

Dani Pedrosa, 2005 Australian 250cc GP, Honda R250RW

700η νίκη της Honda σε GrandPrix

Marc Marquez, 2015 Indianapolis MotoGP, Honda RC213V

800η νίκη της Honda σε GrandPrix

Jaume Masia, 2020 Teruel Moto3, Honda NSF250RW

O Takahiro Hachigo διευθύνων σύμβουλος της Honda Motor Co., Ltd δήλωσε: «Είμαι περήφανος για την 800ή νίκη σε Grand Prix στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Είμαι βαθιά ευγνώμων στους οπαδούς της Honda σε παγκόσμιο επίπεδο για τη συμβολή και την ακλόνητη υποστήριξή τους στις αγωνιστικές δραστηριότητες της Honda. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω όλους τους προηγούμενους ανθρώπους για το πάθος και την αφοσίωση που επέδειξαν προκειμένου να ξεπεραστούν αμέτρητα προβλήματα, φέρνοντάς μας από το 1959 στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα. Η Honda θεωρεί αυτό το γεγονός ως σημείο αναφοράς και θα συνεχίσει να αγωνίζεται για νίκες. Ευελπιστούμε στη συνεχή σας υποστήριξη.»

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...