Νέα Peugeot 3008 & 5008 Hybrid με 136 ίππους και χαμηλότερη κατανάλωση

Τα οικογενειακά SUV της Peugeot αποκτούν ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και βγαίνουν κερδισμένα σε δύναμη και οικονομία. Πότε τα περιμένουμε Ελλάδα.

  • -
  • -

Σύμφωνα με την Peugeot το 2023 θα είναι ένα μεγάλο βήμα προς τον γενικότερο εξηλεκτρισμό της μάρκας με την παρουσίαση νέων τεχνολογιών που θα εφαρμοστούν στην ήδη υπάρχουσα γκάμα. Πρώτη εξ αυτών φαίνεται πως είναι η τεχνολογία ήπιου υβριδισμού 48V την οποία θα γνωρίσουμε αρχικά μέσω των SUV 3008 και 5008. Αργότερα θα περάσει και άλλα μοντέλα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Νέος 1.2 PureTech 48V με 136 ίππους και 15% μικρότερη κατανάλωση

Η τεχνολογία Peugeot 48V Hybrid συνδυάζεται με μία νέα γενιά του βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech με την απόδοση να έχει ανέβει πλέον στους 136 ίππους ενώ η ροπή έχει παραμείνει στα ίδια επίπεδα (230 Nm). Επίσης νέο είναι και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων με το οποίο συνδυάζεται, όπου μέσα σε αυτό βρίσκουμε και τον ηλεκτροκινητήρα. Η απόδοση αυτού φτάνει τους 28 ίππους και τα 55 Nm ροπή, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινηθεί με 100% ηλεκτρική ενέργεια όταν υπάρχουν χαμηλά φορτία, ενώ υποστηρίζει και τον βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση μειώνοντας έτσι την κατανάλωση.

engine

Με μία μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 898 Wh και ωφέλιμης 432 Wh, η οποία φορτίζει σε κάθε επιβράδυνση του οχήματος, η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει περισσότερη ροπή σε χαμηλές ταχύτητες, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου έως και 15%, ενώ οι εκπομπές CO2 πέφτουν στα 126 g/km στην περίπτωση του 3008 και στα 128 g/km για το 5008. Να θυμίσουμε πως τα μη υβριδικά 3008 και 5008 που χρησιμοποιούν το μη υβριδικό σύνολο PureTech των 130 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων παράγουν 145 g/km και 149 g/km, αντίστοιχα.

Δείτε ακόμη: Peugeot 408: Σε τι εκδόσεις διατίθεται το νέο coupe crossover;

Πάνω από το 50% των αστικών μετακινήσεων με ηλεκτρική ενέργεια

Σύμφωνα με την Peugeot, το νέο υβριδικό σύστημα προσφέρει σε ένα SUV της μεσαίου μεγέθους (βλέπε 3008) μείωση της μέσης κατανάλωσης σε κύκλο WLTP κατά 1 lt/100 km, με την μεγαλύτερη οικονομία γίνεται εντός αστικού περιβάλλοντος. Εκεί η εξοικονόμηση μπορεί να αγγίξει και τα 2,5 lt/100 km. Στον αυτοκινητόδρομο δεν υπάρχει διαφορά σύμφωνα με την γαλλική μάρκα.

edct

Όταν η το επίπεδο ενέργειας της μπαταρίας το επιτρέπει, τα οχήματα που εξοπλίζονται με το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα μπορούν να ξεκινούν, να πραγματοποιούν μανούβρες όπως το παρκάρισμα και να κινούνται γενικότερα με χαμηλές ταχύτητες, χωρίς το θερμικό μοτέρ να παίρνει ποτέ μπροστά. Για την ακρίβεια η Peugeot ισχυρίζεται πως σε αστικό περιβάλλον τα 3008 και 5008 Hybrid μπορούν να λειτουργούν αμιγώς ηλεκτρικά για πάνω από το 50% του χρόνου.

Επίσης με ταχύτητες έως και 145 km/h, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σβήνει όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι ή επιβραδύνει, έτσι ώστε να εξοικονομηθεί ακόμη περισσότερο καύσιμο. Παράλληλα, εάν τώρα ο οδηγός θέλει να επιταχύνει, ο ηλεκτροκινητήρας γεμίζει τα κενά του βενζινοκινητήρα ώστε να πραγματοποιείται μία πιο γραμμική επιτάχυνση και να αποφεύγονται τα άσκοπα κατεβάσματα. Στην περίπτωση τώρα που πατηθεί το πεντάλ της βενζίνης πλήρως, τότε ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει 12 πρόσθετους ίππους.

Δείτε ακόμη: Peugeot e-208 GT: Γίνεται να κάψει λιγότερο απ' όσο λέει το εργοστάσιο;

Κανένας συμβιβασμός στην άνεση και την αξιοπιστία

Χάρη στο έξυπνο πακετάρισμα των Γάλλων, το νέο υβριδικό σύστημα δεν έχει επηρεάσει ούτε στο ελάχιστο τον διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες, διατηρώντας τα επίπεδα άνεσης ανέπαφα. Ο χώρος αποσκευών παραμένει και αυτός ίδιος, με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Εκτός από χωροταξικά πλεονεκτήματα, η συγκεκριμένη διάταξη προσφέρει επίσης ελαχιστοποίηση των απωλειών ενέργειας λόγω του μικρότερου μήκους των καλωδίων, αλλά και πιο ισορροπημένη κατανομή βάρους.

engine

Από πλευράς αξιοπιστίας τώρα να πούμε πως η Peugeot δίνει μεγάλη βαρύτητα και αυτό αντικατοπτρίζεται από την εγγύηση που προσφέρει για την μπαταρία. Το σύστημα καλύπτεται για 8 χρόνια ή 160.000 km, όποιο έρθει πρώτο.

Σε ποια άλλα Peugeot να περιμένουμε το νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο;

Το συγκεκριμένο σύνολο αντικαθιστά τον 1.2 PureTech 130 που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο EAT8. Σύντομα θα ακολουθήσει η τοποθέτηση του και στην υπόλοιπη γκάμα με τα μοντέλα που θα το υιοθετήσουν να είναι τα: 208, 2008, 308, 308 SW και 408.

Οι πωλήσεις των Peugeot 3008 και 5008 Hybrid θα ξεκινήσουν μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2023.

interior

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...