Νέο Volkswagen Golf R “20 Years”: Το ισχυρότερο Golf όλων των εποχών [Video]

Με αφορμή τα 20 χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία του Golf R32, η Volkswagen δημιουργεί την ταχύτερη έκδοση του διάσημου μικρομεσαίου που είδαμε ποτέ.

  • -
  • -

Το 2022 σηματοδοτεί την 20η επέτειο από την δημιουργία της ταχύτερης σειράς εκδόσεων του Volkswagen Golf και η γερμανική μάρκα ξέρει πως να το γιορτάσει. Τότε η αρχή έγινε με το θρυλικό R32, την κορυφαία – 6κύλινδρη παρακαλώ – έκδοση του Golf 4ης γενιάς η οποία απέδιδε 240 ίππους και 320 Nm ροπής από τον μελωδικό VR6 κινητήρα. Η εντυπωσιακότερη καινοτομία του μοντέλου όμως δεν ήταν το μοτέρ αλλά το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο προσφερόταν ως εναλλακτική στο στάνταρ χειροκίνητο 6άρι, για πρώτη φορά σε μοντέλο της Volkswagen.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το VW Golf GTD απέναντι στο Audi A3 Sportback TFSI e

Σήμερα, 20 χρόνια αργότερα, το DSG αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της γκάμας της εταιρίας, ενώ το σήμα “R” συνεχίζει να κοσμεί την γρηγορότερη και ισχυρότερη έκδοση κάθε γενιάς Golf. Κάπως έτσι, θέλοντας να γιορτάσει αυτή την επέτειο, η αυτοκινητοβιομηχανία από το Βόλφσμπουργκ, δημιούργησε μία ειδική έκδοση για το σημερινό Golf R 8ης γενιάς, η οποία μάλιστα είναι και η ισχυρότερη που είδαμε ποτέ.

front

Φέροντας την όχι και τόσο ευφάνταστη ονομασία “20 Years”, το νέο αυτό μικρομεσαίο μοντέλο επιδόσεων ξεχωρίζει χάρη στις νέες μπλε ζάντες αλλά και τους καθρέπτες ίδιου χρώματος. Εάν τώρα έχετε πρόβλημα με τις παραπάνω αισθητικές αλλαγές, υπάρχει πάντα και η δυνατότητα επιλογής μπλε απόχρωσης για το αμάξωμα, η οποία συνδυάζεται με μαύρους τροχούς και καθρέπτες. Άλλη μία αισθητική λεπτομέρεια που συναντάμε είναι το σήμα «20» στις μεσαίες κολώνες. Ένα αντίστοιχο διακριτικό “20 R” το οποίο προβάλλεται στο δάπεδο υποδέχεται τους επιβάτες και σε μέρη με χαμηλό φωτισμό.

side

Επί της ουσίας τώρα, η πιο σημαντική διαφοροποίηση από το «απλό» Golf R κρύβεται κάτω από το καπό, με τον 2λιτρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης να έχει δεχθεί μικρές βελτιώσεις. Η απόδοση έχει ανέβει από τους 320 στους 333 ίππους, κάνοντας την νέα αυτή έκδοση, την ισχυρότερη που έχουμε δει ποτέ. Άγνωστο παραμένει το αν επηρεάζεται ο ήδη εντυπωσιακός χρόνος των 4,7 sec που χρειάζεται το Golf R των 320 ίππων για τα πρώτα 100 km/h από στάση, αλλά δεν θα μας έκανε εντύπωση αν βλέπαμε να κόβονται μερικά δέκατα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το VW Golf GTi απέναντι στο Cupra Leon e-Hybrid

Σε άλλα νέα, το επετειακό Golf εφοδιάζεται με όλα τα καλούδια του προαιρετικού εξοπλισμού, αλλά και μερικά ακόμη έξτρα. Για παράδειγμα ως στάνταρ έρχεται με την εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic, το Performance Pack που περιλαμβάνει το “R-Performance Torque Vectoring”, την πίσω αεροτομή και προγράμματα οδήγησης όπως το Drift mode, ενώ στο R “20 Years” υπάρχει και κάτι που λέγεται «Emotional Start». Πρόκειται ουσιαστικά για μία αλλαγή στον προγραμματισμό του εγκεφάλου ώστε το αυτοκίνητο να κάνει ένα ανέβασμα μέχρι τις 2.500 rpm κάθε φορά που εκκινεί ο κινητήρας με αποτέλεσμα ο οδηγός να ακούει την ηχητική απόκριση που συνοδεύει αυτή την «ξερογκαζιά».

back

Στο εσωτερικό αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις είναι οι επενδύσεις από αληθινό ανθρακόνημα – κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε Volkswagen – αλλά και τα μεγαλύτερα paddles πίσω από το τιμόνι για τις αλλαγές ταχυτήτων. Μάλιστα σύμφωνα με την εταιρεία οι μηχανικοί πείραξαν το DSG ώστε όταν τα προγράμματα Sport και Sport+ είναι επιλεγμένα, οι αλλαγές να συνοδεύονται και από ένα χαρακτηριστικό «κλότσημα». Φυσικά, από τον εξοπλισμό του κορυφαίου Golf δεν λείπουν τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, οι μεγάλες αντιστρεπτικές και το ηλεκτρονικό διαφορικό XDS.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf GTE

Όπως ήταν αναμενόμενο, το Volkswagen Golf R “20 Years” θα διατεθεί σε περιορισμένο αριθμό κομματιών τα οποία θα ξεκινήσουν να παράγονται από τα μέσα του τρέχοντος έτους και θα φτάσουν μέχρι τα μέσα του 2023.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...