Νέα Porsche 911 Sport Classic: Επιστροφή στις ρίζες!

Το χειροκίνητο κιβώτιο και οι ρετρό λεπτομέρειες συνθέτουν μια φαντασμαγορική έκδοση της Porsche 911 που παντρεύει την ιστορία του μοντέλου με 550 εκρηκτικά άλογα.

  • -
  • -

Στο πέρασμα των χρόνων η Porsche έχει βρει τη συνταγή για να διατηρεί αναλλοίωτη την ουσία της 911. Εξελίσσεται, γίνεται καλύτερη, φέρνει καινοτομίες αλλά παραμένει το εντυπωσιακό, ανόθευτο sportscar που γνωρίζουμε από τη γέννησή της. Αναμφίβολα πλέον εντάσσεται ανάμεσα στα ιστορικότερα μοντέλα της αυτοκίνησης και έχοντας συλλέξει πολλά «γαλόνια» στη μέχρι σήμερα πορεία της, η Porsche δημιουργεί ειδικές εκδόσεις που προσφέρουν ακόμη περισσότερο χαρακτήρα, συνδέοντας τις ένδοξες στιγμές του παρελθόντος με τη μηχανολογική αρτιότητα του σήμερα. Κάπως έτσι φτάνουμε στην 911 Sport Classic.

Τι διαφορετικό έχει αυτή η Porsche 911;

Το “Classic” στο όνομά της τα λέει όλα. Αποδίδει φόρο τιμής στη θρυλική 911 Carrera RS 2.7 του 1972 και ξεχωρίζει από το ducktail στο πίσω μέρος (κατασκευασμένο από CFRP), το αποκλειστικό γκρι χρώμα (Sports Grey Metallic) με τις διπλές λωρίδες και τις ρετρό μονομπούλωνες ζάντες αλουμινίου διάστασης 20 ιντσών εμπρός, 21 πίσω. Επίσης, χρησιμοποιεί το φαρδύ αμάξωμα της 911, αυτό που συναντάμε στις Turbo, χωρίς όμως τις εισαγωγές αέρα μπροστά από τους πίσω τροχούς.

Φυσικά υπάρχουν μεταλλικά σήματα που προδίδουν τη διαφορετικότητα της συγκεκριμένης έκδοσης, όπως και το μεγάλο νούμερο στο πλάι του αμαξώματος. Ο αγοραστής μπορεί να διαλέξει από το 00 έως το 99. Αναφορές υπάρχουν και στην καμπίνα της 911 Sport Classic. Οι μαύρες-καφέ επενδύσεις (στο χρώμα του κονιάκ) δημιουργούν μια εκλεπτυσμένη αντίθεση με το χρώμα του αμαξώματος και οι καρό επενδύσεις απογειώνουν το οπτικό αποτέλεσμα. Μεταλλικά φιλέτα, piano black ένθετα, γκρι ραφές, ακόμη και ξύλινο φινίρισμα συνυπάρχουν αρμονικά, δίνοντας ρεσιτάλ αισθητικής.

Η ουσία είναι πίσω

Η φιλοσοφία «όλα πίσω» έχει χαρακτηρίσει την Porsche 911. Η μάρκα κατάφερε να μετατρέψει σε χαρακτηριστικό γνώρισμα κάτι που θεωρητικά, είναι τόσο… λάθος. Το έχει εξελίξει τόσο πολύ μάλιστα, που παραμένει απορίας άξιος ο τρόπος που έστησαν ένα εκπληκτικό sportscar με αυτή την ιδιαιτερότητα. Για όσους δεν το έχουν καταλάβει ακόμη, μιλάμε για τον κινητήρα, ο οποίος παραδοσιακά στις Porsche 911 κρεμιέται πίσω από τον πίσω άξονα. Στις τελευταίες γενιές βέβαια έχει μετατοπιστεί ελαφρώς για καλύτερη ισορροπία, όμως ακόμη και έτσι, η θέση παραμένει η ίδια.

Ο επίπεδος εξακύλινδρος φωλιάζει κάτω από το χαρακτηριστικό ducktail και έχει χωρητικότητα 3.7 λίτρων. Αποδίδει 550 ίππους και η ισχύς περνά στο δρόμο μέσω των πίσω τροχών. Μάλιστα η ιδιαίτερη αυτή έκδοση χρησιμοποιεί χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων και είναι η ισχυρότερη 911 με μηχανικό σασμάν που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα. Τα 550 άλογα τοποθετούν την Sport Classic ανάμεσα στη GTS και την Turbo, στο κομμάτι της απόδοσης. Ο επίπεδος εξακύλινδρος τροφοδοτείται και από δύο τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας (VTG) για να «ξυπνάνε» από χαμηλά και να πρεσάρουν αδιάληπτα πίεση μέχρι το ψηλότερο φάσμα του στροφομέτρου.

Μια μαγευτική Porsche 911 GT3 στους ελληνικούς δρόμους

Πραγματική Porsche!

Οι μηχανικοί φρόντισαν να εξοπλίσουν τον επίπεδο εξακύλινδρο με τη σπορ εξάτμιση στον στάνταρ εξοπλισμό. Η μοναδική ηχητική υπογραφή θυμίζει τον «ξερό» ήχο των αερόψυκτων 911 και ενισχύει το ρετρό αίσθημα που θέλει να προάγει η Porsche στη συγκεκριμένη έκδοση. Ωστόσο κάθε άλλο μέρος της, μόνο ρετρό δεν είναι. Οι τεράστιες μαύρες δαγκάνες με το λευκό logo της Porsche σφίγγουν carbon-ceramic δίσκους ( Porsche Ceramic Composite Brake – PCCB) για ακούραστα, αποδοτικά φρένα σε κάθε συνθήκη. Η ενεργή ανάρτηση PASM (Porsche Active Suspension Management) φροντίζει για τον ακριβή έλεγχο του αμαξώματος ακόμη και σε οριακές καταστάσεις και οι μηχανικοί έχουν αλλάξει τα ελατήρια εμπρός.

Αυτό συμβαίνει επειδή αυτή η 911 είναι πισωκίνητη και το εμπρός σύστημα δεν έχει το βάρος του διαφορικού, των ημιαξονίων και των λοιπών εξαρτημάτων για τη μετάδοση της κίνησης. Με τον κινητήρα πίσω, η «μούρη» των 911 είναι αρκετά ελαφρύτερη, οπότε στην Porsche δίνουν μεγάλη έμφαση στις σωστές ρυθμίσεις της ανάρτησης, αλλά και γενικότερα του εμπρός συστήματος για να προσδώσουν περισσότερη ακρίβεια. Η τελευταία ενισχύεται από τη στάνταρ σπορ ανάρτηση (χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά σε σύγκριση με τις 911 που δεν εφοδιάζονται με αυτή) αλλά και τη στάνταρ τετραδιεύθυνση. Τέλος να αναφέρουμε ότι στο χειροκίνητο κιβώτιο των επτά σχέσεων υπάρχει κοντός, shortshift επιλογέας για απολαυστική αίσθηση και σύστημα rev matching που προσομοιώνει την τεχνική «μύτη τακούνι» στα κατεβάσματα.

Μια 911 για λίγους

Τέτοια μοντέλα συνήθως απευθύνονται σε λίγους, καλούς και… τυχερούς. Δεν αναφερόμαστε μόνο στην τιμή, που ξεκινά από τις 272.714 € στη Γερμανία, αλλά στην περιορισμένη παραγωγή της. Μόνο 1.250 911 Sport Classic θα φτιάξει η Porsche, οπότε εκτός από τα χρήματα, χρειάζεται και… γρήγορα αντανακλαστικά για να την αποκτήσει κάποιος. Όποιος το κάνει πάντως, είναι σίγουρο ότι θα απολαύσει ένα μοναδικό δημιούργημα με συλλεκτικό χαρακτήρα και ένα από τα τελευταία ανόθευτα σπορ αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο.

Το ίδιο σπάνιο είναι και το ρολόι της Porsche Design που συνοδεύει το λανσάρισμα του μοντέλου. Μόνο οι αγοραστές της 911 Sport Classic μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στο συγκεκριμένο ρολόι και θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από τις 28 Απριλίου στην τιμή των 12.500 €. Ο σχεδιασμός του αντλεί έμπνευση από την 911 Sport Classic και το καφέ-μαύρο χρώμα του αναφέρεται ξεκάθαρα στις εσωτερικές επενδύσεις του μοντέλου. Το πράσινο χρώμα στο καντράν από την άλλη, προέρχεται από το στροφόμετρο του εκπληκτικού sportscar. Ένα πραγματικό κόσμημα με υπερακριβή μηχανισμό που απευθύνεται σε όσους ζητούν όλο το exclusive πακέτο αυτής της 911.

Πηγή: Porsche

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...