Αποκαλύφθηκαν τα νέα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron!

Η Audi παρουσίασε και επίσημα τα νέα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron. Τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας στην κατηγορία των κόμπακτ SUV

  • -
  • -

H αρχή έγινε με το θηριώδες e-tron, με το οποίο ουσιαστικά η Audi άνοιξε το δικό της κεφάλαιο στη… βίβλο της ηλεκτροκίνησης. Μετά τον «πρωτοπόρο» για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ακολούθησε το εκρηκτικό e-tron GT, που σύμφωνα με την Audi άλλαξε τη φιλοσοφία της εταιρείας. Σήμερα, με τα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron παρουσιάζει την προσιτή της πρόταση στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, που ενσαρκώνεται στο αμάξωμα ενός κόμπακτ SUV, σε δύο παραλλαγές. Αμφότερα εφοδιάζονται με ό,τι καλύτερο διαθέτει η Audi σήμερα σε επίπεδο τεχνολογίας, διατηρώντας παράλληλα όλες τις αξίες που διακρίνουν τα μοντέλα της. Παράλληλα, ξεχωρίζουν με τη σχεδίαση τους, τον πρακτικό χαρακτήρα, την άνεση στο εσωτερικό, τα  σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και ενισχύονται από τρεις διαφορετικές κινητήριες μονάδες που χαρίζουν αυτονομία από 340 έως και 520 km.

 


Πρώτη γεύση το… 2019

Όλα τα μοντέλα της σειράς e-tron ξεχωρίζουν για τη σχεδιαστική φιλοσοφία τους, την οποία και γνωρίσαμε στα πρωτότυπα της Audi που είδαμε πίσω στο μακρινό 2019. Αυτή η τάση είναι εμφανής στα Q4 e-tron και Q4 e-tron Sporback. Οι αναλογίες τους είναι εντυπωσιακές, με τους τροχούς τοποθετημένος στα άκρα, στοιχείο που τους προσφέρει μία μυώδη εικόνα. Οι γραμμές του αμαξώματος είναι καθαρές, ενώ έντονα στοιχεία στο πλάι του αμαξώματος και τους θόλους τα καθιστούν εντυπωσιακά. Όπως αναφέρουν οι σχεδιαστές της Audi, οι μεγάλοι τροχοί είναι ένα σημείο που έδωσαν μεγάλη έμφαση και για αυτόν ακριβώς το λόγο έδωσαν τόσο έντονα δυναμικά στοιχεία στους θόλους του αμαξώματος. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι χαρακτηριστικά, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τέσσερα διαφορετικά μοτίβα μέσα από το σύστημα αφής ΜΜΙ. Εξίσου χαρακτηριστικά είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία συνδέονται με μία λωρίδα μεταξύ τους.

 


Κόμπακτ, αλλά με χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας

Το μήκος του αμαξώματος μπορεί να αγγίζει τα 4,59 m, αλλά οι χώροι στο εσωτερικό είναι αντίστοιχοι με αυτούς μοντέλων μεγαλύτερης κατηγορίας. Είναι μικρότερο από το Q5, αλλά οι πίσω επιβάτες έχουν παρόμοιους χώρους για τα γόνατα με αυτούς που προσφέρει το Q7! Σε αυτό συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό η αρθρωτή πλατφόρμα ΜΕΒ της Volkswagen, που προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα και φυσικά η απουσία κεντρικού τούνελ. Χαρακτηριστικά, ο χώρος αποσκευών είναι 520 έως 1.490 lt στο Q4 e -tron και 535 έως 1.460 lt στο Sportback, ενώ τον πρακτικό του χαρακτήρα ενισχύουν μία σειρά από θήκες που προσφέρουν επιπλέον 25 lt αποθήκευσης. Για όσους φίλους της περιπέτειας αξίζει να γνωρίζουν πως και τα δύο μοντέλα μπορούν να ρυμουλκήσουν ρυμουλκούμενα με βάρος έως και 1.000 kg (με φρένα, με κλίση 12%), με τις εκδόσεις quattro να μπορούν ακόμη και να φτάσουν έως και 1.200 kg.

ΕΔΩ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ ΑUDI E-TRON 55 QUATTRO

 


Digital
πολυτέλεια

Το περιβάλλον στο εσωτερικό έχει την ταυτότητα της Audi, με την ποιότητα κατασκευής να είναι κορυφαία. Φυσικά, όντας εναρμονισμένο με την ψηφιακή εποχή που διανύουμε, το περιβάλλον είναι με μία λέξη: Digital! Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων που μάλιστα είναι ελαφρώς στραμμένος προς την πλευρά του οδηγού, ενώ ακριβώς δίπλα δεσπόζει η κεντρική οθόνη αφής. Εντύπωση προκαλεί το οριζόντιο ξεχωριστό πάνελ, στο οποίο βρίσκεται ο επιλογέας ταχυτήτων, και μάλιστα με επιπλέον πρακτικές θήκες να βρίσκονται στο κάτω μέρος του. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως τελείως καινούργιο είναι το τιμόνι με τις τέσσερις ακτίνες που για πρώτη φορά διαθέτει κουμπιά αφής για τον έλεγχο του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Το σύστημα πολυμέσων και η πλοήγηση λειτουργούν κυρίως χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη αφής MMI, η οποία προς το τέλος της χρονιάς θα είναι διαθέσιμη και σε μέγεθος 11,6 ιντσών.


Προαιρετικά, τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron μπορούν να εξοπλιστούν με άλλη μία σημαντική καινοτομία - την οθόνη head-up επαυξημένης πραγματικότητας. Προβάλλει τις πληροφορίες που παρέχονται από ορισμένα από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και τα σύμβολα πλοήγησης στον πραγματικό εξωτερικό κόσμο, στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτές οι πληροφορίες προβάλλονται δυναμικά σε έναν ευρύ χώρο, όπου εμφανίζονται ως μια αιωρούμενη εικόνα σε απόσταση περίπου δέκα μέτρων ή περισσότερο από τον οδηγό κάνοντας τη διαδικασία σαφώς πιο διαδραστική. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι με τα νέα κόμπακτ SUV, η Audi εγκαινιάζει μία νέα συνεργασία με την εταιρεία Sonos, που θα φροντίζει για τον premium ήχο των μοντέλων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟY Ε-TRON GT

 


Σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις

Φυσικά, κάθε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο για να μπορεί να χαρακτηριστεί πρακτικό θα πρέπει να προσφέρει σημαντικό αριθμό χιλιομέτρων αυτονομίας. Έτσι, λοιπόν, η νέα σειρά Q4 e-tron θα είναι διαθέσιμη σε τρεις εκδόσεις. Η πρώτη, το Q4 35 e-tron έχει μπαταρία χωρητικότητας 55 kWh, ενώ η Q4 40 e-tron 82 kWh, με την αυτονομία των δύο μοντέλων να είναι 340 και 520 km, αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις ο ηλεκτροκινητήρας δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, με την ισχύ του να είναι 170 και 204 ίπποι, αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση της σειράς είναι η Q4 50 e-tron quattro, η οποία διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες και ιπποδύναμη που αγγίζει τους 299 ίππους! Οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές και δεν είναι τυχαίο ότι για τα πρώτα 100 km/h από στάση απαιτούνται μόλις 6,2 sec. Στην συγκεκριμένη έκδοση, ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα ενεργοποιείται μόνο όταν απαιτείται υψηλή ισχύς ή ισχυρή πρόσφυση για βελτιστοποιημένη αποδοτικότητα. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά την οδήγηση είναι η έξυπνη ανάκτηση, η οποία ενσωματώνει επίσης πλοήγηση και τοπογραφικά δεδομένα. Όσον αφορά τη φόρτιση, τα δύο νέα ηλεκτρικά SUV της Audi μπορούν να φορτιστούν με διάφορα επίπεδα ισχύος χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) και συνεχές ρεύμα (DC) ανάλογα με την μπαταρία. Η μπαταρία μπορεί να φτάσει έως και 7,4 kW με φόρτιση AC και έως 100 kW όταν χρησιμοποιείται φόρτιση HPC (φόρτιση υψηλής ισχύος) με συνεχές ρεύμα.Ως στάνταρ, η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει έως και 11 kW με AC και έως και 125 kW με HPC.




Σημειώστε, πως η μπαταρία υψηλής τάσης είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αμαξώματος ανάμεσα από τους άξονες, στοιχείο που εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους και καλύτερη κατανομή. Προαιρετικά, η Audi θα προσφέρει μια σπορ ρύθμιση της ανάρτησης για όλες τις εκδόσεις Q4 e-tron που φέρνουν το αμάξωμα 15mm στο έδαφος (στάνταρ χαρακτηριστικό στην έκδοση S line). Επιπλέον, μπορεί να επιλέξει κάποιος το σύστημα Audi drive select με διαφορετικά προφίλ οδήγησης (στάνταρ στο Sportback), όπως και το προοδευτικό τιμόνι, το οποίο λειτουργεί όλο και πιο άμεσα καθώς αυξάνεται η γωνία διεύθυνσης (ως στάνταρ στα μοντέλα quattro). Οι ζάντες έχουν διάσταση από 19 έως 21 ίντσες και χαρακτηρίζονται από διάφορα αεροδυναμικά σχέδια.

 


Safety 
first!

Τα περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό των νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Audi. Σε αυτά συναντάμε το predictive efficiency assist (προγνωστική υποβοήθηση ενεργειακής απόδοσης), που υποστηρίζει ένα στυλ οδήγησης που βελτιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας. Τα προαιρετικά συστήματα - όπως πολλά άλλα χαρακτηριστικά εξοπλισμού - χωρίζονται σε πακέτα. Το αποκορύφωμα αυτών είναι το  adaptive cruise assist, το οποίο βοηθά τον οδηγό με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση σε ολόκληρο το εύρος ταχύτητας. Οι κάμερες surround view είναι μια εξαιρετικά μεγάλη βοήθεια κατά την οδήγηση στην πόλη και κατά τη στάθμευση.



Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως με δεδομένο το μακροπρόθεσμο στόχο της Audi για μηδενικό οικολογικό αποτύπωμα έως το 2050, για την κατασκευή του νέου κόμπακτ ηλεκτρικού SUV της Audi, συνολικά έχουν χρησιμοποιηθεί 27 εξαρτήματα με ποσοστό από ανακυκλωμένους πόρους. Αυτά τα συναντάμε στις βάσεις των προβολέων, στις επενδύσεις των θόλων των τροχών, στην επένδυση του δαπέδου, αλλά και στο εσωτερικό. Είναι χαρακτηριστικό, πως στην Audi υπολογίζουν ότι η συνολική μείωση στις εκπομπές ρύπων από το 2015 έως και το 2025 θα αγγίζει για λογαριασμό της γερμανικής εταιρείας το 30%!

Το Audi Q4 e-tron θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του καλοκαιριού, με τα μοντέλα Sportback να ακολουθούν προς τα τέλη του. Οι τιμές στην ελληνική αγορά θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα του μοντέλου.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...