Αποκάλυψη: Porsche Taycan Cross Turismo

Η Porsche συνδυάζει τα ασυμβίβαστα. Ηλεκτρικό με εξωφρενική απόδοση, πρακτικό, ικανό για κάθε δρόμο.

  • -
  • -

Με την Taycan η Porsche επανεφηύρε τον εαυτό της αλλά και την έννοια του ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου. Και μάλιστα με την ευκολία των 4 θέσεων. Τώρα πάει τον ακραίο σχεδιασμό ένα βήμα πιο πέρα. Και δημιουργεί την τολμηρή Taycan Cross Turismo. Προσθέτοντας χώρους και πρακτικότητα, αλλά και στοιχεία off-road σε ένα σύνολο που καταφέρνει να γίνει ακόμη πιο εξεζητημένο, εκεί που έλεγες ότι δεν πάει άλλο.

Η εξωτερική σχεδίαση διατηρεί τον εξωτερικό χαρακτήρα με τις πλούσιες γεμάτες καμπύλες και τις αιχμηρές λεπτομέρειες που λατρέψαμε ήδη από την Taycan. Η πλαϊνή και η πίσω όψη διαφοροποιούνται, λογικά. Η ψηλότερη οροφή, η οποία προσφέρει έχει ενσωματωθεί αρμονικά, χωρίς να διαταράσσει το σπορ προφίλ του αυτοκινήτου, ούτε την αίσθηση ελαφρότητας και κορυφαίας αεροδυναμικής απόδοσης. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει διαμορφωθεί στο 0,26 από 0,22, τιμή εντυπωσιακή για τον χαρακτήρα ενός crossover. Η τεχνολογία ενεργής αεροδυναμικής Porsche Active Aerodynamics περιλαμβάνει ρυθμιζόμενους αεραγωγούς εμπρός και επιτρέπει στο ρύγχος να χαμηλώνει για τη μείωση της αντίστασης. Οι ελαφρώς διαφοροποιημένοι στο κάτω μέρος προφυλακτήρες, οι προσθήκες στα φτερά και τα ανασχεδιασμένα μαρπιέ υπαινίσσεται σαφώς την ικανότητα, και την πρόθεση, αυτής της Taycan να κινείται και εκτός ασφάλτου.

 ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ KAI ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΗΣ ΕΚΡΗΚΤΙΚΗΣ PORSCHE TAYCAN

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί τη ρετρομοντέρνα φιλοσοφία. Οι γραμμές θυμίζουν τα κλασικά μοτίβα που έχουν καταβολές στην 911. Αλλά η πληροφορία έρχεται από πλήρως ψηφιακά όργανα με υπέροχα γραφικά που ρίχνουν γέφυρες στην παράδοση της μάρκας. Ο έλεγχος του προηγμένου infotainment, του κλιματισμού και όλων των υποσυστημάτων γίνεται από την κεντρικά τοποθετημένη, έντονα κεκλιμένη προς τα εμπρός οθόνη 10,9 ιντσών. Μια πυξίδα, στις εκδόσεις με το Off-Road Desing package, υποδηλώνει και πάλι τον -ήπιο- εκτός δρόμου χαρακτήρα.

 

Η Cross Turismo πατά στο δρόμο με τη γνωστή από την Taycan τεχνολογία. Κίνηση σε όλους τους τροχούς με απίστευτα άμεση και έξυπνη κατανομή ροπής και έλεγχο της πρόσφυσης. Και αερανάρτηση ρυθμιζόμενη σε ύψος και σκληρότητα. Όμως εδώ ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει το αυτοκίνητο ώστε με το πάτημα ενός πλήκτρου να εκτελεί συγκεκριμένες λειτουργίες, απαλλάσσοντάς τον από το σχετικό άγχος. Η λειτουργία Smartlift, για παράδειγμα, αυξάνει την απόσταση από το έδαφος αυτόματα σε σαμαράκια ή ράμπες εισόδου σε χώρους στάθμευσης.

 

Στα γνωστά προγράμματα οδήγησης που αφορούν την άνετη ή σπορ οδήγηση, στην Cross Turismo υπάρχει και το πρόγραμμα Gravel που υπόσχεται να δώσει σε αυτή την Porsche χαρακτηριστικά rallycar, με τις σχετικές ρυθμίσεις στο PTV+ (torque vectoring), στο PASM (active suspension), στο PTM (traction management), αυξάνοντας και το ύψος από το έδαφος κατά 30 mm. Η στρατηγική αλλαγής σχέσης στη διτάχυτη πίσω μετάδοση επηρεάζεται επίσης.

 

Όπως και η «απλή» Taycan, η Cross Turismo έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, από έναν σε κάθε άξονα. Η μέγιστη ανάκτηση ενέργειας εν κινήσει φτάνει στα 290 kW. Χάρη στο κύκλωμα των 800 volt, η φόρτιση στο 80% είναι εφικτή σε μόλις 22,5 λεπτά, σε ταχυφορτιστή 270 kW και μια «ένεση» των 100 km δεν απαιτεί πάνω από 5 λεπτά. Σε έναν κλασικό φορτιστή AC 11 kW χρειάζονται 9 ώρες για πλήρη φόρτιση. Η μπαταρία φιλοξενείται στο δάπεδο σε ένα αλουμινένιο πλαίσιο. Είναι δομικό στοιχείο και συμβάλει στη στιβαρότητα του πλαισίου αλλά και στη διαμόρφωση του χαμηλού κέντρου βάρους. Η συνολική χωρητικότητα φτάνει τις 93.4 kWh. Η έξυπνη διαχείριση θερμότητας κατά την προετοιμασία εκκίνησης αλλά και εν κινήσει εξασφαλίζει μεγαλύτερη αυτονομία.Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ψηφιακά ευφυή και προσφέρουν δυνατότητες που μέχρι πρόσφατα δεν ήταν διαθέσιμες στον πελάτη. Συστήματα όπως τα Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), Power Steering Plus, Active Lane Keeping και Porsche InnoDrive μπορούν να αγοραστούν και να εγκατασταθούν online, χωρίς να είναι απαραίτητη η επίσκεψη σε έναν αντιπρόσωπο.

 

Μαζί με την Taycan Cross Turismo, η Porsche λανσάρει δύο νέα προηγμένα e-bikes αλλά και σπορ αξεσουάρ όπως η μπαγκαζιέρα οροφής «υψηλών επιδόσεων». Τίποτα λιγότερο σοφιστικέ και μελετημένο δεν θα ταίριαζε. Η παραγωγή της Taycan αφήνει μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στον πλανήτη, γιατί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να είναι πραγματικά «καθαρό». Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η οδηγική απόλαυση είναι πλήρως απενεχοποιημένη.

H Porsche Cross Turismo σε αριθμούς

  • 998.361 km δοκιμών
  • 25 φορές το γύρο της Γης στη ζώνη του Ισημερινού
  • 650 ώρες σχεδιασμού για το εσωτερικό
  • 1.500 ώρες κατασκευής του πρωτοτύπου της καμπίνας
  • 325 ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα, επίπλέον των 1.500 ωρών της Taycan
  • 93.4 kW χωρητικότητα μπαταρίας
  • 625 άλογα, η Taycan Turbo S Cross Turismo
  • 1050 Nm ροπή σε εκκίνηση με Launch Control, για την Taycan Turbo S Cross Turismo
  • Ως 419 km αυτονομία, για την Taycan Turbo S Cross Turismo
  • 2,9” 0-100 km/h, για την Taycan Turbo S Cross Turismo
  • 9,7” 0-200 km/h, για την Taycan Turbo S Cross Turismo

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...