Πώς είναι το Jeep Gladiator από κοντά;

Περιεργαζόμαστε το νέο αμερικανικό διπλοκάμπινο pick-up στο Camp Jeep 2019

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το Gladiator ήταν χωρίς καμία αμφιβολία το αστέρι του Camp Jeep 2019 - κι εμείς από τους λίγους τυχερούς που το είδαμε από κοντά. Το διπλοκάμπινο μοντέλο σηματοδοτεί την επιστροφή της Jeep στην κατηγορία των pick-up, 27 χρόνια μετά το Comanche. Κατασκευάζεται στο Toledo του Οχάιο σε τρεις εκδόσεις (Sport, Overland και Rubicon) και θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

Είσαι ιδιοκτήτης ή ψάχνεις για Jeep; Δες εδώ όλα όσα πρέπει να ξέρεις

Μπορεί εμείς οι Ευρωπαίοι να μην έχουμε συνηθίσει αντίστοιχα μοντέλα από τη Jeep, ωστόσο η ιστορία του Gladiator πάει πολύ πίσω. Η αρχή έγινε το 1947, όταν η Willys Overland παρουσίασε ένα τέτοιο όχημα βασισμένο στο τετρακίνητο CJ-2A, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε μια σειρά pick-up όπως τα FC-150/170 (1957-1965), Gladiator/J Series (1963-1987), CJ-8 Scrambler (1981-1985) και Comanche (1986-1992).

Εμφανισιακά το Gladiator είναι σαν ένα μακρύτερο Wrangler με καρότσα, συνδυάζοντας τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του τετρακίνητου icon της Jeep με τη στιβαρότητα των pick-up. Συγκριτικά με το τετράθυρο Wrangler είναι μακρύτερο κατά 787 mm (μήκος 5.487 mm) και έχει μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 492 mm (3.487 mm). Η κλασική μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από το Wrangler, τα φώτα και οι προβολείς ομίχλης είναι τεχνολογίας LED ενώ στο λιτό πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα τετράγωνα φώτα LED που εξέχουν του αμαξώματος. Ο χώρος φόρτωσης έχει μήκος 152 cm και μεγάλη πόρτα που ανοίγει με μηχανισμό soft open, ενώ διαθέτει επένδυση, κρυφό φωτισμό, ηλεκτρική παροχή 230V και σύστημα Trail Rail Cargo Management για την οργάνωση του χώρου και την ασφάλιση του φορτίου. Επίσης σημαντικό: Όπως ακριβώς και στο Wrangler, οι πόρτες της καμπίνας (από κράμα αλουμινίου) μπορούν να αφαιρεθούν και το παρμπρίζ αναδιπλώνει προς τα εμπρός. Επιπλέον, στις εκδόσεις Overland και Rubicon τα τρία πάνελ της οροφής αφαιρούνται με σύστημα quick release. Εντύπωση προκαλεί η γεροδεμένη αίσθηση που αποπνέει η όλη κατασκευή.

Το εσωτερικό προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το νέο Wrangler. Η λιτή σχεδίαση συνδυάζεται με ευχάριστο διάκοσμο και ανθεκτικά υλικά που ταιριάζουν στο χαρακτήρα ενός pick-up. Στο δίχρωμο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής του infotainment Uconnect (7’’ ή 8,4’’) που είναι συμβατή με τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto, ενώ ο όμορφος πίνακας οργάνων συμπεριλαμβάνει μια οθόνη TFT 3,5’’ (προαιρετικά 7’’), η οποία σύμφωνα με τη Jeep μπορεί να διαμορφωθεί με περισσότερους από 100 τρόπους! Όπως διαπιστώσαμε, στις πίσω θέσεις βολεύονται άνετα δύο ενήλικες, ενώ υπάρχει και αποθηκευτικός χώρος κάτω από τα έδρανα.

 

Δύναμη και ασφάλεια

Κάτω από το καπό του Gladiator παίρνουν θέση δύο κινητήρες. Ο 3λιτρος V6 EcoDiesel αποδίδει 260 ίππους και 600 Nm ροπής και υπόσχεται καλές επιδόσεις και λογική κατανάλωση καυσίμου. Ακόμη πιο ισχυρός είναι ο V6 Pentastar βενζίνης των 3,6 λίτρων και 285 ίππων, που όμως δεν θα εισαχθεί στην Ευρώπη. Αμφότεροι συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Στον τομέα της ασφάλειας, το Gladiator εξοπλίζεται με μια σειρά συστημάτων, όπως η επόπτευση τυφλής γωνίας, η προειδοποίηση σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, η ενεργή διατήρηση ταχύτητας και το προηγμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας με τεχνολογία αποφυγής ανατροπής.

 

Το πιο ικανό Pick-up που κατασκευάστηκε ποτέ

Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται η Jeep. Πως δηλαδή το Gladiator προσφέρει κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες χάρη στα προηγμένα συστήματα τετρακίνησης με τα οποία είναι διαθέσιμο. Το Command-Trac 4x4 εφοδιάζει τις εκδόσεις Sport και Overland και διαθέτει δύο τελικές σχέσεις μετάδοσης (με «κοντή» 2.72:1) και ανθεκτικούς άξονες Dana 44 3ης γενιάς. Στη Rubicon, το σύστημα Rock-Trac 4x4 συνδυάζεται με ενισχυμένους άξονες Dana 44 3ης γενιάς, την επιλογή “4LO” που προσφέρει ιδιαίτερα «κοντή» σχέση μετάδοσης 4:1, καθώς και εμπρός και πίσω διαφορικά με επιλογή κλειδώματος. Επιπλέον, το Gladiator Rubicon προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία άρθρωσης και μακρύτερες διαδρομές της ανάρτησης, καθώς και σύστημα απενεργοποίησης της αντιστρεπτικής ράβδου. Σε συνδυασμό με το κιβώτιο των 8 σχέσεων , προσφέρει εξαιρετικά «κοντή» σχέση 77.2:1, δίνοντας τη δυνατότητα υπέρβασης και τον πιο δύσκολων εμποδίων. Παράλληλα, στις εκδόσεις Sport και Overland είναι διαθέσιμο και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Trac-Lok για ακόμα καλύτερη πρόσφυση σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (π.χ. άμμος, χιόνι, κτλ.).

Πέρα των παραπάνω, στην πιστοποίηση Trail Rated όλων των εκδόσεων του Gladiator συμβάλλουν τα εξής χαρακτηριστικά:

  • Προστατευτικές ποδιές πατώματος εμπρός και πίσω.
  • Ενισχυμένοι προφυλακτήρες (στην έκδοση Rubicon).
  • Γωνία προσέγγισης 43,6ο, γωνία ράμπας 20,3ο, γωνία αποχώρησης 26ο και 282 mm απόσταση από το έδαφος.
  • Δυνατότητα υπέρβασης υδάτινου κωλύματος ύψους 760 mm.
  • Δυνατότητα ρυμούλκησης έως 2.722 κιλά και μεταφορική ικανότητα 725 κιλών.

Εννοείται πως οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να προσαρμόσουν το Gladiator ακριβώς στο γούστο και τις επιθυμίες τους χάρη στα περισσότερα από 150 αυθεντικά αξεσουάρ Jeep της Mopar, της εταιρείας της FCA που ειδικεύεται στις υπηρεσίες και τα προϊόντα after sales για τις μάρες του ομίλου. Η σειρά περιλαμβάνει αξεσουάρ που αφορούν στην εμφάνιση, την πρακτικότητα, τις μεταφορικές δυνατότητες, αλλά και τις εκτός δρόμου δυνατότητες του νέου pick-up.

 

Μάθε τα πάντα για το ανανεωμένο Jeep Renegade


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...