Νέα BMW Σειρά 5

Η νέα 5άρα (G30) έρχεται ισχυρότερη, μεγαλύτερη και ελαφρύτερη

  • -
  • -

Μετά από αρκετές διαρροές, η BMW αποκάλυψε τελικά την 7η γενιά της Σειράς 5 (G30), η οποία έχει ένα φρέσκο παρουσιαστικό και φέρει ελάχιστα μεγαλύτερες διαστάσεις από το προηγούμενο μοντέλο. Συγκεκριμένα, είναι κατά 36 mm μακρύτερη, 6 mm φαρδύτερη, 2 mm ψηλότερη, το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 7 mm και ο χώρος αποσκευών είναι 530 λίτρα. Αξίζει να σημειωθεί η εξαιρετική δουλειά των αεροδυναμιστών, μιας και ο αεροδυναμικός συντελεστής που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 0,22 Cd. Η νέα 5άρα αποτελεί μια μικρογραφία της πρόσφατης 7άρας, ωστόσο σημαντικότερες αλλαγές έχουμε κάτω από το νέο αισθητικό αποτέλεσμα. Το μεγάλο μοντέλο πατάει επάνω στην πλατφόρμα CLAR (Cluster Architecture), με αποτέλεσμα να έχει ελαφρύνει σχεδόν 100 κιλά και αυτό χωρίς τη χρήση ανθρακονήματος όπως διαθέτει ο μεγάλος αδερφός. Η διαφορά στην ανάρτηση είναι στη γεωμετρία του συστήματος, με τους μηχανικούς να κρατάνε την επιτυχημένη συνταγή των διπλών ψαλιδιών εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Έτσι, η νέα 5άρα βελτίωσε τα κρατήματά της και τον σπορ οδηγικό χαρακτήρα, ενώ ταυτόχρονα παρέχει στους επιβάτες την καλύτερη άνεση.  Το ταμπλό έρχεται απευθείας από τη BMW Σειρά 7, η οποία φέρει την 10,25 ιντσών οθόνη αφής στο κέντρο με τη διαφορά ότι έχει μεγαλύτερη κλίση προς τον οδηγό.

Ο βασικός κινητήρας για τη νέα 5άρα είναι ο 2λιτρος που εφοδιάζει την έκδοση 520d και αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 4 lt/100 km (με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο) και οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι 107 g/km CO2. Η διαδικασία 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 7,7 sec και η μέγιστη ταχύτητα είναι 237 km/h. Ανεβαίνοντας κατηγορία, φτάνουμε στην βενζινοκίνητη 530i (αντί της 528i), που αποδίδει 252 ίππους και 350 Nm ροπής. Η μέση κατανάλωση που υπόσχεται είναι 5,4 lt/ 100 km και οι εκπομπές ρύπων είναι 126 g/km. Το 0-100 km/h έρχεται σε 6,2 sec και η τελική ταχύτητα είναι 250 km/h. Η ισχυρή 540i εφοδιάζεται με τον 3λιτρο των 340 ίππων και 450 Nm ροπής. Το 0-100 km/h το βλέπουμε σε 5,1 sec, χωρίς όμως να είναι σε βάρος της κατανάλωσης, αφού σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία χρειάζεται 6,5 lt για τα 100 km. Στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης είναι κατά 0,3 sec πιο γρήγορη στο 0-100 km/h, αλλά οι εκπομπές ρύπων αυξάνονται κατά 6 g/km, φτάνοντας τα 156 g/km. Εκτός από την 520d, η πλευρά των diesel διαθέτει και την 530d η οποία αποδίδει 265 ίππους και 620 Nm ροπής. Σχετικά με την κατανάλωση, ο μικτός κύκλος είναι στα 4,5 lt/ 100 km και εκπέμπει 118 g/km ρύπους CO2. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,7 sec και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Αργότερα, στην γκάμα της 5άρας θα προστεθούν τα 530e και Μ550 xDrive. Στην πρώτη περίπτωση είναι για αυτούς που θέλουν να συνδυάσουν επιδόσεις και «πράσινο» χαρακτήρα, μιας και η υβριδική BMW εφοδιάζεται με 2λιτρο turbo κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα με την συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 252 ίππους. Η μέση κατανάλωση είναι μόλις 2 lt/100 km, ενώ μπορεί να διανύσει 45 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά. Όσον αφορά την ισχυρότερη της παρέας, η M550i προσφέρεται με τον 4.4 V8 κινητήρα 462 ίππων και φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 4 sec. Από την άλλη, η νέα Μ5 αναμένεται να αποκαλυφθεί στα τέλη του 2017 και η απόδοση θα εκτοξεύεται στους 600+ ίππους. Η πίσω κίνηση είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα, ενώ προσφέρεται προαιρετικά το xDrive, καθώς και το σύστημα τετραδιεύθυνσης. Επίσης, το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων έρχεται στάνταρ σε όλα τα μοντέλα, εκτός από την βασική έκδοση 520d, η οποία εξοπλίζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Η νέα BMW Σειρά 5 εξοπλίζεται με σύστημα αυτόνομης οδήγησης, που όχι μόνο «ακολουθεί» τα προπορευόμενα οχήματα, αλλά περιλαμβάνει και την προσπέραση στο… μενού. Επίσης, το infotainment έχει τη δυνατότητα να «επικοινωνήσει» με τις υπόλοιπες BMW και να μοιραστεί σημαντικές πληροφορίες όπως είναι η κίνηση στους δρόμους ή τα έργα που μπορεί να συναντήσει εκάστοτε οδηγός. Ακόμα, σε περίπτωση που δεν έχετε… όρεξη να παρκάρετε, το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος θα σας βοηθήσει για να μην «ιδρώσετε» καθόλου, ενώ μπορεί να βρει ελεύθερη θέση στάθμευσης μέσω εφαρμογής (ParkNow) . Φυσικά, η BMW προσφέρει και το πακέτο M Sport, που περιλαμβάνει επιπλέον αεροδυναμικά στοιχεία, μεγάλους αεραγωγούς, πιο δυναμικό διαχύτη και σπορ απολήξεις της εξάτμισης. Πατάει επάνω σε 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου και το σύστημα ανάρτησης δέχτηκε την «περιποίηση» του τμήματος M. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει από το δερμάτινο σπορ τριάκτινο τιμόνι, τα αλουμινένια πεντάλ και αρκετές ακόμα πινελιές.

Οι πωλήσεις του πρόκειται να ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο, ωστόσο δεν έχουμε ακόμα εικόνα σχετικά την τιμή εκκίνησης του νέου μοντέλου. Εικάζουμε ότι θα είναι λίγο ακριβότερη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αλλά θα είναι εξοπλισμένη με περισσότερα τεχνολογικά καλούδια.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...