Κουτσομπολιά της Φρανκφούρτης

Μικρές ειδήσεις και παρασκήνιο, πίσω από τις πρεμιέρες νέων μοντέλων

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δύο φίλοι επισκέπτονται το σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, βλέπουν από κοντά όλα τα νέα μοντέλα, φωτογραφίζουν ό,τι τους τραβά την περιέργεια (βλέπε φωτο δίπλα) και ακούνε ειδήσεις και κουτσομπολιά στα περίπτερα των εταιρειών και στους διαδρόμους της έκθεσης, τα οποία σχολιάζουν στον παρακάτω διάλογο.

- Το ρώσικο υβριδικό, το είδες;

- Ποιο, αυτό το YoYo;

- Ναι ρε, σιγά μην το λένε και γιογιό. Yo-Auto λένε την εταιρεία που το έφτιαξε, η οποία ανήκει στον Mikhail Prokhorov.

- Και ποιος είναι αυτός;

- Ο 39ος πιο πλούσιος άνθρωπος στον κόσμο.

- Αχα, τώρα εξηγείται, έχει λεφτά για πέταμα ο άνθρωπος…

- Κάτι που δεν έχουν στη Saab. Τα έμαθες; Σκούρα τα πράγματα. Πάνε για πτώχευση.

- Τι πάνε ρε; Αυτοί είναι σαν εμάς την Ελλάδα. Έχουν πτωχεύεσει ήδη και δεν το ξέρουν ακόμη.

- Εγώ στο είπα, να μεταναστεύσουμε στη Γερμανία.

- Και τι να κάνουμε εκεί ρε; Να πουλάμε πασατέμπο στα φανάρια;

- Όχι ρε χαζέ. Να, η BMW θα προσλάβει λέει 3.500 εργαζόμενους.

- Ναι, καλά, εσένα κι εμένα θα προσλάβουν, δύο πρώην Έλληνες δημόσιους υπαλλήλους. Σε λίγο θα είμαστε το καινούργιο ανέκδοτο της Ευρώπης, κάτι σαν το παλιό “Αλβανός τουρίστας”.

- Υπάρχουν και άλλες εταιρείες. Πάμε στη Volkswagen. Αλήθεια, το άκουσες; Η Volkswagen και η Suzuki τα έσπασαν.

- Τι, πήγαν μπουζούκια;

- Όχι ρε μπουμπούνα. Χαλάει η συμφωνία συνεργασίας που είχαν κάνει πριν από δύο χρόνια. Οι Ιάπωνες θέλουν να παραμείνουν αυτόνομοι, ενώ η VW που έχει το 19,9% της Suzuki θέλει να έχει μεγαλύτερη εμπλοκή στα διοικητικά.

- Κάτι άκουσα και για την VW με την Porsche, ότι λέει δεν μπορεί να προχωρήσει ο “γάμος” τους. Παντρεύονται και οι εταιρείες τώρα;

- Όλο μπούρδες είσαι. Ήθελαν να συγχωνευθούν, αλλά δεν γίνεται. Υπάρχουν λέει νομικά κολλήματα αυτή τη στιγμή, αλλά θα το ξαναδούν στο μέλλον.

- Πάντως, μιας και μιλάμε για γάμους, η Hyundai με την Kia πάνε πολύ καλά. Όλα τα καινούργια μοντέλα τους “σκοτώνουν”.

- Τι εννοείς; Ότι είναι “σκοτώστρες”;

- Όχι ρε, είναι πολύ καλά εννοώ.

- Ααα, ναι. Και πουλάνε κιόλας. Μάλιστα, η Kia έχει βάλει στόχο να διπλασιάσει τις πωλήσεις της στην Ευρώπη μέχρι το 2020 και να φτάσει το μισό εκατομμύριο.

- Θα βγάλει και Picanto υγραέριο.

- Και όχι μόνο. Μαζί με τη Hyundai εξελίσσουν μοντέλα με κάθε νέα green τεχνολογία. Μόνο που η Hyundai είναι λέει σκεπτική με τα ηλεκτρικά. Πιστεύει πως δεν θα περπατήσουν σαν μακροχρόνια λύση και γι’ αυτό θα επενδύσει στα plug-in υβριδικά και τα αυτοκίνητα υδρογόνου.

- Ναι, καλά, τα ίδια έλεγε και η Honda και στο καπάκι παρουσίασε το ηλεκτρικό Jazz. Σιγά σιγά όλοι θα μπουν στο χορό των ηλεκτρικών. Μέχρι τότε όμως θα τους έχει πάρει φαλάγγι η Renault.

- Η οποία, λέει, θέλει να δώσει έναν πιο πολυτελή χαρακτήρα στα μοντέλα της για να αφήσει περισσότερο χώρο για τη Dacia στα mainstream μοντέλα.

- Δηλαδή;

- Να, πως είναι το group Volkswagen; Αντίστοιχη της Audi θα είναι η Infiniti, η Renault θα είναι κάτι σαν τη Volkswagen και η Dacia σαν τη Skoda ένα πράμμα.

- Μα, η Infiniti, της Nissan δεν είναι;

- Ναι ρε μπουμπούνα, αλλά η Nissan είναι στον ίδιο όμιλο με τη Renault. Άσε που έχουν συνάψει και συνεργασία με τη Daimler. Ήδη η Infiniti σκοπεύει να λανσάρει ένα μικρό μοντέλο βασισμένο στη νέα Mercedes B-Class, ενώ στα επόμενα G θα χρησιμοποιεί μοτέρ Mercedes.

- Τώρα που είπες μοτέρ, αυτό το 1.000άρι EcoBoost της Ford, το είδες;

- Ναι, ναι. Πολύ καλό. Θα μπαίνει λέει και στο Focus.

- Τι; Α, καλά, θα γυρίσουμε πάλι στην εποχή του Kadett 1.000 και της Ascona 1.200;

- Δεν είναι το ίδιο. Πλέον, πολλοί κατασκευαστές ρίχνουν τον κυβισμό αλλά κρατάνε ψηλά την ισχύ με τη χρήση τούρμπο – downsizing το λένε αυτό, κεφάλα. Εξάλλου, η Ford θα εξελίξει και ατμοσφαιρικό 1.000άρη κινητήρα με ισχύ κοντά στους 75-80 ίππους, ειδικά για τα Ka και Fiesta.

- Ωπ ωπ, για κοίτα εκεί. Ο Λούβαρης από το gocar δεν είναι αυτός;

- Ναι. Μα τι κάνει;

- Τραβάει video τη θεά της Lamborghini…

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...