4 εκατ. αυτοκίνητα η παραγωγή της Dacia

Η 45χρονη ιστορία της μάρκας

  • -
  • -

Ο Μάρτιος του 2011 ήταν μήνας-ορόσημο για την Dacia, καθώς η συνολική παραγωγή αυτοκινήτων της ρουμανικής εταιρείας έσπασε το φράγμα των 4 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Το μοντέλο που κύλισε τους τροχούς του στο εργοστάσιο του Mioveni της νότιας Ρουμανίας με αριθμό παραγωγής 4.000.000 ήταν ένα Dacia Duster 4x4 Laureate. Το Duster είναι αυτή τη στιγμή το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της εταιρείας. Ενδεικτικό είναι πως, τα μισά αυτοκίνητα που παράγονται στο Mioveni είναι Duster. Μόλις 4 χρόνια πριν, το 2007, η παραγωγή της Dacia είχε φτάσει τα 3 εκατομμύρια οχήματα. Το πρώτο εκατομμύριο είχε επιτευχθεί το 1985, ενώ τα 2 εκατ. το 1998.

 

45 χρόνια ιστορία, με δυο λόγια

Η Dacia ιδρύθηκε το 1966, ενώ από το 1999 που πέρασε στον έλεγχο της Renault διανύει δεύτερη νιότη. Ωστόσο, η συνεργασία με τη γαλλική εταιρεία χρονολογείται από την έναρξη κιόλας της παραγωγικής δραστηριότητας της Dacia. Μετά την υπογραφή παραχώρησης άδειας μεταξύ της Renault και της ρουμανικής πολιτείας το 1968, το εργοστάσιο στο Mioveni ξεκινά την παραγωγή του Dacia 1100, το οποίο βασίζεται στο Renault 8. Ακολουθεί η κατασκευή του Dacia 1300 το 1969, με βάση το Renault 12. Μεταξύ 1970-1980, η Dacia αναπτύσσει μια ολoκληρωμένη σειρά μοντέλων, που περιλαμβάνει αρκετούς τύπους επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων.

Ξεκινώντας από το 1978, η Automobile Dacia συνεχίζει την παραγωγή, σε ανεξάρτητη πλέον βάση, οχημάτων που βασίζονται στην σειρά μοντέλων Renault 12. Το 1995 σηματοδοτεί την έναρξη παραγωγής του μοντέλου Dacia Nova που βασίζεται σε 100% ρουμανικό σχεδιασμό. Το 1998, χρονιά της επετείου των 30 χρόνων από την παραγωγή του πρώτου Dacia, το όχημα με τον αριθμό 2.000.000 βγαίνει από το εργοστάσιο. Την ίδια χρονιά η εταιρεία αποκτά την πιστοποίηση ISO 9001.

Η συμφωνία ιδιωτικοποίησης υπογράφεται στις 2 Ιουλίου του 1999. Από εκείνη την ημερομηνία η Dacia γίνεται και επισήμως μέλος του γκρουπ Renault, έχοντας ως κύρια αποστολή της την υποστήριξη της ανάπτυξης του γκρουπ σε ανερχόμενες αγορές.Το έτος 2000 πραγματοποιείται το λανσάρισμα του Dacia Super Nova, του πρώτου απτού αποτελέσματος της γαλλορουμανικής συνεργασίας: ενός οχήματος που χρησιμοποιούσε κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων της Renault. Η σειρά επαγγελματικών οχημάτων εξοπλισμένων με κινητήρες diesel της Renault λανσάρεται τον Νοέμβριο του 2002.

Το Dacia Solenza παρουσιάζεται τον Απρίλιο του 2003, αρχικά στην έκδοση 1.4 MPI και αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 2003 η diesel έκδοση 1.9D. Το 2004 κάνει ντεμπούτο το σημαντικότερο σύγχρονο Dacia, το Logan σε δύο εκδόσεις κινητήρα: 1.4 MPI και 1.6 MPI. Το 2005 γίνονται τα εγκαίνια του Κέντρου Εξαγωγών CKD (ILN) και το λανσάρισμα της τρίτης έκδοσης του Logan με κινητήρα 1.5 dCi. Το Logan ακολουθεί μια σειρά ανταγωνιστικών μοντέλων, με αιχμή του δόρατος το Duster, που βάζουν πλέον τη Dacia για τα καλά στο παιχνίδι της αγοράς.

 

Timetable

1966 Κατασκευή του εργοστάσιου Mioveni.

1968 Υπογραφή παραχώρησης άδειας κατασκευής μεταξύ Dacia και Renault. Λανσάρισμα του Dacia 1100 (με τις προδιαγραφές του Renault 8).

1969 Λανσάρισμα του Dacia 1300 (με τις προδιαγραφές του Renault 12).

1973 Λανσάρισμα του Dacia 1300 Station-wagon.

1975 Λανσάρισμα του Dacia 1302 Pick-Up.

1978 Τερματισμός της άδειας παραχώρησης κατασκευής.

1987 Λανσάρισμα του Dacia 1320.

1991 Λανσάρισμα του Dacia 1325 Liberta.

1992 Λανσάρισμα των Dacia 1307 και 1309 με διπλή καμπίνα.

1995 Λανσάρισμα του Dacia Nova, του πρώτου αυτοκινήτου με 100% ρουμανικό σχεδιασμό.

1998 Απόκτηση της πιστοποίησης ISO 9001. Κατασκευή του οχήματος no. 2.000.000.

1999 Η Renault εξαγοράζει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Dacia.

2000 Λανσάρισμα του Dacia Super Nova, ένα όχημα με κινητήρα Renault.

2002 Λανσάρισμα σειράς επαγγελματικών οχημάτων εξοπλισμένων με κινητήρες diesel της Renault.

2003 Λανσάρισμα του Dacia Solenza. Η συμμετοχή της Renault στο μετοχικό κεφάλαιο της Dacia φτάνει στο 99%. Εγκαίνια του Κέντρου Ανταλλακτικών.

2004 Λανσάρισμα του Dacia Logan. Τερματισμός της παραγωγής των τετράπορτων μοντέλων sedan και station-wagon, τα οποία παρήχθησαν συνολικά σε 1.959.730 μονάδες από το 1968.

2005 Λανσάρισμα του Dacia Logan diesel. Απόκτηση της πιστοποίησης ISO 14001 για το περιβάλλον. Παραγωγή του μοντέλου no. 2.500.000. Εγκαίνια του Κέντρου Εξαγωγών CKD. Ρεκόρ παραγωγής: περισσότερες από 172.000 μονάδες.

2006 Λανσάρισμα της σειράς Logan New Collection και της αναβαθμισμένης έκδοσης Logan Prestige 1.6 16V (105 hp) (Σεπτέμβριος). Λανσάρισμα του Dacia Logan MCV (στο Παρίσι, τον Οκτώβριο). Τέλος της παραγωγής του Dacia Pick-Up (Δεκέμβριος).

2007 Λανσάρισμα του νέου Logan (Ιανουάριος), του Logan GPL (Μάιος) και του Logan 85 hp 1.5 dCi (Σεπτέμβριος). Η παραγωγή του Logan φτάνει στο no. 500.000 (Σεπτέμβριος). Λανσάρισμα του Logan Pick-Up στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτων στο Βουκουρέστι (Οκτώβριος). Η παραγωγή της Dacia φτάνει τα 3.000.000 οχήματα (Οκτώβριος).

2008 Ντεμπούτο του Sandero και του Logan MCV.

2009 Επέκταση της γκάμας του Sandero με την έκδοση Stepway.

2010 Λανσάρισμα του Duster σε εκδόσεις 4x4 και 4x2.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...