Tom Tjaarda: Σημαντικά εκκεντρικός

  • -
  • -

Ο Stevens Thomson Tjaarda van Starkenburg, όπως είναι το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε στις 23 Ιουλίου του 1934 και ήταν γιός του επίσης σχεδιαστή αυτοκινήτων Joop Tjaarda (1897-1962), ο οποίος μετανάστευσε από την Δανία στις Η.Π.Α. το 1923. Οι γονείς του όμως τελικά χώρισαν το 1939 και αυτός σπούδασε στο Michigan. Παρά την αμερικάνικη όμως καταγωγή του τα περισσότερα γόνιμα χρόνια του τα έζησε εργαζόμενος για τα ιταλικά studio. Στα μέσα της δεκαετίας του ’50 και στις αρχές του ’60 η Carrozzeria Ghia ήταν από τα διασημότερα σχεδιαστικά studio και φυσικό ήταν σύντομα η εικόνα του να ταξιδέψει και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Βοήθησε και ο Luigi Segre ο οποίος είχε διασυνδέσεις με τους αμερικάνους από τον δεύτερο μεγάλο πόλεμο λόγο της συνεργασίας του στην απόβαση στην Σικελία (με κίνδυνο της ζωής του) αφού ήταν ο σύνδεσμος τους με την… μαφία! Τα παράσημα που πήρε για αυτή τη… συνεργασία του τον βοήθησαν πολύ στο να φέρει παραγγελίες στην Ιταλία. Αλλά το 1963 πέθανε από υιό που κόλλησε κατά τη διάρκεια μιας εγχείρησης. Όμως πλέον οι ιταλοί είχαν μπει για τα καλά στο Detroit. Οι επικεφαλής των τριών μεγάλων των Η.Π.Α. (Ford, GM, Chrysler) άρχισαν να ταξιδεύουν στην Ευρώπη και εμφανίζονταν όλο και πιο συχνά στο Τορίνο δίνοντας παραγγελίες στους ιταλούς που τότε βρίσκονταν στις δόξες τους, με αποτέλεσμα το ένα πρωτότυπο να διαδέχεται το άλλο. (Υπήρχαν βέβαια και θλιβερές περιπτώσεις, όπως αυτή του περίφημου πρωτότυπου Norseman από την Ghia, το οποίο χάθηκε όταν το Andrea Doria το οποίο το μετέφερε, βυθίστηκε).

Κύριος εμπνευστής έτσι ανακηρύχτηκε ο Tjaarda ο οποίος στη Ghia από το 1959 πήρε τα ηνία παρουσιάζοντας το Selene για να ακολουθήσει το Innocenti 950 πριν  μετακομίσει στον Pininfarina όπου δια χειρός του είδαμε αυτοκίνητα όπως το Corvair Corvette Rondine. Για να φτάσουμε έτσι στα τέλη της δεκαετίας του ’70, οπότε και επιστρέφει στη Ghia όπου συμμετέχει στη σχεδίαση των DeTomaso Pantera, Ford Maverick, Lancia Y10, Seat Ronda (για να αναφέρουμε μόνο μερικά) πριν αποδεσμευτεί και αποφασίσει να στήσει το δικό του studio και σχεδιάσει αυτοκίνητα όπως τα Aston Martin Lagonda και Spyker.