Dacia Duster με κινητήρα ECO-G: Ηγέτης και στην Υγραεριοκίνηση

Το Dacia Duster, o ηγέτης στην οικονομία, τώρα γίνεται ηγέτης και στην αυτονομία, με turbo κινητήρα βενζίνης 1.0 TCe 100 ίππων και έκδοση με εργοστασιακό σύστημα LPG

  • -
  • -

Το Dacia Duster έχει κερδίσει το κοινό με τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα, το περιπετειώδες DNA του (αφού κυκλοφορεί και σε εκδόσεις 4WD), αλλά και το κορυφαίο value for money που το κάνει να ξεχωρίζει τόσο με τις προσιτές τιμές του, όσο και με τα χαμηλά έξοδα χρήσης. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του από τη στιγμή που παρουσιάστηκε, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη! Νεότερη και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα προσθήκη, στη γκάμα του δημοφιλούς SUV, είναι η έκδοση ECO-G, με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης / υγραερίου), η οποία είναι διαθέσιμη από την εκπληκτική τιμή των 14.180 €, δηλαδή μόλις 600 € παραπάνω από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης!

Το Dacia Duster με κινητήρα ECO-G βασίζεται στην έκδοση με τον νέο turbo κινητήρα βενζίνης Energy 1.0 TCe που αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ., μόλις. Ο σύγχρονος αυτός κινητήρας συνδυάζει την τεχνογνωσία που έχει κερδίσει το Groupe Renault από τη συμμετοχή του στη Formula1, με τα οφέλη ενός εργοστασιακού συστήματος υγραερίου.

Ο οδηγός του Duster 1.0 TCe ECO-G ωφελείται σημαντικά σε κάθε γέμισμα του ρεζερβουάρ από το κόστος του υγραερίου, που στην Ελλάδα είναι έως και 60% χαμηλότερο από αυτό της βενζίνης και σχεδόν το μισό σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης. Ωφελείται όμως και από τις 10% χαμηλότερες εκπομπές CO2 (111-112 gr/km έναντι 121-122 της απλής έκδοσης βενζίνης), που συνεπάγονται μειωμένα τέλη κυκλοφορίας.

Το βασικότερο πλεονέκτημα είναι αυτό της αυτονομίας. Το Duster 1.0 TCe ECO-G είναι εξοπλισμένο με δύο δεξαμενές καυσίμου: μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 50 λίτρων (όση και στις απλές εκδόσεις του μοντέλου) και μία υγραερίου, χωρητικότητας 34 λίτρων LPG. Με βάση την εργοστασιακή κατανάλωση καυσίμου, που είναι μόλις 5,5 lt/100 km για τη βενζίνη και 6,8-6,9 lt/100 km για το υγραέριο (με βάση το πρωτόκολλο NEDC), το Duster 1.0 TCe ECO-G προσφέρει ασυναγώνιστη αυτονομία που φτάνει τα 1.400 km με ένα μόνο γέμισμα και των δύο δεξαμενών!

Το πλεονέκτημα της αυτονομίας ενισχύεται από το πολύ πυκνό δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού που διαθέτουν υγραέριο στη χώρα μας. Για την ασφάλεια και την αξιοπιστία του συστήματος LPG εγγυάται η τοποθέτησή του, που γίνεται στο εργοστάσιο κατασκευής του μοντέλου, καθώς και η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση που καλύπτει το αυτοκίνητο, όπως και κάθε άλλο μοντέλο της Dacia.

Άλλωστε, ο turbo κινητήρας 1.0 TCe 100hp είναι σχεδιασμένος εξ αρχής να δουλεύει και με LPG, ενώ η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στη θέση του εφεδρικού τροχού (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ (445-1478 lt).

Το Dacia Duster κυκλοφορεί ως υγραεριοκίνητο και σε συνδυασμό με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.6 SCe των 115 ίππων, με τιμή που ξεκινά από 14.480 €. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Dacia είναι ο μόνος κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσφέρει εκδόσεις υγραερίου (LPG), σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της. Τα οφέλη του υγραερίου απολαμβάνουν και τα Sandero και Sandero Stepway. Σε αυτή την περίπτωση, το εργοστασιακό σύστημα LPG συνδυάζεται, επίσης, με τον ίδιο αποδοτικό turbo κινητήρα βενζίνης 1.0 TCe των 100 ίππων, με τιμές που ξεκινούν από 11.680 ευρώ.