Skoda Fabia 1.2 TDI Diesel

Στης κρίσης τον καιρό οι diesel στήνουνε χορό και το Fabia χαμογελάει με τον 1.2 TDI

  • - views
  • - comments
Ισχύς75 PS
Ροπή180 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,2 sec
Μέση κατανάλωση3,8 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το τσέχικο σουπερμίνι φορά τον 3κύλινδρο 1.200άρη πετρελαιοκινητήρα της “μαμάς” Volkswagen και ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον του στην “diesel-όπληκτη” ελληνική αγορά.

γλυκά
  • Ευρυχωρία εσωτερικού
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση - ποιότητα κύλισης
  • Κατανάλωση - εκπομπές CO2
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
ξινά
  • Τράβηγμα μοτέρ κάτω από τις 2.000 rpm
  • Μέτριες επιδόσεις
απόψεις

Το τρικύλινδρο μοτέρ του ομίλου της VAG αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας τις οικονομικές ανησυχίες του Έλληνα πελάτη, ο οποίος πλέον επιλέγει diesel χωρίς περαιτέρω λογική επεξεργασία. Η «τρύπα» στην ροπή χαμηλά απαιτεί εξοικείωση ειδικά όταν τα Fabiaεκκινεί με πλήρες φορτίο.

Βασίλης Παπαδόπουλος

1.2 TDI ή 1.2 TSI;

Με τη διαφορά τιμής να κυμαίνεται στα 2.100 ευρώ περίπου, αξίζει η επιλογή του πετρελαιοκίνητου Fabia 1.2 TDI με τους 75 ίππους έναντι της φτηνότερης και αισθητά ταχύτερης έκδοσης 1.2 TSI των 86 ίππων; Βλέποντας το δίλημμα εντελώς οικονομοτεχνικά, η απόσβεση των 2.100 ευρώ από τη χαμηλότερη κατά 2 lt/100 km μέση κατανάλωση, το μικρότερο κόστος καυσίμου και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (έναντι 133 € του TSI) υπολογίζεται σε ορίζοντα 3ετίας (χρήση 12.000 km/h ανά έτος). Οι σαφώς καλύτερες επιδόσεις της βενζινοκίνητης έκδοσης όμως περιπλέκουν το ζήτημα, γι’ αυτό και τελικά η γνώμη του gocar γέρνει προς την πλευρά της βενζίνης. Εκτός αν η οικονομία είναι μακράν το Νο1 ζητούμενο και αν η ετήσια χρήση ξεπερνά κατά πολύ τα 12.000 km – σύνηθες φαινόμενο σε εταιρικά οχήματα. 

Ζούμε στην εποχή του diesel. Ο Έλληνας υποψήφιος αγοραστής –είδος υπό εξαφάνιση, ομολογουμένως– το πρώτο που ρωτάει μπαίνοντας σε μια έκθεση αυτοκινήτου είναι: “Βγαίνει σε πετρέλαιο;”. Στην περίπτωση του Fabia η απάντηση είναι διπλά θετική, αφού στη γκάμα του τσέχικου σουπερμίνι υπάρχουν 2 κινητήρες diesel. Ο 1.600άρης TDI υπόσχεται επιδόσεις, χάρη στους 105 ίππους του. Στην εποχή μας όμως, που οι κουβέντες περιστρέφονται γύρω από το πόσα χιλιόμετρα “βγάζεις” με ένα 20άρικο παρά για το πόσο χρόνο έκανες στο ταξίδι για το χωριό, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον τραβά ο μικρός 1.2 TDI με τους 75 ίππους. Αξίζει όμως ο βενιαμίν diesel, όταν στο βενζινοκίνητο στρατόπεδο υπάρχει ο “τα-κάνει-όλα-και-συμφέρει1.2 TSI των 86 ίππων; Για να δούμε…

 

Λιτοδίαιτο και καλοκουρδισμένο

Το μεγάλο πλεονέκτημα του 3κύλινδρου 1.2 TDI, είναι ο μικρός του κυβισμός, που αφήνει υποσχέσεις για κορυφαία οικονομία καυσίμου, συνδυασμένη με χαμηλά πάγια έξοδα. Το μοτέρ των 1.199 κυβικών διαθέτει –φυσικά– τεχνολογία common-rail και αποδίδει 75 ίππους στις 4.200 rpm και 180 Nm ροπής στις 2.000 rpm, προσφέροντας χαμηλά νούμερα στους νευραλγικούς τομείς της μέσης κατανάλωσης και των εκπομπών CO2: 3,8 lt/100km και 99 gr/km αντίστοιχα, αναγράφονται στα κιτάπια της Skoda.

Στην πράξη, χωρίς σύστημα start-stop αλλά με ένδειξη αλλαγής σχέσης, το μικρό Fabia diesel πετυχαίνει εύκολα τιμές κοντά στα 6,0 lt/100 km, οδηγώντας με κανονικό ως και σβέλτο ρυθμό. Αν αποφασίσεις να γίνεις πραγματικός τσιγκούνης στο πάτημα του γκαζιού και εφαρμόσεις τα βασικά tips για green οδήγηση, μπορεί να δεις τιμές αρκετά κάτω από το 5. Με μια πραγματική μέση τιμή κοντά στα 5,5 lt/100 km πάντως, η αυτονομία ξεπερνά τα 800 km με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου. Συγκριτικά, το βενζινοκίνητο 1.2 TSI των 86 ίππων “παίζει” στα 2 lt παραπάνω ανά 100 km.

Αυτό βέβαια προϋποθέτει χαλαρό ρυθμό. Αν θελήσεις να κινηθείς γρήγορα πρέπει να “στύψεις” το μικρό diesel, στέλνοντας μοιραία τη μέση κατανάλωση στα ύψη, ακόμη και πάνω από 8,5 lt/100 km. Τιμή όχι και τόσο κολακευτική για τον 1.2 TDI, χωρίς μάλιστα το τίμημα της αυξημένης κατανάλωσης να μεταφράζεται σε αντίστοιχα υψηλές επιδόσεις. Τα 14,2 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 166 km/h τελικής ταχύτητας σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν και υστερούν ξεκάθαρα έναντι του 1.2 TSI 86 PS (11,7 sec και 177 km/h τα αντίστοιχα νούμερα). Αν οδηγήσεις έξυπνα πάντως και εκμεταλλευτείς την πλούσια ροπή στις 2.000-3.500 rpm, μπορείς να κινηθείς σβέλτα και, κυρίως, να προσπεράσεις με ασφάλεια, χωρίς να στείλεις την κατανάλωση περίπατο. Μάλιστα, ο μικρός TDI δείχνει πρόθυμος και ψηλά, μετά τις 4.000 rpm, χωρίς ωστόσο να κερδίζει πολλά σε επιδόσεις. Χαμηλά και μέχρι τις 2.000 rpm του λείπει το νεύρο, οπότε αν είσαι φορτωμένος χρειάζεται λίγο “μαστίγωμα” για να εισέλθει στην καλή περιοχή λειτουργίας. Ακουστικά τώρα, το χαρακτηριστικό κροτάλισμα είναι εκεί για να σου θυμίζει πως οι 3 κύλινδροι γεμίζουν με πετρέλαιο και όχι με βενζίνη, σε καμία περίπτωση όμως δεν γίνεται κουραστικό.

Κατά τα άλλα, στο δρόμο το 1.2 TDI διατηρεί την αποτελεσματικότητα των υπόλοιπων Fabia. Το καλοκουρδισμένο πλαίσιο συνδυάζει άριστο επίπεδο άνεσης και ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, γερό πάτημα, λογικές κλίσεις και αρκετά καλή πληροφόρηση στον οδηγό. Η ανάρτηση μαρτυρά τη μαλακή της ρύθμιση μόνο όταν οδηγείς γρήγορα σε πολύ κλειστό στροφιλίκι, όπου νιώθεις κυρίως το πίσω μέρος να χορεύει διακριτικά κατά τον διαμήκη άξονα, χωρίς όμως δυσάρεστα επακόλουθα. Γενικά, αισθάνεσαι σιγουριά και ασφάλεια πίσω από τιμόνι του Fabia, με το πακέτο μοτέρ-τιμόνι-ανάρτηση να λειτουργεί αρμονικά και αγχολυτικά στη καθημερινή οδήγηση.

 

Έμφαση στην ουσία

Και όταν λέμε στην ουσία, εννοούμε στην ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την προσεγμένη κατασκευή του εσωτερικού. Στοιχεία εντυπωσιασμού, αισθητικά ή εξοπλιστικά, λάμπουν δια της απουσίας τους. Η καμπίνα του Fabia διακρίνεται για τους μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ 315 λίτρων), την καλή ποιότητα κατασκευής, τη σωστά μελετημένη εργονομία, την επάρκεια χώρων για μικροαντικείμενα και την πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης που ικανοποιεί ακόμη και υψηλόσωμους σωματότυπους. Ακόμη και στον τομέα του εξοπλισμού δεν υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις, με όλες τις βασικές ηλεκτρικές ανέσεις, το air condition, το ράδιο-CD, τους 4 αερόσακους και τις ζάντες αλουμινίου να περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης Style που δοκιμάζουμε.

συμπέρασμα

Το Fabia είναι από τα σουπερμίνι που, στην ανάγκη, μπορούν εύκολα να επιτελέσουν ακόμη και το ρόλο του μικρού οικογενειακού, προσφέροντας ασφάλεια στο δρόμο και μεγάλους χώρους επιβατών και αποσκευών. Στην έκδοση 1.2 TDI στα πλεονεκτήματα προστίθεται αυτό της αξιοσημείωτης οικονομίας. Οι παραχωρήσεις είναι λιγοστές και μετριούνται κυρίως σε sec κατά τις επιταχύνσεις από στάση, αλλά οι επιδόσεις έχουν πέσει τώρα πια χαμηλά στη λίστα προτεραιοτήτων του μέσου υποψήφιου αγοραστή. Αλλιώς, είπαμε, υπάρχει και η λύση 1.2 TSI. 

  • Skoda Fabia
    CATEGORYSkoda Fabia
POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine49

GOCAR Magazine #49

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID