Δοκιμή Audi Q3 Sportback 35 TDI S-Tronic: Πολυτάλαντο!

Με κουπέ σχεδίαση και χαρακτηριστικά SUV, το Audi Q3 Sportback παντρεύει με ιδανικό τρόπο δύο διαφορετικές φιλοσοφίες

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή340 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)132,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Q3 Sportback έχει άσσο στο μανίκι την εξαιρετική του σχεδίαση, η οποία συνδυάζεται με πιο έντονα δυναμικά χαρακτηριστικά σε σχέση με το Q3.


Η κατηγορία των SUV με κουπέ σχεδίαση δεν αποτελεί… παρθενογένεση. Είναι ένα φαινόμενο με μικρή ιστορία, αλλά με τις εταιρίες να δίνουν έμφαση τα τελευταία χρόνια στα οχήματα ελεύθερου χρόνου που συνδυάζουν την καθημερινή χρηστικότητα με τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την ανάλογη αισθητική. Με τις BMW και Mercedes να διαθέτουν αντίστοιχες προτάσεις, η Audi δέχεται την πρόκληση και χαρίζει το χαρακτηριστικό Sportback στο Q3, με το αποτέλεσμα να είναι ξεχωριστό και θελκτικό, δημιουργώντας ένα σύνολο με εξαιρετικά ισχυρή παρουσία.

 

Απαρατήρητο; Ποτέ!

Σε μοντέλα του είδους η σχεδίαση είναι ένα από τα βασικά συστατικά για την επιτυχία της συνταγής. Το Q3 χαρακτηρίζεται από τη γενικότερη νέα φιλοσοφία της Audi που έχει αποσπάσει κολακευτικά σχόλια. Στην περίπτωση του Sportback το σχεδιαστικό τμήμα της γερμανικής εταιρίας έκανε ένα βήμα παραπάνω. Τα κοινά σημεία με την SUV εκδοχή ξεκινούν από το εμπρός μέρος με την επιβλητική οκταγωνική μάσκα να δεσπόζει. Το Q3 Sportback 35 που είχαμε στη διάθεση μας ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, αφού ήταν εφοδιασμένο με το πακέτο S Line. Οι σκούρες αποχρώσεις κυριαρχούν στο εμπρός μέρος, ενώ τα πλαϊνά μαρσπιέ και οι ελαφρώς πρησμένοι θόλοι τονίζουν ακόμα περισσότερο τη δυναμική σιλουέτα του.

Από τη μεσαία κολώνα και πίσω, το Sportback διαφοροποιείται πλήρως. Η κεκλιμένη οροφή, τα μικρότερα παράθυρα και το ανασχεδιασμένο πίσω μέρος του χαρίζουν κουπέ φιλοσοφία και σχεδίαση. Με το φάρδος του να είναι κατά 30 χλστ. μεγαλύτερο σε σχέση με το Q3, δεν είναι υπερβολή αν το χαρακτηρίσουμε εξαιρετικά μυώδες. Μάλιστα, μοιάζει σημαντικά μεγαλύτερο από το Q3 χωρίς να έχουν σημαντικές διαφορές. Αναμφίβολα, όμως, η εικόνα του είναι πιο επιθετική και επιβλητική, συνδυάζοντας την πολυτέλεια με τα δυναμικά χαρακτηριστικά, καταφέρνοντας να στρίψει τα κεφάλια από όπου και αν περάσει. Και δεν είναι τυχαία η παρομοίωση αρκετών με την Lamborghini Urus. Όσο υπερβολικό και αν ακούγεται αυτό…

Οι διαφοροποιημένες διαστάσεις και η αλλαγή στο πίσω μέρος δεν σημαίνει ότι έχουν γίνει συμβιβασμοί στον τομέα της ευρυχωρίας. Πέντε ενήλικες μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση στο Q3 Sportback, αν και όσοι ψηλοί βρεθούν στις πίσω θέσεις θα αισθανθούν κάπως… «κλειστοφοβικά» λόγω της κεκλιμένης οροφής. Την ίδια ώρα ο χώρος αποσκευών που κυμαίνεται από τα 530 έως τα 1.400 λίτρα κρίνεται άκρως ικανοποιητικός.

 

Γνωστά συστατικά

Στα μηχανικά μέρη οι αλλαγές είναι σαφώς περιορισμένες. Η έκδοση 35 TDI εφοδιάζεται με το γνωστό δίλιτρο πετρελαιοκίνητο σύνολο του Group, το οποίο για την περίσταση αποδίδει 150 ίππους από τις 3.500 έως τις 4.000 σ.α.λ. Μπορεί οι τιμές ισχύος να μην εντυπωσιάζουν, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για αυτές της ροπής, αφού ο κινητήρας των 2.000 κ.εκ. προσφέρει 340 Nm και μάλιστα διαθέσιμα από τις 1.750 έως και τις 3.000 σ.α.λ. Βέβαια, το σχετικά αυξημένο βάρος των 1.580 κιλών δεν του επιτρέπει να… βάλει φωτιά στην άσφαλτο. Είναι χαρακτηριστικό ότι χρειάζεται 9,3 δευτερόλεπτα για το 0-100, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 205 χλμ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο S-Tronic των επτά σχέσεων, στοιχείο που έχει θετικά και αρνητικά στοιχεία όπως διαπιστώσαμε αργότερα… Με γνώμονα τα δυναμικά χαρακτηριστικά, το Q3 Sportback διαθέτει πιο σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά και στη δική μας περίπτωση τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Αυτή πλαισιώνεται από σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό βήμα και φυσικά τα γνωστά προγράμματα οδήγησης μέσω του Audi Drive Select. Με τη χρήση του ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να διαφοροποιήσει την απόκριση κινητήρα, τιμονιού, κιβωτίου και ανάρτησης.

 

Ιδανικό περιβάλλον

Η ποιότητα κατασκευής που διακρίνει τα μοντέλα της Audi είναι γνωστή και δεδομένη. Η σύγχρονη φιλοσοφία της σχεδίασης του εσωτερικού καταφέρνει και συνδυάζει την απλότητα με την πολυτέλεια στην ψηφιακή εποχή. Το Q3 Sportback δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τον κανόνα, ακολουθώντας πιστά τις αρχές της γερμανικής εταιρίας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων σε διάσταση 10,25’’ είναι ευανάγνωστος, την ώρα που η οθόνη αφής των 10,1’’ συμπληρώνει ιδανικά την κεντρική κονσόλα. Ελαφρώς στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού κατά 10 μοίρες, συμβάλλει στην οδηγοκεντρική θέση οδήγησης. Το σύστημα ΜΜΙ infotainment προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών που προσφέρει το Audi Connect και όλα τα απαραίτητα συστήματα συνδεσιμότητας. Σε σχέση με τις… απλές εκδόσεις, η S-Line διαθέτει μερικές πινελιές αλουμινίου στην κεντρική κονσόλα και το τιμόνι, αναδεικνύοντας τα σπορ χαρακτηριστικά του.

 

Επιβλητικό!

Η μυώδης εικόνα με τους μεγάλους τροχούς και τα σπορ διακριτικά στοιχεία σε όλο το αμάξωμα σε προδιαθέτουν να βρεθείς στο εσωτερικό του. Ακόμα και αν το ύψος του οδηγού ξεπερνάει το 1.90 είναι πολύ εύκολο να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης. Κάθεσαι σχετικά ψηλά, έχοντας πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, ενώ τα τύπου μπάκετ καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη. Η άνεση είναι το κύριο χαρακτηριστικό του Q3 Sportback. Μπορεί τα ελαστικά σε διάσταση 225/40/20 να μην αποτελούν την πλέον ενδεδειγμένη λύση για τους ελληνικούς δρόμους, αλλά η ανάρτηση καταφέρνει και λειτουργεί υποδειγματικά.

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εσωτερικός διάκοσμος
ξυνά
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου

Στον αυτοκινητόδρομο νιώθεις αποκομμένος από το περιβάλλον, με το Q3 να διακρίνεται για την εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό και τίποτα δεν διαταράσσει την ηρεμία στο εσωτερικό του. Βέβαια, στο κέντρο της πόλης και έχοντας να αντιμετωπίσει τις κακοτεχνίες των δρόμων, η ανάρτηση θα δυσανασχετήσει στις εγκάρσιες ανωμαλίες περισσότερο λόγω του χαμηλού προφίλ των ελαστικών. Πάντως, η ρύθμιση της δείχνει ιδανική, αφού δεν είναι μαλακό, αλλά ούτε τόσο σφικτό που να ενοχλεί τους επιβαίνοντες.

Ο κινητήρας των 150 ίππων διακρίνεται για τη ροπή του στις χαμηλές στροφές και σε συνδυασμό με το επτάρι αυτόματο κιβώτιο δείχνει αρκετά ζωντανός στις μεσαίες στροφές. Το εύρος λειτουργίας του είναι σχετικά μικρό, αφού κοντά στις 4.000 σ.α.λ. δείχνει να κρεμάει. Με βάρος κοντά στα 1.600 κιλά είναι φανερό ότι η συγκεκριμένη εκδοχή δεν ανταποκρίνεται στους λάτρεις των επιδόσεων. Ο συνδυασμός πλαισίου-ανάρτησης υπερβαίνει κατά πολύ τις δυνατότητες του κινητήρα. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και μόνο στο όριο θα εμφανίσει τάσεις υποστροφής, με το βάρος και τον όγκο του να παίζουν το ρόλο τους. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι εξαιρετικά ασφαλές και φιλικό στην οδήγηση, με τις ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος να συμβάλλουν στο συναίσθημα σιγουριάς που προσφέρει. Το στοιχείο που προβληματίζει σε γρήγορο ρυθμό είναι το κιβώτιο, το οποίο είναι σχετικά αργό. Η εικόνα βελτιώνεται στη χειροκίνητη λειτουργία, την οποία και προτιμήσαμε στη δική μας περίπτωση αφού διέθετε τα paddles πίσω από το τιμόνι. Το σύστημα διεύθυνσης, μπορεί να είναι σχετικά ελαφρύ, αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι διακρίνεται για την αμεσότητα και ακρίβεια του. Ειδικά αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα SUV. Και όλα αυτά με την μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής να αγγίζει τα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., παρά το γεγονός ότι δεν είχαμε στο μυαλό μας να κινηθούμε οικονομικά!

συμπέρασμα

Σε μία κατηγορία που ο ανταγωνισμός έχει σαφώς μεγαλύτερη… «εμπειρία» η Audi δεν επιθυμεί να έχει ρόλο κομπάρσου. Το Q3 Sportback έχει άσσο στο μανίκι την εξαιρετική του σχεδίαση, η οποία το καθιστά ξεχωριστό. Την ίδια ώρα η ποιότητα κατασκευής και το σύγχρονο εσωτερικό είναι δεδομένο ότι θα κερδίσουν ακόμα και τον πλέον δύσπιστο. Και όλα αυτά σε ένα πακέτο με πιο έντονα δυναμικά χαρακτηριστικά σε σχέση με την SUV εκδοχή του Q3.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...