Lancia Delta 1.4 T-Jet 150 PS - 2010

Του σαλονιού

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή206 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2160 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Είναι το αυτοκίνητο με το οποίο σε δείχνουν κι αυτό αποτελεί επίτευγμα των σχεδιαστών της εταιρείας. Η Delta δικαιολογεί απόλυτη τη θέση της στο premium κομμάτι της μικρομεσαίας κατηγορίας τόσο λόγω ποιότητας κι άνεσης όσο και πολυτέλειας.

γλυκά
  • Ξεχωριστή σχεδιάση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Άνεση σε ταξίδι
  • Κινητήρας T-Jet
ξυνά
  • Μέτρια πλευρική στήριξη του σώματος
  • Κλίσεις στις στροφές
απόψεις

Σε κερδίζει με την απήχηση στο μάτι, αφού δύσκολα περνά απαρατήρητη. Οι πλούσιοι χώροι στο εσωτερικό υπογραμμίζουν το προφίλ της άνετης μετακίνησης, που προβάλει και με την συμπεριφορά της στο δρόμο. Ο κινητήρας των 150 ίππων, της χαρίζει την απαραίτητη δύναμη, για μην νιώθεις εκτεθειμένος απέναντι στον ανταγωνισμό, έχοντας την επιλέξει τελικώς, κυρίως για την εμφάνιση της.

Δημήτρης Παππάς

go shopping

Η βασική έκδοση ORO είναι απόλυτα λογική και ανταγωνιστική και τιμάται 23.050€ με πληρέστατο εξοπλισμό που περιλαμβάνει: Έξι αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, ABS με EBD και σύστημα ενίσχυσης της πέδησης, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης την ανηφόρας και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα, καθρέπτες κλπ που θα επιθυμούσε κανείς. Η πλουσιότερη έκδοση PLATINO κοστίζει 26.100€ και έχει επιπλέον την ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή κάποια ακόμη στοιχεία όπως οι 17άρες ζάντες. Και οι δύο εκδόσεις αποτελούν την αφετηρία καθώς η λίστα με τα επιπλέον στοιχεία είναι πραγματικά μεγάλη και θα ανεβάσει στα ύψη την τελική τιμή πώλησης.

Το όνομα αναπέμπει στο ένδοξο παρελθόν της μάρκας ωστόσο η υλοποίηση δεν έχει καμία σχέση με την προίκα που μας άφησε το απερχόμενο θρυλικό μοντέλο. Ο T-Jet με τους 150 ίππους φαντάζει η πιο ισορροπημένη επιλογή για τη Delta, η οποία πλέον έχει διαφορετικό προσανατολισμό και μια μοναδική εμφάνιση που τελικά επισκιάζει τα πάντα.

Οι καιροί άλλαξαν και η Lancia έστρεψε το μικρομεσαίο μοντέλο της στο άνω άκρο της κατηγορίας δίνοντας του πολυτελή χαρακτηριστικά αλλά και ένα εντελώς σύγχρονο πρόσωπο. Το Centro Stile έβαλε τα δυνατά του έτσι κανείς δεν μπορεί να πει ότι η Delta περνά απαρατήρητη ή ότι δεν αρέσει. Στο εσωτερικό είναι άμεσα αντιληπτή η αξιοποίηση του ταμπλό από το Bravo όμως έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά πλαστικά με καλό φινίρισμα και η γνώριμη alcantara στα καθίσματα δίνει φινέτσα αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Χάρη στο μεταξόνιο των 2,7 μέτρων οι προσφερόμενοι χώροι είναι άνετοι για όλους τους επιβάτες οι οποίοι έχουν στη διάθεση τους πολύ φαρδιά και μαλακά καθίσματα, με τα πίσω να έχουν επιπλέον ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης για πιο ξεκούραστα ταξίδια. Το πίσω κάθισμα είναι συν τοις άλλοις συρόμενο και διαμορφώνει χώρο αποσκευών που κυμαίνεται από τα 380 έως τα 465 λίτρα, όμως το άνοιγμα της πέμπτης πόρτας είναι μικρό σε σχέση με το μέγεθος του αυτοκινήτου και το κατώφλι φόρτωσης είναι σχετικά ψηλό.

Σπορ ή τουρισμού;

Οι 150 ίπποι άλλοτε θα πρόσφεραν χαμόγελα οδηγικής ευχαρίστησης, όμως στη Delta τα 1.330 κιλά βάρος που ζυγίζει απλά διασφαλίζουν αξιοπρεπείς επιδόσεις. Για τα πρώτα 100km/h απαιτούνται 8,7sec, τιμή που στην πράξη φαντάζει λίγο αισιόδοξη, ενώ την παρτίδα σώζουν τα 206Nm ροπής και η καλή απόκριση του turbo όταν αυτό ανεβάσει πίεση. Κάτω από τις 1.700-1.800rpm δείχνει μια απροθυμία πράγμα που δικαιολογείται από το μικρό κυβισμό του κινητήρα.

Το κιβώτιο έχει μεγάλες διαδρομές, αλλά κουμπώνει καλά και δεν θα παιδέψει αυτόν που θα θελήσει να πιέσει τη Delta σε γρήγορες διαδρομές. Ο θόρυβος που περνά στο εσωτερικό είναι ελάχιστος αφού η καλή ηχομόνωση δεν αφήνει το γουργούρισμα του κινητήρα να περάσει στην καμπίνα αλλά ούτε και τους κραδασμούς από το οδόστρωμα. Όσοι είχαν οδηγήσει την παλαιά Delta θα θυμούνται τα πανίσχυρα φρένα και την άμεση απόκριση όλου του συστήματος πέδησης. Στη Delta της νέας εποχής τα φρένα είναι εξίσου καλά και αποτελεσματικά και αντέχουν στην παρατεταμένη σκληρή χρήση.

Στο δρόμο, ο πολιτισμένος χαρακτήρας που αποπνέει επιβάλει τον κανόνα της συμπεριφοράς που πρέπει να έχεις όταν βρίσκεσαι πίσω από τιμόνι της Delta. Η ιταλίδα βάζει σε πρώτο πλάνο την άνεση σε συνθήκες ταξιδιού και την υψηλή ποιότητας κύλισης στις καθημερινές μετακινήσεις, όμως στο απαιτητικό δίκτυο με διαδοχικές στροφές οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα είναι εμφανείς, αλλά χωρίς να ελαττώνουν το κράτημα. Στη γλιστερή άσφαλτο το σύστημα ελέγχου ευστάθειας AHS (Absolute Handling System) αναλαμβάνει δράση περιορίζοντας την ανεπιθύμητη ολίσθηση, ενώ πολύτιμη αρωγή παρέχει το ηλεκτρονικό ελεγχόμενο διαφορικό που βοηθά να περάσει η ροπή στον τροχό που έχει πρόσφυση.

Από πλευράς κατανάλωσης η Delta δεν είναι τόσο οικονομική όσο προϊδεάζει ο T-Jet των 1,4 λίτρων λόγω βάρους και όγκου. Σε κανονικές συνθήκες κίνησης στο trip computer θα δείτε μέση τιμή πάνω 11,0 lt/100km ενώ μόνο σε ταξίδι τηρώντας τα όρια ταχύτητας και χωρίς γενναίες επιταχύνσεις θα δείτε μονοψήφιο νούμερο και μάλιστα κοντά σε αυτό που θέτει ο κατασκευαστής.

συμπέρασμα

Σε γοητεύει από την πρώτη στιγμή η ξεχωριστή της σχεδίαση και το μοναδικό της στυλ. Είναι μια γνήσια Lancia της νέας εποχής. Πολυτελής, άνετη, ποιοτική, η Delta έχει προσανατολισμό τη χλιδάτη μετακίνηση κι όχι τις επιδόσεις ή το σπορ οδηγικό χαρακτήρα. Με τον Τ-Jet των 150 ίππων δεν θα απογοητεύσει σε επιταχύνσεις όμως ο πωρωμένος θα τη λυπηθεί να την πιέσει στα στροφιλίκια καθώς το πακέτο δεν θα συμβαδίσει με τις διαθέσεις του.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...