Opel Astra 1.6T

1.6T 170 PS

  • -
  • -
Ισχύς170 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το αντίπαλο δέος του Golf, το μεγαλοπρεπές μικρομεσαίο που συμπυκνώνει  την αφρόκρεμα των χαρακτηριστικών της κλάσης και καμαρώνει για το πλήρες τεχνολογικό του υπόβαθρο.

Ακολουθεί την συνταγή Insignia και παραδοσιακά, στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας του.

με τη ματιά του Τσιγκρή
Αν το προηγούμενο είχε κατηγορηθεί για την άτολμη καμπίνα του και την πλημμελή πρακτικότητα του εσωτερικού, το νέο ήρθε για να βουλώσει στόματα. Επιτέλους ποτηροθήκες, χώροι για μικροαντικείμενα …χώροι γενικά, αν και δεν είναι ο κύριος στόχος του. Το νέο Astra συμπυκνώνει υψηλό επίπεδο χαρισμάτων στην ταυτότητά του, κάτι που το βρίσκει πάντα ετοιμόλογο απέναντι στους ισχυρούς παίχτες μιας άκρως ανταγωνιστικής κατηγορίας. Είναι γρήγορο και διαθέτει ευφυές στήσιμο για να υποστηρίξει την ταχύτητά του σε ευθείες και στροφές, όμως οι απλωμένες σχέσεις στον εκρηκτικού χαρακτήρα 1.6T, επηρεάζουν το στέμμα στον διαγωνισμό επιδόσεων χωρίς θεαματική βελτίωση στην κατανάλωση. Με το βάρος όμως σχεδόν στον ενάμιση τόνο η υπερτροφοδοτούμενη ροπή είναι επιβεβλημένη και απορώ τι προσδοκούν οι βασικές ατμοσφαιρικές εκδόσεις κάτω από το καπό του Astra.
γλυκά

 

  • Δυναμική σχεδίαση μέσα-έξω
  • επιδόσεις
  • οδική συμπεριφορά
  • ποιότητα κύλισης

 

ξυνά

 

  • Κατανάλωση
  • χώροι επιβατών

 

απόψεις

Στέκεσαι στις διαστάσεις και το νέο design, εντυπωσιάζεσαι από το εσωτερικό και ανακαλύπτεις ότι το νέο Astra παίζει στενό μαρκάρισμα για την κορυφή της κατηγορίας. Ο 1.6 T χαρίζει επιδόσεις, με το ανάλογο τίμημα σε καύσιμο, οπότε η έκδοση 1.4 T μάλλον θα αποτελεί σοφότερη επιλογή. Κερασάκι στην τούρτα, το σύστημα FlexRide, στην επιλογή Sport.

Δημήτρης Παππάς

Opel Astra 1.6Τ Sports Tourer

Είναι από τις περιπτώσεις που το station wagon αμάξωμα δείχνει εμφανισιακά πιο ισορροπημένο και καλλίγραμμο από το πεντάθυρο κι αυτό γιατί το πίσω μέρος παραπέμπει σε sportwagon. Το Sport Tourer ευτυχώς δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ονόμαζε παλαιότερα η Opel «Caravan». Έχει το ίδιο μεταξόνιο με το 5θυρο (2685mm) αλλά είναι φαρδύτερο κατά 28mm. Ο μακρύτερος πίσω πρόβολος έχει δώσει επιπλέον 130 λίτρα στο χώρο αποσκευών σε σύγκριση με το 5θυρο και με 500 λίτρα καλύπτει με το παραπάνω τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Με το πάτημα ενός κουμπιού (ελέω FlexFold) υπάρχει η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος σε αναλογία 40:60 κι απελευθερώνεται ένας πραγματικά επίπεδος χώρος 1550 λίτρων που προσφέρεται ακόμη και για μετακόμιση.

Ο ιδανικός συνδυασμός για το συγκεκριμένο αμάξωμα δεν είναι τόσο ο συγκεκριμένος 1,6 Turbo των 180 ίππων που δοκιμάσαμε, ο οποίος ναι μεν χαρίζει επιδόσεις και ανεβάζει τη μέση ωριαία ταχύτητα κίνησης, όμως είναι ενεργοβόρος. Όσοι οικογενειάρχες σχεδιάζουν να το αποκτήσουν αλλά θα κάνουν αρκετά χιλιόμετρα υπό φορτίο, θα πρέπει να κοιτάξουν κάποιον diesel ακόμη και τον μικρό 1.3 CDΤi. Με πολύ προσεκτική οδήγηση η κατανάλωση του 1.6Τ δύσκολα πέφτει κάτω από 10,5 lt/100km ενώ με τον diesel θα ξεχάσετε κάθε πότε θα πηγαίνετε στο πρατήριο. Ενόψει της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η συγκεκριμένη αγορά είναι από τις πιο ολοκληρωμένες.

 

Η Opel ταυτίζει το νέο Astra με μικρό Insignia και αν ρίξει κανείς μια ματιά στο σχεδιαστικό και τεχνολογικό υπόβαθρο, εύκολα αντιλαμβάνεται τους ισχυρισμούς της εταιρείας. Το νέο μοντέλο υπόσχεται τεχνολογία και ανέσεις first class και αν το Insignia προκάλεσε αίσθηση με τις καινοτόμες ιδέες που έφερε, τότε το μικρομεσαίο της Opel έχει κάθε λόγο να διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια άκρως ανταγωνιστική κλάση. Και ρίχνοντας μια ματιά στον πίνακα πωλήσεων της κατηγορίας για το πρώτο τρίμηνο του 2010, το «πολύ» Golf ήδη νιώθει την ανάσα του Astra στον σβέρκο του…


Άλμα προόδου

Το σχεδιαστικό τμήμα δημιούργησε ένα σύγχρονο σπορ κέλυφος επηρεασμένο από καμπύλες που τονίζουν την επιβλητική και στιβαρή του εικόνα. Παρά τα επιπλέον 170 mm μήκους, σε σχέση με το απερχόμενο, το νεότερο Astra χαρακτηρίζεται από αρμονία στις αυξημένες του διαστάσεις (μήκος 4.420mm). Το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 71mm φτάνοντας τώρα τα 2.685mm, ενώ ανάλογες αυξήσεις δέχθηκαν και τα μετατρόχια. Μεγαλύτερα κατά 56mm το εμπρός(1.544 mm) και 70mm το πίσω(1.588mm) προσφέρουν ένα επιθετικότερο look στην φαρδιά και δυναμική σιλουέτα του. Σε συνδυασμό με την αναβαθμισμένη ανάρτηση, το στιβαρότερο κατά 43% στην στρέψη και 10% στην κάμψη πλαίσιο του νέου Astra βάζει υποψηφιότητα στο ψηφοδέλτιο της δυναμικής οδικής συμπεριφοράς. Η σίγουρη λύση με γόνατα McPhersonχρησιμοποιείται στην εμπρός ανάρτηση ενώ πίσω επιλέχθηκεο ημιάκαμπτος με σύνδεσμο Watt, που σύμφωνα με τους Γερμανούς μειώνει σημαντικά τον θόρυβο και τους κραδασμούς που περνούν στην καμπίνα, προσφέροντας καλύτερη άνεση χωρίς να θυσιάζει την συμπεριφορά.


Κατ’ εικόνα και ομοίωσιν

Γεύση από Insignia και στο σαλόνι με την ευρυχωρία και την πολυτέλεια να κυριαρχούν. Γερμανικά υλικά και συναρμολόγηση δεν είναι κάτι νέο για ένα Opel, όμως η σχεδιαστική τόλμη και η σημασία σε πρακτικότητα και εργονομία, ήταν το δώρο που χρειαζόταν η σειρά. Το ταμπλό είναι πλασμένο στο σχεδιαστικό μοτίβο του Insignia, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα τέσσερα χωστά όργανα που προσφέρουν πληροφόρηση στα μάτια του οδηγού, αλλά και την κεντρική κονσόλα με την πανσπερμία διακοπτών. Το μοναδικό σημείο που θα απαιτήσει λίγο παραπάνω χρόνο από τον «φρέσκο» χρήστη. Παρά την κουπέ σχεδίαση και την επικλινή οροφή από την μεσαία κολόνα και πίσω, οι χώροι των επιβατών είναι καλοί χάρη σε διαστάσεις και μεταξόνιο, αλλά όχι από τα ισχυρά χαρτιά του νέου Astra. Τα μικρότερα πίσω παράθυρα, βέβαια δεν συμβάλουν στην αμφιθεατρική αίσθηση, αλλά δύσκολα χωράνε δυο καρπούζια στην ίδια μασχάλη και η σύγχρονη σχεδιαστική τάση των hatchback θέλει θυσίες. Τουλάχιστον τώρα οι πίσω επιβάτες δεν έχουν λόγο για ουσιαστικά παράπονα, ενώ τα 370 λίτρα χώρου αποσκευών είναι βάλσαμο για τα οικογενειακά βάρη.


Οπλισμένο τεχνολογία

Μια σειρά από νέα συστήματα που πρωτογνωρίσαμε στο Insignia βρίσκουν εφαρμογή και εδώ.

AFL+: Σύστημα ενεργού φωτισμού με κατευθυνόμενους προβολείς. Ένας οπτικός αισθητήρας συλλέγει πληροφορίες και επιλέγει μια σειρά από εννέα διαφορετικά προγράμματα δέσμης φωτός ανάλογα με τις συνθήκες.

FlexRide: Η ενεργητική ανάρτηση θα προσφέρεται προαιρετικά(στάνταρ στην έκδοση Sport της δοκιμής) και θα συνεργάζεται με μια κεντρική ηλεκτρονική μονάδα που ανάλογα με την ταχύτητα, την πλευρική και διαμήκη επιτάχυνση και επιβράδυνση θα επιλέγει αυτόματα τις κατάλληλες ρυθμίσεις. Θα υπάρχουν δυο διαθέσιμα προγράμματα επιλογής Tour και Sport(εκτός του Normal). Ακόμα όμως κι αν δεν έχει επιλέξει ο οδηγός το κατάλληλο πρόγραμμα, το σύστημα αναγνωρίζει το ρυθμό και επιλέγει αυτόματα την ανάλογη λειτουργία (π.χ Sport) επεμβαίνοντας στην απόσβεση των αμορτισέρ, την απόκριση του γκαζιού, την υποβοήθηση του τιμονιού, την παρεμβατικότητα του ESP, ακόμα και στην ταχύτητα αντίδρασης του AFL+.

OpelEye: Κάμερα που βρίσκεται πίσω από τον εσωτερικό κεντρικό καθρέφτη και προσφέρει δυο διαφορετικές υπηρεσίες. Αναγνωρίζει τα σήματα οδικής κυκλοφορίας (σήματα ορίων ταχύτητας και απαγόρευσης προσπέρασης), τα απεικονίζει στο ταμπλό και προειδοποιεί ηχητικά σε ακούσια αλλαγή λωρίδας.

ErgonomicSportSeat : Σπορ εργονομικά καθίσματα, πιστοποιημένα με τη σφραγίδα AGR (που εγγυάται συμμόρφωση στις αυστηρές ιατρικές απαιτήσεις μιας ανεξάρτητης ειδικής επιτροπής). Εξασφαλίζουν ιδανικές συνθήκες για τους μυς της σπονδυλικής στήλης, της πλάτης και της μέσης, αποτρέπουν τον πόνο και την επιβάρυνση και διαθέτουν σύστημα ελέγχου του κλιματισμού.


Opel και εγένετο

Από τα πρώτα χιλιόμετρα με το Astra αυτό που του αναγνωρίζεις είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η περίφημη ηχομόνωση. Η ανάρτηση δουλεύει ποιοτικά και αποφασιστικά χωρίς χτυπήματα και υστέρηση σε αντίδραση, ενώ με την επιλογή Tour στον σχετικό διακόπτη, η limo αισθητική του σαλονιού συμβαδίζει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ανάρτησης και κινητήρα. Αν νιώσεις τα βλέφαρα να βαραίνουν από την πληθωρική γαλήνη, αρκεί να βάλεις τον δείκτη σου στο Sport, που ενεργεί σαν δυνατός καφές. Το περίγραμμα στα όργανα κοκκινίζει και το Astra παίρνει στάση πολέμου. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, η ανάρτηση σφίγγει και το τιμόνι γίνεται γρηγορότερο και πιο μεστό σε αίσθηση. Οι 180 ίπποι κάτω από το δεξί σου πόδι, αποκτούν γενναιότητα για να μεταφέρουν την βαριά και πληθωρική καρότσα σε τολμηρούς ρυθμούς και το Astra αποκτά ευελιξία και σπιρτάδα μπαλαρίνας που σου κάνει το χατίρι ακόμα και να υπερνικήσεις το υψηλό επίπεδο πρόσφυσης. Το Astra εμπνέει σιγουριά και είναι ακλόνητο στα πολλά χιλιόμετρα που εύκολα και γρήγορα θα αντικρίσεις στο κοντέρ του. Η δύναμη γίνεται αισθητή στις μεσαίες και δεν απουσιάζει η χαρακτηριστική υστέρηση κάτω από τις 2.000 σ.α.λ.. Παρόλα αυτά είναι στρωτός στη λειτουργία του, χωρίς ξεσπάσματα, αλλά βρίσκεται ένα κλικ πιο κάτω σε ραφινάρισμα από τον  ανταγωνισμό, ενώ δεν μπορεί εύκολα να κρύψει την δίψα του με την μέση κατανάλωση να ξεπερνά τα 12 lt /100 km.

 

συμπέρασμα
Τo διορατικό Astra βλέπει μπροστά και διαθέτει όλα τα τεχνολογικά εφόδια που απογειώνουν την θέση του στην κατηγορία. Μπορεί να μην έχει το απόλυτο σε επιμέρους τομείς, όμως η συνολική αίσθηση και βαθμολόγησή του το στέλνει στον τελικό της διοργάνωσης κορυφαίο μικρομεσαίο. Κομψότητα και δυναμισμός πακέτο με ποιοτικό πάτημα και άνεση high class, την στιγμή που με το πάτημα ενός κουμπιού(Sport) ο Dr Jekyll μετατρέπεται σε Mr. Hyde, τηρουμένων των αναλογιών. Ο 1.6Τ φροντίζει για τις επιδόσεις αλλά δεν φροντίζει για την κατανάλωση. Υπομονή όμως, γιατί έρχεται και ο 1.4Τ.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...