ΔΟΚΙΜΗ: Citroen Grand C4 Picasso 1.6 BlueHDi

Ανανέωση και τεχνολογικός εμπλουτισμός στην space κάψουλα της Citroen με την 7θεσια διάταξη

  • - views
  • - comments
Ισχύς120 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,7 sec
Μέση κατανάλωση3,8 lt/100km
Εκπομπές CO298 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Φουτουριστικό στιλ από ένα 7θεσιο MPV που διαπρέπει παραδοσιακά σε ευρυχωρία, ξεχωρίζει με το ιδιαίτερα μοντέρνο σαλόνι και σερβίρει πρακτικότητα και τεχνολογία.


Μια φορά και έναν καιρό τα ΜPV, τα πολυμορφικά δηλαδή σε απλά ελληνικά, γνώριζαν μεγάλες πιένες. Κάθε ζευγάρι που αυγάτιζε τα μέλη της οικογένειας, έβρισκε λόγο να φωλιάσει όνειρα και πραγματικότητα μέσα σε ένα τέτοιο. Η πιο ευχάριστη, ευρύχωρη και έξυπνη σε ακροβατικές ικανότητες (καθισμάτων) πρόταση της αγοράς συνήθιζε να γοητεύει το κοινό. Αν μάλιστα συνδυάζονταν με τιμή και εξοπλισμό και λιγότερο με επιδόσεις και στοιχειώδη δυναμισμό στην συμπεριφορά του, έβαζε υποψηφιότητα για την κατοχή του τίτλου της απόλυτης επιτυχίας. Σήμερα που το downsizing έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, η κατηγορία δεν έχει την απήχηση της εποχής των παχιών αγελάδων, όμως τα πολυμορφικά υπάρχουν εξελίσσονται και παραμένουν η σύγχρονη έκφραση της ευκολίας. Αν ψάχνεις χώρους και ευκολίες είναι η κατηγορία που πρέπει να εστιάσεις. Αν ψάχνεις ακόμα περισσότερους χώρους ιδιαίτερο σχεδιασμό και μοντέρνο τεχνολογικό στιλ το Citroen Grand C4 Picasso φωτογραφίζει τις ανάγκες σου.

Smart Family Car

Με λάβαρο το μοντέρνο ύφος η νέα Grand C4 Picasso σημαδεύει σωστά το στόχο της επιτυχίας στα MPV. Στη Citroen δεν εγκαταλείπουν την προσπάθεια για έξυπνο αυτοκίνητο με έμφαση σε ευρυχωρία και πρακτικότητα και επί της παρούσης είχαν ένα αρκετά προχώ προϊόν για να ξεκινήσουν από λευκή κόλλα. Το προγραμματισμένο face lift  ήταν η λύση για να φρεσκάρουν τη σχέση με την επικαιρότητα και σε επίπεδο εικόνας οι αλλαγές που συναντά κανείς είναι λεπτομέρειες για παρατηρητικούς. Μικρός ανασχεδιασμός στη μάσκα, ανάμεσα στα λεπτά LED που είναι ακροβολισμένα στο χρωμιωμένο φιλέτο που σχηματίζει και το εταιρικό σήμα. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις  τα 3D-effect, επίσης LED, φώτα πίσω και ακόμα πιο αναπτυγμένη η δυνατότητα εξατομίκευσης με δυο επιλογές για διαφορετικό χρώμα οροφής αλλά και άλλες όσον αφορούν τους τροχούς και τις αψίδες της οροφής.

Αυτά είναι μερικά από τα εξωτερικά σχεδιαστικά high light που ξεχωρίζουν το ανανεωμένο από το απερχόμενο. Καινοτόμο και δημιουργικό σχεδιαστικά, το πολυμορφικό της Citroen καταφέρνει να δημιουργήσει στην ανιαρή λογική του ενός όγκου ένα πρωτότυπο, δυναμικό και κομψό MPV που θα τραβήξει το βλέμμα με τις λεπτομέρειες του. Το ανανεωμένο Grand Picasso παραμένει πιστό στη φόρμα που συμβάλει αισθητά στην αεροδυναμική και δυναμική απόδοση, ενώ διατηρεί το βάρος χαμηλά (1.422 kg) από τότε που χτίστηκε στην πλατφόρμα EMP2. Οι συνολικές διαστάσεις (μήκος 4.602 mm, πλάτος 1.826 mm, ύψος 1638 mm) και το μεταξόνιο των 2.840 mm κάνουν σαφές ότι εκπροσωπεί την πληθωρική πλευρά των  MPV που διαθέτουν γενναιόδωρα χαρακτηριστικά για εκμετάλλευση χώρων. Οι κομψές λεπτομέρειες του δίνουν την προσωπικότητα που χρειάζεται για να κεντρίσει το ενδιαφέρον.

Για κάποιους μπορεί να θεωρηθεί εκκεντρικό, όμως το C4 Picasso έχει το δικό του ξεχωριστό στιλ που δεν περιορίζεται μόνο στην εξωτερική εικόνα. Μέσα η εικόνα είναι από ενδιαφέρουσα έως εντυπωσιακή. Εδώ κυριαρχούν οι επίπεδες γραμμές σχεδίασης και οι αεράτοι χώροι για τα μικροπράγματα της καθημερινότητας, ενώ δεσπόζουν οι δυο ψηφιακές οθόνες. Ένας έγχρωμος πανοραμικός πίνακας οργάνων 12’’ και μια οθόνη αφής 7’’ με το τελευταίας γενιάς 3D CITROEN Connect Nav, οι οποίες είναι τοποθετημένες κεντρικά, αναλαμβάνουν την πλήρη ενημέρωση για τα τεκτενόμενα. Φυσικά η ενημέρωση μέσω των οθονών περιλαμβάνει τον κλιματισμό, πληροφορίες σχετικές με το αυτοκίνητο, multimedia, ήχο, πλοήγηση αλλά και διάδραση, ενώ το τεχνολογικό πακέτο είναι πλήρες και εξαρτάται από την έκδοση και φυσικά τις δυνατότητες επένδυσης του ενδιαφερόμενου στην πλούσια προαιρετική λίστα. Εργονομικά ενώ διαπιστώνεις ότι όλα βρίσκονται στις σωστές θέσεις, χρειάζεται εξοικείωση όπως όμως συμβαίνει με κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα.

Η ποιότητα των υλικών, ο διάκοσμος και η συναρμολόγηση έχουν κάνει το άλμα που χρειαζόταν για να μπουν στον προθάλαμο των premium σαλονιών που συναντά κανείς σε ανταγωνιστικές προτάσεις, την στιγμή που οι διαθέσιμοι χώροι επιβατών θα αποσπάσουν μόνο θετικά σχόλια. Κανένα πρόβλημα για τους εμπρός επιβάτες, αλλά και τρία ανεξάρτητα καθίσματα (το καθένα με τη δική του ρύθμιση) για τρεις ενήλικες πίσω, δημιουργούν τις ιδανικές ταξιδιωτικές προϋποθέσεις. Βέβαια η παρέα δεν είναι ανάγκη να είναι 5μελής, γιατί από το πάτωμα του χώρου αποσκευών αναδύονται δυο ακόμα καθίσματα που ανεβάζουν τους συνολικούς επιβάτες στους 7. Σε αυτή τη μορφή όμως, απομένουν μόνο 170 λίτρα διαθέσιμου χώρου για αποσκευές. Αν χρησιμοποιείς την 5θεσια διάταξη, τα 645 λίτρα του χώρου αποσκευών μπορεί να φτάσουν τα 704 με την συρόμενη ιδιότητα των πίσω καθισμάτων, ενώ στην πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων 2ης και 3ης σειράς, ένας επίπεδος χώρος 1.843 lt συμβάλει στην δημιουργικότητα διαμόρφωσης ώστε οι μεταφορές να είναι παιχνίδι για το πολυμορφικό Citroen.

Πληθωρική καμπίνα, ευδιάθετη απόδοση

Η αμφιθεατρική θέση οδήγησης προσφέρει το κατάλληλο περιβάλλον για πολύωρη παραμονή και ταξίδι, τομέας που το νέο Grand C4 Picasso διαπρέπει τόσο για τον οδηγό όσο και για τους φιλοξενούμενους. Από τη μια τα 5,3 τετραγωνικά μέτρα γυάλινης επιφάνειας που υπάρχουν στον ουρανό και από την άλλη τα συρόμενα σκιάδια για οδηγό-συνοδηγό δημιουργούν μια ιδιαίτερα φωτεινή καμπίνα. Οι διπλές λεπτές κολόνες εμπρός με το τριγωνικό παράθυρο αναμεσά τους δεν κλέβει ίχνος ορατότητας, η οποία συνεχίζεται απλόχερα τριγύρω. Έχεις εικόνα ακόμα και πίσω, ενώ το επιπλέον μικρό ευρυγώνιο καθρεφτάκι βοηθά στην επιτήρηση των πίσω επιβατών. Ο turbodiesel 1.6 BlueHDi προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας, διατηρώντας μικρές απαιτήσεις για καύσιμο ακόμα και όταν οδηγείς σε εξπρές ρυθμούς. Οι 120 ίπποι και τα 300 Nm ροπής ανταποκρίνονται θετικά στα κιλά του βαρυφορτωμένου από εξοπλισμό C4 Grand Picasso και μπορεί να μην βάζουν σε πρωταγωνιστικό ρόλο τις επιδόσεις, όμως τα 11,7’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 188 km/h τελικής ταχύτητας ικανοποιούν για τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Άνεση
  • Ασφαλής και ουσιαστική συμπεριφορά
  • Ποιοτική κύλιση
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Δυνατότητες διαμόρφωσης
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Εργονομία
  • Δυναμική συμπεριφορά

Περισσότερη σημασία από τα νούμερα άλλωστε έχει ο σύγχρονος και γεμάτος τρόπος απόδοσης που συνδυάζεται και με γοητευτικά νούμερα κατανάλωσης. Δεν θα ξεπεράσεις ποτέ τα 9 lt/100 km με το πόδι στο πάτωμα κάτι που σύντομα θα ανακαλύψεις ότι δεν έχει νόημα, ενώ αν εκμεταλλεύεσαι την καλή περιοχή στις χαμηλομεσαίες θα κινηθείς σβέλτα χωρίς να νοιάζεσαι για την κατανάλωση και οι τιμές στο trip computer θα σε ενημερώνουν ότι αρκούν τα 6 με 6,5 lt/100 km. Αν μάλιστα έχεις ελαφρύ πόδι και συνέπεια στην οικονομική οδήγηση, τα νούμερα ξεκινούν από τον αριθμό 5. Η ευθύβολη αίσθηση ασφάλειας, η ποιοτική κύλιση με απουσία αεροδυναμικών θορύβων και η ανάρτηση με έμφαση στην άνεση δίνουν λόγους για μακρινή και ξεκούραστη εκδρομή. Ο τρόπος που ακολουθεί τις εντολές του οδηγού έχει να κάνει κυρίως με την ουσία και ασφάλεια και λιγότερο με την ικανοποίηση του ενθουσιώδη και απαιτητικού. Εδώ το τιμόνι μπορεί να ακολουθεί με προθυμία εντολές όμως δεν ενθουσιάζει σε αίσθηση, ενώ οι αισθητές κλίσεις της μαλακής ανάρτησης θα εκδηλώσουν αργά ή γρήγορα υποστροφή μέχρι να αναλάβει το υπερπροστατευτικό ESP, να βάλει τα πράγματα στην θέση τους. Ο σβέλτος ρυθμός σε στριφογυριστή διαδρομή είναι εφικτός αρκεί να θυμάσαι ότι οδηγείς ένα ψηλό MPV με θηριώδες μεταξόνιο. Προτιμά να οδηγείται με ροή ακολουθώντας την ιδανική γραμμή και σύντομα το κάνει κατανοητό στον οδηγό του. Αν και ευέλικτο και με καλό κύκλο στροφής σε μικρές ταχύτητες, δεν θα το θυμάσαι για την προθυμία στις συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης όταν οδηγείς ορμητικά. Άλλωστε δεν είναι αυτός ο σκοπός του, αλλά να ενσωματώσει στην χωροταξική εξυπνάδα και μοντέρνα αισθητική και τεχνολογία, την ολοκληρωμένη εικόνα συμπεριφοράς που αναζητά το κοινό της κατηγορίας.

συμπέρασμα

Το ανανεωμένο πολυμορφικό της Citroen θυμίζει πως η κλάση του ενός όγκου για δραστήριους οικογενειάρχες έχει εξελιχθεί σε απόλυτα σύγχρονα πρότυπα. Καταφέρνει να ισορροπήσει την ευρυχωρία με την κομψότητα, την premium εσανς με το δυναμικό στιλ και την space σχεδίαση με την ουσία και πρακτικότητα. Μπορεί να μην ξεχωρίζει για τον δυναμισμό της συμπεριφοράς του, όμως στο όλο προχωρημένο περιτύλιγμα προσθέστε εμπλουτισμό τεχνολογίας, ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού και έναν πετρελαιοκινητήρα που ευχαριστεί για την απόδοση και την οικονομία του. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


 

POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine48

GOCAR Magazine #48

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID