ΔΟΚΙΜΗ: Ford Fiesta 1.5 Diesel 120 PS

Το νέο σουπερμίνι της Ford έρχεται με μπόλικη τεχνολογία κι έναν αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα που κλείνει το μάτι σε κατανάλωση και επιδόσεις, εξίσου!

  • - views
  • - comments
Ισχύς120 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Μέση κατανάλωση3,5 lt/100km
Εκπομπές CO289 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

H νέα γενιά Fiesta διατηρεί τις αξίες που το έκαναν ευρωπαϊκό best seller και τις εμπλουτίζει με προηγμένη τεχνολογία, κομψότερη εμφάνιση, ποιοτικότερη συμπεριφορά στο δρόμο, αλλά κι έναν ισχυρό diesel 1,5 λίτρων και 120 ίππων.

Το Fiesta ήταν ανέκαθεν ένα από τα δυνατότερα χαρτιά στη γκάμα της Ford, έχοντας καταγράψει μια ιδιαίτερα πετυχημένη πορεία στη μακρόχρονη ιστορία του. Στη νέα γενιά, πρόσθεσε φινέτσα στην τολμηρή σχεδίαση του προκατόχου του αποκτώντας κομψότερη εμφάνιση, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος. Φυσικά δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψεις με κάτι άλλο στο δρόμο, κάτι που δεν μπορείς να πεις και για τον εσωτερικό του κόσμο.
Εκεί οι αλλαγές είναι ριζοσπαστικές. Το ταμπλό είναι εντελώς νέο, η σχεδίαση πιο μοντέρνα, η εργονομία σημαντικά βελτιωμένη, όπως και η ποιότητα υλικών και συναρμογής. Ωφελημένοι είναι και οι χώροι, τόσο των επιβατών όσο και των αποσκευών, με το πορτμπαγκάζ να έχει κερδίσει 27 λίτρα και να φτάνει πλέον τα 303. 



Ο οδηγός απολαμβάνει τη βολική θέση οδήγησης, έχοντας εμπρός του έναν όμορφο και πλήρη πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 4,2 ιντσών. Στην κεντρική κονσόλα της έκδοσης Titanium την παράσταση κλέβει η έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών που εξέχει προς τα πάνω και προσφέρει ευκολότερη, αλά tablet περιήγηση στις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, SYNC3. Από εκεί ελέγχονται τα συστήματα ήχου, πλοήγησης και τα συνδεδεμένα (μέσω Apple CarPlay ή Android Auto) smartphones, είτε με αφή είτε με φωνητικές εντολές.

Την εμπειρία ψυχαγωγίας απογειώνει το νέο σύστημα ήχου B&O PLAY. Με συνολική ισχύ 675 watt, δέκα ηχεία, subwoofer στο χώρο αποσκευών και ένα κεντρικό ηχείο στο πάνω τμήμα του ταμπλό, ελέγχει την ισοστάθμιση, τη μίξη και το Surround Sound μέσω ψηφιακής επεξεργασίας σήματος (Digital Signal Processing Amplifier) και προσφέρει κρυστάλλινο ήχο, κάνοντας την ακουστική εμπειρία μοναδική για τα δεδομένα της κατηγορίας - και όχι μόνο.



Το SYNC 3 και το ηχοσύστημα B&O PLAY δεν είναι οι μοναδικές τεχνολογίες του νέου Ford Fiesta. Για την άνεση και την ασφάλεια φροντίζει μια πληθώρα προηγμένων συστημάτων υποστήριξης του οδηγού τα οποία βασίζονται σε δύο κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων και μπορούν να παρακολουθούν τα πάντα περιμετρικά του οχήματος, αλλά και να σκανάρουν το δρόμο μπροστά σε απόσταση 130m. Ο μακρύς κατάλογος των προσφερόμενων τεχνολογιών περιλαμβάνει μεταξύ άλλων υποβοήθηση στάθμευσης και αναχώρησης από θέση στάθμευσης (για παράλληλο και κάθετο παρκάρισμα), αναγνώριση οδικής σήμανσης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, έλεγχο επαγρύπνησης του οδηγού, αυτόματη εναλλαγή μικρής / μεγάλης σκάλας προβολέων, υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης και αναγνώριση πεζών.

Ένα ακόμη πολύ έξυπνο σύστημα που όμως είναι 100% μηχανικό, είναι το Door Edge Protector, ένα προστατευτικό πλαστικό που μετακινείται σε κλάσμα του δευτερολέπτου και καλύπτει την άκρη της πόρτας καθώς αυτή ανοίγει για να την προστατεύσει από χτυπήματα και γρατζουνιές σε στενούς χώρους στάθμευσης.



Έχοντας ήδη άριστες εντυπώσεις από τη δοκιμή του Fiesta με τον 1.000άρη βενζινοκινητήρα EcoBoost των 100 ίππων, οι προσδοκίες είναι μεγάλες από την έκδοση 1.5 diesel. Τις οποίες και επιβεβαιώνει στην πράξη το πετρελαιοκίνητο σουπερμίνι της Ford. Στη γκάμα τον συναντάς σε εκδοχές των 85 ή 120 ίππων, από τις οποίες εμείς πραγματευόμαστε με την ισχυρότερη εκ των δύο. Ο 1.500άρης TDCi αποδίδει 120 ίππους και 270 Nm ροπής, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις στο Fiesta: 0-100 km/h σε 9 sec και τελική ταχύτητα 195 km/h.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Ηχομόνωση
ξινά
  • Ο 1.5 TDCi των 120 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με την πλούσια έκδοση Titanium

Ανεβάζει στροφές από χαμηλά και γραμμικά, έχοντας σύμμαχο το σωστά κλιμακωμένο κι εύχρηστο κιβώτιο 6 σχέσεων. Παρά τις ζωηρές επιδόσεις, η κατανάλωση καυσίμου δεν μένει σε δεύτερη μοίρα. Η μέση τιμή που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 6 lt/100 km, ενώ αν οδηγείς έξυπνα σε ευνοϊκή διαδρομή εκμεταλλευόμενος την πλούσια ροπή, θα δεις και τιμές κοντά στο 5 (εργοστασιακή μέση κατανάλωση: 3,5 lt/100 km).

Το δυνατότερο χαρτί του Fiesta ωστόσο παραμένει και σε αυτή την έκδοση το πλαίσιο. Στιβαρό και καλοστημένο, συνδυάζει ιδανικά ασφαλή οδική συμπεριφορά και ποιοτική κύλιση προσφέροντας κορυφαία για σουπερμίνι οδηγική εμπειρία. Με το μικρό Ford απολαμβάνεις αμεσότητα, ζωντάνια και πληροφορία από το σύστημα διεύθυνσης, αποτελεσματικά φρένα, σωστό ζύγισμα και δυναμική συμπεριφορά σε κάθε είδους διαδρομή. Την ίδια στιγμή η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) προσφέρει εξαιρετικά ποιοτική λειτουργία απορροφώντας ήσυχα και αποτελεσματικά φθορές και κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Στα συν και η προσεγμένη σε ηχομόνωση καμπίνα που φιλτράρει εξαιρετικά τους θορύβους από το μοτέρ και το εξωτερικό περιβάλλον συμβάλλοντας σημαντικά στον καλοτάξιδο χαρακτήρα του Fiesta.

συμπέρασμα

Το νέο Fiesta εδραιώνεται ξανά στις πρωτοκλασάτες επιλογές της κατηγορίας με κομψότερη σχεδίαση, πλούσιο καλάθι τεχνολογιών που αναβαθμίζουν άνεση και ασφάλεια, κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά και επίπεδο άνεσης, αλλά κι έναν ιδιαίτερα αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα. Μπόνους η 8ετής εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.

 

Μάθε τα πάντα για το νέο FORD FIESTA, το πιο προηγμένο μικρό

 

ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

  • Ford Fiesta Titanium 2017
    CATEGORYFord Fiesta Titanium 2017
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine47

GOCAR Magazine #47

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ