ΔΟΚΙΜΗ: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Με περιπετειώδη εμφάνιση, ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων και ελκυστική τιμή, το Sandero Stepway κάνει την απόκτηση ενός μικρού crossover εκτός από ενδιαφέρουσα και πιο προσιτή

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,8 lt/100km
Εκπομπές CO298 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η diesel εκδοχή με τον αποδοτικό κινητήρα των 1,5 λίτρων του Dacia Sandero με τα διακριτικά Stepway που σηματοδοτούν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου.

 

Είτε από μόδα είτε από πραγματική ανάγκη, η κατηγορία των SUV είναι αυτή τη στιγμή το μεγάλο trend στην αγορά αυτοκινήτου, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα B-SUV που το 2020 αναμένεται να ξεπεράσουν σε μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη τα C-SUV. Η Dacia έχει ισχυρή παρουσία και στις δύο αυτές υποκατηγορίες, με το δημοφιλές Duster στη μεγαλύτερη και την έκδοση Stepway του Sandero στα B-SUV. Γνωρίζατε αλήθεια πως το Sandero είναι το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο της λιανικής αγοράς στην Ευρώπη το 2017;

Με τιμή που ξεκινά από τα 11.190 ευρώ και επίκαιρη γκάμα κινητήρων, με ένα μικρό βενζίνης 0.9 TCe με τούρμπο, αλλά και έναν ιδιαίτερα αποδοτικό και με ομαλή λειτουργία diesel 1,5 λίτρων, που αποδίδουν αμφότεροι 90 ίππους δεν είναι απλώς ένα προσιτό crossover, αλλά και ένα αρκετά ενδιαφέρον μοντέλο της κατηγορίας του. Και δεν είναι μόνο η δελεαστική τιμή που το καθιστά συμφέρουσα επιλογή. Για παράδειγμα, το Stepway κερδίζει τη ματιά σου με τις λιτές αλλά όμορφες γραμμές του.

Σχεδιαστικά στην ανανεωμένη του γενιά υιοθετεί στοιχεία από το μεγαλύτερο και πιο εστιασμένο Duster. Η χαρακτηριστική μάσκα με τις οπές σε μαύρο και ασημί, τα νέα φωτιστικά σώματα και οι προβολείς ομίχλης κάνουν τη διαφορά. Τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος είναι άβαφα, ενισχύοντας τον σληροτράχηλο χαρακτήρα που θέλει να δώσει η Dacia στο μοντέλο της, με την πινελιά τους προς αυτή την κατεύθυνση να βάζουν και οι μπάρες οροφής και το logo πάνω στην εμπρός πόρτα.

Με μήκος 4.058 mm το Sandero Stepway τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας των supermini με crossover φιλοσοφία, εκεί όπου το μικρό Dacia παίζει μόνο του. Το μεταξόνιο των 2.590 mm υπόσχεται ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και στην πράξη επαληθεύεται και μάλιστα διαπιστώνεις ότι με το πλάτος των 1.733 mm μπορεί να φιλοξενήσει με μικρές παραχωρήσεις και ένα πέμπτο. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 320 λίτρα, αναμφίβολα αρκετά καλή τιμή, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.200, με το σκαλοπάτι που δημιουργείται από τις πλάτες όμως να δυσχεραίνει τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Από την άλλη παίρνει καλό βαθμό στην πρακτικότητα του εσωτερικού, με αρκετές θήκες στην καμπίνα. Τα καθίσματα είναι ψηλά τοποθετημένα προσφέροντας απρόσκοπτη ορατότητα, ενώ διακρίνονται και για την άνεση που προσφέρουν. Επιπλέον βοηθούν στην εύρεση καλής θέσης οδήγησης και παρά την έλλειψη ρύθμισης κατά τον διαμήκη άξονα του τιμονιού. Ο πίνακας οργάνων πίσω από το ανασχεδιασμένου 3άκτινο τιμόνι είναι λιτός σε σχεδίαση με τρία κυκλικά όργανα, δύο αναλογικά για το στροφόμετρο και την ταχύτητα και ένα στα δεξιά με μονόχρωμη ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων.

Αν και η ποιότητα παρουσιάζεται αναβαθμισμένη σε αυτή τη γενιά, δεν είναι αυτό που σε κερδίζει στο εσωτερικό του Sandero Stepway. Τα πλαστικά είναι σκληρά και η συναρμογή, όπως και η εργονομία με τους διακόπτες των πίσω παραθύρων τοποθετημένους στην κεντρική κονσόλα έχουν ατέλειες, μαρτυρώντας εν ολίγοις από πού προέκυψαν οι περικοπές για τη μείωση του κόστους. Ωστόσο, στην πιο πλούσια έκδοση Style με την οθόνη αφής επτά ιντσών του συστήματος πολυμέσων Media Nav Evo, τις επενδύσεις από δέρμα σε τιμόνι και επιλογέα και το πλαστικό απομίμηση ανθρακονήματος στο κέντρο του ταμπλό, η εικόνα είναι πιο καλή και ευχάριστη. Κάτι στο οποίο συμβάλει με τη σειρά του και το αρκετά καλό για την τιμή του επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, κάμερα οπισθοπορείας, Hill Start Assist και Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας.

Τα καλύτερα όμως είναι μπροστά από την καμπίνα των επιβατών και κάτω από το καπό. Εκεί συναντάμε τον γνωστό μας από άλλες εφαρμογές του, γαλλικό κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων. Αυτός διακρίνεται για την αποδοτικότητά του, την ομαλή λειτουργία του και την προθυμία του σε όλο σχεδόν το εύρος στροφών. Με 90 ίππους και 220 Nm ροπής το Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 11,8 sec, αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα που φτάνει τα 167 km/h. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά από την άλλη σε αποζημιώνει με την χαμηλή του κατανάλωση η οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή περιορίζεται στα 3,8 lt/100 km, τιμή η οποία σε πραγματικές συνθήκες της δοκιμής μας μεταφράζεται σε 5,5 lt/100 km. Και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη προσοχή και τα περισσότερα χιλιόμετρα να γίνονται σε αστικό περιβάλλον.

γλυκά
  • Τιμή
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Ανάρτηση
  • Άνεση
  • Χώροι
ξινά
  • Εργονομικές ατέλειες
  • Σκληρά πλαστικά

Εκεί όπου το Sandero Stepway δείχνει να βολεύεται, αναδεικνύοντας τις αρετές του. Γαλλικό στήσιμο, με ανάρτηση που έχει μεγάλες διαδρομές, χωρίς όμως να «χαζεύει», απορροφά αποτελεσματικά τις πολλές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων και αποδεικνύεται ιδιαίτερα ξεκούραστο και ευχάριστο στην καθημερινή συμβίωση. Σε αυτό συμβάλουν με τη σειρά τους και τα μαλακά σε αίσθηση επιμέρους χειριστήρια. Σφιχτός είναι ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με τις πέντε σχέσεις, προσφέροντας καλή αίσθηση. Το τιμόνι από την άλλη είναι ελαφρύ κατά την κίνηση και σφίγγει στα λίγα χιλιόμετρα, κάνοντας τους επιτόπιους ελιγμούς… ανδρική υπόθεση. Στον ανοιχτό δρόμο ο κινητήρας δείχνει τη δύναμή του, με τη ροπή να κάνει τις προσπεράσεις παιχνιδάκι, με το μόνο αρνητικό να αφορά τον αεροδυναμικό θόρυβο ο οποίος εισβάλει στο εσωτερικό της καμπίνας όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν πάνω από τα νόμιμα όρια ταχύτητας των αυτοκινητοδρόμων.

Αν υποχωρήσεις στην πίεση του γκαζιού θα απολαύσεις το ταξίδι μαζί του και παράλληλα την χαμηλή κατανάλωση που θα πετύχεις σε αυτούς τους ρυθμούς που πέφτει και κάτω από τα 5 lt/100 km. Με αυξημένο ύψος (173 mm), σε σχέση με το αδελφό μοντέλο, το Stepway δεν θα δυσανασχετήσει και σε ένα πατημένο χώμα, διευρύνοντας το πεδίο δράσης του και επιτρέποντας στον οδηγό να εξερευνήσεις μέρη πέρα από την άσφαλτο. Το μικρό crossover λειαίνει τις λακκούβες και αφήνει μόνο ελάχιστους κραδασμούς να περάσουν στο τιμόνι, οι οποίοι όμως δεν είναι ικανοί να χαλάσουν την καλή εικόνα που έχει στο δρόμο. Ένας ελβετικός σουγιάς σε τιμή κρητικού που προσφέρει περισσότερα από όσα περιμένεις από ένα μικρό αυτοκίνητο του είδους, είναι το Dacia Sandero Stepway, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του να είναι μην εστιάζουν στην επιφάνεια, αλλά στο βάθος.

συμπέρασμα

Το Dacia Sandero Stepway είναι το πιο προσιτό crossover της αγοράς, με ενδιαφέρουσα αισθητική, ικανό ύψος που του επιτρέπει να συνεχίσει και πέρα από εκεί που σταματάει η άσφαλτος και κινητήρες σύγχρονους που του χαρίζουν επιδόσεις και στη συγκεκριμένη περίπτωση της έκδοσης δοκιμής με το diesel μοτέρ, οικονομία που θα εκτιμήσεις στην καθημερινή χρήση. Οι μικρές υποχωρήσεις που απαιτεί σε επίπεδο ποιότητας, αντισταθμίζονται και με το παραπάνω μάλιστα από το κόστος κτήσης, κάνοντας το Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi μια άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή για χαμηλά βαλάντια… και όχι μόνο.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ & ΒΙΝΤΕΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

 

VIDEOS

GOCAR TEST - Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...