ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Pulsar 1.2 DiG-T 135PS

Το Nissan Pulsar δέχεται με χαρά την ένεση αδρεναλίνης των 20 ίππων στο υπερτροφοδοτούμενο 1.200άρι μοτέρ του, προσθέτοντας ακόμα περισσότερο «νεύρο» στο δρόμο

  • - views
  • - comments
Ισχύς115 PS
Ροπή190 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,7 sec
Μέση κατανάλωση5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2117 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το Nissan Pulsar 1.2 DiG-T μπορεί να γίνει πιο σβέλτο μέσα σε λίγες ώρες και με 500 (και κάτι) ευρώ επιπλέον, κρατώντας την εγγύηση του αυτοκινήτου μιας και η αναβάθμιση γίνεται επίσημα από την ελληνική αντιπροσωπεία.

Μετά από αρκετά χρόνια, η Nissan αποφάσισε να δηλώσει παρόν στη μικρομεσαία κατηγορία και όπως αποδείχτηκε ήταν μια παράτολμη κίνηση που… απέδωσε τελικά καρπούς. Άλλωστε όταν μπορείς να συνδυάσεις τα σημαντικότερα προτερήματα που ψάχνει κάποιος σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, τότε είναι σχεδόν σίγουρη η επιτυχία. Ποια είναι αυτά; Αρχικά μέσα στο αυτοκίνητο πρέπει να νιώθετε άνετοι, τόσο κατά την οδήγηση όσο και χωροταξικά. Ταυτόχρονα, η σχεδίαση να μην είναι προκλητική, αλλά να έχει ενδιαφέρουσα αισθητική και -τέλος-να διαθέτει τεχνολογίες, που εμπνέει εμπιστοσύνη και ασφάλεια σε όλους τους επιβάτες. Το κερασάκι στην τούρτα βρίσκεται κρυμμένο κάτω από το καπό, όπου φωλιάζει ο 1.200άρης DiG-T κινητήρας της Renault, που στην προκειμένη περίπτωση έχει αναβαθμιστεί επίσημα από την ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan, φτάνοντας τους 135 ίππους. Ουσιαστικά, η εν λόγω έκδοση αποτελεί τη «γέφυρα» των βενζινοκίνητων επιλογών του μοντέλου μεταξύ του απλού 1.2 DiG-T των 115 PS και του 1.6 DiG-T των 190 ίππων.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Ποιότητα
  • Επιδόσεις
  • Χώροι
  • Τιμή
  • Κόστος αναβάθμισης
  • Εγγύηση αναβάθμισης
ξινά
  • Μαλακή ρύθμιση ανάρτησης
  • Τιμόνι
  • Κατανάλωση

Σχεδιαστικά ακολουθεί πιστά την αισθητική του πετυχημένου Nissan Qashqai, με την αιχμηρή εμπρός μάσκα, τις έντονες ακμές στο καπό, στο πλάι και πίσω. Μπορείς να διακρίνεις τις μικρές πινελιές δυναμικότητας, αλλά… μέχρι εκεί! Αν θέλετε να διατυμπανίζετε έναν κραυγαλέο σπορ χαρακτήρα τότε πρέπει να στρέψεις το βλέμμα σου κάπου αλλού. Περνώντας στο εσωτερικό, διακρίνονται αμέσως τα προσεγμένα υλικά, τα οποία είναι μαλακά στο επάνω μέρος και σκληρότερα όσο κατεβαίνουμε στην κονσόλα. Εκεί συναντάμε μια απλή μονόχρωμη οθόνη. Το αυτοκίνητο δοκιμής είναι έκδοσης Acenta και το ηχοσύστημα προσφέρει όλες τις βασικές επιλογές συνδεσιμότητας όπως είναι το Bluetooth και το USB. Σε περίπτωση όμως που επιλέξει κανείς την πλουσιότερη έκδοση Techna, τότε η Nissan προσφέρει το σύστημα πολυμέσων NissanConnect με έγχρωμη οθόνη αφής, αλλά και το Safety Shield, ένα ολοκληρωμένο “δίχτυ ασφαλείας” με στοιχεία όπως το Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης, το Σύστημα Ανίχνευσης Κινούμενων Εμποδίων και η Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου. Ένα από τα μεγάλα ατού είναι οι χώροι, που με μεταξόνιο 2.700 mm, μαρτυρά τον άπλετο χώρο για τους επιβάτες. Ειδικά, οι πίσω έχουν μεγάλο αέρα τόσο για το κεφάλι, όσο και για τα πόδια, ενώ δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι μπορεί να ανταγωνιστεί ένα μεσαίο πολυμορφικό σε αυτόν τον τομέα. Επίσης, ο χώρος αποσκευών δεν «κλέβει» καθόλου από την καμπίνα, μιας και η τιμή του ανέρχεται στα 385 λίτρα, αριθμός που τοποθετεί το Pulsar ψηλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ερχόμαστε λοιπόν και στο «ζουμί» της υπόθεσης, που είναι η αναβαθμισμένη «καρδιά» του μικρομεσαίου μοντέλου. Ο μικρός τούρμπο 1.2 DIG-T αναβαθμίζεται, όχι από την ιαπωνική εταιρεία, αλλά από την ελληνική αντιπροσωπεία. Την Νικ. Ι. Θεοχαράκης, η οποία αξιοποιώντας την αγωνιστική εμπειρία της, κάνει μια αναβάθμιση με τη σφραγίδα της και με επιπλέον κόστος μόνο 500 ευρώ. Το αποτέλεσμα είναι ο 1.200άρης τούρμπο να βελτιωθεί σε ποσοστό 17,5% όσον αφορά την ισχύ και κατά 8,5% στη ροπή. Πιο συγκεκριμένα, ο 1.2 DIG-T αποδίδει πλέον 135 ίππους στις 5.100 rpm και 210 Nm ροπής στις 3.800 rpm, αντί για 115 ίππους στις 4.500 rpm και 190 Nm ροπής στις 2.000 rpm που έχει στην εργοστασιακή του εκδοχή. Αυτό έγινε με αλλαγή προγράμματος στην κεντρική μονάδα της ηλεκτρονικής διαχείρισης του κινητήρα και χωρίς κάποιες επιπλέον αλλαγές. Αξίζει να αναφερθεί ότι την ίδια αναβάθμιση δέχονται τα Qashqai και Juke με το ίδιο μηχανολογικό σύνολο.

Τελικά αξίζει η αναβάθμιση των +20 ίππων; Αναμφίβολα, οι επιδόσεις είναι αισθητά καλύτερες σε σχέση με την απλή έκδοση, αλλά αυτό γίνεται σε βάρος μιας μικρής αύξησης στη μέση κατανάλωση. Αναλυτικότερα, αν φερθείς στο δεξί πεντάλ τρυφερά, τότε το trip computer θα σε αποζημιώσει με τιμές που θα έχουν τον αριθμό 7 μπροστά, αλλά αν το παρακάνεις και κυνηγήσεις το 0-100 km/h των 10 sec (σύμφωνα με την αντιπροσωπεία), τότε ξεπερνάει τα 10 lt/100 km. Αν πάλι δεν θέλεις στην καθημερινότητά σου να προσθέσεις ακόμα μια σκοτούρα στο κεφάλι σου, τότε η μέση κατανάλωση θα φλερτάρει με τον αριθμό 8.

Με το πρώτο χιλιόμετρο που θα διανύσεις με το Nissan Pulsar διαπιστώνετε ποιος είναι ο βασικός πυλώνας στον οποίο στηρίχτηκε το μικρομεσαίο μοντέλο. Αυτός είναι η οδηγική άνεση. Αυτό το κομμάτι έχει αναλάβει η ανάρτηση που υποδειγματικά ξέρει να απορροφά όλες τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ παράλληλα μπορεί να ανταπεξέλθει και σε μια σβέλτα διαδρομή. Άλλωστε, η εν λόγω έκδοση έχει όλα τα φόντα για να προσφέρει και αυτή την ευχαρίστηση στον οδηγό. Αυτός κάθεται σε άνετη και αμφιθεατρική θέση, αλλά ίσως να τα βρει σκούρα με την στήριξη, κάτι που αντιλαμβάνεται κανείς στις κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα σε βεβιασμένες κλειστές στροφές. Η ηχομόνωση της καμπίνας σε συνδυασμό με τη μαλακή ανάρτηση και την ποιότητα κύλισης υπογράφουν ένα ξεκούραστο ταξίδι, κάτι που θα ζηλέψουν ακόμα και μεγαλύτερης κατηγορίας ευρωπαϊκά αυτοκίνητα. Παρά λοιπόν την ένεση αδρεναλίνης που δέχτηκε το ιαπωνικό μοντέλο, κρατάει ένα ισορροπημένο σύνολο που θα προτιμήσουν οι περισσότεροι και δεν έχει σκοπό να επιτεθεί στους σπορ ανταγωνιστές του.

συμπέρασμα

Το μικρομεσαίο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας κρατάει τα σημαντικότερα προτερήματα που χρειάζεται ένας… οικογενειάρχης, που είναι η άνεση και οι χώροι, αλλά η επιλογή της αναβάθμισης του 1.2 turbo κινητήρα είναι αρκετά δελεαστική, όταν μάλιστα προσφέρεται σε ένα λογικό κόστος και με την εγγύηση της ελληνικής αντιπροσωπείας.

POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine46

GOCAR Magazine #46

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ