ΔΟΚΙΜΗ: Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 210 PS

H Alfa Romeo εισβάλει στα premium SUV, χωρίς να ξεχνάει το σπορ DNA της

  • - views
  • - comments
Ισχύς210 PS
Ροπή470 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,6 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2127 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αργοπορημένη μεν αλλά εύστοχα σερβιρισμένη η εμφάνιση της Alfa Romeo στα premium SUV, κάτι που αποτελεί και την πρώτη προσπάθεια της εταιρείας από το Μιλάνο, να τοποθετηθεί στην Γερμανοκρατούμενη κατηγορία.


Το πρώτο SUV της Alfa Romeo είναι γεγονός και μάλιστα δεν επιλέγει να τοποθετηθεί στα χαμηλότερα κλιμάκια των SUV. Τοποθετείται σε premium σαλόνια με στόχο να δημιουργήσει το δικό του κοινό που γοητεύεται από τον χαρακτήρα και τον μιλανέζικο θυρεό. Για να το πετύχει αυτό η Alfa Romeo έπρεπε να υπερβάλει εαυτόν αν και η πρόσφατη παρουσία στα δυναμικά premium sedan με την Giulia, απέδειξε ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο.

Giulia με ψηλοτάκουνα;

Η βάση της συνταγής ξεκινά από την πλατφόρμα της premium μπερλίνας και η Stelvio μπορεί να μην θεωρείται αβίαστα η SUV εκδοχή της, όμως είναι άμεσα συνδεδεμένη με αυτήν. Ακόμα και η όψη της θυμίζει έντονα τα χαρακτηριστικά της Giulia ακόμα και αν η χαρακτηριστική μάσκα με τον θυρεό βρίσκεται σε επιβλητικότερη θέση, ψηλότερα από το αναμενόμενο για μια Alfa Romeo. Σχεδιασμένη με αθλητικό στιλ προσπαθεί να κρύψει την πληθωρική της οντότητα και το καταφέρνει. Βέβαια δεν παύει να εκπροσωπεί διαστάσεις μεσαίου SUV με το μήκος της να φλερτάρει με τα 4,7 μέτρα και το πλάτος της να πλησιάζει τα δυο.

Αν και με ψηλό ανάστημα (1.670 mm) χαμηλώνει όσο τρέχει το αμάξωμα προς τα πίσω υιοθετώντας τη μοντέρνα κουπέ σχεδιαστική λογική που φοριέται σήμερα και θυμίζει λίγο από Macan στην πίσω πλάγια όψη της. Η ταυτότητα της Alfa Romeo όμως είναι παρούσα και εδώ με τα αμυγδαλωτά φωτιστικά σώματα και τις sexy σχεδιαστικές λεπτομέρειες σε πίσω πόρτα και προφυλακτήρα να προσδίδουν ταυτότητα. Κομψή και σπορ συνολικά με μόνη υπερβολή θα λέγαμε τις ακροβολισμένες ψευδομπούκες που φωλιάζουν οι εξατμίσεις. Παρά τα 200 mm που χωρίζουν το πάτωμα της από το έδαφος, η Stelvio εκπέμπει σπορ άρωμα και ταυτόχρονα διαθέτει ικανό ύψος για να εξυπηρετεί τον SUV ρόλο της.

Στα εκδρομικά της εφόδια τα άβαφα φρυδάκια στο περίγραμμα των θόλων, τα αντίστοιχης υφής πλαστικά μασπιέ και οι ενσωματωμένες στους προφυλακτήρες ποδιές στο χρώμα του αλουμινίου προσφέρουν το προστατευτικό κάτι τις τους, τουλάχιστον ψυχολογικά. Ο ουσιαστικός ρόλος μαζί με το ύψος από το έδαφος κρύβεται στο λογότυπο Q4, που πρακτικά δηλώνει την τετρακίνηση All Wheel drive που περιλαμβάνει κεντρικό άξονα μετάδοσης από ανθρακόνημα, ενώ η χρήση υλικών τεχνολογίας που εξυπηρετούν το χαμηλό βάρος (και κέντρο βάρους), καθώς και τη στιβαρότητα βρίσκουν εφαρμογή συνολικά στο SUV της Alfa Romeo.

Εκτεταμένη χρήση αλουμινίου συναντάμε στον κινητήρα και στην ανάρτηση, ενώ και πάνελ στο αμάξωμα (καπό, φτερά, πόρτες) είναι κατασκευασμένα από το συγκεκριμένο υλικό. Το εσωτερικό σε πείθει αρχικά με την φινετσάτη ιταλική αύρα της σχεδίασης, που χωρίς να φλυαρεί προσφέρει με ένα σπορ και πολυτελές στιλ τον χαρακτήρα του. Με την δεύτερη ματιά διαπιστώνεις ότι ποιοτικά μπορείς να ισχυριστείς ότι μιμείται τους Γερμανούς τουλάχιστον σε απτή ποιότητα. Αλλού μαλακά, κυρίως το πάνω κομμάτι του ταμπλό και αλλού σκληρότερα υλικά αλλά συνολικά καλοφινιρισμένα και ανάλογα της κατηγορίας που ανήκει. Η συναρμολόγηση πέρασε το τεστ της ελληνικής λακκούβας πολλάκις, όμως ο χρόνος είναι ο καλύτερος κριτής.

Εργονομικά καλομελετημένη τόσο σε επίπεδο χειριστηρίων όσο και πρακτικότητας στην καθημερινή χρήση, προσφέρει τους εσωτερικούς αποθηκευτικούς χώρους εκεί που τους περιμένεις. Φυσικά ο εξοπλισμός είναι ανάλογος της έκδοσης, όμως συνολικά διαπρέπει, χαρακτηρίζεται πλούσιος από την βάση και φυσικά δεν υστερεί σε επίπεδο τεχνολογιών άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας σε σχέση με την αφρόκρεμα των SUV. Το μεταξόνιο των 2.818 mm και η σωστή χωροταξική μελέτη προσφέρει γενναιόδωρους χώρους για 4 επιβάτες (ο μεσαίος πάντα κάνει υποχωρήσεις) με τους πίσω να μην αισθάνονται το χαμήλωμα της οροφής να επηρεάζει τον ζωτικό χώρο στην περιοχή του κεφαλιού. Παράλληλα, πίσω τους υπάρχει ένας πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος 525 lt για αποσκευές και φυσικά ηλεκτρική πόρτα για να υποστηρίζει τον όρο premium.

Stelvio πας;

Εμπνευσμένη ονομαστικά από το γνωστό επιβλητικό πέρασμα, μια διαδρομή ύμνος σε petrolheads αλλά και λάτρεις της ποδηλασίας που ανηφορίζει μέσα από 75 φουρκέτες στα 2.758 m των ιταλικών Άλπεων προς την Αυστρία, η Stelvio σε προδιαθέτει για το τι θα ακολουθήσει όταν κουμπώσεις στη θέση του οδηγού. Μπορεί η πλευρική στήριξη από τα καθίσματα να μην είναι τόσο σπορ εστιασμένη, όμως τα χέρια δίνουν στον εγκέφαλο τα πρώτα θετικά ερεθίσματα. Τιμόνι 2,1 στροφών από τέρμα σε τέρμα που διαπρέπει σε αμεσότητα και πληροφορία για αυτοκίνητο του είδους. Ο τρόπος που αλλάζει κατεύθυνση η Stelvio θυμίζει Alfa Romeo και ο νέος ρόλος σε μια κατηγορία άγνωστη μέχρι τώρα για τους Ιταλούς, ευτυχώς δεν επηρεάζει τις δογματικές αξίες σε επίπεδο σπορ συμπεριφοράς.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εσωτερική αισθητική
  • Ποιότητα/Φινέτσα
  • Πολυτέλεια και τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σπορ αίσθηση
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Αποτελεσματικότητα φρένων
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ζωηρός turbodiesel ήχος
  • Προοδευτικότητα φρένων

Είναι η στιγμή που αντιλαμβάνεσαι τη σημασία ενός στιβαρού πλαισίου που καταφέρνει να πετύχει το ιδανικό ζύγισμα στο 50:50 ανά άξονα, της μελετημένης πίσω ανάρτησης Alfalink με το ανάλογο στήσιμο και τον συνδυασμό όλων αυτών που σε κάνουν να κινείσαι αέρινα χωρίς να «μαζεύεσαι» πριν και κατά την διάρκεια μιας στροφής. Η Q4 τετρακίνηση εξασφαλίζει πρόσφυση χωρίς να χαζολογά και βάζει με αμεσότητα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ τα ωφέλημα ποσοστά ροπής στο οδόστρωμα για να φύγεις επιταχυνόμενος νωρίτερα από την κορυφή της στροφής. Το ελαφρύ μεν για την κατηγορία, αλλά διόλου ευκαταφρόνητο βάρος των 1.660 κιλών καμουφλάρεται και η Stelvio ελίσσεται σαν ευτραφής αλλά τεχνικά αρίστη χορεύτρια από στροφή σε στροφή. Δεν χάνει τα πατήματά της και προσφέρει όλη την πληροφορία στο σύνολο που αναζητά ο ψαγμένος της οδήγησης.

Με ουδέτερη συμπεριφορά ως κεντρική ιδέα στις θέσεις Natural και Advanced Efficiency στο Alfa DNA, η Stelvio προσφέρει ιδανικές συνθήκες που προάγουν την οικονομία και την ευχάριστη αίσθηση για το ευρύ κοινό που θα βρεθεί με το τιμόνι της στα χέρια του. Στο πρόγραμμα Dynamic όμως, οι πληροφορίες φτάνουν ταχύτερα και πιο μεστές στα αισθητήρια του οδηγού. Τότε η τάση της ουράς να ανοίξει την τροχιά της βοηθάει στην προ-τοποθέτηση, μαζεύοντας τα μούτρα προς το εσωτερικό της στροφής και ανεβάζει τη ρυθμισιμότητα σε βαθμό ενθουσιασμού. Μέχρι φυσικά να επέμβουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας που θα επαναφέρουν τις γωνίες στον ίσιο δρόμο.  Μόνο μια στιγμιαία κλίση της ανάρτησης στην απότομη μεταφορά βάρους γίνεται αισθητή αλλά ποτέ σε βαθμό που θα επηρεάσει ή προβληματίσει το ρυθμό και τον έλεγχο. 


Καλοτάξιδη, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους να φτάνουν στο εσωτερικό της καμπίνας και με ποιοτική κύλιση στα επίπεδα των ανταγωνιστών της, δημιουργεί premium συνθήκες για  απολαυστικό ταξίδι. Ο turbodiesel των 2,2 λίτρων μπορεί να διαθέτει στεντόρεια φωνή για τα δεδομένα της εποχής, όμως αυτό είναι το μόνο που μπορείς να του προσάψεις. Αποδίδει τους 210 ίππους και τα 470 Nm ροπής με πληθωρικό τρόπο και ευστροφία και προσφέρει επιδόσεις ικανές να δικαιολογήσουν το όνομα του κατασκευαστή, ενώ η αρμονική συνύπαρξη με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF προσφέρει την ίδια στιγμή απλοποίηση της καθημερινότητας και ευστοχία στο έργο του. Οι σχέσεις διαδέχονται άμεσα η μια την άλλη όταν αναζητάς το ιδανικό και κάπως έτσι η Stelvio δικαιολογεί τα νούμερα που ανακοινώνει η Alfa Romeo για 0-100 km/h σε 6,6’’ και 215 km/h τελικής ταχύτητας.

Το θετικό είναι ότι εκτός από την ευθυβολία της στα πολλά χιλιόμετρα, δεν απογειώνει την κατανάλωση παραπάνω από τα 9 lt/100 km αν την κυνηγάς, ενώ αν είσαι συνετός, νομοταγής και μετρημένος στο πάτημα του γκαζιού θα δεις και νούμερα που ξεκινούν από το έξι. Ο φουλ ρυθμός δεν προβληματίζει καθόλου και τα φρένα της Stelvio που διαχειρίζονται άριστα σε αποτελεσματικότητα και αντοχή τις επιδόσεις της. Στην καθημερινότητα της πόλης όμως και σε φυσιολογική οδήγηση διαπιστώνεις ότι λείπει η προοδευτικότητα στο αρχικό πάτημα και μετά μαγκώνουν απότομα. Μικρό το κακό για τον επιθετικό της οδήγησης, αλλά απαιτούν χρόνο προσαρμογής αν δεν είσαι από αυτούς που νιώθεις ότι σε καταδιώκουν.

Η αλήθεια είναι ότι σεβόμενοι τα ασφάλτινα ελαστικά της Stelvio, δεν μπήκαμε στον πειρασμό να της βάλουμε δύσκολα, να τσαλαβουτήσουμε σε λάσπες και να δοκιμάσουμε τον εκτός δρόμου χαρακτήρα. Περιοριστήκαμε σε απλά περάσματα δασικών δρόμων όπου έδειχνε συνολικά σχεδόν να χασμουριέται. Εν ολίγοις η Stelvio είναι ένα στοίχημα με προϋποθέσεις επιτυχίας. Καλοφτιαγμένη με σπορ κομψότητα και χαρακτήρα καθώς και με απόδοση-συμπεριφορά βουτηγμένη στο ιταλικό DNA, δείχνει ότι θα κερδίσει με βεβαιότητα τους πιστούς της φίρμας, ακόμα και αν τους αναγκάζει να βλέπουν την πραγματικότητα από ψηλότερη θέση απ’ ότι είναι μαθημένοι. Το επίσης θετικό όμως είναι ότι η Alfa Romeo πατάει τον χάρτη των SUV με ένα ικανό αυτοκίνητο που μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο γερμανικό κατεστημένο, δείγμα της προσοχής αλλά και φιλοδοξίας των Μιλανέζων.

συμπέρασμα
Στην νεότερη εποχή της Alfa Romeo η Giulia εντυπωσιάζει με την αποφασιστικότητά της να πετύχει συνδυάζοντας παραδοσιακές αξίες των Μιλανέζων με σύγχρονη εφαρμογή δεδομένων σε επίπεδο τεχνολογίας, κατασκευής και απόδοσης. Οι Ιταλοί με βάση την Giulia προχώρησαν τις φιλοδοξίες τους και ψηλότερα, λανσάροντας το πρώτο SUV στην ιστορία τους. Η Stelvio δεν είναι απλά η εκπροσώπησή τους στα premium SUV, αλλά μια ολοκληρωμένη πρόταση με έντονα σπορ DNA και ιδιαίτερη προσοχή σε κάθε τομέα που αναζητά ο ενδιαφερόμενος της κλάσης. Η ξεχωριστή μιλανέζικη φινέτσα εγκλωβισμένη σε ένα σύγχρονο από κάθε άποψη αυτοκίνητο που θα μπορούσε να μιλάει γερμανικά σε επίπεδο κατασκευής και ένα άκρως δυναμικό πακέτο που σερβίρει τεχνολογία και δελεάζει σε τιμή.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

  • Alfa Romeo Stelvio
    CATEGORYAlfa Romeo Stelvio
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine44

GOCAR magazine #44

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ