ΔΟΚΙΜΗ: Porsche 911 Carrera S & Porsche 911 3.0 SC

Δυο Γερμανίδες απολαμβάνουν τον ελληνικό ήλιο και ανταλλάσσουν απόψεις, στην κοκαλωμένη από το ψύχος Πάρνηθα. Η τόλμη συναντά τη γοητεία και η γοητεία την τόλμη

  • -
  • -
Ισχύς420 PS
Ροπή500 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.8,7 lt/100km
Εκπομπές CO2199 gr/km
με μια ματιά

Το παρελθόν και το παρόν μιας ιστορίας που ξεπερνά τον μισό αιώνα και δείχνει ότι στο μέλλον η ευχή «να τα εκατοστίσει» δεν θα φτάνει.


Είναι περιττό να γίνει ανάλυση περί 911. Ίσως η πιο πολυσυζητημένη και σαφώς η μακροβιότερη ύπαρξη μοντέλου στην αυτοκινητοβιομηχανία με τόση επιτυχία και με τόσο επιμονή στην αρχική της φιλοσοφία σχεδιαστικά και μηχανολογικά. Ένα φεστιβάλ καμπύλων παντρεμένο με πισωμήχανη και πισωκίνητη λογική που σαφώς εξελίσσεται, αλλά παραμένει βαθιά ριζωμένη στην παράδοση του όλα πίσω. Με σελίδες ιστορίας στην σπορ αυτοκίνηση και δοξασμένες στιγμές σε πίστες και rally, η 911 συνεχίζει αλώβητη την πορεία της και είναι από τα πιο αναγνωρισμένα σχήματα που κυκλοφορούν αναμεσά μας. Ακόμα και ένας μη petrolhead είτε αντικρίζει την λευκή SC (Super Carrera) των early ‘80s, είτε την πιο πρόσφατη εκδοχή του θρυλικού μοντέλου, αυθόρμητα στο μυαλό αναγνωρίζει ότι πρόκειται για Porsche και συγκεκριμένα την 911.

Δυο εννέα έντεκα

Και η μια 911 και η άλλη επίσης! Τις χωρίζουν όμως καμιά 40ρια ηλικιακά έτη και αντίστοιχα έτη τεχνολογικού φωτός! Η συνάντηση έγινε σε μια ιστορική ανάβαση, όπου κάποτε ήταν ενεργή στο εθνικό αγωνιστικό καλεντάρι και για ένα σύντομο φεγγάρι προσμετρούσε και στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα αναβάσεων. Τότε μάλιστα η Porsche, σε εποχή προ της 911, συνδέθηκε και με το ρεκόρ, όταν το 1958 o Wolfgang von Trips με μια Spyder RS «έγραψε» χρόνο και όνομα στα κιτάπια της ιστορίας, χωρίς κανείς να καταφέρει να καταρρίψει έως τις παρυφές της δεκαετίας του ΄70, όπου και επισήμως η Πάρνηθα βγήκε εκτός πρωταθλήματος. Το γεγονός αυτό μπορεί να μην έχει καμιά σημασία με την 911, όμως δεν παύει να αποτελεί σημείο σύνδεσης της Porsche με το βουνό.

Κοιτώντας τες, τη μια δίπλα στην άλλη και αφήνοντας τη φαντασία να καλπάσει, νιώθεις ότι είσαι μάρτυρας ενός ραντεβού δυο θηλυκών από διαφορετικές γενεές που σμίγουν και βουρκώνουν από χαρά και αναμνήσεις. Από σεβασμό η μια στην άλλη και από νοσταλγία που βρέθηκαν μάνα και κόρη ανταλλάσσουν νοσταλγικές ματιές. Κάποια στιγμή που η νεότερη με την κωδικοποίηση 991 θαύμαζε τις έντονες καμπύλες της SC, η πρεσβυτέρα της αποκρίθηκε σαν να διάβαζε τη σκέψη της.



«Τι κοιτάς, τον ίδιο σωματότυπο έχουμε! Κορμί πληθωρικό, με καμπύλες και θηλυκά καπούλια που χρόνια τώρα συζητιούνται από το αρρενωπό κοινό μας. Πίσω έχει τη γοητεία, αλλά και το φαρμάκι μια 911, αν και τα μάτια είναι επίσης αξέχαστα και καθρέπτης της σπορ ψυχής. Όπου βρεθείς και όπου σταθείς θα σε γνωρίσουν, είσαι μια celebrity 
που δύσκολα καμουφλάρει την καταγωγή και το dna της. Στο dna βεβαίως είναι γραμμένος και ο κώδικας ενός γρήγορου αθλητή, ενός δραστήριου δρομέα μικρών και μεγάλων αποστάσεων που οι επιδόσεις του διαχρονικά συζητιούνται, όπως και η συμπεριφορά. Μας λένε δύστροπες, ότι κάνουμε μούτρα σε όσους δεν μας μεταχειρίζονται σωστά και προσφέρουμε θεαματικά λικνίσματα της ουράς σε όσους λίγους και εκλεκτούς βρίσκουν το κουμπί μας. Δεν έχουν άδικο, εκπέμπουμε πάθος και θέλουμε ειδικό χειρισμό. Δεν είμαστε για όλους, αλλά για λίγους που μπορούν αρχικά να μας αποκτήσουν. Χωρίς όμως τα λεφτά, μετά την απομάκρυνση από το ταμείο, να παίζουν ρόλο. Σε αποκτούν αλλά δεν σε κατακτούν και αυτό το πετυχαίνουν λίγοι, μαέστροι στα χέρια, την ψυχή και το μυαλό. Όσοι δεν το έχουν θα τα βρουν μπαστούνια και ευτυχώς για σένα νεαρή μου τα ηλεκτρονικά της σύγχρονης εποχής προσφέρουν μαξιλαράκι ασφαλείας στους συνοδούς σου».

Όσην ώρα χαϊδολογάμε τα κορμιά τους με στεγνά και βρεγμένα πανιά προσφέροντας ένα ευκαιριακό beauté πριν την κάθε εικόνα που αιχμαλωτίζει ο φακός, οι κυρίες με τον κωδικό 911 συνεχίζουν τον διάλογό τους και τώρα είναι η σειρά της καφέ πληθωρικής νέας γενιάς να πάρει το λόγο.

«Αυτή η ρετσινιά των πληθωρικών καμπύλων εδώ μου κάθεται! Βαρέθηκα να με λένε κωλού, όσο και αν ξέρω ότι το σχόλιο βγαίνει με ένα καλοπροαίρετο ερωτισμό από τα χείλη των παθιασμένων θαυμαστών μας. Από την άλλη μπορεί να είμαι 911 και να ακολουθώ την παλιά γνωστή συνταγή, αλλά η εξέλιξη με έχει απογειώσει. Τόσο σε δυνατότητες, όσο και σε τεχνολογίες που αποδίδουν τον σπορ ρόλο. Δεν είμαι μόνο παθητική ασφάλεια και ηλεκτρονικά, αλλά ένα μπουκέτο συνδυασμών που συνθέτει μια ολοκληρωμένη ομάδα. Χρόνια εξέλιξης έχουν συμβάλει ώστε σήμερα μια 911 να θυμίζει το παρελθόν της, να εκπλήσσει στο παρόν και να έχει προσδοκίες για το μέλλον. Ξέρω, γεμίζω περισσότερο τον δρόμο και το βλέμμα με τις διαστάσεις μου, όμως ούτε δύστροπη είμαι σε τρόπους, ούτε ιδιότροπη για να με ζει κανείς στην καθημερινότητά του. Ότι μου ζητούν το πραγματοποιώ όπως ένα καθημερινό αυτοκίνητο παραγωγής και όταν φυσικά πρέπει δείχνω τι πραγματικά μπορεί να προσφέρει μια 911 στον κόσμο της ταχύτητας.»



Η λευκή 911 ακούει με προσοχή και βγάζει ένα βαθύ αναστεναγμό.

«Στην εποχή μου υπήρχε ρομαντισμός! Ένα καλό πλαίσιο, τιμόνι και ανάρτηση - κάτω από ένα όμορφο περιτύλιγμα - αρκούσε για να προσφέρεις οδηγική ηδονή. Φυσικά αν είχες και ένα δυνατό μοτέρ, όπως ο ατμοσφαιρικός και αερόψυκτος 3λιτρος flatsix που φορούσε η γενιά μου στην καλή version με τους 204 ίππους, ήσουν πρώτο όνομα στην σπορ μαρκίζα.»

Η 991 με μια συγκρατημένη δόση ειρωνείας πετιέται και διακόπτει τον ειρμό της SC. «Κοίτα σύμπτωση! Μετά το πρόσφατο downsizing που δέχτηκα, πίσω μου έχω έναν επίσης 3λιτρο flatsix, όχι όμως αερόψυκτο, όχι ατμοσφαιρικό…»  Kαι εδώ δυσκολεύεται να κρύψει τα χασκόγελά της.

«Μπορεί να σου φαίνεται αστεία σήμερα η απόδοση των 204 αερόψυκτων ίππων από 3λιτρο 6κύλινδρο, όμως αγκαζέ με 267 Nm ροπής πίστεψέ με δεν χρειαζόσουν κάτι παραπάνω τότε για να τα …χρειαστείς! Σε εκείνης της εποχής τους δρόμους, με 0-100 km/h σε 6,8’’ και 235 km/h τελικής ταχύτητας και με μοναδικό προνόμιο στα φρένα ότι είχες τριγύρω αεριζόμενα δισκόφρενα. Υπολόγισε και το βάρος που με το ζόρι ξεπερνούσε τα 1.100 kg. Άλλωστε στο σαλόνι μου υπήρχαν τα απαραίτητα. Εσύ αλήθεια για πες μας το βάρος σου;»     

Η 991 έφαγε τάπα, ένιωσε λίγο άβολα πριν αποκριθεί και μετά ήταν απολογητικά καταιγιστική!



Έχω λέγεται…

«Το βάρος μου ξεκινά από τα 1.460 κg με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK. Επίτρεψέ μου να σου δώσω μια εικόνα όμως γιατί. Με κάθε σεβασμό λοιπόν για αυτό που ήσουν και τον μύθο που έχτισες επί μισό αιώνα, ώστε να είμαι εδώ σήμερα με το απαράλλαχτα ίδιο περίγραμμα σιλουέτας και να σου μιλάω. Η εξέλιξη του πλαισίου προσφέρει επιμήκυνση 100 mm στο μεταξόνιο, που είναι 2.450 mm και ένας από τους λόγους που σε μήκος είμαι ένα τσικ πριν τα 4,5 μέτρα. Και για να διαπρέπω σε ευελιξία τι έχω; Τετραδιεύθυνση! Που στις χαμηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί μου στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός και μετά τα 80 km/h ακολουθούν τους μπροστινούς για να καταπίνουν τις στροφές. Είμαι επίσης η πρώτη Carrera που διαθέτει turbo και μάλιστα όχι ένα αλλά δυο! Ένα δηλαδή για κάθε τριπλέτα κυλίνδρων που προσομοιώνουν ατμοσφαιρικά χαρακτηριστικά στη λειτουργία του 3λιτρου πλέον κινητήρα, που μπορεί να στροφάρει μέχρι τις 7.500 σ.α.λ. Αποτέλεσμα 420 ίπποι και 500 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.700 έως τις 5.000 σ.α.λ. Θες και νούμερα επιδόσεων; 0-100 km/h σε 3,9’’ και τελική ταχύτητα 306 km/hΣυμπλήρωσε επίσης την ενεργή ανάρτηση PASM, το μηχανικό μπλοκέ με λειτουργεία torquevectoring, τις ενεργές αντιστρεπτικές (PDCC) και τις ενεργές βάσεις κινητήρα, μέρος του Sport Chrono Package που από μόνο του περιλαμβάνει μια σειρά από σπορ παροχές. Για παράδειγμα η δυνατότητα παραμετροποίησης των προγραμμάτων απόδοσης εκτός των Normal και Sportτώρα διαθέτει επιπλέον τα Sport+ και individual (για ατομικές ρυθμίσεις), τα οποία επιλέγει ο οδηγός από έναν διακριτικό περιστροφικό διακόπτη που φωλιάζει κάτω από το δεξί μπράτσο του τιμονιού. Στο κέντρο του εν λόγω διακόπτη πατάς το μπουτόν και ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση 20 sec με ονοματεπώνυμο SPORT Response, που στην ουσία διατηρεί την πίεση υπερπλήρωσης στο μέγιστο και εξασφαλίζει top απόκριση στο άσε - πάτα. Ακόμα, Launch Control για ιδανικές εκκινήσεις, γυρολόγιο πίστας και επιθετικότερες αλλαγές για το PDK στο όριο των στροφών τόσο στο ανέβα όσο και στο κατέβα, αποτελούν ρεπερτόριο του πακέτου υπηρεσιών Sport ChronoΣτη 2+2 καμπίνα συναντάς το αναβαθμισμένο infotainment με οθόνη αφής 7’’ που συνδέεται με Wi-Fi, προσφέρει εφαρμογές Google Earth και Street View, ενώ τα κλασσικά για Porsche όργανα συνδυάζουν την αναλογική με ψηφιακή ενημέρωση με υψηλό επίπεδο πληροφόρησης. Αυτά εν ολίγοις γιατί υπάρχουν αισθητικές και όχι μόνο, πάμπολες συνολικά λεπτομέρειες που θα βραδιάσουμε αν συνεχίσω. Με όλα αυτά λοιπόν δεν με λες και βαριά!»

Η Super Carrera καμαρώνει την ευφράδεια και τη κατάρτιση της νέας γενιάς.  «Κούκλα είσαι, είχες να μοιάσεις άλλωστε! Βαριά είναι η φανέλα που καλείσαι να σηκώσεις, αλλά δεν σε φοβάμαι! Αυτούς του δυο να φοβάσαι που έρχονται να μας χουφτώσουν…»



Πάνω κάτω την Πάρνηθα

Έχουμε ήδη βάλει στα χέρια τις δυο ντίβες και ανεβοκατεβαίνουμε το βουνό. Με πρωταγωνίστρια πότε την μια και πότε την άλλη, πότε και τις δυο μαζί, ο Σπύρος μαζεύει τόσο κρύο που ήθελε τον χρόνο του για να επαναφέρει τα δάχτυλα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Λίγο πριν γίνει το πρώτο μνημείο στον ηρωικό φωτογράφο που πέφτει στο καθήκον, μαζεύει λίγο ζέστη στην θαλπωρή της ζέστης καμπίνας και μόλις τοποθετεί σε σωστή σειρά τις λέξεις όταν μιλάει, ξαναβγαίνει στη μάχη της εικόνας. Η διαδρομή όσο σκαρφαλώνει την πλαγιά του βουνού γίνεται ακόμα πιο ψυχρή και ο κατεψυγμένος αέρας μπορεί να ξεράνει μύτες και αυτιά γρηγορότερα απ’ ότι φαντάζεσαι. Η εξωτερική θερμοκρασία μπορεί να γυροφέρνει στους 3 με 6 OC, όμως τη νιώθεις καμιά δεκαριά παρακάτω. Το δε αλάτι είναι εμφανές πάνω στο οδόστρωμα κατάλοιπο της παγωνιάς που επικρατούσε στην χιονισμένη Πάρνηθα. Κάποια στιγμή μάλιστα που πέρασε ένα G-Wagen της αεροπορίας και με πέτυχε με ανοιχτό το στόμα σε κάποια κουβεντούλα με τον Στέφανο Νέρη, τον άνθρωπο που έφερε την λευκή 911 SC, κατάλαβα ότι η πολιτική προστασία έχει κάνει το βουνό μας λύσσα και χρειάστηκα μερικές γουλιές νερό για να ξεκορακιάσω.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Διαχρονικότητα
  • Επιδόσεις
  • Σπορ συμπεριφορά
  • Φινέτσα
  • Πολυτέλεια
  • Απόδοση
  • Πρακτικό και φιλικό (για supercar)
ξινά
  • Εργονομία κονσόλας
  • Κατανάλωση 

Η θέση οδήγησης είναι σεμιναριακή στην 991 και στο περίπου στην SC, όπου πρέπει να έχεις μακριά χέρια για να βολευτείς στην ύπτια λογική των μονοκόμματων, ο Θεός να τα κάνει, μπάκετ. Αντιθέτως τα ποιοτικά καθίσματα της 991 χωρίς να το δηλώνουν οπτικά να προσφέρουν πλευρική στήριξη συνδυασμένη με άνεση και το τιμόνι είναι συνδεδεμένο με την σκέψη σου. Το πέλμα των ελαστικών ασπρίζει από την πούδρα αλατιού η οποία αφήνει ένα λευκό συννεφάκι σε κάθε πέρασμα και με 420 άλογα κάτω από το δεξί πόδι το γλίστρημα είναι πιο εύκολο από ποτέ. Αλλά και με τα 204 της SC ο Στέφανος πίσω από το τιμόνι της, δεν δείχνει να δυσκολεύεται. Η κεντρική ιδέα της συμπεριφοράς στην οδήγηση μιας 911 προϋποθέτει πρώτα να πατήσει το μπροστινό σύστημα για να αρχίζει τη χάραξη του τόξου της στροφής και μετά να αφήσεις την ουρά να βάλει όσους περισσότερους ίππους στο οδόστρωμα επιταχύνοντας. Αν αφήσεις τη φόρα να κάνει τη δουλειά θα εισπράξεις μια γενναία ελάφρυνση της μούρης που θα σε στείλει απέναντι, το πόσο απέναντι είναι συνάρτηση της ταχύτητας εισόδου και της γωνίας που έχει η στροφή. Σαφώς στην παλαιότερη η υποστροφή είναι πιο έντονη και πιο τρομακτική αν δεν ξέρεις πώς να της φερθείς, ενώ αν μείνεις αδρανής με το πόδι στο γκάζι καραδοκεί η αιφνιδιαστική υπερστροφή πολύ αργότερα σε χρόνο και μέτρα από εκεί που περίμενες ότι θα συμβεί.

Porsche 911 3.0 Super Carrera
Κινητήρας                   2.994 cc 
                                    6κυλινδρος boxer, αερόψυκτος
Ιπποδύναμη               204 PS
Ροπή                           267 Nm
Κιβώτιο                       5αρι χειροκίνητο
0-100 km/h                  6.8 sec
Τελική ταχύτητα         235 km/h
Μέση κατανάλωση    10,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2             -
Βάρος                          1.160 kg
Τιμή                               -

Στη νεότερη όσο και αν παραμένει 911 τα πάντα συμβαίνουν ομαλά, σαφώς ταχύτερα, σαφώς με ποιοτικότερη πληροφόρηση και με εξυγίανση στα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς. Πατάει σε μεγαλύτερους κατά 5’’ τροχούς (245/35 R 20 εμπρός και 305/30 R 20 πίσω), σε σχέση με αυτούς της SC με το ψωμωμένο προφίλ τους και η άνεση είναι δοσμένη σε σπορ λογική. Φυσικά ελαφραίνει τα μούτρα της αν είσαι ορμητικός αλλά δεν είναι τόσο αιφνιδιαστική, ενώ με τα ηλεκτρονικά στο On έχεις εν μέρει το κεφάλι σου ήσυχο. Αν τα απενεργοποιήσεις και κρατάς σε manual θέση το PDK τα γλιστρήματα της ουράς έρχονται απολαυστικά για αυτόν που ξέρει και είναι ένα από τα κατορθώματα που διαχρονικά έκαναν την 911 διάσημη. Μπορεί να είναι σωστά ζυγισμένη για παιχνίδι, όμως σε καλό οδόστρωμα μετουσιώνει τις σπορ προδιαγραφές της. Θα σε επιβραβεύσει με ταχύτητα αν την οδηγείς με γραμμές και θα σε αποζημιώνει με απόλυτο έλεγχο και στιβαρότητα που προκύπτει από το πλαίσιο και μια δραστήρια συμπεριφοράς ανάρτηση, που αποτυπώνει το ανάγλυφο με πιστότητα.



Τότε είναι που κινείσαι ταχύτατα και μόνο όταν περάσει το βλέμμα σου από το κοντέρ αντιλαμβάνεσαι τι κατορθώνει να κάνει η 991 για σένα. Οι 6πίστονες με δίσκους 350mm εμπρός και οι 4πίστονες με δίσκους 330 mm πίσω, προσφέρουν ένα μικρό επιβραδυντικό θαύμα. Αίσθηση και αντοχή για σεμινάριο την στιγμή που διαχειρίζονται άριστα τις επιδόσεις. Ο ήχος μαρτυρά τον boxer και το σύστημα εξαγωγής 6κύλινδρη μελωδία παρά τη διπλή υπερτροφοδότηση, ενώ αγριάδα και ένταση είναι ανάλογες του προγράμματος που επιλέγεις. Αν παρασυρθείς από τις δυνατότητες και την ευκολία που προσφέρει σερβιρισμένα τα πάντα, θα ζεις πάνω από τα όρια της παραβατικότητας. Η Carrera S όμως δεν είναι μόνο ζωή στα κόκκινα, αλλά και ένας καθημερινός σύντροφος που μπορεί απλά να καμουφλάρει με μαεστρία τον supercar χαρακτήρα και να σε μεταφέρει με ποιότητα στις καθημερινές διαδρομές ακόμα και αν αυτές είναι αποκλειστικά αστικές. Όσο εύστοχη είναι στην σπορ αποστολή της, τόσο φιλική και υπάκουη προς τον χρήστη παραμένει στην καθημερινή ανθρώπινη βόλτα. Παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια, δυο πράγματα σε δεσμεύουν με μια Porsche που σου έχει παραχωρηθεί από την αντιπροσωπεία. Ο χρόνος και τα χιλιόμετρα και όποιο από τα δυο έρθει πρώτο, χτυπάει αυτομάτως και το καμπανάκι επιστροφής στην βάση της. Κάπως έτσι άνθρωποι και μηχανές κατηφορίζουν το βουνό με τη σεμνή τελετή της συνάντησης να λαμβάνει τέλος. Η ιστορία βέβαια της 911 μόνο τέλος δεν δείχνει να έχει. Πενήντα τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη, που εμφανίστηκε το 1963 και ατενίζει το μέλλον σαν να προέκυψες μόλις χτες!

συμπέρασμα

Η τελευταία γενιά Carrera S με πλήρες το τεχνολογικό καλάθι της καταφέρνει να ταξιδέψει με επιτυχία τον μύθο της 911 στο παρόν και στο μέλλον. Η σχεδόν 40αρα ηλικιακά συνοδοιπόρος της, είναι ένα μικρό απόσταγμα της ιστορίας που έδωσε έμπνευση στο Τσουφενχάουζεν ώστε να μην σταματήσουν ποτέ την υπόθεση 911 από τις γραμμές παραγωγής της Porsche. Αν ψάχνεις everyday supercar η 991 είναι ότι πιο εύστοχο υπάρχει σήμερα για να επενδύσεις χρήμα σε τέσσερις ρόδες. Σαγηνευτική σε εικόνα, φιλική για να τη βολτάρει οποιοσδήποτε και θηρίο αν σε τσιμπήσει ο ιός της σπορ οδήγησης, άρτια στη λεπτομέρεια και σύγχρονη μέχρι κεραίας. Για την πάλαι ποτέ 911 SC τι να πούμε; Απολαύστε την σαν ιστορικό αντικείμενο πόθου και μέντορα των γενεών που ακολούθησαν.


Ευχαριστούμε τον Στέφανο Νέρη (Clubsport
.gr) για την 911 SC και την υπομονή του. 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ: ΜΕ 5 ΚΑΥΤΕΣ PORSCHE ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Porsche 911 Carrera S & 911 3.0 SC

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...