ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz B180 Sports Tourer

Η Mercedes την βαφτίζει B-Class Sports Tourer, της φρεσκάρει το μακιγιάζ και την ξαναβουτάει στην κολυμπήθρα με τα μικρομεσαία πολυμορφικά

  • -
  • -
Ισχύς122 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ανανέωση αισθητική, διαφοροποίηση ονοματολογίας και το μικρομεσαίο πολυμορφικό της Mercedes αποκτά λόγο για να απασχολήσει και πάλι την επικαιρότητα. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
ξυνά
  • Μακριά 6η σχέση
  • Τιμή

Για την Mercedes η είσοδος στον κόσμο των premium μικρομεσαίων και ιδίως στα MPV, όπως η B-Class, ήταν και ένα καλό μονοπώλιο για να απλώσει εμπορικά τα χέρια της. Αριστοκρατικό πολυμορφικό με πρεστίζ και ταμπέλα Mercedes, όπως και να το κάνουμε προσελκύει, διατηρεί, ενδεχομένως και διευρύνει το πελατολόγιο. Αν είσαι μοντέρνος και δραστήριος, κρατιέσαι οικονομικά και αναζητάς κάτι πιο ελκυστικό από τα τετριμένα τετράθυρα sedan, παραπάνω ευρύχωρο από μια A-Class και εκτιμάς τα προϊόντα Στουτγκάρδης, θυμήσου την B-Class. Και επειδή το μικρομεσαίο MPV της εταιρείας είναι καιρό εδώ, βιώνει ήδη την 2η γενιά του, αλλά πέρασε αθόρυβα το τρένο της επικαιρότητας, η Mercedes φρόντισε να την φρεσκάρει για να ξαναδεί τα φώτα να λάμπουν επάνω της σε στιγμές που νιώθει τον ανταγωνισμό να πλησιάζει. 

 

Λίγο πούδρα και φύγαμε…

Μην περιμένετε εκτεταμένες αλλαγές! Η B-Class επί της ουσίας πουδράρει την μύτη της και συνεχίζει τον εμπορικό της δρόμο με αυτοπεποίθηση ακόμα και απέναντι στον άμεσο και φρέσκο ομοεθνή ανταγωνιστή της, την BMW Σειρά 2 Active Tourer. Μπορεί να έχει κερδίσει επιπλέον κινητήρες (1.5 diesel καταγωγής Renault) και εκδόσεις (B-200 CNG & B-Class Electric Drive), όμως για την B-180 της δοκιμής, οι αλλαγές περιορίζονται στην αισθητική. Ρεαλιστικά το μικρομεσαίο πολυμορφικό της Mercedes κέρδισε λίγο από την γοητεία των σύγχρονων αδερφών της με απλές αλλαγές σε καίρια σημεία. Η πρόσοψη άλλαξε και εδώ είναι οι περισσότερες συγκεντρωμένες αλλαγές που μπορεί να δει το μάτι. Ανασχεδίαση προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, μάσκα στα σύγχρονα πρότυπα των Mercedes και επίσης κομψότερο το ευμεγέθες αστέρι στο κέντρο της, σήμα κατατεθέν των αυτοκινήτων από την Στουτγάρδη. Νέα φωτιστικά σώματα με ενσωματωμένα τα LED ημέρας, νέα τα φώτα και πίσω αν και δυσκολότερο να το αντιληφθεί κανείς, όπως και ο πίσω προφυλακτήρας. Συνολικά η εξωτερική εικόνα έχει ωφελήσει ένα στιλ που βασίζεται σε αιχμηρές και εκλεπτυσμένες γραμμές με ακμές και νεύρα που τρέχουν στο πλάι του αμαξώματος. Περισσότερο δυναμική και σπορτίφ σε διάθεση ταιριάζει με το πολυτελές προφίλ της Mercedes. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι αναμφιβόλως κομψό, κοσμοπολίτικο και με δόσεις δυναμισμού, αλλά κύριο μέλημα είναι η προσφορά ενός πρακτικού και λειτουργικού αμαξώματος. Κάτι εύλογο βέβαια για ένα αυτοκίνητο πληθωρικών διαστάσεων, με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες να έχουν προσθέσει 45 mm στο συνολικό μήκος τη στιγμή που πλάτος και ύψος παραμένουν αλώβητα (μήκος 4.394 mm, πλάτους 1.786 mm και ύψους 1.557 mm).

Στα ενδότερα οι αλλαγές έχουν έρθει με το σταγονόμετρο με τον πίνακα οργάνων να έχει φρεσκάρει την εικόνα του, ιδίως ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο όπου φιλοξενείται ένα αναβαθμισμένο trip computer. Φυσικά το μάτι τραβάει περισσότερο η οθόνη τύπου tablet στην κορυφή της κονσόλας που τώρα είναι 8’’ και προσφέρει αναβαθμισμένες πληροφορίες από το σύστημα πολυμέσων. Τα ποιοτικά υλικά στο σαλόνι, το σωστό φινίρισμα και ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός (π.χ δυνατότητα 12 διαφορετικών χρωμάτων για τον νυχτερινό φωτισμό της καμπίνας) είναι στοιχεία δεδομένα, ενώ και χωροταξικά η εικόνα σε πείθει. Θέσεις για μικροαντικείμενα προσφέρονται με αξιοπρέπεια και συνολικά προσφέρει μια ευχάριστα συγκρατημένη πολυτέλεια. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι αρκετοί για να χωρέσουν με άνεση έως και 5 ενήλικες χωρίς να αισθανθούν στριμωγμένοι, ούτε να παραπονεθούν για τον χώρο σε πόδια και κεφάλι. Η πολυχρηστικότητα δεν συναγωνίζεται τα παραδοσιακά πετυχημένα MPV, κυρίως για την απουσία ανεξαρτησίας των καθισμάτων, όμως με έξτρα χρέωση, μπορεί κανείς να αποκτήσει το προαιρετικό Easy Vario Plus. Τότε η Β-Class αποκτά συρόμενα πίσω καθίσματα(μεταβάλλουν από τα 488 στα 666 λίτρα τον χώρο αποσκευών) και αναδιπλούμενη πλάτη καθίσματος συνοδηγού κάτι που συνολικά απογειώνει την πρακτικότητα και τις μεταφορικές ικανότητες. Για τα μικρομεσαία επίπεδα η ασύμμετρη(60:40) αναδίπλωση προσφέρει παραπάνω από ικανοποιητικούς χώρους όταν υπάρχει ανάγκη για ογκώδεις αποσκευές και ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών υπερεπαρκεί.

 

Low profile

Με τον διακριτικό υπερτροφοδοτούμενο και με άμεσο ψεκασμό 1.600άρη κινητήρα της, τεχνολογίας Euro 6, η B-180 καταφέρνει να μην εντυπωσιάσει σε νούμερα(122 ίπποι), αλλά να ικανοποιήσει σε απόδοση. Τα 200 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.250 σ.α.λ. και αν δεν το γνωρίζεις δεν καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με turbo. Γλυκό, άμεσο και πληθωρικό τράβηγμα από το ρελαντί, μέχρι την δεξιά πλευρά του στροφόμετρου, είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει την λειτουργία του κινητήρα που αποδίδει καλύτερα και από έναν ποιοτικό ατμοσφαιρικό δίλιτρο. Οι μακριές σχέσεις στο κιβώτιο απλώνουν την επιτάχυνση, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 9,2’’, ενώ η τελική των 200 km/h έρχεται χωρίς αγκομαχητά στον ανοιχτό δρόμο. Συνολικά οι δυο τελευταίες σχέσεις μπορεί να μην βοηθούν τις ρεπρίζ, διατηρούν όμως τις στροφές του κινητήρα χαμηλά κάτι που εξασφαλίζει ησυχία στο ταξίδι και χαμηλή κατανάλωση. Η τελευταία γενικά δείχνει συγκρατημένη και κυμαίνεται από 10 λίτρα σε επιθετικό ρυθμό έως 8 σε σβέλτο ταξίδι, ενώ στην πόλη με την αρωγή του εξαιρετικού σε λειτουργία και στάνταρ συστήματος ECO start/stop, δεν ξεφεύγει πάνω από τα 9 λίτρα.

Η B-180 παίζει στην ουσία ένα sport tourer ρόλο με πρακτικό χαρακτήρα, όμως δεν στερείται ποιοτικών δυναμικών χαρακτηριστικών. Νιώθεις ότι δεν οδηγείς κάτι πολύ ψηλό, ενώ η εκτενής χρήση αλουμινίου στα ζωτικά μέρη της ανάρτησης, διατηρούν χαμηλά το αναρτώμενο βάρος. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι με την ελαφριά αίσθηση τουλάχιστον προσφέρει θετική πληροφόρηση για αυτοκίνητο του είδους τη στιγμή που ο οδηγός απολαμβάνει, σταθερότητα και σιγουριά στην ευθεία ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα. Στις στροφές οι ελαφριές κλίσεις κάνουν αισθητή την παρουσία τους χωρίς να χαλάνε όμως την συνταγή ακόμα και αν ανέβει ο ρυθμός, ενώ η κεντρική ιδέα της συμπεριφοράς είναι αποτελεσματική με τάση υποστροφής. Η ανάρτηση να απορροφά τις κακοτεχνίες χωρίς να ταλαιπωρεί και ταυτόχρονα διατηρεί σωστό έλεγχο στο αμάξωμα, όμως η καλή εικόνα δεν σημαίνει ότι σε προδιαθέτει να αποκτήσεις επιθετικό και σπορ στιλ οδήγησης. Προτιμά τον σβέλτο και αποτελεσματικό όπου τα καταφέρνει περίφημα χωρίς να ζορίζει τον οδηγό της. Άλλωστε το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) κάποια στιγμή θα επέμβει και θα τιθασεύσει την επιθετικότητα του οδηγού ή την αδυναμία του όταν το παρακάνει. Σε γενικές γραμμές η B 180 εκπληρώνει τον premium MPV ρόλο της με το πρεστίζ μιας Mercedes και αποτελεί εναλλακτική και πιο εύστοχη λύση απέναντι στις παραδοσιακές οικογενειακές μπερλίνες της εταιρείας.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Μικρομεσαία προσέγγιση, παραδοσιακά premium εικόνα αλλά και έμφαση στην πρακτικότητα. Τώρα, με το φρεσκάρισμα που χρειαζόταν για να αποκτήσει λίγο παραπάνω γοητεία και πιο σπορτίφ και νεανική εικόνα. Το απαλό σχεδιαστικό ρετούς κρίνεται πετυχημένο και επί της ουσίας η Mercedes χωρίς να προσφέρει κάτι ολοκληρωτικά νέο, ξαναδηλώνει την παρουσία της στα premium μικρομεσαία MPV. Εκεί που μέχρι πριν λίγο θα μπορούσε να θεωρηθεί μονοπώλιο για το «γαλαζοαίματο» κοινό που έψαχνε το γερμανικό πρεστίζ για να βιώσει πολυμορφικές ανέσεις. Προσφέρει έναν καλό λόγο για να ασχοληθείς μαζί της, αν φυσικά το σηκώνει η τσέπη σου. 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...