Fiat Freemont 2.0 D AWD

Ένα Fiat διαφορετικό από τα άλλα που αξίζει την προσοχή όσων χρειάζονται χώρους και θέλουν να τους συνδυάσουν με εκτός δρόμου διάθεση. Aρκεί να έχουν και μεγάλο γκαράζ

  • -
  • -
Ισχύς170 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,1 sec
Κατανάλωση μ.κ.7,3 lt/100km
Εκπομπές CO2194 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ένα άνετο 7θέσιο, με διαμόρφωση MPV και χαρακτηριστικά από SUV που εφοδιάζεται με ένα ικανό κινητήρα diesel, σε λογική τιμή για όσα προσφέρει- στα οποία αξίζει να αναφερθεί πως περιλαμβάνονται και τα 5 αστέρια του Euro NCAP. Είναι η πρώτη φορά που η Αμερική "συναντά" την Ευρώπη, με τόσο πειστικό τρόπο.  

γλυκά
  • Άνετο για ταξίδια
  • Καλοφτιαγμένο εσωτερικό
  • Πλούσιος εξοπλισμός
  • Λογική τιμή αγοράς
ξινά
  • Ανοικονόμητες διαστάσεις
  • Περιορισμένες εκτός δρόμου ικανότητες

Η Αμερικάνικη αισθητική, είτε σου αρέσει είτε όχι, εκπροσωπεί μια σχολή που αν η τι άλλο αφορά πολλά εκατομμύρια πληθυσμού και ως τέτοια είναι αξιοσέβαστη. Προσωπικά μου άρεσε ανέκαθεν και όσο περνούν τα χρόνια, μου αρέσει όλο και περισσότερο. Αυτό έχει να κάνει κατά κύριο λόγο με την αίσθηση της ευρυχωρίας που απολαμβάνω πάντα όπου τη βρω, είτε μιλάμε για αυτοκίνητο, είτε για δωμάτιο σπιτιού, γραφείου και πάει λέγοντας. Από μέσα προς τα έξω λοιπόν, το Freemont κερδίζει πάρα πολλούς πόντους, μια και είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα τη «αμερικάνικης σχολής» σε ότι έχει να κάνει με τους χώρους. Για να επιστρέψουμε όμως στην αισθητική του αμαξώματος και να κλείσουμε το θέμα, οι επεμβάσεις του σχεδιαστικού τμήματος της Fiat στο ογκώδες αμάξωμα του Freemont προκειμένου να υπάρχει διακριτή διαφορά από το Dodge Journey, στο οποίο βασίζεται, είναι περιορισμένες. Κάτι που δεν είναι κακό.

Από μέσα άνεση

Στην καμπίνα του 7θέσιου Freemont η διάταξη είναι κυρίως εστιασμένη στο να έχουν παραπάνω από επαρκή χώρο οι επιβάτες. Ειδικά αυτοί των 5 κλασσικών θέσεων, καθώς αυτοί της τρίτης σειράς είναι λίγο στριμωγμένοι. Βέβαια, αν θεωρήσουμε πως η χρήση της 6ης και 7ης θέσης αφορά ως επί το πλείστον παιδιά, τότε μάλλον επαρκής θα χαρακτηριστεί και αυτή. Για το χώρο αποσκευών, να πούμε πως τα 540 λίτρα της 5θέσιας διαμόρφωσης έχουν κανονικό σχήμα και εύκολη πρόσβαση, με τη μεγάλη πίσω πόρτα να είναι αρκετά βαριά στην αρχή του ανοίγματος και μέχρι να αναλάβουν δράση τα δυνατά αμορτισέρ της. Για το λόγο αυτό, θα ήταν αρκετά χρήσιμος ένας ηλεκτρομηχανισμός- όπως έχουμε δει σε άλλες περιπτώσεις. Τα πλαστικά της καμπίνας δεν έχουν τη φτηνή αίσθηση που θα περίμενες σε ένα μοντέλο της Dodge. Ξεπερνούν άνετα το μέσο όρο και δίνουν την αίσθηση της καλής κατασκευής στο σύνολο, δίνοντας επιπλέον πόντους στο μεγάλο SUV της Fiat. Πίσω από το τιμόνι του Freemont τώρα, τα πάντα εξελίσσονται εύκολα για τον οδηγό. Το αυτόματο κιβώτιο συμβάλλει γι’ αυτό αλλά γενικά, πέραν του όγκου του αμαξώματος με τον οποίο πρέπει να εξοικειωθείς, όλα τα υπόλοιπα παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μικρότερης κατηγορίας.

Θέλει ανοιχτό δρόμο

Ο δίλιτρος Multijet II με τους 170 ίππους είναι παραπάνω από επαρκής για τις ανάγκες του μεγάλου αμαξώματος. Τηρουμένων των αναλογιών, είναι και οικονομικός. Με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων να δίνει ανά πάσα στιγμή επάρκεια ροπής και ισχύος στη διάθεση του οδηγού, συνεπικουρούμενο και από τον κινητήρα με την απόδοση από τις στροφές του ρελαντί, το δίλιτρο σύνολο τα καταφέρνει πάρα πολύ καλά, τόσο σε αστικό περιβάλλον, όσο και στον ανοιχτό δρόμο. Η μόνωση της καμπίνας είναι εξαιρετική και συμβάλλει στο γενικότερο πολύ ευχάριστο περιβάλλον για τους επιβάτες - οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους και το πολύ καλό σύστημα ψυχαγωγίας (με τη μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα). Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος συμβάλλει στο αίσθημα ασφάλειας, ενώ αυξάνει και τις ικανότητες του αυτοκινήτου για κίνηση εκτός δρόμου. Η μετάδοση και στους τέσσερις τροχούς, αν και έχει προορισμό να κάνει κυρίως τις μετακινήσεις πιο ασφαλείς σε τερέν με μειωμένη προσφυση, συμβάλλει στο να κινηθεί κανείς σε χωματόδρομο λίγο πιο άγριο από αυτόν που θα πήγαινε με το τυπικό επιβατικό, ακόμα και αν αυτός είναι λασπωμένος. Τα «δύσκολα» θα έρθουν όταν αρχίσουν οι κλίσεις στο έδαφος και τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά στις 19άρες (!) ζάντες αλουμινίου, σε συνδυασμό με το βάρος του αμαξώματος (που χωρίς επιβάτες είναι 2.004 κιλά) θα βάλουν τα όρια.

Συνολικό πρόσημο, θετικό

Σε γενικές γραμμές, το Freemont στο δρόμο μπορεί να μην κρύβει τον όγκο του, είναι όμως ασφαλές σε κάθε περίπτωση. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αυξημένες όταν βρεθεί υπό πίεση αλλά τότε είμαστε εκτός θέματος και προφανώς μια τέτοια κατάσταση έχει να κάνει με κακή εκτίμηση του οδηγού και δεν είναι κάτι που αφορά την τακτική του συμπεριφορά. Το Freemont προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς υψηλού επιπέδου και σε αυτό το «φάκελο» δεν υπάρχει απαίτηση για δυναμισμό σε δρόμους με στροφές. Η ισχύς του κινητήρα και η μετάδοση, είναι αυτές που πρέπει για να πραγματοποιούνται ασφαλείς προσπεράσεις στην εθνική οδό και να ταξιδεύει κανείς με λογική μέση ωριαία ταχύτητα. Σε γενικές γραμμές το Freemont είναι παραπάνω από αξιοπρεπές. Με βάση τον όγκο του, θα μπορούσαμε να πούμε πως η τετρακίνηση είναι περιττή για τις περισσότερες των περιπτώσεων και εκτός αυτού, «επιβαρύνει» και το λογαριασμό κατά 5 χιλιάδες ευρώ. Εκεί δηλαδή που η προσθιοκίνητη έκδοση φτάνει απλά στο «ψυχολογικό» όριο των 30 χιλιάδων (με απόσυρση, 30.150 €), η τετρακίνητη μας φέρνει στα 35.150 € και «χαλάει» λίγο την ισορροπία του αυτοκινήτου σε ότι έχει να κάνει με το δείκτη του value for money. 

συμπέρασμα

Το τετρακίνητο Freemont που είχαμε στα χέρια μας, είναι πλήρες από κάθε άποψη και με πολύ καλή σχέση τιμής αξίας. Η «βαρύτητα» της τετρακίνησης όμως στην πράξη, είναι σαφώς μικρότερη από αυτή των 5.000€ στη διαφορά της τιμής και έτσι προκύπτει ως ακόμα καλύτερη επιλογή η προσθιοκίνητη έκδοση του μοντέλου. Τουλάχιστον μέχρι να την οδηγήσουμε. Πάντως σε γενικές γραμμές, το Freemont είναι μια απόλυτα αξιόλογη πρόταση για όσους θέλουν τους χώρους και τον «εκδρομικό» του χαρακτήρα, σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος χρήσης του ικανότατου δίλιτρου diesel.

VIDEOS

Fiat Freemont

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...