ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Honda Civic Type R στα Μέγαρα

Το πιο γρήγορο προσθιοκίνητο στον κόσμο πατάει τους τροχούς του στην Ελλάδα και δίνουμε το πρώτο ραντεβού μαζί του στην πίστα των Μεγάρων

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το πιο γρήγορο hot hatch με την κίνηση στους εμπρός τροχούς, όπως… αποφάνθηκε και η σκληρή και απαιτητική πίστα του Nurburgring, εκεί που το Honda Civic Type R σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στην κατηγορία του. 


Εξελιγμένο εφ’ όλης της ύλης το νέο Civic Type R, είναι μεγαλύτερο (4.557 mm μήκος) με πιο επιβλητική υπόσταση, προτάσσοντας έναν πιο σύγχρονο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Και μην σας ξεγελά η άγρια εμφάνισή του, γιατί στη νέα 5η γενιά του είναι πιο φιλικό σε καθημερινή χρήση. Μην σας περνάει όμως το… κακό από το μυαλό, αφού ακόμα και έτσι, οι Ιάπωνες δεν έκαναν εκπτώσεις όσον αφορά τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Κάθε άλλο μάλιστα! Πατά σε νέα πλατφόρμα, 16 κιλά πιο ελαφριά, με σημαντικά καλύτερη κατά 38% ακαμψία, διαφορετική αρχιτεκτονική ανάρτησης, -Γόνατα McPherson με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω- και χαμηλότερο κέντρο βάρους. Ακόμα και ο οδηγός κάθεται πλέον πιο χαμηλά, έχοντας πιο επιθετική θέση και ένα περιβάλλον εμπρός του, πιο δυναμικό, σχεδόν αγωνιστικό, όπου το κόκκινο χρώμα κυριαρχεί.

Βελτιωμένη είναι και η κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες, με 62,5 και 37,5% εμπρός – πίσω αντίστοιχα (65-35% προηγούμενο), που μεταφράζεται σε καλύτερη ισορροπία σε οριακές - και όχι μόνο - συνθήκες. Οι 10 επιπλέον ίπποι που έφτασαν τη σούμα στους 320 για το νέο Type R, είναι απλώς το κερασάκι στην δίχως καμία αμφιβολία εύγευστη τούρτα που μας σερβίρει η Honda. Και αν η εμφάνιση του νέου Type R μπορεί να προκαλεί, δεν το κάνει χωρίς λόγο, αφού όλα όσα βλέπεις έχουν χρηστικότητα, βελτιώνοντας την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, η οποία σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς είναι κατά 3% βελτιωμένη και περιορίζεται κάτω από το Cd: 0.29. Σε κάθε περίπτωση η εικόνα δεν είναι ικανή να κυριαρχήσει της αίσθησης που λαμβάνεις πίσω από το τιμόνι του. Σε συνεπαίρνει από την πρώτη κιόλας στιγμή με την ποιότητά του αυτό το «μηχάνημα». Προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια και δουλεμένο για να σε συνοδεύει από μια απλή βόλτα, σε ένα μακρινό ταξίδι ή σε μια πίστα, όπου θα ξεδιπλώσει τις πραγματικές του αρετές. Αρκεί να επιλέξεις το σωστό πρόγραμμα.

Οι επιλογές τρεις, με τη προκαθορισμένη να είναι η Sport, μαρτυρώντας εξαρχής τον προορισμό του μοντέλου αυτού. Σε αυτή τη ρύθμιση το τιμόνι με τις 2,1 στροφές από άκρη σε άκρη, που δεν διακρίνεται για την ευελιξία του (αλλά ποιος πραγματικά νοιάζεται;), έχει άμεση αίσθηση, χωρίς ωστόσο να γίνεται απότομο. Κάτι που συμβαίνει και με την ανάρτηση με το Adaptive Dumper System που ελέγχει σε πραγματικό χρόνο την απόσβεσή τους να γίνεται πιο απαιτητικό. Το ηλεκτρονικό γκάζι σε συνεργασία με το νέο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής του κινητήρα προσφέρει καλύτερη απόκριση, με τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας ωστόσο να μένουν ενεργοποιημένα.

Περνώντας στο επόμενο πρόγραμμα, το Comfort, απολαμβάνεις περισσότερη άνεση, όπως υπόσχεται και το όνομα του. Η ανάρτηση γίνεται πιο μαλακή και ακολουθεί πιο εύκολα το ανάγλυφο του οδοστρώματος, με το τιμόνι να φιλτράρει σε αυτή την περίπτωση περισσότερες από τις περιττές πληροφορίες που θα συναντήσεις. Ο κινητήρας χάνει μέρος της σπιρτάδας που τον χαρακτηρίζει, με το κιβώτιο να είναι το ίδιο ακριβές στις αλλαγές, αλλά το σύστημα Rev match που ανεβάζει τις στροφές σε κάθε αλλαγή σχέσης να είναι πιο ήπιο.

Αντίθετα, στο πρόγραμμα R+, αγριεύει, με πιο στακάτο ήχο και πιο έντονο το ανέβασμα των στροφών σε κάθε αλλαγή σχέσης, προσομοιώνοντας την τεχνική «μύτη τακούνι» που υιοθετεί από τους αγώνες. Εδώ το Type R μεταμορφώνεται σε ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο, με όλες του τις λειτουργίες να γίνονται άμεσες. Γκάζι, τιμόνι και ανάρτηση, παίρνουν ζωή, ανεβάζοντας μαζί την… ένταση του οδηγού και την αδρεναλίνη του. Η ασφαλιστική δικλίδα των ηλεκτρονικών χαλαρώνει, με το αυτοκίνητο να γίνεται πιο υπάκουο στις εντολές του οδηγού, σε συνθήκες πίστας… ενώ παρέχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης τους. Πλήρως όχι, αλλά ακόμα και υπό έντονη πίεση δεν θα τα βρεις στο δρόμο σου.

Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης φροντίζει να βάλει στο δρόμο την περίσσια δύναμη του τούρμπο κινητήρα των 2,0 λίτρων. Αυτός με τη βοήθεια του συστήματος VTEC που αναλαμβάνει δουλειά μετά το τούρμπο, παρέχει γεμάτη λειτουργία, ακόμα και κοντά στον κόφτη, λίγο μετά τις 7.000 rpm. Εκεί ψηλά, που αποδίδει, σε συνεργασία με την… καλή, 98άρα βενζίνη και τους 10 επιπλέον ίππους, δίνοντας απάντηση στα παράπονα των ιδιοκτητών του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς. Πέρα από το νέο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής στον κινητήρα, οι μηχανικοί της Honda άλλαξαν στο κιβώτιο το βολάν με ένα μονής μάζας και το λόγο του, κονταίνοντας την τελική σχέση. Η μέγιστη ταχύτητα παραμένει εντυπωσιακά ψηλά, για μοντέλο της κατηγορίας, στα 272 km/h, με τα 0-100 km/h να ολοκληρώνονται σε μόλις 5,7 sec.

Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στα φρένα με τα υλικά να έχει βάλει η Brembo. Μεγάλοι αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι εμπρός, διαμέτρου 350 mm και απλοί 305 mm πίσω, φροντίζουν να παρέχουν αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Ακόμα και υπό ακραία πίεση που συνεπάγεται η χρήση στην πίστα και η οδήγηση σε αυτήν. Βλέπετε, τα χιλιόμετρα (km/h) που μαζεύει ακόμα και στη μικρή σχετικά ευθεία της πίστας των Μεγάρων είναι πολλά, με την κλειστή δεξιά που ακολουθεί να αποτελεί μια καλή δοκιμασία για το σύστημα πέδησης, που πέρασε με άριστα το νέο Civic Type R.

Το Adaptive Dumper System που ελέγχει σε πραγματικό χρόνο τη λειτουργία των αμορτισέρ πρωταγωνιστεί. Στο πρόγραμμα R+ χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 mm, κάνοντας… υπερωρίες, προκειμένου να κρατά σε συνεχή επαφή τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών, με τα ειδικά για το Type R, εξελιγμένα από την Continental ελαστικά SportContact 6 με διαστάσεις 245/35, με την άσφαλτο. Μαλακά, παρέχουν εντυπωσιακή πρόσφυση, ενώ αποδεικνύονται και ιδιαίτερα ανθεκτικά στην πίεση, όπως διαπιστώσαμε και στην πίστα, μετά από αρκετούς γύρους, με διαφορετικούς οδηγούς πίσω από το τιμόνι του ιαπωνικού μοντέλου.

Η πίστα των Μεγάρων μπορεί να απέχει παρασάγγας από το μεγάλο και σκληρό Nurburgring των σχεδόν 21 χιλιομέτρων, εκεί όπου το νέο Honda Civic Type R έσπασε τα χρονόμετρα σημειώνοντας με 7:43.8 τον ταχύτερο χρόνο στην κατηγορία των hot hatch με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, αλλά αποτελεί μια καλή άσκηση για το ιαπωνικό μοντέλο και για τα ελληνικά δεδομένα. Εδώ το Civic απέδειξε ότι μπορεί να βάλει τη δύναμη κάτω με πρωτόγνωρο τρόπο για αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και ισχύ που φτάνει τους 320 ίππους και ροπή τα 400 Nm. Η γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια βάσης έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχει καλύτερο έλεγχο.

Στην πράξη και με τα ηλεκτρονικά συστήματα απενεργοποιημένα υποβάλουν σε δοκιμασία το εμπρός σύστημα που, στις κλειστές στροφές θα ανοίξει την τροχιά του αν δεν κάνεις τη σωστή διαχείριση στο γκάζι. Η υπομονή εδώ είναι σύμμαχος, αφού αν πιέσεις λιγότερο μέσα στην στροφή θα αξιοποιήσεις στο έπακρο το καλό στήσιμο και θα βγεις με μεγαλύτερη ταχύτητα στην ευθεία, με το τιμόνι να αποτελεί άξιο σύμμαχο. Το πίσω μέρος είναι όμως αυτό που κάνει τη διαφορά στο νέο Type R, με τους πολλαπλούς συνδέσμους να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά και εκτός από την εν γένει ομαλότερη λειτουργία που προσφέρουν, να κρατάνε… βιδωμένο το πίσω μέρος στις γρήγορες παρατεταμένες στροφές. Στις πιο κλειστές, τα φρένα αποδεικνύονται δυνατά, με καλή και σταθερή αίσθηση και ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Σε βαθμό που σε κάνουν να αναθεωρείς σε κάθε σου πέρασμα το σημείο που επιβραδύνεις, κερδίζοντας μέτρα όσο τα μαθαίνεις.

Δίχως περιστροφές, το νέο Honda Civic Type R είναι κορυφαίο hot hatch με κίνηση στους εμπρός τροχούς, που μπορεί να προσφέρει σχεδόν αγωνιστική αίσθηση στην πίστα, ενώ ταυτόχρονα είναι φιλικό στην καθημερινή χρήση, κάνοντας σημαντικά βήματα σε σχέση με το μοντέλο της απερχόμενης γενιάς. Ελέω φορολογίας όμως που του προσθέτει σχεδόν 13.000 ευρώ μόνο από το ΦΤΤ και άλλα σχεδόν 8.000 ευρώ ΦΠΑ που με 24% είναι ο υψηλότερος στην Ευρώπη, το νέο Honda Civic Type R GT φτάνει τα 53.650 ευρώ, όταν η αντίστοιχη τιμή στη Γερμανία είναι 39.490 ευρώ, στην Ιταλία 38.700 ευρώ και στη Γαλλία 38.910 ευρώ. Η τιμή αυτή αφορά την πλούσια έκδοση Type R GT, με τη βασική, αλλά πλήρως εξοπλισμένη που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Honda Sensing να στοιχίζει 49.740 ευρώ.

συμπέρασμα

Πιο πολιτισμένο και φιλικό, αλλά παράλληλα και αποτελεσματικό σε καλύτερο βαθμό από τον αντικαταστάτη του, το νέο Honda Civic Type R είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο στην κατηγορία του. Σχεδιασμένο με προσοχή στη λεπτομέρεια, τόσο αισθητικά, όπου τι έχει λειτουργικό ρόλο και όχι εντυπωσιασμού, όσο και μηχανικά. Κινητήρας και ανάρτηση κερδίζουν τις εντυπώσεις και μόνο αν τα ζήσεις θα μπορέσεις να καταλάβεις την ποιότητά του.  

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ & ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

 

  • Honda 2017 Type R – VBox Nurburgring lap record
    CATEGORYHonda 2017 Type R – VBox Nurburgring lap record
  • Honda Civic Type R aerodynamics and power
    CATEGORYHonda Civic Type R aerodynamics and power
  • Honda Civic Type R 2017
    CATEGORYHonda Civic Type R 2017
  • Honda Civic Type R Red and White
    CATEGORYHonda Civic Type R Red and White
POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine50

GOCAR Magazine #50

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID