ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Honda Civic Type R FN2 R3

Παίρνουμε "μυρωδιά" από το αγωνιστικό με το οποίο οι Δριβάκος-Μπαντέ τρέχουν για 3η φορά στο Ράλλυ Monte Carlo

  • -
  • -
Το απόβλεπτο Monte Carlo


Ο Δημήτρης Δριβάκος δεν έχει απλώς εμπειρία και νίκες ως αγωνιζόμενος (ξεκίνησε τους αγώνες το 1983 και έχει συμμετάσχει σε 15 Ράλλυ Ακρόπολις). Ξέρει καλά το Ράλλυ Monte Carlo έχοντας τρέξει άλλες δύο φορές με το συγκεκριμένο Type R. Μιλώντας μαζί του, μας ανέλυσε τις ιδιαιτερότητες του απαιτητικού αγώνα. Ο πάγος και οι θερμοκρασίες αλλάζουν συνεχώς τα δεδομένα, τόσο πολύ που μπορεί να ξεκινήσεις με χιονόπτωση, στη συνέχεια να βρεις πάγο και να καταλήξεις σε στεγνό. Είναι τόσο δύσκολες οι συνθήκες που μπορεί να πάθεις ζημιά σε ανύποπτη στιγμή, επειδή π.χ. αλλάζοντας λάστιχο γλίστρησε ο γρύλος στον πάγο… Οδηγικά, τόνισε τη δυσκολία να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο από πριν μιας και δεν μπορείς να ξέρεις τι ακριβώς θα συναντήσεις μέσα στην στροφή. Όσο για το κόστος ενός αγώνα, αυτό κυμαίνεται ανάμεσα σε 20 - 40.000 ευρώ. Τέλος, στην ερώτηση γιατί επέλεξε γυναίκα συνοδηγό, προέβαλε τα πλεονεκτήματα του χαμηλού βάρους αλλά και της συγκέντρωσης και επιμέλειας που επιδεικνύουν οι γυναίκες όταν καταπιαστούν με κάτι που τους αρέσει πάρα πολύ. 

Ο “ιερός” χώρος ενός κόκπιτ αγωνιστικού αυτοκινήτου έχει ιδιαίτερη θέση στο μυαλό και την καρδιά όσων αγαπούν την οδήγηση. Όταν λοιπόν σου δίνεται η ευκαιρία να βρεθείς εκεί, ο ενθουσιασμός είναι απερίγραπτος. Και το άγχος βέβαια, αφού αν προκύψει μια “στραβή” οι συνέπειες δεν μετριούνται μόνο σε ευρώ και ηθικό, αλλά ενδεχομένως και στη συμμετοχή του αυτοκινήτου στον επόμενο αγώνα. Πόσο μάλλον όταν αυτός είναι επιπέδου WRC και πολύ απαιτητικός, όπως το Ράλλυ Monte Carlo, στο οποίο ο Δημήτρης Δριβάκος και η Κατερίνα Μπαντέ θα τρέξουν για ακόμη μια φορά με το γνωστό, λευκό Honda Civic Type R.

Με αυτές τις σκέψεις στο μυαλό, το βλέμμα καρφωμένο στον ορίζοντα, τα χέρια να κρατούν σφικτά το τιμόνι και το καρδιοχτύπι να ακολουθεί το ρυθμό του 2λιτρου i-VTEC, βάζω πρώτη και πατάω γκάζι συμπλεκτάροντας για να μη σβήσει το θηρίο. Κάνω τα πρώτα μέτρα χαλαρά και αλλάζω σε 2η, 3η και κατηφορίζω το στριφτερό κομμάτι της ειδικής διαδρομής “Ψάρι”, στην ορεινή Κορινθία. Δεν είναι η πρώτη μου φορά σε αγωνιστικό μπάκετ, ωστόσο αυτές είναι οι παρθενικές μου αλλαγές σε σειριακό κιβώτιο. Μοιραία, παίζω με τον λεβιέ ανεβάζοντας - κατεβάζοντας περισσότερο απ’ όσο απαιτεί η διαδρομή και ο ρυθμός, αναγκάζοντας τον Δημήτρη Δριβάκο που κάθεται δίπλα μου - με περίσσεια ψυχραιμία πρέπει να παραδεχτώ - να μου υποδείξει πως είναι άσκοπο να βάζω 4η. Στη χαλαρή βόλτα μέχρι το κατώτερο σημείο της διαδρομής, που ουσιαστικά αποτελεί και την αφετηρία για το γρήγορο “ανέβα”, πρόλαβα να διαπιστώσω τα πολύ δυνατά και χωρίς υποβοήθηση φρένα, τη μέτρια ορατότητα στις φουρκέτες (ειδικά στις δεξιές) και την άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Γυρίζω με μούρη προς τα πάνω, ακούω τις τελευταίες συμβουλές του Δημήτρη και ετοιμάζομαι για ένα προσωπικό πάρτι 3,5 περίπου km…

1η στο Sadev, ψηλά οι στροφές και απότομο άφημα του συμπλέκτη κάνουν τα λάστιχα να ψάχνουν για πρόσφυση και τη μούρη του Type R να ξεχύνεται λυσσασμένα προς τα εμπρός ψαρεύοντας ελαφρώς δεξιά - αριστερά. Στην πρώτη αριστερή αφήνω γκάζι, τόσο νωρίς που αναγκάζομαι να ξαναεπιταχύνω στιγμιαία. Γυρίζω το τιμόνι και το Type R ορμά στη στροφή πιο γρήγορα από τη ματιά μου. Ανεβάζω σχέσεις στο σειριακό προλαβαίνοντας κάποιες φορές να δω το λαμπάκι λίγο πριν τον κόφτη, με τον ατμοσφαιρικό πουσαρισμένο i-VTEC να ξεδιπλώνει τους 270 ίππους του με μανία. Στο ανοιχτό εσάκι κεντράρω την έξοδο γλύφοντας τη μπαριέρα αριστερά και θαυμάζοντας την ψυχραιμία του Δημήτρη. Φτάνω στη φουρκέτα, κατεβάζω σε 2η και σανιδώνω το γκάζι πριν την κορυφή, ξέροντας ήδη πως χαμηλά το μοτέρ δηλώνει απλώς παρών. Στην έξοδο η επιτάχυνση έχει γίνει πλέον φρενήρης, αλλά το CTR κρατάει δαιμονισμένα και το μόνο μου πρόβλημα είναι πως το “πράγμα” μαζεύει τόσο γρήγορα τα km/h που δεν προλαβαίνω να σκεφτώ: πρέπει να αλλάξω σχέση, αλλά τι στροφή ακολουθεί; Να φρενάρω εδώ ή με βάζει όπως έρχομαι; Ξέχασα να σας πω ότι ήταν η πρώτη φορά που βρισκόμουν στη διαδρομή… Όμως εδώ, δεν κυνηγάμε το χρόνο αλλά την εμπειρία.

Αν το ευχαριστήθηκα; Φτάνοντας στο τέρμα, το χαμόγελο θύμιζε τον Τζόκερ. Αν πήγα γρήγορα; Φυσικά και όχι. Γι’ αυτό όμως φρόντισε ο Δημήτρης. Όταν νύχτωσε και με τους προβολείς να κάνουν τη νύχτα μέρα, αλλάξαμε θέσεις και μου έδωσε μια ιδέα για το πώς δαμάζεται ένα κτήνος σαν το Civic Type R.

 

Το κτήνος

Εξελιγμένο εδώ στην Ελλάδα σε συνεργασία με την ιταλική Jas Motorsport (ένα από τα 30 συνολικά παγκοσμίως), το φροντίζει με μεράκι η ομάδα του Δημήτρη. Πολύ ακριβό πρότζεκτ που δίχως την υποστήριξη της Σαρακάκης ΑΕΒΜΕ (στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο) και της ERG δεν θα είχε υλοποιηθεί καν. Πρόκειται βλέπετε για πολύ ακριβό εγχείρημα, λόγω της ομολογκασιόν. Τρέχει σε άσφαλτο και χώμα, ζυγίζει μόλις 1080 κιλά και έχει αμέτρητες τροποποιήσεις ή βελτιώσεις σε σχέση με ένα “μαμά” Civic Type R. Το τιμόνι είναι υδραυλικό αντί για ηλεκτρικό, το γκάζι με συρματόσχοινο αντί ηλεκτρικό, οι αναρτήσεις εντελώς καινούργιες με ψαλίδια που επιτρέπουν πάμπολες ρυθμίσεις, οι βάσεις του μοτέρ ενισχυμένες, το ρεζερβουάρ με δύο αντλίες και φυσικά ο κινητήρας αναβαθμισμένος στους 270 ίππους, ρυθμισμένος να στροφάρει μέχρι τις 8500 rpm και να επιταχύνει μέχρι την τελική των 178 km/h. Το σασμάν είναι σειριακό της Sadev και μπορεί να ανεβάζει και (με ειδική τεχνική στο φρενάρισμα) να κατεβάζει σχέσεις χωρίς συμπλέκτη, ενώ τα φρένα της Brembο διαθέτουν δύο αντλίες για εμπρός και μία για πίσω, με τα πίσω να μπορούν να ρυθμιστούν ή ακόμη και να καταργηθούν. Ειδικά για φέτος προστέθηκε και καλοριφέρ για να ξεθαμπώνει το παρμπρίζ, βελτιώνοντας την ορατότητα στις πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες του Μόντε Κάρλο.
Οι συνθήκες του αγώνα είναι σίγουρα αντίπαλος στην προσπάθεια του Δημήτρη και της Κατερίνας, αλλά και πρόκληση. Εμείς, εκτός από ένα μεγάλο ευχαριστώ για την ευκαιρία που μας δόθηκε να οδηγήσουμε το όπλο τους, θα προσθέσουμε τις ευχές μας για ένα καλό τερματισμό. Γιατί η σωστή προετοιμασία, το δυνατό Type R και - φυσικά - ο ενθουσιασμός και η εμπειρία των ανθρώπων της ομάδας είναι δεδομένα. Καλή επιτυχία.

 

Honda Civic TypeR FN2 R3

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας:                       Κ20Ζ4-4κύλινδος εν σειρά  με κυβισμό 1998 cm3

Μεγ. Ισχύς :                      > 270PS @ 8500 rpm

ECU :                                Efi Euro 4

Κιβώτιο Ταχυτήτων :      Sadev σειριακό (6+1)

Μετάδοση:                       Διπλόδισκος συμπλέκτης, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD)

Ανάρτηση :                      Ρυθμιζόμενη X-Treme Tech

Φρένα :                             Brembo 328/278, αεριζόμενα

Αγωνιστική κατηγορία : A7/R3

Πρωτάθλημα :                 Intercontinental Rally Championship

VIDEOS

HONDA CIVIC TYPE R FN2 R3

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...