Στο τιμόνι των νέων FORD Mondeo, C-MAX Energi & Focus Electric

Παίρνουμε μια γεύση από τo επόμενο Mondeo, το υβριδικό C-MAX και το ηλεκτρικό Focus

  • -
  • -

Νά 'μαστε λοιπόν στο Βέλγιο, καλεσμένοι της Ford στο Κέντρο Δοκιμών της στο Lommel, όπου μας διαδέχτηκε μια ευχάριστη έκπληξη: η πρώτη επαφή με μερικά από τα ολοκαίνουργια μοντέλα της. Στο τεράστιο «λούνα παρκ» του Ford Proving Ground είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγο το νέο Ford Fusion που κυκλοφορεί στις ΗΠΑ και στην ουσία πρόκειται για το επόμενο Mondeo, το υβριδικό Ford C-Max Energi, το ηλεκτρικό Ford Focus Εlectric και το 1.000άρι Ford Focus με εκπομπές CO2 των 99 g/km. Καλώς ή κακώς η εμπειρία μας με τα μοντέλα της Ford έγιναν με απόλυτα ασφαλείς συνθήκες. Για να γίνω πιο σαφής, ο εκπαιδευτής-οδηγός της εταιρείας με το δικό του αυτοκίνητο ήταν επικεφαλής σε ένα γκρουπ οχημάτων (που οδηγούσαμε οι δημοσιογράφοι) σχηματίζοντας ένα "φιδάκι" στην πίστα του Lommel.
Έτσι λοιπόν τα συμπεράσματά μας από τα μοντέλα της Ford περιορίζονται στα βασικά, αφού σε καμία περίπτωση δεν μπορούσαμε να οδηγήσουμε στο όριο τα αυτοκίνητα. Έστω και έτσι, νομίζω ότι καταφέραμε να ξεχωρίσουμε τις συγκινήσεις που προσφέρουν καθένα από αυτά στον οδηγό του. Για παράδειγμα, η δύναμη του Fusion με τον κινητήρα των 2.000 κυβικών σου δίνει την εντύπωση ότι αποτελεί έναν εξαιρετικό συνδυασμό για αυτόν που θέλει να συνδυάσει υψηλές ταχύτητες με πολυτελή χαρακτηριστικά και άνετο σαλόνι. Είναι -και στο δείχνει- ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο, με ανέσεις για τον οδηγό και τους επιβάτες, ενώ στις περιπτώσεις που ο "μπαμπάς" ζητήσει λίγο παραπάνω δύναμη στα ταξίδια, το Fusion μπορεί αφιδώς να του την προσφέρει.
Το ηλεκτρικό Focus από την άλλη σε κερδίζει με τη σπιρτάδα που προσφέρει ο ηλεκτρικός κινητήρας σε αντίθεση με εκείνον του παραδοσιακού καυσίμου. Είναι άμεσο στην απόκρισή του στο γκάζι, το τιμόνι το νιώθεις σίγουρα πιο σφικτό από το αντίστοιχο του Fusion, ενώ αντίστοιχα είναι και πιο ευχάριστο στις στροφές (με λίγο παραπάνω ταχύτητα) καθώς η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφικτή.
Εξίσου σπιρτόζικος είναι και ο κινητήρας του C-Max Energi, χάρη και στην υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα. Φυσικά, το κοινό του είναι αρκετά διαφορετικό από αυτό στο οποίο απευθύνεται το Focus. Οι υψηλές ανέσεις λόγω του ευρύχωρου σαλονιού και ο αέρας πολυτέλειας είναι στοιχεία που σε κερδίζουν στην πρώτη επαφή, ενώ σου δίνει την αίσθηση ότι έχει και την απαραίτητη δύναμη για γρήγορες προσπεράσεις που θα χρειαστεί να κάνεις στην εθνική οδό.  
Το Focus με τον μικρό 1.000άρη κινητήρα και το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων έδειχνε φυσιολογικά πιο αργό από τα παραπάνω. Αυτό εδώ στοχεύει κυρίως στην οικονομία καυσίμου και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Το συγκεκριμένο Focus δείχνει να είναι ένα καθαρό αυτοκίνητο, όπου το ζητούμενο δεν είναι η ισχύς αλλά η εξασφάλιση όσο το δυνατό χαμηλότερης κατανάλωσης στην αυξημένη κίνηση μιας μεγάλης πόλης. 

Στο τέλος των διαδρομών μας στο «λούνα παρκ» η Ford μας «πήρε και γλειφιτζούρι», καθώς είχαμε την εμπειρία ενός Ford Mustang, αλλά και ενός Fiesta ST, από τη θέση του συνοδηγού (δυστυχώς). Πολύ δυνατά σπορ αυτοκίνητα και τα δύο, το καθένα με τις δικές του χάρες. Στην όψη, ο θρύλος των αμερικάνικων δρόμων, το Mustang, με το φουσκωμένο καπό, τρομάζει. Στην πράξη, τόσο στις μεγάλες ευθείες όσο και σε διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές αποδεικνύεται πολύ πιο φιλικό από όσο θα περίμενε κάποιος, καθώς διατηρούσε τη γραμμή του όσο και αν πίεζε το γκάζι ο οδηγός στις πευκόφυτες στροφές της πίστας του Ford Proving Ground. Τελικά, το Fiesta ST αποδεικνύεται πιο άγριο από αυτό που περιμένεις όταν πρωτοαντικρίζεις την ένδειξη ST στη μάσκα και στην πίσω πλευρά του.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...