The F1 Insider: Μεταγραφικό παζάρι με πολλούς αγνώστους

Η Silly Season χτύπησε κόκκινο

  • -
  • -

Από το τέλος Ιουλίου και μετά ζούμε το πιο παρατεταμένο silly season των τελευταίων χρόνων στην F1. Σημαντική αιτία στο όλο θέμα έχει παίξει η δραματική άνοδο που έχει πάρει στην ζωή μας τόσο το facebook όσο και το twitter σε συνδυασμό με το καλοκαίρι, περίοδο κατά την οποία τα νέα της F1 πέφτουν κατακόρυφα, και κάποιοι ψάχνουν τρόπους να μας απασχολούν.

 

Μια φήμη μπορεί να παίρνει δραματικές διαστάσεις. Αρκετές από τις ομάδες, αλλά και από τους ενδιαφερόμενους οδηγούς, μπορεί να διαρρέουν κάτι μέσα από τα δικά τους κανάλια με σκοπό να δημιουργήσουν ένταση στο «πεδίο της μάχης». Η παρατήρηση που έκανα αυτό το καλοκαίρι, είναι ότι ακόμα ότι και οι καλά πληροφορημένες πηγές είχαν διαφορετική αντιμετώπιση στα θέματα. Το γεγονός είναι ότι κανένας δεν είναι 100% σίγουρος για το τι συμβαίνει.

 

Το πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι για το 2014 υπάρχουν 3 κορυφαίες ομάδες με μια θέση κενή. Συγκεκριμένα η Red Bull Racing, η Ferrari και η Lotus έχουν θέση κενή. Μαζί με την Mercedes αποτελούν την πρώτη 4άδα του πρωταθλήματος. Ο επόμενος άγνωστος είναι ότι το 2014 αλλάζουν δραματικά οι τεχνικοί κανονισμοί της F1. Κυρίως λόγω της αλλαγής του κινητήρα από 2.4 V8 σε 1.6 Turbo V6, το οποίο αλλάζει και τον σχεδιασμό του μονοθεσίου, κυρίως στα «σωθικά» του. Οπότε μπορεί να μιλάμε για τις 4 κορυφαίες ομάδες αυτή τη στιγμή, αλλά για το 2014 δεν ξέρουμε ποια θα έχει πλεονέκτημα.

 

Η πιο εύκολη περίπτωση φαίνεται να είναι αυτή της Red Bull Racing. O Daniel Ricciardo είναι οδηγός της Scuderia Toro Rosso, της θυγατρικής της RBR, και συνεπώς δεν χρειάζεται κόπος για να τον προωθήσουν στην πρώτη ομάδα. Υπογραφή στο συμβόλαιο με την Red Bull υπάρχει, το μόνο που είναι να αποφασιστεί είναι σε ποια ομάδα θα τρέχει. Οπότε αυτό που μας λέει ο Horner περί «λεπτομερειών που απομένουν για να κλείσει η συμφωνία» δεν το παίρνουμε υπόψη. Το μόνο που απομένει είναι η ανακοίνωση. Αλλά αυτή δεν έρχεται. Οπότε τα σενάρια περί Raikkonen αρχίζουν και κερδίζουν έδαφος. Παρόλο που ο μάνατζέρ του Φιλανδού είπε ότι δεν θα οδηγεί για την RBR το 2014, ο Christian Horner, πρόεδρος της ομάδας, είπε ότι είναι ακόμα στην λίστα τους.

 

Από την άλλη πλευρά είναι η Ferrari, η οποία έχει τον Alonso με συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2016 και την άλλη θέση κενή. Ο Massa δεν έχει φέρει τα αποτελέσματα που περίμεναν στο Maranello, σύμφωνα με αυτά που έχει αφήσει να εννοηθούν ο Montezemolo, και η ώρα της κρίσης είναι κοντά. Έχει ήδη τον αντικαταστάτη έτοιμο, στο όνομα του Hulkenberg. Εδώ όμως μπαίνει και το όνομα του Raikkonen, με τον Φιλανδικό Τύπο (Ilta Sanomat) να αναφέρει ότι ο Kimi θα οδηγεί το 2014 για την Ferrari.

 

Και έχουμε και την Lotus η οποία πρώτα προσπαθεί να λύσει τα οικονομικά προβλήματα και στην συνέχεια να δώσει στον Raikkonen, σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου της, τα τεχνικά εχέγγυα για το 2014 που ζητά για να παραμείνει στην ομάδα, και συγκεκριμένα την μεγαλύτερη συνεργασία που περιμένει από την Renault στους κινητήρες. Το πρόβλημα στην Lotus είναι ότι από τέλη Ιουνίου έχει ανακοινωθεί ότι το 35% της ομάδας έχει μεταβιβαστεί σε επενδυτές από την Μ. Ανατολή και συγκεκριμένα στην Infinity Racing, λεφτά όμως δεν έχουν μπει στην ομάδα, κάτι που περιμένουν να γίνει πριν από τον επόμενο αγώνα στην Monza.  

 

Αυτή είναι πάνω κάτω η κατάσταση αυτή τη στιγμή. Και τώρα να δούμε λίγο τα πιο σοβαρά από τα σενάρια.

 

1.)    Να πάει ο Raikkonen στην Red Bull Racing: Το δύσκολο από τα σενάρια. Εάν λάβουμε υπόψη ότι οι συνομιλίες σταμάτησαν εδώ και καιρό (πιθανώς πριν από την Ουγγαρία), τότε είναι εμφανές ότι δεν υπάρχει αυτή η επιλογή για τον Φιλανδό. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για την RBR να μην επιλέξει τον Raikkonen, όπως την υποστήριξη στο πρόγραμμα νέων που έχουν (Red Bull Driver Programme),  την επιλογή να μην διαταράξουν την ησυχία του Vettel, κλπ. Άλλωστε μοντέλο που δουλεύει, δεν το αλλάζεις.

2.)    Να παραμείνει στην Lotus : Το πιο πιθανό από τα σενάρια, αρκεί βέβαια να λυθούν άμεσα κάποια από τα ζητήματα στην ομάδα. Η οικονομική σταθερότητα δεν είναι τόσο ζήτημα κατά πόσο θα πάρει περισσότερα χρήματα στον τραπεζικό του λογαριασμό ο οδηγός. Αλλά θα του παρέχει την πιθανότητα, να επενδύσει η ομάδα στο μονοθέσιο του 2014 και να έχει ελπίδες για τον τίτλο. Ο Raikkonen περνάει καλά απολαμβάνοντας όλες τις ελευθερίες, πλην αυτή του να οδηγεί σε ράλι. Άλλωστε η Lotus έχει «καεί» από το ζήτημα αυτό, όταν ο Kubica είχε ένα πολύ άσχημο ατύχημα συμμετέχοντας σε ράλι,  που του έχει κοστίσει την καριέρα του στην F1, ευτυχώς όχι την ζωή του. Το μονοθέσιο είναι πολύ δυνατό, παλεύοντας με τους υπόλοιπους, να πλησιάσει την Red Bull Racing. Επικοινωνιακά η ομάδα είναι η καλύτερη στην F1, και χειρίζεται άριστα τον οδηγό. Αλλά το άγνωστο φοβίζει τον Raikkonen.

3.)    Να πάει στην Ferrari : Το πιο «γαργαλιστικό» σενάριο. Πολλοί πιστεύουν ότι ο Raikkonen έφυγε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο από την Ferrari, όταν η Ιταλική ομάδα αποφάσισε να τον αφήσει εκτός και να του πληρώνει τον μισθό του, φέροντας τον Fernando Alonso στο Maranello για το 2010. Όμως Raikkonen και Ferrari δεν έχασαν ποτέ τις επαφές και υπάρχουν πολλοί θαυμαστές του μέσα στην ομάδα. Άλλωστε ποτέ δεν είχε απασχολήσει τους ανθρώπους της Ferrari τι θα πει ο Raikkonen και πως θα το πει. Έκανε την δουλειά του και την έκανε πολύ καλά. Με τον Alonso … έχουν βρει τον μπελά τους. Ο Ισπανός χρησιμοποιεί ανελλιπώς το twitter και τα τιτιβίσματα με ρητά των Σαμουράι βάζουν σε σκέψεις για το ποιος είναι από αποδέκτης. Μπορεί να δουλεύει σκληρά (άλλωστε τα στατιστικά που ανεβάζει στο twitter για τα χιλιόμετρα στο ποδήλατο, για την κολύμβηση που κάνει, κλπ δείχνουν έναν οδηγό που ζητά το μέγιστο), αλλά είναι δύσκολο να τον συγκρατήσεις επικοινωνιακά. Το πρωτάθλημα με την Ferrari δεν έχει ερθει στα 3 χρόνια παρουσίας του εκεί και δεν έχει ακόμα μονοθέσιο ικανό για να κερδίσει τις Red Bull Racing. Αυτό είναι το πρόβλημά του. Ωραία λοιπόν, αλλά που βρισκόμαστε;  Ένας από τους δημοσιογράφους που είναι πολύ κοντά στην Ferrari, στον Montezemolo και στον Domenicali είναι ο Leo Turrini, για τον οποίο εκφράζω σεβασμό. Μέσω του blog του μεταφέρει μια κουβέντα του με τον Domenicali στο blog του και συγκεκριμένα εδώ. Γράφει ο Turrini για τον διάλογό του με τον Domenicali:

 

S Domenicali : ‘Λοιπόν, μου αρέσει το δεύτερο χέρι, σου αρέσει το δεύτερο χέρι, του αρέσει το δεύτερο χέρι. Που είναι το πρόβλημα;’

L Turrini : ‘Σωστά. Δεν υπάρχει πρόβλημα, πέρα από το γεγονός ότι μετά από αυτό θα κλείσω το blog, έχοντας πάρει την μέγιστη ικανοποίηση’

S Domenicali : ‘Μη σταματήσεις τίποτα. Δεν είναι η αρχή του τέλους, αλλά το τέλος κάποιων αξιωμάτων και μια νέα αρχή’

 

 

Και πώς θα αντιδράσει ο Alonso στα νέα ; ‘Δεν ξέρω’ ήταν η απάντηση του Domenicali

 

Φαίνεται λοιπόν ότι ο Raikkonen έχει συμφωνήσει κάτι με την Ferrari. Αυτό μπορεί να μην καταλήξει σε γάμο, αλλά εξυπηρετεί δυο πράγματα. Το πρώτο είναι να αυξήσει την πίεση στην Lotus να κάνει τα πράγματα που πρέπει και δεύτερο να του εξασφαλίσει μια ακόμα επιλογή εάν τα πράγματα με την Lotus δεν πάνε καλά. Και ο Alonso; Ρωτήσαμε να μάθουμε τις προθέσεις του Ισπανού, αλλά η απάντηση που πήραμε ήταν πως ούτε ο ίδιος δεν ξέρει τι θέλει. Οι φήμες τον θέλουν στην Lotus (μαζί με τον μεγάλο χορηγό του Santander), αλλά και η αναμονή της Red Bull για την ανακοίνωση του Ricciardo αφήνει ίσως ένα πολύ μικρό παράθυρο για τον Alonso, εφόσον αυτός αποφασίσει ότι θέλει να αλλάξει περιβάλλον μετά από 3 χρόνια. Άλλωστε με Raikkonen και Alonso ακόμα με ερωτηματικό δεν το αφήνεις να περάσει.  Ίσως τα λόγια του Domenicali στον Turrini να ερμηνεύονται σαν : «Έχουμε συμφωνήσει κάτι, και περιμένουμε να δούμε την αντίδραση του Alonso». Εάν ο Alonso δεν θέλει να έχει δίπλα του τον Raikkonen, πολύ δύσκολα θα γίνει η μετακίνηση. Άλλωστε ο Ισπανός δεν είναι γνωστός για τις ομαλές συνυπάρξεις με γρήγορους teammate (βλέπε με Hamilton το 2007). Πάντως συνύπαρξη Alonso-Raikkonen δύσκολα βλέπουμε να υπάρχει, γιατί εάν αυτή δεν έρθει με την συναίνεση του Ισπανού τα προβλήματα θα αρχίσουν πολύ σύντομα. Δεν είναι κρυφό ότι η αγάπη ανάμεσα στον Alonso και τον Montezemolo έχει χαθεί. Οι δηλώσεις του προέδρου μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της ομάδας («του τράβηξε το αυτί») ήταν κάτι πρωτόγνωρο. Η αντίδραση του Ισπανού, τόσο πριν από τον αγώνα (στις δηλώσεις ότι ο πρόεδρος είχε λάθος πληροφόρηση), όσο και η απόδοσή του στο Βέλγιο, δείχνουν ότι δεν θέλει να φύγει από την ομάδα και να θέλει κερδίσει και πάλι την εμπιστοσύνη προς το πρόσωπό του (κλείνοντας και την πόρτα στον Raikkonen). Ίσως και να δείξει ποιος πρέπει να είναι το Νο1 στους οδηγούς. Δεν αναμένουμε να έχουμε κάποια επίσημη ανακοίνωση για τους οδηγούς από πλευράς Ferrari στην Monza.

 

4.)    Φυσικά και για τον Kimi υπάρχει η πιθανότητα να μην κάνει τίποτα. Άλλωστε όπως το 2009, όταν έφυγε από την Ferrari, δεν έκλεισε η συμφωνία με την McLaren για το 2010 γιατί υπήρχε διαφορά στους όρους του συμβολαίου. Η συνέχεια ήταν γνωστή. Η McLaren εν τω μεταξύ προσέλαβε τον Button και ο Raikkonen ασχολήθηκε δυο χρόνια με τα Ράλλυ.

 

Το τι θα γίνει κανένας δεν ξέρει να το πει. Όλοι περιμένουν μήπως διαρρεύσει κάτι από τις κουβέντες που γίνονται πίσω από τις κλειστές πόρτες. Σίγουρα μέχρι την Monza θα έχει κυλήσει νερό στο αυλάκι και ίσως να έχουμε κάτι παραπάνω. Η Lotus πρέπει να αντιδράσει άμεσα, για να μπει στο παιχνίδι να κρατήσει τον Raikkonen. Ή ίσως θα την έχει προλάβει η Ferrari με το δικό της εσωτερικό παιχνίδι με τον Alonso; Και έχουμε την Red Bull Racing να καραδοκεί …

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...