Παιδί της πόλης

Γνήσιος εκπρόσωπος της αστικής κουλτούρας, το Polo ανακατεύεται νυχθημερόν στην καρδιά της πόλης


Στα στενά της πόλης χρειάζεσαι μαζεμένες διαστάσεις και δραστήριες αντιδράσεις.

Να είσαι ευέλικτος και ζωηρός όπως και οι ρυθμοί της, να παρκάρεις εύκολα, να νιώθεις αμεσότητα και ευκολία ανά πάσα ώρα και στιγμή. Μέρα και νύχτα, μια ιστορία που επαναλαμβάνεται γιατί εδώ ζεις και εδώ επι της ουσίας οδηγείς τις περισσότερες μέρες του χρόνου. Το νέο Polo εξυπηρετεί εύστοχα αυτό το σκοπό παρά το γεγονός ότι η εξέλιξή του έχει απογειώσει καθολικά τις δυνατότητες του, που δεν τα περιορίζει εκεί.

Στοιχεία από μεγαλύτερες κατηγορίες έχουν περάσει στο συνολικό του χαρακτήρα και μπορεί μεν να συμφωνείς ότι μια απόδραση προς τας εξοχάς θα δράσει ψυχοθεραπευτικά στον εσωτερικό σου κόσμο, όμως δεν θα σε χαλάει και η παραμονή στα συνηθισμένα, αναγνωρίζοντας το αστικό ταλέντο του γερμανικού μοντέλου.

Κάπως έτσι βρισκόμαστε με τo κλειδί στο ένα χέρι και με τα φωτογραφικά στο άλλο, για να ζήσουμε εκ των έσω τα κατορθώματα του νεότερου τέκνου της Volkswagen στην αστική τρέλα της Αθήνας.

Και δεν πτοούμαστε, άλλωστε έχουμε κάνει την σωστή επιλογή αυτοκινήτου.

ΕύPolo

Από το 1975 που πρωτοπαρουσιάστηκε, το Polo ζούσε πάντα μια παράλληλη ζωή με το Golf. Ο χαρακτηρισμός mini-Golf άλλωστε, εκτός από υπερβολικά κλισέ είναι και ο πιο εύστοχος από όσους συνοδεύουν το σουπερμίνι της Volkswagen στην άκρως πετυχημένη καριέρα του, που προσμετρά 5 γενιές και πάνω από 16 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως.

Το ολοκαίνουριο μοντέλο 6ης γενιάς αλλάζει ελαφρώς ρότα. Μεγάλωσε κι άλλο με το μήκος στα 4.053 mm (+ 81 mm), το πλάτος στα 1.751 mm, το ύψος στα 1.461 mm και το μεταξόνιο στα 2.548 mm (+ 94 mm), ενώ είναι αποκλειστικά 5θυρο και σχεδιαστικά ακολουθεί το δικό του δρόμο.

Δεν θυμίζει μικρογραφία του Golf ούτε ακολουθεί τη λιτή λογική των προκατόχων του.

Κάνει βέβαια μπαμ από μακριά ότι είναι Polo, αλλά είναι σαφώς πιο μοντέρνο και νεανικό με στοιχεία όπως τα LED που ρέουν μέσα στα εμπρός φανάρια, η τρισδιάστατη στενή φάσα που διατρέχει το πλαϊνό μέρος, αλλά και οι ακμές στο καπό και το πορτμπαγκάζ.

Μπορεί λοιπόν να έρχεται αποκλειστικά 5θυρο και εμφανώς πιο ευρύχωρο ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες ενός ζευγαριού, ενδεχομένως με παιδιά στο πίσω κάθισμα, όμως ο δυναμισμός δεν απουσιάζει για να γοητεύσει τον δραστήριο εργένη. Διαθέσιμο πλέον σε 14 χρώματα, 8 εκ των οποίων είναι νέα στην παλέτα της Volkswagen, αλλά και με γενναία δυνατότητα εξατομίκευσης, δεν υπάρχει περιορισμός στα σύγχρονα «θέλω» του ενδιαφερόμενου.

Η νύχτα, που όλα τα ομορφαίνει, τονίζει ακόμα πιο γοητευτικά τις έντονες ακμές και τις προσεγμένες λεπτομέρειες στο αμάξωμα. Η κίνηση ρέει ακόμα πιο σβέλτα, σε αντίθεση με τις μεσημεριανές ώρες που στα ίδια σημεία συνωστίζονται λαμαρίνες.

Ακόμα και εκεί όμως το νεότερο Polo ξεχωρίζει με τη φρεσκάδα του και δεν το κάνει επιτηδευμένα, γαρνιρισμένο από οπτική υπερβολή. Κινείται αθόρυβα ανάμεσα στις στοίβες των αυτοκίνητων που παίζουν κλεφτοπόλεμο με τα φανάρια.

Ο οδηγός εισπράττει φιλικότητα από τα μαλακά χειριστήρια και η σύνθετη ρουτίνα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας, γίνεται απλή διαδικαστική εξίσωση.

Η νύχτα, που όλα τα ομορφαίνει, τονίζει ακόμα πιο γοητευτικά τις έντονες ακμές και τις προσεγμένες λεπτομέρειες στο αμάξωμα.

Παράλληλα, ακόμη και στη βασική έκδοση Trendline, περιλαμβάνει μία σειρά από συμμάχους σε περίπτωση που το μυαλό τρέχει σε δεύτερες και τρίτες σκέψεις.

Συστήματα υποβοήθησης, όπως επιτήρηση περιβάλλοντος χώρου Front Assist με αυτόνομο φρενάρισμα, ανίχνευση πεζών, αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων - Multi-collision Brake, Hill Hold Assist, αποτελούν ένα επιπλέον μαξιλαράκι ασφαλείας στην δύσκολη «πίστα» στο κέντρο της πόλης.

Η συνολική αίσθηση από την ποιότητα κύλισης, η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου και η πληροφόρηση από το τιμόνι, συγκαταλέγονται στα υπέρ της συμβίωσης με ένα Polo.

Μπορεί στον ανοιχτό δρόμο ή στην στριφτερή διαδρομή να εμφανίζει πολλαπλάσια τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, όμως και εδώ η σπιρτόζικη διάθεση υπάρχει, απλά καμουφλάρεται από το καθωσπρεπισμό που οφείλει να έχει καταπιεί σαν καθημερινό χάπι ο καθένας από εμάς, σε μια ευνομούμενη κοινωνία.

Από την άλλη η Αθήνα είναι πόλη του Ευρωπαϊκού Νότου, με πολίτες που στο DNA τους είναι χαρτογραφημένο το μεσογειακό ταμπεραμέντο και αυτή η φωτιά που κρύβουν μέσα τους δημιουργεί παθιασμένες και δυναμικές αντιδράσεις με συχνά εμπλεκόμενη την συναισθηματική φόρτιση. Συμπτώματα που παρατηρούνται ιδίως με ένα τιμόνι στα χέρια!

Υπομονή που εξαντλείται σύντομα, νευρικότητα και χειρονομίες που συνοδεύονται και από ένα κοφτό μπινελίκι πότε μέσα από τα χείλη και σε στιγμές έντασης με φωνή καμπάνα. Από την άλλη βέβαια με σφραγισμένα τα 4 στάνταρ ηλεκτρικά παράθυρα στο όμορφο σε σχεδίαση εσωτερικό με την ποιοτική ηχομόνωση, ελάχιστα φτάνουν στην καμπίνα για να σου χαλάσουν τη διάθεση.

Τα άνετα καθίσματα και το εύχρηστο σύστημα πολυμέσων καθιστούν απολαυστικές τις ώρες που θα περάσεις μαζί του, ακόμα και αν το Polo βρίσκεται καθηλωμένο στην κίνηση.

Η συνολική αίσθηση από την ποιότητα κύλισης, η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου και η πληροφόρηση από το τιμόνι, συγκαταλέγονται στα υπέρ της συμβίωσης με ένα Polo.

Avanti poPolo

Είναι προφανές ότι έχει την απήχηση και αναγνώριση από ευρύ κοινό.

Κλέβει καρδιές σε κάθε ηλικιακό φάσμα κάτι που αυτομάτως του δίνει αβαντάζ επιτυχίας στο στίβο των πωλήσεων.

Είναι επίσης σαφές ότι από το νέο Polo δεν λείπει τίποτα τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας όσο και σε αυτό των ανέσεων.

Το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Comfortline προσθέτει ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, εξωτερικούς καθρέφτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους, Cruise Control, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, διπλό δάπεδο χώρου αποσκευών, θήκες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων.

Στην κορυφαία έκδοση Highline οι πελάτες της Volkswagen θα συναντήσουν επίσης 16άρες ζάντες αλουμινίου, ρυθμιζόμενο Cruise Control, αυτόματο κλιματισμό, πίσω φώτα LED, Sport εμπρός καθίσματα και κρυφό εσωτερικό φωτισμό. Και βέβαια υπάρχει και η ειδική έκδοση Beats (σε συνεργασία με τον ομώνυμο οίκο ηχοσυστημάτων), που δηλώνει το προφανές και είναι αυτή που βλέπετε μπροστά στα μάτια σας.

Ξεχωρίζει από τα αυτοκόλλητα στο καπό και την οροφή, τα λογότυπα beats στις μεσαίες κολόνες, τις επενδύσεις, το κατώφλι των εμπρός θυρών, τα σπορ καθίσματα από το συνδυασμό ύφασμα/δέρμα και βέβαια από το ηχοσύστημα Beats με 8κάναλο ενισχυτή, 6 ηχεία και συνολική ισχύ 300 W, που προσφέρει ήχο κρύσταλλο!

Δεν θέλει πολύ για να αποξενωθείς τελείως από τα τεκταινόμενα γύρω σου όταν «κλειδώσεις» τη μουσική που σου ταιριάζει. Από την άλλη δεν πρέπει να εκμεταλλευτείς στην διαπασών τις δυνατότητες του ηχοσυστήματος γιατί η προσοχή σου στο δρόμο πάει για βρούβες και μάλλον φλερτάρεις με γνωριμία στην πράξη με τις δυνατότητες του εξοπλισμού ασφαλείας.

Η ποιότητα στον ήχο άλλωστε φαίνεται και με την ένταση σε χαμηλότερα επίπεδα.

Κλέβει καρδιές σε κάθε ηλικιακό φάσμα κάτι που αυτομάτως του δίνει αβαντάζ επιτυχίας στο στίβο των πωλήσεων.

Όσο η νύχτα μεγαλώνει τόσο και η κίνηση αραιώνει και το Polo νιώθει πιο απελευθερωμένα. Σαν να ξεσφίγγει λίγο την γραβάτα από το λαιμό και να απλώνει τα πόδια στο τραπέζι, θα λέγαμε.

Το πόδι θα μείνει λίγο παραπάνω στο γκάζι, μπορεί να μην εκμεταλλεύεσαι και τους 95 ίππους που σερβίρει ο 3κύλινδρος TSI του λίτρου, αν του το ζητήσεις, όμως η ροπή κάνει όλη τη δουλειά. Φουσκώνει από χαμηλά και τα 175 Nm δηλώνουν το «παρών» από τις 2.000 rpm, οπότε δεν χρειάζεται ούτε να ακούγεσαι ούτε να περιμένεις πότε θα γεμίσει η κάθε σχέση στο μακρύ 5άρι κιβώτιο.

Σίγουρα εδώ δεν θα διαπιστώσεις τα 187 km/h της τελικής ταχύτητας ούτε είναι ο κατάλληλος τόπος για να επιβεβαιώσεις τα 10,8’’ για τα πρώτα 100 km/h, όμως η ψυχή δεν λείπει κάτω από το δεξί σου πόδι αν τη ζητήσεις. Ζήτα τη λίγο όμως, γιατί είπαμε ότι ο κόσμος αραιώνει, αλλά ο μπλε φάρος δεν αργεί να εμφανιστεί από το πουθενά.

Αν και η διαδρομή λοιπόν προσφέρεται για χαλαρό ρυθμό νιώθεις ότι στο σύνολό του είναι στιβαρό, με τιμόνι που προσφέρει σωστό βάρος και εύστοχη διάθεση.

Αυτό το έχεις διαπιστώσει άλλωστε και στις εξορμήσεις εκτός των τειχών της πόλης όταν απολαμβάνεις την εκδρομή, εσύ και οι συνεπιβάτες σου με ταχύτητες που αρμόζουν σε αυτοκίνητα μεγαλύτερα και πιο φημισμένα για τις ταξιδιωτικές τους δυνατότητες.

Εκτός από την ποιοτική κύλιση, την ηχομόνωση και την ενδοτικότητα της ανάρτησης που κολακεύει την άνεση, το Polo θα ικανοποιήσει και τα επιθετικά σου γούστα στις solo βόλτες σε στριφτερό περιβάλλον. Επιδόσεις διαθέτει, καλοστημένο υπόβαθρο επίσης και κάπως έτσι σε πείθει ότι …Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα!

Και όλα αυτά προκύπτουν στη γνωριμία σε αστικό περιβάλλον, χωρίς καν να βγει εκτός των τειχών που θα λάμψουν τα δεδομένα του.

Λήξις

Έχει πάει σχεδόν τρεις το ξημέρωμα.

Οι υπάλληλοι του δήμου με πλυστικά πιεστικά μηχανήματα καθαρίζουν τα πεζοδρόμια για να τα βρουν φρέσκα τα πρώτα πρωινά πεζοπόρα τμήματα πολιτών.

Ένα περιποιημένο «βρώμικο» ήταν το καλύτερο δώρο τέτοια ώρα για να διασκεδάσουμε τα ταλαίπωρα στομάχια μας, ενώ δεν αργεί η στιγμή που μια τσιγγάνα μας αιφνιδιάζει. Δεν είναι από αυτές τις φρέσκες και τσαχπίνες, την λες και απροσδιόριστη σε ηλικία αλλά έχει τον τρόπο της, μας βρίσκει μπόσικους, ευδιάθετους και χορτάτους. Αρπάζει την παλάμη στο χέρι του Σπύρου και σύντομα φτάνει και στο δικό μου. Λόγια λίγο πολύ που τα περιμένεις. «Λεφτά δεν βλέπω, αλλά δουλειά πάντα θα έχεις! Υγεία …και χρόνια πολλά θα ζήσεις». Κάπου βρίσκει και ένα γράμμα που αντιστοιχεί σε όνομα, συνεχίζει με λίγη κολακεία για σεξουαλικές επιδόσεις που θα κρατήσουν αιωνίως και όπου σε πιάσει γενικώς για να ασημώσεις κάτι παραπάνω. Τσίμπησε και το τσιγαράκι της, τσιμπήσαμε και εμείς τα κλειδιά του Polo πάνω από το τραπέζι και ο καθένας πήρε το δρόμο του.

Στιγμές καθημερινότητας στην όμορφη πόλη. Αύριο πάλι! Goodnight...

Στιγμές καθημερινότητας στην όμορφη πόλη. Αύριο πάλι! Goodnight...

VOLKSWAGEN
POLO 5d (2017)

Παραγωγή : GOCAR ORIGINAL WORKS

Συντελεστές

Κείμενο : Γιάννης Τσιγκρής - Υπεύθυνος Δοκιμών gocar.gr

Φωτογραφία - Βίντεο: Σπύρος Κανατάς

Μοντάζ: Σπύρος Κανατάς

Web development: AntMoves

Δημοσιεύτηκε: 28 Δεκεμβρίου 2017

Σου άρεσε; Μοιράσου το με τους φίλους σου

Viber


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ