VW Golf blue-e-motion

Το Golf μπαίνει στην πρίζα

  • -
  • -
με μια ματιά
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Αυτονομία 150 km
  • Επιδόσεις και κράτημα συμβατικού Golf
  • Ισχύς 115 ίππων
  • Στην παραγωγή το 2013

Η Volkswagen έχει βάλει σαν στόχο να γίνει ο ηγέτης στην αγορά αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικές μορφές ενέργειας μέχρι το 2018. Υπολογίζει μάλιστα πως περίπου ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κινούνται στους γερμανικούς δρόμους το 2020 και θέλει τα περισσότερα από αυτά να φορούν τα σήματα του Group. Σημαντικό χαρτί των Γερμανών για την επίτευξη του στόχου τους είναι το ηλεκτρικό Golf. Το Golf blue-e-motion βρίσκεται ήδη στο στάδιο δοκιμών εξέλιξης και θα μπει στην παραγωγή στα τέλη του 2013.

green tech

Τρία προγράμματα οδήγησης

Normal, Comfort+ & Range+

Το ηλεκτρικό Golf είναι εφοδιασμένο με τρία διαφορετικά προγράμματα που ρυθμίζουν τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και του κλιματισμού, την τελική ταχύτητα και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Στην επιλογή “Normal” η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα πέφτει στους 87 ίππους ενώ η τελική ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 115 km/h. Στην “Comfort+” η απόδοση αγγίζει τη μέγιστη τιμή των 115 PS και η τελική φτάνει τα 135 km/h, ενώ στη Range+ η έμφαση δίνεται στη μέγιστη αυτονομία, με την ισχύ να περιορίζεται στους 69 ίππους και η τελική ταχύτητα στα 105 km/h. Σε αυτή τη ρύθμιση ο κλιματισμός απενεργοποιείται εντελώς. Τέλος, ο οδηγός μπορεί να προεπιλέξει ένα από τα 4 στάδια ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα (D, D1, D2 και D3) μέσω του επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων. Η ενέργεια που ανακτάται κατά τη διάρκεια του ρολαρίματος ή του φρεναρίσματος διοχετεύεται στη μπαταρία.

τo gocar λέει…

Το Golf blue-e-motion δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό Golf. Ο τίτλος αυτός ανήκει στο CityStromer του 1989 (υπήρξε και 2η γενιά το 1993). Ωστόσο, το νέο ηλεκτρικό Golf θα είναι αυτό που θα βοηθήσει στην εδραίωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και που θα κυριαρχήσει στην αγορά τους. Όχι μόνο λόγω… ονόματος, αλλά κυρίως επειδή διαθέτει ένα άριστο τεχνολογικό υπόβαθρο.

 

Οδηγική ευχαρίστηση χωρίς επιβάρυνση του περιβάλλοντος

Το Golf μηδενικών εκπομπών ρύπων τροφοδοτείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετημένο μπροστά, ο οποίος αποδίδει ισχύ 115 PS (85 kW). Όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά μοτέρ, έτσι και αυτό του Golf διαθέτει πολύ υψηλή ροπή (270 Nm) από τις 0 rpm. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τη VW, είναι περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση χωρίς εκπομπές CO2.

Το Golf blue-e-motion επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 11,8 sec και έχει τελική ταχύτητα 135 km/h. Για να μην εξαντλείται γρήγορα η μπαταρία, όταν το αυτοκίνητο έχει αναπτύξει ταχύτητα και ρολάρει με φόρα, ο ηλεκτροκινητήρας απεμπλέκεται από το σύστημα μετάδοσης έτσι ώστε να μειώνονται στο ελάχιστο οι απώλειες ενέργειας λόγω τριβών. Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα, το Golf blue-e-motion ανακτά ενέργεια από την κύλιση φορτίζοντας την μπαταρία.

Η ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού κινητήρα αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου 26,5 kW και συνολικού βάρους 315 κιλών. Ο οδηγός, εκτός από όργανο που του δείχνει ανά πάσα στιγμή την αυτονομία, έχει ακόμη στη διάθεσή του ενδείξεις για την ενέργεια που απαιτεί στηγμιαία ο ηλεκτροκινητήρας και το φορτίο που απομένει στη μπαταρία.

Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών, το πίσω κάθισμα και το κεντρικό τούνελ. Έτσι, οι χώροι επιβατών παραμένουν στο πολύ καλό επίπεδο του συμβατικού Golf, ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος (275 lt). Ένα ξεχωριστό σύστημα ψύξης εξασφαλίζει τη σταθερή θερμοκρασία στο χώρο της μπαταρίας. Τα υπόλοιπα παρελκόμενα του συστήματος κίνησης βρίσκονται μαζί με το ηλεκτρικό μοτέρ κάτω από το εμπρός καπό.

 

Αυτονομία που αρκεί για τις καθημερινές μετακινήσεις

Με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και χάρη στην πολύ καλή αεροδυναμική (Cd: 0,295), το ηλεκτρικό Golf μπορεί με τα σημερινά δεδομένα να διανύσει έως και 150 km, απόσταση που βέβαια εξαρτάται από το στυλ οδήγησης και άλλους παράγοντες, όπως η χρήση του κλιματισμού και του συστήματος θέρμανσης. Η VW πρόκειται να ανακοινώσει την τελική αυτονομία όταν θα βάλει στην παραγωγή το ηλεκτρικό Golf.

Η αυτονομία των 150 km αρκεί πάντως για να καλύψει τις καθημερινές αστικές ανάγκες μετακίνησης των περισσότερων οδηγών. Σύμφωνα με τη Γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, 6 στους 10 εργαζόμενους μετακινούνται με αυτοκίνητο. Από αυτούς, το 45,8% διανύουν κατά μέσο όρο λιγότερα από 10 km (διαδρομή χωρίς επιστροφή), ένα άλλο 28,1% από 10 έως 25 km και μόλις το 16,2% περισσότερα από 25 km.

 

Τρία ηλεκτρικά VW μέχρι το 2013

Το 2011, η Volkswagen θα τεστάρει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του μελλοντικού Golf blue-e-motion σε στόλο 500 αυτοκινήτων, τα οποία θα οδηγηθούν σε κανονικές συνθήκες χρήσης και κίνησης. Η ηλεκτρική έκδοση του πιο πετυχημένου ευρωπαϊκού μοντέλου θα παρουσιαστεί στην αγορά το 2013, μετά το ντεμπούτο του Up blue-e-motion (ηλεκτρικό πόλης). Μαζί με το Golf blue-e-motion θα λανσαριστεί και το Jetta blue-e-motion, το οποίο είναι ουσιαστικά η σεντάν έκδοση του Golf. Το ίδιο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η διάθεση του Lavida blue-e-motion στην Κίνα.

green μοντέλα της Volkswagen

Polo 1.2 TDi BlueMotion

Το πιο green μοντέλο της VW με εκπομπές CO2 μόλις 89 g/km και μέση κατανάλωση πετρελαίου 3,4 lt/100 km.

Touareg 3.0 TSI Hybrid

Το πρώτο υβριδικό της γερμανικής εταιρείας βασίζεται στο πολυτελές SUV της. Ισχυρότερο και με μικρότερες εκπομπές CO2 (193 g/km) από τα Touareg BlueMotion.

Golf & Polo Bi Fuel

Με κινητήρα 1.4 85 ίππων που «καίει» είτε βενζίνη είτε υγραέριο (LPG). Διακρίνεται σε οικονομία περισσότερο της τσέπης παρά του καυσίμου.

Γκάμα BlueMotion

Η αρχή έγινε με τα Polo, Golf και Passat και συνεχίστηκε σε όλη σχεδόν τη γκάμα της εταιρείας. Σύνολο τεχνολογιών για περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2.

VIDEOS

Volkswagen Golf blue-e-motion Concept

Volkswagen Golf blue-e-motion Concept interior

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...