Μελέτες «ακουστικής» στο αυτοκίνητο

Ο ήχος μειώνει την κατανάλωση!

  • -
  • -

Αναλογιζόμενοι τους τρόπους που μπορεί να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων και η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου, στο μυαλό έρχονται λύσεις όπως νέες τεχνολογίες στους κινητήρες, ηλεκτροκινητήρες και εναλλακτικά καύσιμα. Μια παράμετρος που δύσκολα κάποιος μπορεί να προβλέψει είναι η ακουστική ενός αυτοκινήτου, δηλαδή ο θόρυβος που παράγει και το πώς αυτός φτάνει στα αυτιά οδηγού και επιβατών στο εσωτερικό της καμπίνας.

Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW, General Motors, Honda μελετούν την επίδραση του ήχου, ρυθμίζουν τον τρόπο που αυτός εισβάλλει στην καμπίνα από την πηγή του, έχοντας ύστερα την ελευθερία να συγχρονίζουν τα μηχανικά μέρη προς όφελος της οικονομίας καυσίμου, χωρίς να ενοχλούν τους επιβάτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το αμερικάνικών «γούστων» 2010 Chevrolet Equinox , το οποίο διαθέτει σύστημα αντιστάθμισης ήχου, το οποίο συνεργάζεται με το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου, σε συγκεκριμένες στροφές, όπου έχει καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας ο 2.4 λίτρων 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης που το εξοπλίζει. Σε αυτές τις συγκεκριμένες στροφές, η συνεργασία του αυτομάτου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής και του κινητήρα, έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη εκμετάλλευση του καυσίμου, παράγει όμως περισσότερο θόρυβο, ο οποίος αντισταθμίζεται από την παραπάνω λειτουργία.

Στην ίδια λογική η BMW κάνει εκτεταμένες μελέτες στα κύρια μηχανικά μέρη των κινητήρων της (μπλοκ, κυλινδροκεφαλές κτλ.). Προσεκτική ανάλυση της αντοχής και νέα υλικά, κάνουν τα παραπάνω μέρη πιο ελαφριά, χωρίς την ύπαρξη επιπλέον κραδασμών. Παράλληλα η χρήση εξελιγμένων μονωτικών υλικών, πιο κοντά στα μηχανικά μέρη, μειώνει το μέγεθος της μόνωσης και βοηθά στον περιορισμό του θορύβου, σε μηχανικά μέρη τα οποία είναι πιο θορυβώδη εκ κατασκευής.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...