Ανάλυσέ το : To Grand Prix του Μονακό (Μέρος 1ο)

  • -
  • -

Ο αγώνας στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου του Μονακό πάντα ξεχωρίζει από το καλεντάρι της F1. Η χλιδή και το κλίμα που περιβάλει τον ειδικό αγώνα αυτό του πρωταθλήματος είναι πάντα σημείο αναφοράς. Ο νικητής του αγώνα ξεχωρίζει και μια νίκη στο σιρκουϊ αυτό σε φέρνει ανάμεσα στους Senna, Prost, Schumacher, Button, Raikkonen και όλους αυτούς τους πρωταθλητές που έχουν κερδίσει τον αγώνα. Το γεγονός ότι στις Κάννες γίνεται και το φεστιβάλ κινηματογράφου φέρνει ακόμα περισσότερους VIP στον αγώνα αυτό. Ποιοι παρέλασαν από το τριήμερο; Chris Tucker, Michael Douglas, Boris Becker, Mick Jager, Naomi Cambell, Sugarbabes, Paris Hilton, Jenifer Lopez, Marc Anthony, George Lucas και η λίστα συνεχίζεται.

 

Ειδικά για τον αγώνα αυτό το τριήμερο ξεκινάει από την Πέμπτη, δίνοντας στις ομάδες και τους οδηγούς μια μέρα κενή, την Παρασκευή. Κενή τρόπος του λέγειν, γιατί όλοι δουλεύουν ακόμα και όταν τα φώτα της δημοσιότητας σβήσουν. Τα δεδομένα έχουν συγκεντρωθεί από την πρώτη μέρα και όλοι προσπαθούν να αξιολογήσουν τις βελτιώσεις και τις τροποποιήσεις που έφεραν στον αγώνα. Να δοκιμάσουν τα ελαστικά και την συμπεριφορά τους στην πίστα. Τα στοιχεία αγώνα απίστευτα: 33 χιλιόμετρα από ράγες ασφαλείας, 5000 προστατευτικά ελαστικά, 20.000 τμ προστατευτικά σύρματα, 650 υπεύθυνοι ασφαλείας σε 22 πόστα, 120 επαγγελματίες πυροσβέστες και 500 πυροσβεστήρες (αναλογικά ένας κάθε 15 μέτρα). Η πίστα του Μονακό εάν και κλασσική, έχει αλλάξει χάραξη επτά συνολικά φορές, χρειάζεται 6 βδομάδες για να την προετοιμάσεις, ενώ θέλει 3 βδομάδες για να επανέλθει στην κατάσταση πριν από τον αγώνα.

 

Για την Πέμπτη δεν υπάρχουν πολλά πράγματα να πούμε. Ο Alonso ήταν ο ταχύτερος και στα δυο σκέλη. Στο πρώτο σκέλος η θερμοκρασία της πίστας ήταν στους 32οC, ενώ στο δεύτερο είχε μεγαλύτερες διακυμάνσεις λόγω του γεγονότος ότι έπεσαν και λίγες σταγόνες βροχής. Για τους λάτρεις των στατιστικών έχουμε να αναφέρουμε το ποιος βελτιώθηκε περισσότερο ανάμεσα σε αυτά τα δυο σκέλη. Έχουμε:

 

Rosberg : 2.136

Di Grassi : 2.088

Hulkenberg : 2.049

 

Ενώ πιο κάτω βρίσκουμε τους

 

Schumacher : 1.446

Hamilton : 1.398

Massa : 1.397

Button : 1.073

Alonso : 1.023

Vettel : 0.901

Kubica : 0.824

Webber : 0.762

 

Ενδιαφέρον έχουν και οι μέσοι χρόνοι των ομάδων την Πέμπτη:

 

Ferrari

1:15.012

Mercedes

1:15.078

Red Bull

1:15.360

McLaren

1:15.434

Renault

1:15.469

 

Το Σάββατο το πρωί είχαμε τον Kubica στην κορυφή λίγο μπροστά από τον Felipe Massa, ο οποίος έδειχνε ότι στις μαλακότερες γόμες τα πηγαίνει πολύ καλύτερα από τον Alonso. Το Σάββατο όμως το θέμα συζήτησης ήταν το λάθος του Fernando Alonso ο οποίος κατέστρεψε το μονοθέσιό του. Το ατύχημα έγινε στην στροφή Massenet λίγο πριν από το Καζίνο και οι μηχανικοί του έπρεπε να χτίσουν το μονοθέσιο γύρω από ένα νέο κοκπιτ. Πρακτικά αυτό σήμαινε ότι ο Ισπανός δεν θα έπαιρνε μέρος στα προκριματικά και θα ξεκινούσε τον αγώνα από το pitlane, όπως και έγινε. Ο κανονισμός είναι σαφής: δεν μπορεί ένας οδηγός να χρησιμοποιήσει δυο σασί την ίδια μέρα. Το σασί 283 πλέον δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τον επόμενο αγώνα στην Τουρκία θα πρέπει να του ετοιμάσουν νέο ή να φέρουν ένα από αυτά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις δοκιμές. Η απόφαση δεν είχε παρθεί την στιγμή που γραφόντουσαν οι γραμμές αυτές. Ο Alonso ήταν υποψήφιος για κάποια θέση στην πρώτη γραμμή και έδειχνε ότι αισθανόταν άνετα με το μονοθέσιό του.

 

Με τον Alonso λοιπόν εκτός μάχης των προκριματικών, η διαδικασία είχε περισσότερο ενδιαφέρον γιατί οι ελπίδες της Ferrari έπεσαν πάνω στον Felipe Massa ο οποίος φέτος δεν έχει κάνει αισθητή την παρουσία του. Μπορεί στα δυο πρώτα σκέλη των προκριματικών να αποφύγαμε τις εκπλήξεις η μάχη για την pole position όμως είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Η θερμοκρασία της πίστας είχε ανέβει εν τω μεταξύ κατά 8 με 10 βαθμούς, κάτι που για τους συμμετέχοντες ήταν διαφορετικό από αυτό που είχαμε δει και την Πέμπτη και το Σάββατο το πρωί στα ελεύθερα δοκιμαστικά. Ενδεικτικό του προβληματισμού που είχαν όλοι να κάνουν καθαρό γύρο αλλά και να φέρουν τα λάστιχά τους σε κατάσταση που να μπορούν να κάνουν καλούς χρόνους ήταν οι προσπάθειες σε διάφορα σημεία των προκριματικών. Ο Webber για παράδειγμα έμεινε για 11 γύρους στο πρώτο σκέλος μέσα στην πίστα κάνοντας χρόνους 1:18.2, 1:16.1 και 1:15.0 έχοντας ο καθένας ανάμεσά τους ένα ή δυο γύρους σε χρόνο 1:26.5, 1:27.5. Περίμενε να χτίσει από τον μπροστινό του μια διαφορά που θα του επέτρεπε να πιέσει για γρήγορο γύρο. Στο τελευταίο σκέλος έκανε δυο προσπάθειες των 4 γύρων που του έφερε και την pole position. Ο Schumacher για παράδειγμα έκανε 7 γύρους στο πρώτο σκέλος, 2 σετ των 4 στο δεύτερο και μόλις 5 γύρους στο τρίτο για να φέρει το 1:14.590 που του έδωσε την 7η θέση. O Rosberg από την άλλη πλευρά, έκανε μια προσπάθεια σε κάθε σκέλος με σετ των 7, 4 και 5 γύρων αντίστοιχα. Διαφορετική προσέγγιση είχε ο Kubica, ο οποίος έμπαινε και έκανε σετ των 3 και 4 γύρων έχοντας εντυπωσιακό δείγμα. Για παράδειγμα δείτε τα δεύτερα προκριματικά, μπαίνει μέσα κάνει ένα αργό γύρο και μετά 1:14.942, 1:14.625 και πιτ, βγαίνει, κάνει δυο αργούς γύρους, κάνει 1:14.638, 1:14.549, απίστευτο. Στο τρίτο σκέλος, βγαίνει, κάνει ένα αργό γύρο και μετά 1:14.712 και 1:14.284, μπαίνει στα πιτ και πάλι βγαίνει, αργός γύρος, 1:14.120, και 1:14.121! Πραγματικά δεν υπάρχουν λόγια.

 

Με το πέρας της διαδικασίας η κατάταξη στην εσωτερική μάχη των οδηγών είχε πλέον διαμορφωθεί ως εξής:

 

McLaren

Jenson Button

Lewis Hamilton

3

3

Mercedes

Nico Rosberg

Michael Schumacher

5

1

Red Bull

Sebastian Vettel

Mark Webber

3

3

Ferrari

Fernando Alonso

Felipe Massa

4

2

Williams

Rubens Barrichello

Nico Hülkenberg

4

2

Renault

Robert Kubica

Vitaly Petrov

6

0

Force India

Vitantonio Liuzzi

Adrian Sutil

1

5

Toro Rosso

Jaime Alguersuari

Sébastien Buemi

1

5

Lotus

Heikki Kovalainen

Jarno Trulli

3

3

HRT

Karun Chandhok

Bruno Senna

2

4

Sauber

Pedro de la Rosa

Kamui Kobayashi

3

3

Virgin

Lucas di Grassi

Timo Glock

0

6

 

Οι ελπίδες της Ferrari, όπως είπαμε, είχαν πέσει πάνω στον Felipe Massa, αυτός όμως πήρε την 4η θέση. Το ειρωνικό είναι ότι βρισκόταν πίσω από τους Kubica και Webber, τους δυο οδηγούς που φέρονται αντικαταστάτες του Massa στην Ferrari εάν και εφόσον η Scuderia αποφασίσει να μην του ανανεώσει το συμβόλαιο. Αξίζει να δούμε ότι στην McLaren τα αποτελέσματα ήταν μοιρασμένα, στην Mercedes ο Rosberg με το μικρότερο μεταξόνιο ήταν και πάλι γρηγορότερος του Schumacher, ενώ ο Kubica με Renault και ο Timo Glock με την Virgin έχουν κερδίσει κατά κράτος τους ομόσταυλούς τους Petrov και di Grassi αντίστοιχα.

 

Με το που πέφτει η νύχτα στο Μονακό τα πάρτι ξεκινούν και πάλι.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...