Ράλλυ Ακρόπολις 2017: Ανατρεπτικό για μια ακόμη φορά

Οι σκληρές ειδικές έφεραν πολλές αλλαγές στην πρώτη πεντάδα

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις χαρακτηρίζεται ως ένα από τα πλέον σκληρά και απαιτητικά ράλλυ διεθνώς και το χαρακτηρισμό αυτό τεκμηρίωσε και ο φετινός αγώνας. Οι σκληρές επιφάνειες της Φθιώτιδας και της Φωκίδας αποτέλεσαν δοκιμασία για ανθρώπους και αυτοκίνητα, προκάλεσαν ανατροπές σε επίπεδο κορυφής και διατήρησαν την αγωνία στα ύψη κυριολεκτικά μέχρι τη ράμπα του τερματισμού, στα προπύλαια της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας.

Τελικά, αυτός που γεύτηκε τη χαρά της νίκης ήταν ο δύο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης Kajetan Kajetanowicz, που με το Ford Fiesta R5 κατάφερε να επικρατήσει για δεύτερη φορά στο SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις (πρώτη το 2015). Η νίκη του μόνο εύκολη δεν ήταν, αφού χρειάστηκε να επιστρέψει στην κορυφή μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε την 1η μέρα. Την Κυριακή οδήγησε μεν γρήγορα, αλλά στάθηκε και τυχερός καθώς όλοι οι αντίπαλοί του αντιμετώπισαν σωρεία προβλημάτων.



Αρχικά, ήταν ο Nasser Al-Attiyah που αντιμετώπισε πρόβλημα με την υδραυλική υποβοήθηση του δικού του Ford Fiesta R5 ήδη από την πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας (EKO Racing Ελευθεροχώρι 1), με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο. Ο οδηγός από το Κατάρ, που ξεκίνησε το σκέλος επικεφαλής της κατάταξης, «έπεσε» 3ος, αλλά η κατάσταση έγινε ακόμα χειρότερη, αφού το πρόβλημα επαναλήφθηκε και στο δεύτερο πέρασμά του από την ίδια ειδική, κάτι που τελικά τον οδήγησε στην εγκατάλειψη.

Την ίδια ώρα, ο Bruno Magalhaes, ο οποίος ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος στη 2η θέση, είδε την τύχη να του γυρίζει την πλάτη από την αρχή της δεύτερης ημέρας. Το δικό του Skoda Fabia R5 παρουσίασε από το πρωί ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο δεν αποκαταστάθηκε ούτε στο μεσημεριανό service, με αποτέλεσμα ο ίδιος να ολοκληρώσει έπειτα από τεράστια προσπάθεια. Η καλύτερη ανταμοιβή του, πάντως, έπειτα από όλα όσα αντιμετώπισαν οι αντίπαλοί του, ήταν το 2ο σκαλί του βάθρου.

Και για την 3η θέση, όμως, η εξέλιξη του αγώνα ήταν συναρπαστική! Προς στιγμήν εκεί βρέθηκαν οι Σωκράτης Τσολακίδης-Χάρης Δήμος με το Skoda Fabia R5, αλλά μία έξοδός τους στο πρώτο πέρασμα από την ειδική διαδρομή SEAJETS Ρεγκίνι 1 είχε ως αποτέλεσμα να «πληγώσουν» το σύστημα διεύθυνσης και να τεθούν εκτός διεκδίκησης μιας θέσης στο βάθρο.



Λίγο αργότερα, η εγκατάλειψη του Al-Attiyah έφερε τον Murat Bostanci 3ο, αλλά με μικρή διαφορά από τους Γιώργο Φιλιππίδη-Λεωνίδα Μαχαίρα και τον Grzegorz Grzyb, αμφότερους με Skoda Fabia R5. Οι τρεις τους μπήκαν στην τελευταία ε.δ. με την 3η θέση «ανοιχτή» και όλους ικανούς για το καλύτερο. Αυτός που στάθηκε ικανότερος ή πιο τυχερός ήταν ο Πολωνός Grzegorz Grzyb, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά πως ο αγώνας τελειώνει μόνο στη ράμπα του τερματισμού. Νωρίτερα, τόσο ο Τούρκος οδηγός με το Ford Fiesta όσο και ο Γιώργος Φιλιππίδης είχαν από μία έξοδο στην τελευταία ειδική διαδρομή, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν. Με όλες αυτές τις εναλλαγές στην κορυφή, 4ος τερμάτισε ο νεαρός Αλέξανδρος Τσουλόφτας, στην πρώτη του εμφάνιση με το Citroen DS3 R5, μπροστά από τους Σωκράτη Τσολακίδη-Χάρη Δήμο με το Skoda Fabia R5, που συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα. Στην 6η θέση ακολούθησε ο Ιταλός Zelindo Melegari με το Mitsubishi Lancer EVO IX, ο οποίος κατέκτησε και τη νίκη στην κατηγορία ERC2. O Τούρκος Bugra Banaz με το Ford Fiesta ήταν ο μεγάλος νικητής στην κατηγορία ERC3.

 

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ

Όπως η πρώτη ημέρα, έτσι και η δεύτερη προσμετρούσε ξεχωριστά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Εκεί, μετά τα προβλήματα των Γιώργου Φιλιππίδη και Σωκράτη Τσολακίδη, την 1η θέση κατέκτησε ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας με το Citroen DS3 R5. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο Κύπριος οδηγός δε βαθμολογείται στο Ελληνικό Πρωτάθλημα, οι βαθμοί του πρώτου κατέληξαν στα χέρια των Γιάννη Μπαντούνα-Κώστα Σούκουλη με το Lancer EVO VI, που μετά τη νίκη τους στο Ολυμπιακό Ράλλυ στην αρχή της χρονιάς βάζουν πλώρη για τίτλο! Με τους Θέμη Χαλκιά και Λευτέρη Αλυγιζάκη να εγκαταλείπουν από έξοδο και ψυγείο, αντίστοιχα, οι Βασίλης και Παναγιώτης Δρυμούσης βρήκαν την ευκαιρία και σκαρφάλωσαν στο βάθρο με το Subaru Impreza, μπροστά από τους Χρυσόστομο Καρέλλη-Ηλία Παναγιωτούνη. Το πλήρωμα του Peugeot 208 R2 κινήθηκε και σήμερα πολύ γρήγορα και κατέκτησε τη νίκη στην F2, τερματίζοντας μπροστά από τους Σωκράτη Τσολακίδη-Χάρη Δήμο με το Skoda Fabia R5, που συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα.



Με αυτόν το δραματικό τρόπο ολοκληρώθηκε στην πόλη της Λαμίας το SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2017, μπροστά σε πλήθος θεατών που τίμησαν τους πρωταγωνιστές του με την παρουσία τους. Σκληρό, απαιτητικό και απρόβλεπτο μέχρι το τέλος. Στοιχεία που του έχουν χαρίσει τον «τίτλο» ενός από τους πλέον κλασικούς αγώνες ράλλυ παγκοσμίως!

 

ΠΗΓΗ: acropolisrally.gr


links
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ