F1: Κουβεντιάζοντας με τον Νικόλα Τομπάζη το GP της Σιγκαπούρης

  • -
  • -

Με το συμβάν της εκκίνησης να μονοπωλεί το ενδιαφέρον των φιλάθλων ο αγώνας της Σιγκαπούρης πέρασε στην ιστορία. Η βροχή που έπεφτε στην αρχή του αγώνα, τα αυτοκίνητα ασφαλείας αλλά και οι πολλές εγκαταλείψεις δεν μας αφήνουν πολύ χώρο για να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα για το που βρισκόμαστε.

 

«Η φάση της εκκίνησης, στην οποία κρίθηκαν πολλά, ήταν φανερό ότι ο Raikkonen έκανε μια εκπληκτική εκκίνηση, με τον Verstappen να κάνει την δεύτερη καλύτερη και τον Vettel να είναι αυτός που έκανε την πιο άσχημη, εάν μπορούμε να το πούμε κατ’αυτό τον τρόπο, από τους 3 τους. Είναι λογικό και οι 3 να θέλουν να υπερασπιστούν την θέση τους πηγαίνοντας στην 1η στροφή. Σίγουρα ο Vettel, ξεκινώντας από την pole position και έχοντας τον Hamilton 5ο, έβλεπε τον αγώνα σαν μια τρομερή ευκαιρία να κερδίσει και να πάρει κάποιους σημαντικούς βαθμούς, και πιθανώς η ιδέα να χάσει την 1η θέση από τον Verstappen δεν του άρεσε. Και οι 3 οδηγοί ήταν λίγο πιο επιθετικοί από όσο θα έπρεπε, έχοντας στα υπόψη και τις καιρικές συνθήκες. Εάν δεν είχε κινηθεί τόσο επιθετικά ο Vettel, τώρα πιθανώς θα μιλάγαμε σε τελείως διαφορετική βάση», είπε ο κορυφαίος Έλληνας μηχανικός.

 

Πέρα από αυτό το συμβάν και κοιτάζοντας την εικόνα που εμφάνισαν οι ομάδες καθόλη την διάρκεια του 3ημέρου σχολίασε : «Η εικόνα που εμφάνισαν οι κορυφαίες ομάδες στον αγώνα αυτό ήταν στο ίδιο μοτίβο με αυτό που είχαμε στο Μονακό και στην Ουγγαρία, και δεν αποτέλεσε αυτό έκπληξη. Η Red Bull Racing φάνηκε λίγο πιο δυνατή, αλλά όχι όσο θα χρειαζόταν. Τώρα γιατί υπήρχε διαφορά ανάμεσα στην εμφάνιση της Red Bull Racing από την Παρασκευή προς το Σάββατο και γιατί η Ferrari ήταν καλύτερη, υπάρχει μια εξήγηση. Όταν μια ομάδα αισθάνεται ότι έχει σε μια πίστα πλεονέκτημα, τείνει να χρησιμοποιεί μεγαλύτερο φορτίο καυσίμου στις ελεύθερες δοκιμές και να ρίχνει λίγο στάχτη στα μάτια των αντιπάλων. Τελικά τα πράγματα ήταν εκεί που περίπου πιστεύαμε ότι θα ήταν».

 

Εντύπωση όμως του προκάλεσε και το γεγονός ότι η Red Bull Racing σε όλες τις επανεκκινήσεις που έγιναν έχασε πολύ το πλεονέκτημα που είχε και ο Hamilton έπαιρνε εύκολα τις διαφορές γύρο με τον γύρο «Πιθανώς να ήταν και το πρόβλημα που είχε ο Ricciardo με το κιβώτιο, αλλά πέρα από αυτό πιστεύω κυρίως στην τελευταία επανεκκίνηση θα έπρεπε να είχε την ευκαιρία να περάσει τον Hamilton κάτι που δεν έγινε»

 

Και από δω και πέρα τι ; Πώς πρέπει να κινηθούν οι δυο ομάδες ώστε η καθεμιά να έχει την ευκαιρία να πάρει το πρωτάθλημα; «Παρόλο που το πρωτάθλημα έχει γίνει πολύ πιο δύσκολο για την Ferrari, πρέπει να πούμε ότι έχουν γίνει και πολύ μεγαλύτερες ανατροπές. Μπορεί εύκολα με μια εγκατάλειψη του Hamilton ή μια ποινή, να αλλάξει το σκηνικό υπέρ της Ιταλικής ομάδας. Νομίζω ότι και οι δυο θα πιέσουν την εξέλιξη όσο πιο πολύ γίνεται για να φέρουν το συντομότερο αναβαθμίσεις. Ανάλογα με το τι κομμάτια εξελίσσονται βρίσκεσαι στην σήραγγα 3 με 6 βδομάδες πριν από τον αγώνα και στο CFD 2 με 3 βδομάδες πριν από αυτό. Οπότε λογικά αρχές Οκτωβρίου θα πιέζουν για να φέρουν τις βελτιώσεις για Abu Dhabi, πολύ πριν είναι σίγουροι για το εάν έχουν χάσει την ευκαιρία για πρωτάθλημα. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι αναβαθμίσεις, σε εξαιρετικές περιπτώσεις και για συγκεκριμένα στοιχεία φτάνουν μέχρι και δυο βδομάδες πριν από τον αγώνα» , τόνισε ο Τομπάζης.

 

Η διαφορά ανάμεσα στους δυο οδηγούς είναι στους 28 βαθμούς με 6 αγώνες να απομένουν. Η επόμενη στάση είναι η Μαλαισία την 1ο Οκτωβρίου.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...