​​F1: Κουβεντιάζοντας για το Ισπανικό GP με τον Νικόλα Τομπάζη

  • - views
  • - comments
​​F1: Κουβεντιάζοντας για το Ισπανικό GP με τον Νικόλα Τομπάζη
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όσοι έκατσαν να δουν το Ισπανικό GP την Κυριακή που μας πέρασε έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι από αυτό που είδαν. Δυο κορυφαίοι οδηγοί, δυο κορυφαίες ομάδες, πάλεψαν τόσο μέσα στην πίστα, όσο και τα τμήματα στρατηγικής, να φέρουν την νίκη.

 

«Αυτό που είδαμε στην Βαρκελώνη και έχει μεγάλη σημασία για την συνέχεια είναι η εκκίνηση του Vettel ο οποίος έδειξε ότι στην ευθεία, η οποία είναι μεγάλη μέχρι την πρώτη στροφή, χωρίς να επωφεληθεί από slipstream, κέρδισε τον Hamilton. Έχει την σημασία του καθώς η pole position μπορεί να μην παίζει τόσο σημαντικό ρόλο εάν δεν είναι και τα δυο μονοθέσια της ίδιας ομάδας μπροστά», είπε ο Νικόλας Τομπάζης και συμπλήρωσε : «Τόσο η Mercedes όσο και η Ferrari έχουν δουλέψει πολύ στον τομέα αυτό και στους αγώνες φέρνουν συνεχώς βελτιώσεις. Φαίνεται δε ότι η μονάδα ισχύος της Ferrari έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο που είναι ισοδύναμη με αυτή της Mercedes, εάν δεν την έχει ξεπεράσει και λίγο».

 

Φυσικά από την κουβέντα δεν μπόρεσε να λείψει το γεγονός των αναβαθμίσεων που έφεραν οι ομάδες και κυρίως η Mercedes. «Η αναβάθμιση της Mercedes ήταν σημαντική, αλλά και η μεγάλη αντίπαλός της Ferrari έφερε και αυτή σημαντικές αναβαθμίσεις που μπορεί να μην τράβηξαν το μάτι, αλλά θα πρέπει να τις δούμε σε λεπτομέρεια για να δούμε το πόσο σημαντικές ήταν. Αρκετές φορές οι ομάδες φέρνουν αεροδυναμικά στοιχεία, τα οποία δεν φαίνονται με γυμνό μάτι και πρέπει να δεις τις δεις σε φωτογραφίες, καθώς αυτά βρίσκονται σε σημεία που είναι σε μαύρο κομμάτι από ανθρακόνημα και πρέπει να το μετρήσεις για να δεις τι μπορεί να φέρνει σε απόδοση. Όπως είπαμε και στον προηγούμενο αγώνα ότι κέρδος βρίσκουν οι ομάδες στο εργοστάσιο θα το φέρνουν γρήγορα στην πίστα. Η Βαρκελώνη έχει πάψει πλέον να αποτελεί τον βασικό αγώνα στον οποίο φέρνουν οι ομάδες σημαντικές αναβαθμίσεις. Πλέον κάθε αγώνας είναι σημαντικός και πόσο μάλλον όταν βρισκόμαστε σε ένα τέτοιο πρωτάθλημα», τόνισε ο Έλληνας μηχανικός.

  

Τέλος κουβεντιάσαμε και τις φήμες που είχαν κυκλοφορήσει και οι οποίες έλεγαν ότι η Mercedes ήταν κατά 5 με 6 κιλά πάνω από το βάρος που θα ήθελαν να έχουν. «Μου φαίνεται περίεργο κάτι τέτοιο και μάλιστα για μια ομάδα της εμβέλειας της Mercedes. Στην σύγχρονη F1 παλεύουμε να κερδίσουμε γραμμάρια και έτσι το γεγονός ότι αναφέρονται οι φήμες σε κιλά είναι κάτι πραγματικά το πολύ δύσκολο να το πιστέψω. Όμως οι τελευταίες δηλώσεις του Toto Wolff, που αναφέρει ότι προσπαθούν να μειώσουν το βάρος, πάντα σε επίπεδο γραμμαρίων, όσο και το γεγονός ότι ο Hamilton τρέχει χωρίς να έχει νερό στο κοκπιτ, δείχνουν ότι τα πράγματα είναι στο όριο. Τα 5 με 6 κιλά στην πίστα της Βαρκελώνης κοστίζουν 0.2 δευτερόλεπτα στον γύρο, και είναι ένα σημαντικό νούμερο. Συνήθως στις κορυφαίες ομάδες υπάρχουν μικρές ομάδες εργασίας οι οποίες καταγράφουν κάθε εξάρτημα του μονοθεσίου και στόχος τους είναι να μειώσουν το βάρος αυτών. Έτσι οι δοκιμές είναι αδιάκοπες και τα εξαρτήματα μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να μειωθεί το βάρος τους», είπε ο Τομπάζης. 
links
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ